فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

تفاوت پک هند، چین و گلوبال

یوسف هنرمند

دوشنبه, 10 بهمن 1401

تفاوت پک هند، چین و گلوبال

 

شاید شما هم جزو کسانی باشید که دوست دارید از محصولات شرکت های تولید کننده گوشی استفاده کنید و تعریف های زیادی از دوستان و آشنایان خود در مورد کیفیت بی نظیر محصولات شنیده باشید. 

در چند سال اخیر شاهد دو برابر شدن محبوبیت گوشی های هوشمند در بین افراد مختلف بوده ایم. اگر در مورد گوشی های موبایل مخصوصا برند شیائومی تحقیق و جستجو کنید، خواهید فهمید که این برند در بین مردم چقدر محبوبیت دارد. البته اگر کمی بیشتر تحقیق کنید متوجه می شوید که این برند موبایل های خود را در پک های مختلف عرضه می کند. در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به تفاوت پک هند، چین و گلوبال بپردازیم.

 

تفاوت پک هند، چین و گلوبال

 

پک هند:

  • بر روی جعبه محصول با فونت بزرگ نوشته شده است NO.1 که یعنی این محصول (شیائومی) پرفروش ترین برند در هند است.
  • در پشت جعبه نیز با فونت بزرگ درج‌ شده است: MADE IN INDIA
  • در جعبه این گوشی‌ ها نیز یک عدد آداپتور مخصوص کشور هند قرار داده شده است.

 

پک چین:

  • نوشته‌ های روی جعبه گوشی چینی هستند.
  • دفترچه راهنمایی که همراه محصول ارائه‌ شده به زبان چینی نوشته‌ شده است.
  • آداپتور که همراه محصول در دسترس کاربران قرار می‌ گیرد نیز مخصوص کشور چین بوده و برای استفاده از آن در ایران باید از تبدیل استفاده کرد.

 

پک گلوبال:

  • نوشته‌ های روی جعبه گوشی به زبان انگلیسی می باشد.
  • دفترچه راهنمایی که همراه محصول ارائه‌ شده نیز به زبان انگلیسی نوشته‌ شده است.
  • طبق قوانین اتحادیه اروپا باید روی جعبه لوگوی CE اروپا و یا WEEE حک شده باشد.
  •  

دلیل مونتاژ گوشی در کشورهای دیگر

  • بدلیل ارزان بودن کارگر در سایر کشورها، کمپانی های بزرگ تصمیم به منتاژ محصولات خودشان در کشورهای دیگر می گیرند.
  •  

تفاوت پک چین و گلوبال و هند گوشی شیائومی

  • پک چین، بازار چین را مورد هدف قرار داده و دارای برنامه های پیش فرض برای چین است.
  • پک هند دارای رام گلوبال بوده و برنامه های پیش فرض برروی آن نصب است که می تواند آن ها را حذف کنید.
  • پک گلوبال بهترین پک می باشد و برای تمامی کشورها قابل استفاده است.
  •  

تفاوت پک هند، ویتنام و اندونزی گوشی سامسونگ

  • سامسونگ برای کمتر کردن هزینه های خود سعی کرده تا از کشورهای مختلفی برای تولید گوشی های خودش استفاده کند.
  • هند، ویتنام و اندونزی از آن دسته کشورهایی هستند که سامسونگ از آن ها استفاده می کند تا هزینه های تولید را کاهش دهد.
  • برخی از گوشی های سامسونگ مانند سری M تنها در هند تولید می شود.

 

تفاوت پک هند، چین و گلوبال

 

  1. پک هند
  2. پک چین
  3. پک گلوبال

 

به طور خلاصه، شرکت های چینی مانند هواوی و شیائومی گوشی های هوشمند خود را به دو صورت پک کرده اند. نوع دیگری از بسته بندی به نام پک چین مخصوص چین ساخته شده و مصرف کنندگان چینی این نسخه را خریداری می کنند. همانطور که از نام آن پیداست پکیج جهانی برای تمام دنیا طراحی شده و در تمام نقاط دنیا به جز چین به فروش می رسد. حال سوال مهمی که مطرح می شود این است که تفاوت پک هند، چین و گلوبال در چیست، در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید.

 

 

حتما بخوانید: تفاوت رام چین و گلوبال

 

پک هند

1. بر روی جعبه محصول با فونت بزرگ نوشته شده است NO.1 که یعنی این محصول (شیائومی) پرفروش ترین برند در هند است.
2. در پشت جعبه نیز با فونت بزرگ درج‌ شده است: MADE IN INDIA
3. در جعبه این گوشی‌ ها نیز یک عدد آداپتور مخصوص کشور هند قرار داده شده است.

 

پک چین

1. نوشته‌ های روی جعبه گوشی چینی هستند.
2. دفترچه راهنمایی که همراه محصول ارائه‌ شده به زبان چینی نوشته‌ شده است.
3. آداپتور که همراه محصول در دسترس کاربران قرار می‌ گیرد نیز مخصوص کشور چین بوده و برای استفاده از آن در ایران باید از تبدیل استفاده کرد.

 

پک گلوبال

1. نوشته‌ های روی جعبه گوشی به زبان انگلیسی می باشد.
2. دفترچه راهنمایی که همراه محصول ارائه‌ شده نیز به زبان انگلیسی نوشته‌ شده است.
3. طبق قوانین اتحادیه اروپا باید روی جعبه لوگوی CE اروپا و یا WEEE حک شده باشد.

 

دلیل مونتاژ گوشی در کشورهای دیگر

در حال حاضر سامسونگ به تنهایی سهم زیادی از بازار گوشی های هوشمند دارد و این بدان معناست که سازنده کره ای باید در طول سال گوشی های زیادی تولید کند. البته برندهای تولید کننده دیگری نیز به همین صورت هستند و سعی می کنند از کشورهای مختلفی برای تولید محصولاتشان استفاده کنند. ساخت گوشی هوشمند در یک کشور امکان پذیر نیست و سامسونگ و دیگر برندها برای ساخت محصولات خود باید از کشورهای زیادی کمک بگیرد.

گوشی های سامسونگ در حال حاضر در کره، چین، هند، ویتنام و برزیل مونتاژ می شوند، اما چرا این کشورها در لیست سامسونگ قرار دارند؟ همانطور که همه ما می دانیم، پول نقش فوق العاده مهمی در دنیای امروز ایفا می کند، بنابراین طبیعی است که تولید کنندگان بزرگ سعی در کاهش هزینه های تولید و افزایش تولید داشته باشند. تنها سامسونگ نیست که از سایر کشورها برای مونتاژ استفاده می کند تا در هزینه های خود صرفه جویی کند، کمپانی های دیگری نیز نظیر اپل نیز به این صورت رفتار می کنند.

برای کاهش هزینه‌ ها، سامسونگ و اپل و دیگر کمپانی ها مجبور است گوشی‌ های خود را در کشورهایی مونتاژ کند که در آن کارگران دستمزد پایینی دریافت می‌ کنند و قوانین آن‌ ها به شما اجازه می‌ دهد با هزینه‌ ای ناچیز کارگر استخدام کنید. این نکته برای کشور مقصد خوب است و مردم آن سر کار می روند و از طرفی سامسونگ و اپل و ... می تواند با پرداخت هزینه ای ناچیز کارگر استخدام کنند. 

 

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید گوشی موبایل

 

این کشورها نیروی کار عظیمی دارند و قوانین کار آنها به شما اجازه می دهد تا با نصف یا یک سوم قیمت (شاید حتی 20 درصد دستمزد واقعی در کشورهای توسعه یافته) کارگران را استخدام کنید. با این کار سود زیادی به جیب این کمپانی ها می رود و همچنین در هزینه نهایی تولید یک محصول نیز صرفه جویی می شود و قیمت آن محصول نیز کاهش پیدا می کند. در ادامه به تفاوت پک هند، چین و گلوبال گوشی های شیائومی و سامسونگ می پردازیم.

 

تفاوت پک چین و گلوبال و هند گوشی شیائومی

  1. پک گلوبال گوشی شیائومی
  2. پک هند گوشی شیائومی
  3. پک چین گوشی شیائومی


رقابت با رقبایی مانند آیفون و سامسونگ مستلزم ارزیابی دقیق بازار هدف است. موضوعی که شیائومی همواره به آن توجه ویژه ای داشته است. تفاوت پک چین و گلوبال و هند گوشی شیائومی از همین موضوع نشات می گیرد. در سال های اخیر، شیائومی بر روی بهبود تجربه کاربری سیستم عامل یا MIUI خود برای کشورهای مختلف تمرکز کرده است. مدتی پیش، این شرکت تصمیم گرفت تا رام MIUI Global Beta را متوقف کند زیرا سردرگمی زیادی در بین کاربران در مورد وضعیت به روز رسانی MIUI 11 برای دستگاه های مختلف وجود داشت. 

همیشه لیست بلند بالایی از دستگاه هایی که فرصت دریافت این رام را داشتند وجود داشت و بسته به مدل گوشی، کاربران منتظر نسخه رسمی و غیر رسمی این رام بودند. حال با توجه به نکاتی که در وب سایت xiaomiui وجود دارد، قرار است در ادامه به پک های این برند بپردازیم و برای شما باز کنیم که چقدر تفاوت پک چین و گلوبال و هند گوشی شیائومی مورد اهمیت است، در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید.

 

پک گلوبال گوشی شیائومی

پک گلوبال شیائومی بازار هدف را در سراسر جهان در نظر می گیرد. تفاوت بین پک گلوبال شیائومی و پک های چینی و هندی را می توان اغلب در مواردی اشاره کرد که در ادامه خواهیم پرداخت. پک گلوبال نسخه توصیه شده برای استفاده در خارج از چین است. مهم نیست در کجای دنیا که می خواهید از گوشی شیائومی خود استفاده کنید. چه در آسیا، چه اروپا و چه در هر جای دیگر دنیا به جز چین، نسخه ای که در هنگام خرید باید بیشترین توجه را به آن داشته باشیم، نسخه به اصطلاح جهانی یا پکیج جهانی شیائومی است.

به طور دقیق، پک بین المللی شیائومی نسخه ای است که به طور پیش فرض از تمامی زبان ها و سرویس های گوگل و در نتیجه گوگل استور پشتیبانی می کند. به همین ترتیب، در سطح سخت‌افزار، تلفن‌های Pack Global از باند فرکانسی استفاده شده توسط باند B20 پشتیبانی می‌ کنند، بنابراین هیچ محدودیتی برای استفاده از دسترسی به سیگنال 4G نخواهیم داشت. اگر قصد دارید گوشی شیائومی خریداری کنید بهتر است پک گلوبال گوشی شیائومی را خریداری کنید تا محدودیتی نداشته باشید.

 

 

حتما بخوانید: گوشی های پرچمدار سامسونگ 2022

 

پک هند گوشی شیائومی

در بسیاری از سایت ها پک هند شیائومی همانند نسخه جهانی در نظر گرفته شده است. اگرچه این نکته در مشخصات گوشی در قسمت گوشی نوشته شده است اما تفاوت چندانی در ظاهر و سخت افزار گوشی ها وجود ندارد. بنابراین، وقتی به تفاوت پک گلوبال شیائومی با چین و هند نگاه می کنیم، تفاوت زیادی بین هند و گلوبال وجود ندارد و می توانید حتی پک هند را خریداری کنید. از آنجایی که هند بزرگترین بازار فروش شیائومی پس از چین است، ممکن است برنامه هایی از پیش نصب شده روی گوشی های هندی وجود داشته باشد که می توان آنها را حذف یا جایگزین کرد. همچنین در برخی از گوشی هایی که با نام پک هند شیائومی به فروش می رسند، برنامه مخاطبین و پیام رسانی کمی متفاوت است، البته تفاوتی در کارایی ندارد. در نهایت بسته هندی را نیز می توان نوعی پک گلوبال با تغییرات جزئی دانست.

 

پک چین گوشی شیائومی

پک چین گوشی شیائومی که با نام نسخه CN نیز شناخته می شود، نسخه ای از گوشی شیائومی است که برای مردم چین و تحت محدودیت های سیاسی مردم این کشور تولید شده است. این جعبه های تلفن همراه دارای مجموعه ای از شارژرهای مناسب برای پریزهای چینی هستند. بنابراین، همانطور که از نام آن پیداست، پک چین نسخه ای از گوشی های هوشمند شیائومی است که در چین فروخته می شود.

گاهی اوقات گوشی های ساخته شده برای چین نام دیگری دارند. مانند mi9t که در چین با نام k20 عرضه شد. بیایید به تفاوت پک گلوبال شیائومی با چین و هند از نظر سخت افزاری پاسخ دهیم، در این مورد تفاوتی نمی بینیم. در نمونه دو گوشی mi9t و k20 تنها تفاوت در رنگ ارائه شده برای بدنه گوشی مشاهده شد. اما برخی از گوشی های نسخه چینی دارای چیپست nfc هستند. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه از منظر سخت افزاری عدم پشتیبانی از اتصال به فرکانس ها با استفاده از باند B20 است. این موضوع نگرانی چندانی برای کاربران در ایران ایجاد نمی کند، اما اگر در اسپانیا زندگی می کنید، این موضوع بر دریافت اینترنت 4G شما در شهرهای کوچک و ارتفاعات تاثیر می گذارد.

موضوع دیگری که دغدغه اصلی ما در خرید گوشی شیائومی است، پشتیبانی آن از گوگل استور و نرم افزار گوگل است. همانطور که می دانید چین دسترسی به گوگل و تمامی شرکت های وابسته به آن را مسدود کرده است، بنابراین نصب اپلیکیشن های گوگل بر روی گوشی های پک چین شیائومی کمی سخت و یا شاید نشدنی باشد. از طرفی نمی توانید به صورت دستی نرم افزار گوگل را روی این گوشی ها نصب کنید.

 

تفاوت پک هند، ویتنام و اندونزی گوشی سامسونگ

سامسونگ یک برند کره ای است که شعبه های زیادی در کشورهای مختلف مانند هند، ویتنام، اندونزی، برزیل و چین دارد. البته نه تنها این برند در کشورهای مختلف شعبه دارد، بلکه تمامی برندهای معروف دنیا در کشورهای مختلف نیز شعبه دارند تا به خواسته های بیشمار کاربران خود پاسخ دهند و قیمت تمام شده محصولات هوشمند خود را کاهش دهند. بنابراین سامسونگ در کشورهایی غیر از کره جنوبی نیز خطوط تولید دارد. در حالی که برخی از مدل های گوشی سامسونگ فقط در یک کشور تولید می شوند مانند سری M سامسونگ که فقط در هند تولید می شود و نسخه دیگری ندارد.

شایعاتی مبنی بر تفاوت پکیج هند با سامسونگ ویتنام وجود دارد، گوشی های ساخت ویتنام کیفیت بهتری دارند و قیمت گوشی های سامسونگ با پکیج ویتنام گران تمام شده است. این شایعات فقط به نفع فروشندگان سودجو است که قصد دارند گوشی هایی از خط تولید خاصرا بفروشند، در عمل هیچ تفاوت کیفیتی بین این پک ها نیست و سامسونگ و سایر برندها نیز این موضوع را واضح ذکر کرده اند. شرکت سامسونگ استاندارد یکسانی را برای تمامی خطوط تولید خود در نظر گرفته است. بنابراین تمامی قطعات گوشی های موبایل سامسونگ از کیفیت یکسانی برخوردار بوده و تنها تفاوت در نوع بسته بندی آن است. به عبارت دیگر محصولات سامسونگ فقط در این کشورها مونتاژ می شوند.

حال راجب تفاوت پک هند، چین و گلوبال به خوبی می دانیم و می توانم خریدی بسیار خوب و مناسب انجام دهیم و گول شایعات را نخوریم. شما کاربران عزیز می توانید خرید گوشی خودتان را از فروشگاه آریا انجام دهید تا خیالتان از بابت اصالت کالا، گارانتی و قیمت راحت باشد و بهترین خرید را تجربه کنید.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-85

نظرات این مقاله

(1 نظر)

نظر جدید

مهدی نجمی

17 آذر 1402


پک هند اصلا از برند سامسونگ خوب نیست؟

لوگوی فروشگاه آریا

پاسخ فروشگاه فروشگاه آریا :

سلام مهدی جان. از چه نظر چه مشکلاتی داشتی؟؟