فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

با گوشی آب خورده چه کار کنم؟

یوسف هنرمند

یکشنبه, 18 دی 1401

با گوشی آب خورده چه کار کنم؟

 

یکی از شایع ترین دلایل آسیب و خرابی گوشی هوشمند، آب خوردگی است. فرض کنید به طور تصادفی یک لیوان آب روی گوشی خود ریخته و آن را خیس کرده، یا تصور کنید که گوشی شما به دلایلی از جیب شما بیفتد و خیس شود، در این شرایط چه باید کرد؟ آیا می‌توان گوشی خود را نجات داد یا آب خوردگی باعث خرابی دستگاه می‌شود؟ اینکه آیا گوشی شما در اثر خوردگی آب آسیب دیده است یا نه به عوامل زیادی از جمله مواردی مانند میزان آب خوردگی، مدت زمانی که گوشی در تماس با آب بوده، کیفیت ساخت گوشی و ... می‌باشد. در ادامه به سوال با گوشی آب خورده چه کار کنم؟ جواب خواهیم داد و چندین مرحله را خواهیم گفت تا بتوانید گوشی خودتان را تا حد امکان نجات دهید. پس تا آخر این مقاله همراه فروشگاه آریا باشید.

 

وقتی گوشی درون آب افتاد، چه کارهایی را نباید کرد؟

اگر گوشی تلفن همراه هوشمند شما درون آب بی‌افتد و یا آب برروی آن بریزد و به نحوهای مختلفی خیس شود و دچار آب خوردگی شود، قطعا یکسری از کارها را با سرعت بالا باید انجام دهید و یکسری از کارها را نیز باید از انجام دادنش پرهیز کنید که در ادامه به وقتی گوشی درون آب افتاد، چه کارهایی را نباید کرد؟ می‌پردازیم.

اگر گوشی شما دچار آبخوردگی شد اصلا آن را روشن نکنید و اگر حتی روشن است سریعا آن را خاموش کنید. اگر دسترسی به باتری آن کاری ساده است سعی کنید باتری را به سرعت خارج کنید تا برد دستگاه بیشتر از این آسیب نبیند. همچنین هیچ یک از دکمه‌های فیزیک دستگاه را فشار ندهید تا باعث اتصالی در دستگاه نشود. نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که پس از در آوردن گوشی از درون آب آن را تکان ندهید و سعی کنید به صورت صاف قرار دهید تا از طریق کانکتور شارژر آب وارد شده خارج شود. همچنین پس از آب خوردگی اصلا اصلا گوشی را به شارژ نزنید.

 

وقتی گوشی درون آب افتاد، چه کارهایی را نباید کرد؟

 

با گوشی آب خورده چه کار کنم؟

گوشی‌های آب خورده را می‌توان به سرعت نجات داد و یا جلوی خسارت بیشتر را گرفت، در ادامه به کارهایی که باید پس از آب خوردن گوشی انجام دهید می‌پردازیم تا بتوانید خیلی سریع گوشی خود را نجات دهید:

  •  

خاموش کردن گوشی و خارج کردن باتری

یکی از مواردی که باید به سرعت پس از آب خوردن دستگاه انجام شود، خاموش کردن گوشی و همچنین در صورت امکان، خارج کردن باتری دستگاه. به محض اینکه گوشی شما در آب افتاد باید آن را از آب خارج کرده و بدون دست زدن به هیچ دکمه فیزیکی گوشی را خاموش کنید. سعی نکنید با فشار دادن دکمه‌هایی مانند دکمه هوم صفحه را بچرخانید و تست کنید که آیا گوشی کار می‌کند یا خیر. اگر دکمه‌ای را بفشارید باعث خواهید شد تا اتصالی صورت گیرد و برد بیشتر آسیب ببیند و هزینه سنگین‌تری برروی دستان شما بگذارد.

 

درآوردن سیم کارت و کارت حافظه

اگر اطلاعات مهمی برروی کارت حافظه خود دارید خیلی سریع و پس از آب خوردن آن را دربیاورید. توجه داشته باشید که این کار را پس از خاموش کردن گوشی و درآوردن باتری دستگاه انجام دهید تا بعث مشکلاتی دیگر نشوید. همچنین می توانید سیم کارت را نیز خارج کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

 

با گوشی آب خورده چه کار کنم؟

 

خشک کردن گوشی

یکی از راه‌های بسیار موثر برای خشک کردن گوشی و جذب آب وارد شده به داخل گوشی، قراردادن گوشی درون کیسه برنج است. قبل از قراردادن گوشی درون کیسه برنج، سعی کنید گوشی را تا جایی که می‌توانید باز کنید و داخل آن را با یک پارچه نرم پاک کنید تا کمی خشک شود. سعی کنید قاب پشتی را باز کرده و با دستمال نرم پاک کنید و با احتیاط این کار را انجام دهید تا مشکلی پیش نیاید. اگر تجربه باز کردن گوشی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم اصلا دست به گوشی نزنید و آن را باز نکنید و به یک مرکز خدمات معتبر گوشی خودتان را ببرید تا آن‌ها بتوانند گوشی‌تان را نجات دهند.

پس از خشک شدن گوشی باید آن را درون یک کیسه برنج بگذارید تا آب وارد شده به داخل آن کشیده شود. برنج به خوبی می‌تواند آب وارد شده به داخل برد و قطعات را به خودش بکشد و این باعث خشک شدن کامل می‌شود. تا ۲۴ ساعت گوشی را درون کیسه برنج قرا دهید تا به خوبی خشک شود.

 

با گوشی آب خورده چه کار کنم؟

 

خارج کردن گوشی از کیسه برنج!

بعد از یک تا دو روز گوشی را از کیسه برنج خارج کرده و پس از نصب باتری و سیم کارت آن را روشن کنید. سپس تلفن روشن می‌شود و شروع به کار می‌کند. به یاد داشته باشید که احتمال تعمیر گوشی آسیب دیده 100 درصد نیست زیرا آب رسانای الکتریسیته است و تماس آن با اجزای گوشی به خصوص برد الکترونیکی باعث اتصال کوتاه می‌شود و می‌تواند نتایج غیرقابل برگشتی ایجاد کند. اما همیشه بهتر است تسلیم نشوید و شانس خود را امتحان کنید. باتری را وصل کرده و درب پشت گوشی را نصب کنید. سپس گوشی را روشن کنید. اگر گوشی روشن نشد بازهم جای نگرانی نیست و می‌توانید گوشی را به یک مرکز خدمات معتبر برده تا تعمیر شود.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-66

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند