فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

تعمیرات موبایل اپل

فاطمه بخشی

یکشنبه, 23 آبان 1400

تعمیرات موبایل اپل

 

بررسی تعمیرات موبایل اپل

تعمیرات موبایل اپل چگونه انجام می شود؟ گوشی موبایل اپل به عنوان یکی از محبوب ترین گوشی های هوشمند در سراسر دنیا محسوب می شوند. یکی از فاکتورهای تعیین کننده در انتخاب این گوشی امکان تعمیرات موبایل اپل است. ممکن است به هر دلیلی گوشی تلفن اپل شما نیاز به تعمیر داشته باشد. نکته مهم این جاست که باید برای تعمیر گوشی اپل خود به کجا مراجعه کنیم؟
همان طور که می دانید تعمیرات گوشی موبایل یک امر کاملا تخصصی است که باید توسط افراد حرفه ای انجام بگیرد. تعمیرکارانی که در این حیطه فعالیت می کنند معمولا تحت آموزش های تخصصی قرار گرفته و به شکل ویژه آموزش دیده اند.با توجه به تفاوت هایی که در نرم افزار ios نسبت به نرم افزار اندروید مشاهده می شود اهمیت این مسئله مشخص می شود برای درک بیشتر این مطلب با مرکز تعمیرات تخصصی گوشی های اپل آریا همراه باشید.

 

موارد مهم در تعمیرات موبایل اپل

 

 

یکی از مهم ترین پارامترهایی که در هنگام تعمیرات موبایل اپل وجود دارد شناخت قطعات این گوشی ها توسط تعمیرکاران است. با توجه به اینکه کمپانی اپل سالانه مبلغ هنگفتی را هزینه می کند تا محصولاتی را با بالاترین کیفیت مطابق با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا ارائه کند. با توجه به این مسئله تعمیرکارانی که در این زمینه فعالیت می کنند باید در فواصل زمانی مختلف دانش خود را در جهت تعمیر گوشی های آیفون بروز کرده تا در حین فرایند تعمیر آسیبی به این گوشی های گران قیمت وارد نکنند.

یکی از مهم ترین موارد در تعمیر گوشی های اپل تعمیر تاچ و ال سی دی این موبایل ها است که از حساسیت بالایی برخوردار هستند. در صورتی که برای تعمیر گوشی خود به افراد بی تجربه مراجعه کنید ممکن است در هنگام تعمیر و تعویض از قطعه های فیک استفاده کنند و هزینه ی قطعه ی اصلی را از شما دریافت کند. این امر باعث می شود که علاوه بر تحمیل هزینه های اضافی پس از مدت کوتاهی مشکل موبایل شما دوباره بازگردد.

مراکز معتبر تعمیرات گوشی های اپل تحت کنترل اتحادیه هستند و در صورت لزوم به تعویض قطعه از قطعات اصل و شرکتی استفاده می کنند.نکته ی دیگری که در این رابطه وجود دارد امکان آسیب رساندن به گوشی های اپل است. افراد غیرحرفه ای به دلیل عدم آگاهی به مراتب تعمیرات امکان دارد آسیب های جدی به گوشی شما وارد کنند. افرادی که در مراکز معتبر مشغول به تعمیر موبایل های اپل هستند به شکل مکرر در دوره های آموزشی شرکت می کنند و با آخرین تغییرات این نوع گوشی آشنایی کامل دارند.

 

مشکلات گوشی های آیفون

حال اگر بخواهیم بصورت جزئی تر درباه مشکلات گوشی های اپل صحبت کنیم می توانیم بگویم بیشترین در خواست تعمیر این گوشی ها مربوط به سه قطعه اصلی تاپ ال سی دی،برد و باتری می باشد.

 

تعمیر برد آیفون

وقتی مادر برد هر گوشی دچار مشکل می شود علائم خاصی نمایان می شود البته نمی توان گفت این علائم خاص اگر نمایش داده شود حتما مشکل از برد است اما اگر این اعلائم مشاهده شد می توان به اولین قطعه ای که به آن مشکوک شد برد گوشی باشد.
شایعترین علائم خرابی برد گوشی آیفون


 

1-    روشن نشدن گوشی
2-    خاموش و روشن شدن خودکار و ناگهانی
3-    هنگ کردن و غیر قابل استفاده شدن گوشی
در ادامه به صورت مفصل به هریک از این موارد می پردازیم:

 

  • روشن نشدن گوشی آیفون

اگر گوشی اپل شما دیگر روشن نمی شود احتمالا باید یک تعمیر کار مجرب برد گوشی شما را بررسی کند، البته روشن نشدن گوشی به باتری و ال سی دی هم ممکن است مرتبط باشد اما در مرحله اول به برد گوشی مراجعه می کنند اگر نقص از برد نبود به باتری و ال سی دی می پردازند.

 

  • خاموش و روشن شدن خودکار و ناگهانی اپل

اگر گوشی اپل شما بدون هیچ دلیلی و به صورت خودکار و در بازه های زمانی نامشخص  خود را ریست میکند احتمال زیادی دارد که برد آن دچار مشکل شده باشد،اگر برد مشکل  نداشته باشد به مدار تغذیه و باتری آن باید توجه کرد اما بالای 50 درصد این مشکل مربوط به برد گوشی می باشد.برای رفع این مشکل باید گوشی خود را به تعمیر کاران مجرب بسپارید.

 

  • هنگ کردن و غیر قابل استفاده شدن گوشی

برای مشکل هنگ کردن می توانیم بگویم چه گوشی آیفون و چه گوشی های اندوریدی بدون هیچ دلیل سخت افزاری دچار این مشکل نمی شوند و مشکل فریز شدن و هنگ کردن مربوط به سختا افزار و با احتمال بالا مربوط به برد می باشد.این نکته را تاکید می کنیم مشکل هنگ کردن گوشی خود را جدی بگیرید چون اگر این مشکل ادامه دار شود این احتمال وجود دارد که یکی از قطعات و مدار های روی برد بسوزد.
از کجا بفهمیم که باتری گوشی آیفون ما دچار مشکل دارد؟


 

چه گوشی های آیفون و چه گوشی های غیر اندرویدی داشته باشید به مرور زمان باتری آن دچار کاهش کارایی می شود و بعضا دچار مشکلات اساسی که نیاز به تعویض باتری می شویم.در ادامه نشانه هایی که باتری گوشی شما دچار مشکل شده است را بیان می کنیم.

 

  • خاموش شدن ناگهانی گوشی

اگر این مشکل به برد گوشی شما مربوط نباشد دومین قطعه ای که ممکن است این مشکل را برای گوشی شما به وجود بیاورد باتری گوشی شماست.بیشتر تعمیر کاران به شما تعویض باتری را توصیه می کنند اما در هر صورت قبل از اینکه خودتان دست به تعویض باتری بزنید بهتر است به یک تعمیر کار مجرب این کار ار بسپارید.

 

  • روشن ماند گوشی تا هنگامی که به شارژر متصل است

توصیه می شود وقتی گوشی شما به شارژر متصل است از آن استفاده نکنید چون موجب آسیب زدن به باتری آن می شود.اما زمانی که گوشی شما تا زمانی که به شارژر متصل است کار می کند این یک نشانه مربوط به درست کار نکردن باتری گوشی شماست و باید آن را تعویض کنید.

 

  • خالی شدن باتری پس از خاموش شدن یکدفعه

ممکن است که شارژ گوشی شما کم شده باشد و شما آن را به شارژر متصل کنید و بعد از اینکه کاملا شارژ شد شما آن را از شارژ جدا کنید بعد از کمی استفاده خاموش و وقتی که روشن شد شارژ آن تخلیه شده باشد.این اتفاق هم خبر از پایان عمر گوشی و نیاز به تعویض مجدد باتری می دهد.

 

  • متورم شدن باتری

یکی از مهمترین دلیل اینکه باتری گوشی خود را باید تعویض کنید متورم شدن باتری است.

 

  •  داغ شدن گوشی و باتری

اگر زمان زیادی از گوشی استفاده کردید و گوشی شما داغ شد این موضوع طبعی است ولی اگر بدون هیچ استفاده خاصی گوشی شما داغ شده این یعنی باتری گوشی شما مشکل پیدا کرده است که حتما باید به یک تعمیرکار مجرب آن را نشان دهید.

از کجا بفهمیم که ال سی دی گوشی ما دچار مشکل دارد؟

 

  •  کار نکردن تاچ

مهمترین نشانه ای که ال سی دی گوشی شما دچار مشکل است این است که تاچ آن به درستی عمل نمی کند.سال هاست که گوشی ها دیگر دکمه های فراوان ندارند و با تاچ و یا همان لمسی بودن کار می کنند.یکی از علت های عمده ای که گوشی ها به تعمیرکار سپرده می شود عدم درست تاچ آن است.

 

  • شکستن ال سی دی

وقتی بنا به هر دلیلی ال سی دی گوشی شما آسیب می بیند از کیفیت کارایی آن کاسته می شود.پس بهتر است در اسرع وقت نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کنید.البته همه گوشی ها دارای گلس هستند که برای ضد ضربه بودن گوشی ها استفاده می شود بعضی اوقات فقط گلس آسیب می بنید که می توانید با تعویض آن به کار خود ادامه دهید اما بعضی اوقات شدت ضربه وارده به خود صفحه اصلی گوشی می رسد که نیازمند به تعویض کل ال سی دی گوشی می باشد.

 

  • سیاه شدن  بخشی صفحه نمایش

وقتی قسمتی از صفحه نمایش گوشی شما نمی تواند اطلاعات را نمایش دهد یعنی ال سی دی گوشی شما باید به شکل کامل تعویض بشود.

 

تعمیرات موبایل اپل با فروشگاه آریا

شما با تماس با ما میتوانید مشکلات گوشی آیفون خود را مطرح و مشاوره بگیرید یا در صورت صلاح دید کارشناسان گوشی خود را برای تعویض به ما بسپارید.

فاطمه بخشی

https://ttaria.com/tb-5

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند