فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

بهترین شارژر گوشی

یوسف هنرمند

جمعه, 08 مهر 1401

بهترین شارژر گوشی

 

یکی از عواملی که می‌تواند بیشترین تاثیر را در طول عمر مفید گوشی هوشمند شما داشته باشد، قسمت باتری و شارژر است، اگر دستورالعمل‌های مربوط به شارژ باتری را رعایت کنید و از شارژر و کابل شارژ استاندارد استفاده کنید، می‌توانید سلامت گوشی را بهبود ببخشید. باتری و در نتیجه عمر مفید گوشی را افزایش می‌دهد. بد نیست بدانید که آسیب به باتری می‌تواند به سایر قسمت‌های گوشی نیز آسیب برساند، بنابراین توصیه می‌شود این موضوع را جدی تر بگیرید. یکی از ایراداتی که گوشی‌های سامسونگ می‌توانند با آن مواجه شوند، بخش شارژر آن است. دو سری پرچمدار جدید سامسونگ با آداپتور در جعبه عرضه نمی‌شوند و گوشی‌های میان رده مانند A52 با شارژرهای ضعیف تر از حداکثر توانی که گوشی پشتیبانی می‌کند عرضه می‌شوند و معمولاً کیفیت خوبی ندارند. البته وقتی صحبت از شارژر خارج از جعبه به میان می‌آید، مثل همیشه، اپل پیشتاز است و هنگام خرید یک گوشی اپل یا سامسونگ، باید شارژر مناسب آن را تهیه کنید. در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به بهترین شارژر گوشی بپردازیم و به شما بگوییم که بهترین شارژر گوشی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

سرعت در دنیای امروز ضروری است. اینترنت 5G، خودروهای سریع، قطارهای سریع، فست فود و سایر مواردی که زندگی بشر مدرن را تشکیل می‌دهند به سطح بالاتری رسیده اند. بحث فناوری مدیریت دیگر مستقل از این زمینه نیست. اما استانداردهای شتابی که معرفی شده چقدر متفاوت است و آیا می‌توان از ضبط کننده شتاب برای انواع گوشی‌ها استفاده کرد؟

 

فناوری شارژ سریع Qualcomm

کوالکام برای اولین بار در سال 2013 اسنپدراگون 600 نسل اول Quick Charge را معرفی کرد که می‌توانست ولتاژ 5 ولت با شدت جریان 2 آمپر را برای شارژ باتری گوشی فراهم کند. سپس در سال 2015 نسل دوم Quick Charge معرفی شد که با ثابت نگه داشتن آمپر، ولتاژ را تا 9 ولت افزایش داد تا اینکه برای شارژ باتری گوشی به 18 وات رسید، البته با استفاده از فناوری QC 2.0، 15 وات توان بیشتر مصرف می‌شود. برای مثال شارژ سریع تطبیقی ​​سامسونگ و TurboPower موتورولا بر اساس نسل دوم شارژ سریع کوالکام ساخته شده‌اند.

سرانجام، در سال 2016، کوالکام نسل سوم شارژ سریع مانند Power Delivery را با استفاده از ولتاژهای مختلف از 3.6 تا 22 ولت برای شارژ باتری گوشی هوشمند معرفی کرد. در نسل دوم افزایش ولتاژ تدریجی است و فقط می توان از ولتاژهایی مانند 5، 9، 12 و 20 ولت استفاده کرد. در واقع کوالکام از میکروکنترلرها برای تشخیص جریان و ولتاژ صحیح دستگاه، اندازه باتری، ولتاژ را می توان به طور موثر توسط پورت‌ها و خروجی شارژر تعیین کرد. مثلا، اگر باتری گوشی زیر 20 درصد باشد ولتاژ 12 ولت، 75 درصد از ولتاژ 9 ولت و بالاتر، 50 درصد باتری با ولتاژ 5 ولت استفاده می‌کنند.
سال 2017 شاهد ورود Quick Charge نسخه 4 بودیم که در واقع یک نسخه قدیمی با ترکیب قدرتمندی بود که می‌توانست به جای 18 وات حداکثر توان 27 وات را دریافت کند. اما Quick Charge Four Plus بیش از آنچه از نامش پیداست تغییر کرده است. این نسخه از شارژ سریع کوالکام بر اساس استاندارد USB Power Delivery 3.0 ساخته شده است و شارژر مبتنی بر QC 4.0 را می‌توان با ولتاژهای بین 3 تا 11 ولت (در فواصل زمانی 20 میلی ولت) و جریان‌های مختلف استفاده کرد.

 

بهترین-شارژر-گوشی

 

کابل انتقال برق

اولین نسخه Power Delivery قبل از شتاب گیری کوالکام در سال 2012 معرفی شد که می‌تواند پنج توان از 10 تا 100 وات را ارائه دهد. اما در گوشی‌های 18 واتی همراه با ولتاژ 12 ولت و آمپر 1.5 استفاده می‌شود. در سال 2016، این استاندارد در Power Delivery 2 تغییر و معرفی شد که همچنان تا 100 وات برق را ارائه می‌کرد. بله، این بار آمپر به طور مداوم و مستقیم کنترل شد. برای حمل این برق از جفت برق یا کابل‌های زمین استفاده می‌شود. در نسل سوم الکترونیک، تنظیم ولتاژ بهبود یافته و قدرت تغییر ولتاژ در 20 میلی ولت فراهم شده است.

قابل ذکر است، باتری های لیتیومی استاندارد در حدود 3.8 ولت کار می‌کنند. بنابراین استفاده از ولتاژهای بالاتر نیازمند سخت افزاری است که این ولتاژ را قبل از انتقال به باتری کنترل و کاهش دهد. دلیل اینکه استانداردهای شارژ سعی می‌کنند ولتاژ را تا حد امکان پایین نگه دارند، محدودیت ولتاژ باتری‌های لیتیومی است. مشکل دیگری که در وات‌های بالا با آن مواجه هستیم عدم پشتیبانی از سیم‌های نازک در داخل کابل های USB است که نمی‌توانند انرژی زیادی را از خود عبور دهند. اگرچه USB-C از چهار جفت سیم برق یا اتصال به زمین استفاده می‌کند، اما برای دستیابی به توان بالاتر همچنان باید ولتاژ را افزایش دهد.

 

فناوری شارژ شرکت‌های دیگر

شارژ سریع VOOC و super VOOC با عنوان شارژ فلش برای گوشی‌های اوپو که اولین بار در سال 2014 شارژ سریع خود را با افزایش جریان تا 4 آمپر و با استفاده از ولتاژ 5 ولت معرفی کرد. OnePlus همچنین از فناوری مشابهی به نام Dash Charging استفاده می‌کند که بعداً به Warp Charging تبدیل شد. در سال 2017 و با عرضه میت 10، هواوی شارژ سریع این شرکت را با نام «SuperCharge» معرفی کرد که 22.5 وات برق 5 ولت و 4.5 آمپر را ارائه می‌کرد. یک سال بعد و با رونمایی از میت 20 پرو، این گوشی هوشمند با استفاده از ولتاژ 10 ولت و 4 آمپر، شارژ 40 واتی را ارائه کرد.

شارژر سریع «Pump Express» یا «PE» مدیاتک در سال 2014 معرفی شد و مشابه Quick Charge 2 کوالکام است و سپس در نسل دوم که در سال 2015 معرفی شد، امکان تغییر ولتاژ از 5 به 20 ولت در فواصل نیم ولتی PE های نسل سوم و چهارم در سال های 2016 و 2017 بر اساس استاندارد Power Delivery تولید شدند و پمپ اکسپرس در نسخه نسل چهارم پلاس دقیقاً همانند نسل چهارم Quick Charge Plus که بر اساس PD 3.0 ساخته شده است، عمل می‌کند.
شیائومی که مدت‌ها از نسخه‌های مختلف شارژ سریع کوالکام استفاده می‌کرد، اکنون فناوری‌های شارژ پرسرعت خود را با نام‌های Mi Turbo Charge و Hyper Charge در دستگاه‌های میان‌رده این شرکت دارد که می‌تواند تا وات را شارژ کند. آخرین باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بیش از 100 وات است که قادر است 4000 میلی آمپر ساعت را در کمتر از 10 دقیقه از صفر تا 100 شارژ کند.

 

بهترین-شارژر-گوشی

 

آیا شارژ سریع برای گوشی مضر است؟

قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشید که استفاده از آداپتور شارژ سریع با ولتاژ بالا برای دستگاه‌های معمولی که برای شارژ سریع طراحی نشده‌اند می‌تواند به باتری دستگاه شما آسیب جدی وارد کند. همچنین نظراتی وجود دارد که شارژ سریع حتی برای دستگاه‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند مضر است. زیرا در دراز مدت به باتری دستگاه آسیب می‌رساند و ظرفیت آن را کاهش می‌دهد. با توجه به گسترش فناوری شارژ و رشد تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، مقاله جداگانه ای برای بررسی این موضوع نیاز است، اما به طور خلاصه، هیچ دلیل محکم و قابل اعتمادی برای اثبات این ادعا وجود ندارد که شارژ سریع می‌تواند باعث از بین رفتن ظرفیت یا خرابی باتری شود. در زیر بهترین شارژر و بهترین کابل‌ شارژ آورده شده است.

 

انکر مدل A2633 یا PowerPort III Nano با توان ۲۰ وات

ممکن است در مورد شارژرهای GaN یا Gallium Nitride شنیده باشید. به طور خلاصه، شارژرهای Gunn کوچکتر، قدرت بیشتری را با اتلاف انرژی کمتر ارائه می‌کنند و در نتیجه گرمای کمتری دارند. یکی از شارژرهای GaN موجود در بازار که حداکثر 20 وات توان را از طریق استاندارد تحویل برق تامین می‌کند، شارژر Anker PowerPort III Nano است. این شارژر Anker که با نام A2633 نیز شناخته می‌شود، به اندازه شارژر 5 واتی موجود در جعبه اپل است. اما به گفته Anker، با استفاده از فناوری PowerIQ 3.0، تلفات حرارتی کمتر، اندازه کوچکتر و قدرت بیشتر را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید اپل واچ و ایرپاد خود را با استفاده از این شارژر شارژ کنید.

 

شارژر ۳۳ وات شیائومی

نسل سوم آداپتور شارژ شیائومی 33 واتی از شارژ سریع کوالکام، سه آمپر و پنج ولت (15 وات)، سه آمپر و 9 ولت (27 وات)، 12 ولت و 2.25 آمپر (27 وات)، 20 ولت و 1.375 وات (1.37 وات) پشتیبانی می‌کند و می‌تواند 11 ولت و سه آمپر (33 وات) را تامین کند. بهترین شارژر گوشی شارژری است که همان ابتدا درون جعبه گوشی قرار داده شده است. این شارژر بهترین شارژر گوشی برای گوشی شماست و برای آن طراحی شه است. 

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-58

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند