فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

بهترین گوشی تا 4 میلیون

یوسف هنرمند

سه‌شنبه, 22 شهریور 1401

بهترین گوشی تا 4 میلیون

 

قیمت گوشی در این چند سال افزایش چشمگیری داشته و خرید موبایل را برای کاربران و خریداران سخت کرده و همین موضوع باعث شده تا خرید گوشی به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. با این قیمت‌ها قطعا انتخاب و خرید گوشی کاری سخت خواهد بود و انتخاب و خرید برای خریداران دشوار است. در ادامه قرار است تا به بهترین گوشی تا 4 میلیون بپردازیم و بهترین گوشی‌های موجود در این بازه قیمتی را به شما معرفی کنیم، پس تا آخر این راهنمای خرید همراه فروشگاه آریا باشید.

 

گوشی موبایل شیائومی Redmi 9C 4G

گوشی موبایل شیائومی Redmi 9C یکی از بهترین گوشی تا 4 میلیون می‌باشد که دارای یک طراحی پلاستیکی بسیار خوب بوده که کیفیت خوبی نیز دارد. در پنل پشتی چهار لنز قرار گرفته که به شکل مربعی می‌باشد. حسگر اثرانگشت این محصول کمی پایین‌تر از دوربین و در وسط گوشی قرار دارد که استفاده از آن راحت است. در پایین این قاب کلمه‌ی Redmi هک شده که حس بسیار خوبی را به کار منتقل می‌کند. در لبه‌ی پایینی گوشی نیز درگاه micro usb، میکروفون و اسپیکر قرار گرفته است.

گوشی موبایل Redmi 9C دارای دوربین سه گانه‌ای بوده که شامل دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی با فوکوس خودکار و تشخیص فاز، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.1 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/1.8، دوربین 5 مگاپیکسلی که دارای لنز ماکرو و f/2.4 می‌باشد. لنز سوم نیز یک لنز 2 مگاپیکسلی است که در واقع سنسور تشخیص عمق تصویر بوده است. این سنسور دارای دیافراگم f/2.4 است. شاهد کیفیت خوبی هستیم از این دوربین ولی جزئیات به خوبی ثبت نمی‌شوند و شارپنس نیز زیاد جالب نیست.

 

گوشی-موبایل-شیائومی-Redmi-9C-4G

 

گوشی موبایل شیائومی Redmi 9C دارای یک باتری بزرگ با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است که عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند با ظرفیت باتری که دارد خوب عمل کند. شاهد شارژدهی یک روز کامل از این گوشی هستیم که بسیار خوب بوده و اگر با گوشی کار زیاد سنگینی انجام ندهید و کارهای سبک را پیش ببرید، می‌توانید انتظار داشته باشید کمی بیشتر شارژدهی کند. این باتری از فست شارژ پشتیبانی نمی‌کند و این موضوع تنها نکته‌ی منفی باتری این محصول است. آداپتور داخل جعبه یک آداپتور ۱۰ واتی بوده که شارژ کردن این باتری را خیلی طولانی خواهد کرد و شاید خسته کننده باشد.

این گوشی موبایل هوشمند از یک نمایشگر IPS بهره می‌برد که اندازه این نمایشگر 6.53 اینچ بوده. شاهد رزولوشن 720 در 1600 پیکسل هستیم که رزولوشن خوبی در این رنج قیمتی هستش. در این بازه قیمتی یک نمایشگر ۷۲۰ را داریم و خبری از ۱۰۸۰ نیست که اصلاجای تعجب ندارد. حاشیه‌های این صفحه نمایش از رقبای کمتر بوده و شاهد نمایشگری بهتر هستیم. نباید انتظار زیادی از نمایشگر داشته باشید و شیائومی برروی این صفحه نمایش با این بازه قیمتی واقعا خوب کار کرده و می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید.

گوشی موبایل Redmi 9C دارای اسپیکرهای مونو بوده و بدلیل بزرگ بودن اسپیکر این گوشی‌، شاهد پخش صدایی خوب هستیم. صدای تولید شده بلندی خوبی دارد و کیفیت آن نیز شما را به وجد خواهد آورد. در این رنج قیمتی شاهد کیفیت صدایی خوب هستیم که از رقبا بسیار بهتر عمل کرده. گوشی موبایل Redmi 9C به پردازنده MediaTek Helio G35 مجهز شده که توان پردازشی مناسبی را تقدیمتان می‌کند. در بسیاری از بازی‌ها و نرم افزارها، تاخیر و لگ را شاهد هستیم که بدلیل پایین بودن مقدار رم هستش.

 

گوشی موبایل شیائومی Redmi 10C 4G

گوشی موبایل شیائومی Redmi 10C یکی دیگر از بهترین گوشی تا 4 میلیون است که دارای یک طراحی بسیار خوب در این بازه قیمتی بوده که ارزش خرید این گوشی را بالا برده. این گوشی در این بازه قیمتی دارای طراحی شیک و شکیل بوده و می‌تواند حس بسیار خوبی به خریدار منتقل کند. در قاب پشتی این محصول شاهد حسگر اثرانگشت هستیم که در نزدیکی دوربین جای خوش کرده. دو لنز و یک سنسور به همراه فلش دوربین در کادری مربعی شکل قرار گرفته. در کنار این سنسورها و بالای حسگر اثرانگشت شاهد لوگوی Redmi هستیم که به خوبی تو چشم است و حس خوبی را نیز می‌تواند منتقل کند.

گوشی شیائومی Redmi 10C یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارد که آنچنان کیفیت خوبی ندارد و می‌تواند دوربین را نقطه ضعف این محصول دانست. تصاویر گرفته شده با این دوربین اصلا کیفیت خوبی ندارند و جزئیات نیز به خوبی ثبت نمی‌شود. داینامیک رنج و وایت بالانس خوب است و رنگ‌ها نیز در این دوربین طبیعی ثبت می‌شوند و درکل دوربینی کار راه انداز برروی این گوشی سوار شده که نباید انتظار زیادی از آن داشت.

گوشی موبایل شیائومی Redmi 10C دارای یک باتری بزرگ با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است که عملکرد آن معمولی بوده. باتری این محصول عملکرد خوبی دارد و طبق تست‌های صورت گرفته از باتری این گوشی شاهد بودیم که یک ساعت بازی سنگین انجام دادن می‌تواند حدود ۱۵ درصد از شارژ آن کم کند که راضی کننده خواهد بود و به راحتی می‌تواند یک روز کامل را شارژدهی کند در پردازش‌های سبک و روزمره.

 

Redmi-10C-4G

 

Redmi 10C دارای یک صفحه نمایش IPS LCD است که این نمایشگر از رزولوشن 720 پشتیبانی می‌کند. همچنین نمایشگر Redmi 10C شیائومی می‌تواند تصاویر را با کیفیتی خوب به نمایش بگذارد که راضی‌تان می‌کند. می‌توانست این صفحه نمایش کمی بهتر باشد ولی شیائومی برروی این نمایشگر بسنده کرده. رنگ‌ها در این صفحه نمایش کمی به سمت آبی کشیده می‌شوند که می‌توانست بهتر باشد. درکل در این بازه قیمتی شاهد نمایشگر خوبی هستیم.

گوشی موبایل شیائومی Redmi 10C دارای یک اسپیکر معمولی می‌باشد که بلندی صدا بسیار خوب هستش و شاهد تفکیک و کیفیت صدایی خوبی در صداهای بلند نیستیم. اگر صدا کم باشد، عملکرد کلی راضی کننده هستش ولی اگر صدا را زیاد کنید همه چیز بهم می‌ریزد و شاهد افت کیفیت محسوسی هستیم.

گوشی شیائومی Redmi 10C از پردازنده قوی اسنپدراگون 680 بهره می‌برد که در این بازه قیمتی بعید بود که از چنین پردازنده‌ای استفاده شود. این پردازنده عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند بازی‌های سنگینی نطیر کالا دیوتی را با کیفیتی بالا اجرا کند. این پردازنده به خوبی می‌تواند از پس کارهای سنگین بر بیاید و بازی‌های سنگین را بدون کوچکترین لگ و باگی می‌تواند اجرا کند. پردازنده این گوشی از دیگر رقبای خودش واقعا بهتر هستش و می‌تواند تمامی کارهای پردازشی را خیلی روان و سریع انجام دهد.

 

گوشی موبایل شیائومی Redmi 9 4G

شیائومی ردمی 9 یکی دیگر از بهترین گوشی تا 4 میلیون است که در حال حاضر جزو ارزان‌ترین گوشی‌های میان‌رده بازار به حساب می‌آید. در مقایسه با رقبای آن، باید گفت که این گوشی موبایل از ویژگی‌های بیشتری در طراحی و ظاهر بهره می‌برد. ظاهر این گوشی چیزی است که شاید قیمت آن اصلا مشخص کننده آن نبوده و با یک گوشی جذاب طرف هستیم. شیائومی ردمی 9 تقریبا بزرگ و ضخیم بوده و همین مورد نقاط مثبتی را به همراه داشته که در این میان می‌توان به استفاده از نمایشگر 6.53 اینچ آن اشاره مستقیم کرد. همچنین باتری این محصول دارای ظرفیت 5020 میلی آمپری می‌باشد که باعث سنگینی بیشتر گوشی شده است. وزن این گوشی 200 گرم بوده و با در دست گرفتن آن متوجه وزن سنگین آن خواهید شد.

دوربین موبایل شیائومی ردمی 9 یکی از بخش‌هایی است که شرکت سازنده می‌توانست کمی بهتر برروی آن کار کند. به‌تازگی شاهد استفاده دوربین‌های سه گانه و چهار گانه برروی اکثر دستگاه‌ها هستیم. این گوشی نیز از دوربین چهار گانه بهره‌مند است. دوربین اصلی این گوشی دارای سنسور 13 مگاپیکسلی می‌باشد که شیائومی می‌توانست کمی برروی آن بهتر کار کند. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به دوربین فوق عریض همراه با سنسور 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسلی اشاره مستقیم کرد.

 شیائومی در بخش باتری این گوشی عالی عمل کرده و از باتری با ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. این محصول حدود یک روز و نیم می‌تواند بدون نیاز به شارژ، نیازهای شما را برطرف سازد. در بخش باتری ردمی 9 بسیار خوب عمل کرده و می‌توان باجرات گفت که این گوشی می‌تواند در سطح گوشی‌های میان‌رده شارژدهی خوبی داشته باشد.

 

Redmi-9-4G

 

گوشی موبایل شیائومی ردمی 9 دارای صفحه نمایش بزرگ 6.53 اینچ بوده و از IPS LCD بهره می‌برد. در بخش نمایشگر می‌توان باجرات گفت که ردمی نوت 9 با ویژگی‌هایی که دارد، یک پله از رقبای خود جلو بوده و می‌تواند توجه افرادی را که نمایشگر گوشی از اهمیت بالایی برایشان برخوردار است، جلب کند. وضوح Full HD همراه با تراکم 395 پیکسل این محصول یکی از ویژگی‌های مهم آن است که کمتر در گوشی‌های با این رنج قیمت دیده شده است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به کنتراست 1500:1 اشاره مستقیم کرد.

اسپیکرهای این محصول عملکرد خوبی دارند و می‌توانند برای کارهای روزمره مناسب باشند. شفافیت صدای شیائومی ردمی 9 در سطح پایینی بوده و نمی‌توان از آن انتظار بیشتر از این را داشت. بلندی صدا نیز در سطح خوبی قرار دارد و شاهد صدایی فراگیر هستیم. در نهایت می‌توان گفت که شیائومی در این بخش چیزی کم نگذاشته و مانند دیگر گوشی‌های میان‌رده عمل کرده.

گوشی شیائومی ردمی 9 از چیپست هلیو G80 مدیاتک بهره می‌برد. پردازنده این چیپست 8 هسته‌ای بوده و توانایی بالایی از خود نشان داده است. پردازده گرافیکی 50Mali-G52 دو هسته‌ای می‌باشد که با فرکانس 950 مگاهرتز همراه شده است. این گوشی می‌تواند بازی‌های ویدئویی جدید را با تنظیمات گرافیکی قابل قبولی اجرا کند و در عین حال از نرخ فریم مناسبی بهره‌مند خواهید شد. اکثر بازی‌های ویدئویی سنگین و جدید را می‌توان با تنظیمات گرافیکی به طور میانگین متوسط اجرا نمود که نسبت به رقبا در سطح خوبی قرار دارد.

 

گوشی موبایل شیائومی POCO M3 PRO 5G

گوشی موبایل شیائومی POCO M3 PRO 5G یکی دیگر از بهترین گوشی تا 4 میلیون است که از نظر طراحی، یک گوشی جذاب بوده که می‌تواند نظر شما را جلب کند. بدنه‌ی این محصول پلاستیکی است که از کیفیت بالایی دارد و اصلا مثل دیگر گوشی‌های پلاستیکی نیست و شیائومی در بخش طراحی میان رده هایش بسیار بهتر عمل کرده است. در بخش دوربین. این گوشی از سه سنسور برای دوربین بهره مند شده که سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی است و خبری از سنسور اولترا واید در این گوشی نیست.

 

POCO-M3-PRO-5G

 

POCO M3 PRO از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپری بهره می‌برد که نسبت به POCO M3 کاهش ظرفیت داشته. درکل باتری این گوشی یک باتری مناسب برای این گوشی بوده و می‌تواند جوابگوی نیازهای شما باشد. شیائومی در POCO M3 PRO 5G از پنل IPS استفاده کرده. نمایشگر این محصول یک نمایشگر 6.5 اینچی بوده که رزولوشن آن 1080 در 2400 می‌باشد. نسبت تصاویر 20:9 بوده که دارای نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی می‌باشد. طبق بررسی‌های انجام شده برروی این نمایشگر،‌ شاهد یک نمایشگر باکیفیت بالا هستیم که تصاویر و رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد. نمایشگر این محصول درکل خوب بوده و از کیفیت بالای برخوردار است و می‌تواند جوابگوی تمامی نیازهای شما باشد.

شیائومی در این گوشی از یک اسپیکر معمولی استفاده کرده که از صدای استریویی پشتیبانی نمی‌کند. کیفیت صدا البته بسیار خوب است و بلندی آن نیز قابل قبول است و می‌تواند راضی کننده باشد اما خبری از صدای استریویی نیست. یکی از نقاط ضعف اسپیکرهای این گوشی این است که اگر صدا را زیاد کنید شاهد تفکیک صدایی خوبی نخواهید بود. گوشی موبایل شیائومی POCO M3 PRO 5G از پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 700 (MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G) بهره می‌برد. پردازش‌های این پردازنده قابل قبول می باشد و قدرت خوبی را به نمایش می‌گذارد که از پس اکثر مارهای روزمره شما برمی‌آید.

 

گوشی سامسونگ گلکسی A02 4G

گوشی سامسونگ A02 یکی دیگر از بهترین گوشی تا 4 میلیون است که یک گوشی اقتصادی بوده و نباید انتظار زیادی از آن داشت. سامسونگ طراحی عجیب و غریبی در این محصول نهادینه کرده و کیفیت ساخت زیاد تعریفی ندارد، اگر طراحی برایتان مهم است همین ابتدا بگویم که گوشی‌های بسیار بهتری در بازار وجود دارند که می‌توانید آن گوشی‌ها را خریداری کنید. گوشی A02 دارای دوربین دوگانه هستند که در قاب پشتی شاهد آن هستیم. سنسور اصلی 13 مگاپیکسل و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسل می‌باشد. سنسور اصلی زیاد تعریفی ندارد و درکل نباید انتظار زیادی از دوربین این محصول داشت. در این رنج قیمتی شاید در گوشی‌های دیگر بتوانید کمی مشخصات بهتری را پیدا کنید. تصاویر ثبت شده با این دوربین دارای روشنایی خوبی نیستند و وضوح تصاویر نیز خوب نیستند. جزئیات نیز اصلا خوب ثبت نمی‌شوند و تنها انتظار این را داشته باشید که یک تصویری دارد ثبت می‌شود.

گوشی سامسونگ گلکسی A02 دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپری است که این باتری از نوع لیتیوم پلیمری بوده. یکی از دلایل سنگین بودن گوشی همین باتری حجیم بوده که شاید تنها نقطه قوت این محصول باشد. این باتری واقعا عملکرد خوبی دارد و می‌تواند مدت زمان زیادی را شارژدهی کند. طبق تست‌های انجام شده، شاهد آن بودیم که باتری این گوشی می‌تواند به راحتی یک روز کامل را شارژدهی کند که بسیار خوب است.

 

گلکسی-A02-4G

 

گوشی سامسونگ A02 دارای یک نمایشگر PLS IPS است که با اندازه 6.5 اینچ و رزولوشن 720 در 1600 اینچ برروی این گوشی قرار گرفته. این نمایشگر دارای نسبت 20:9 است و شاهد کیفیت تصویر جاللبی نیستیم. این نمایشگر دارای کیفیت ۷۲۰ است و به راحتی می‌توانید پیکسل‌های نمایشگر را مشاهده کنید. روشنایی خوبی را شاهد هستیم اما کمینه روشنایی این نمایشگر زیاد هستش و در محیط‌های با نور کم قطعا اذیت خواهید شد. رنگ‌ها نیز به خوبی نمایش داده می‌شوند و درکل نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. گوشی سامسونگ A02 دارای اسپیکر مونو است که بلندی صدای آن قابل قبول است اما تفکیک صدایی اصلا خوب نیست. اگر صدا را زیاد کنید قطعا شاهد هیچ کیفیتی نخواهید بود و اصلا نباید برروی اسپیکر این گوشی حساب باز کنید.

گوشی سامسونگ A02 از پردازنده مدیاتک ام تی 6739 (Mediatek MT6739W) با معماری 28 نانومتری استفاده می‌کند که عملکرد اصلا خوبی ندارد. این پردازنده بازی‌های سنگین را در بدترین حالت ممکن با کلی لگ و باگ اجرا می‌کند و اصلا نباید انتظار زیادی از این پردازنده داشته باشید. عملکرد بد این پردازنده باعث شده تا رابط کاربری نیز به خوبی کار نکند و کار کردن با این گوشی کاملا خسته کننده باشد. سامسونگ این گوشی را در نسخه‌های مختلف عرضه کرده که شامل 2 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 3 گیگابایت رم است و بسته به نیازتان می‌توانید یکی از این نسخه‌ها را خریداری کنید.

 

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A13 4G

گوشی سامسونگ A13 یکی دیگر از بهترین گوشی تا 4 میلیون است که از پلاستیک ساخته شده که اصلا حس خوبی به کاربران نمی‌دهد. قاب پشتی یک دست بوده ولی کیفیت خوبی ندارد و اثر انگشت را به راحتی به خود جذب می‌کند. در قاب پشتی شاهد دوربین چهارگانه این گوشی هستیم که به صورت پشت سرهم قرار گرفته‌اند و در کنار این دوربین‌ها شاهد فلش دوربین هستیم که به خوبی انجام وظیفه می‌کند. در پایین این قاب شاهد لوگوی زیبای سامسونگ هستیم که به خوبی خودنمایی می‌کند.

گوشی گلکسی A13 دارای دوربین چهارگانه می‌باشد که دوربین اصلی آن یک دوربین 50 مگاپیکسلی است. تصاویر به صورت پیش فرض 12 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند ولی تصاویر خوبی هستند و برای بازه‌ی قیمتی خودش قابل قبول می‌باشد. لنز اصلی داینامیک رنج مناسبی دارد و جزئیات تصاویر نیز در این گوشی معمولی بوده و نباید انتظار زیادی از دوربین این گوشی داشته باشید. تصاویر خیلی شارپ نیستند و رنگ و نور نیز خوب است. تصاویر پرتره توسط سنسور 50 مگاپیکسلی گرفته می‌شود که در حالت معمولی تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی گرفته می‌شود. تصاویر پرتره خوب هستند و در بیشتر مواقع سوژه اصلی به خوبی تشخیص داده شده و از بکگراند جدا می‌شود ولی نباید زیاد از این دوربین توقع داشته باشید.

 

گلکسی-A13-4G

 

گوشی سامسونگ A13 دارای یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپری بوده که یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود. در استفاده‌های معمولی رو به زیاد تقریبا یک روز کامل را جوابگو است ولی یک ساعت بازی کردن، مثل کالا دیوتی می‌تواند حدود ۱۵ درصد از شارژش را کم کند. از نظر شارژدهی گوشی خوبی است و یک آداپتور 15 واتی فست شارژ درون جعبه آن وجود دارد که می‌تواند حدود ۲ ساعت گوشی را فول شارژ کند. این گوشی در عرض نیم ساعت می‌تواند حدود ۳۰ درصد شارژ شود که تقریبا خوب است.

گوشی سامسونگ A13 همچنین دارای یک نمایشگر با پنل PLS LCD است که دارای کیفیت ۱۰۸۰ می‌باشد. این نمایشگر دارای روشنایی زیاد خوبی نیست و زیر نور خورشید قطعا اذیت خواهید شد. جزئیات نیز در این گوشی زیاد خوب نیست و شاید نتوانید به خوبی تصاویر را با جزئیات تشخیص دهید. دقت رنگ‌ها نیز اصلا خوب نیست و به سمت سری میزنه ولی وضوح تصویر خوب است. گوشی A13 سامسونگ فقط نرخ تازه سازی 60 هرتزی دارد و در بخش نمایشگر هم خیلی خوب نیست که بتوانید بهش اتکا کنید.

گوشی سامسونگ A13 دارای اسپیکرهای معمولی و دارای بلندی صدایی بدی نیستیم که تفکیک صدایی خوبی هستیم. اگر انتظار بیس از این اسپیکرها دارید باید بگویم که این اسپیکرها بیس خاصی تولید نمی‌کنند و اگر موسیقی بیس دار بگذارید قطعا هیچ بیسی حس نخواهید کرد. جک ۳.۵ میلی متری هم در این گوشی وجود دارد که می‌توانید خیلی راحت از هندزفری استفاده کنید. A13 همچنین دارای پردازنده اگزینوس 850 است که این پردازنده بدرد کارهای سبک و روزمره می‌خورد و اگر قصد داشته باشید با آن بازی‌های سنگین نظیر کالاف دیوتی کنید، قطعا اذیت خواهید شد. طبق تست‌های صورت گرفته، بازی‌ها در حالت Medium نیز بازهم لگ و باگ دارند و پردازنده توان پردازشی خوبی ندارد. جدای از بازی در محیط کاربری هم لگ و باگ وجود دارد.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-50

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند