فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

بهترین گوشی های میان رده (اردیبهشت ۱۴۰۲)

یوسف هنرمند

چهارشنبه, 27 اردیبهشت 1402

بهترین گوشی های میان رده (اردیبهشت ۱۴۰۲)

 

اگر بودجه ای متناسب برای خرید گوشی دارید، باید گوشی مورد نظر خود را از بین میان رده های بازار انتخاب کنید. گوشی های میان رده به گرانی مدل های رده بالا نیستند ولی می توانند از پس کارهای معمولی به خوبی برآیند. این محصولات به روش های مختلف ساخته می شوند و قیمت های متفاوتی دارند و در ادامه این مطلب سعی کردیم بهترین گوشی های میان رده سال 2023 را که می توانید در بازار این کشور ما خریداری کنید، معرفی کنیم. در ادامه این مقاله همراه فروشگاه آریا باشید.
 

بهترین گوشی های میان رده

 

در ادامه به بهترین گوشی های میان رده از دید فروشگاه آریا خواهیم پرداخت:


شیائومی 12

شاید برای شما جالب باشد که می توانید یک پرچمدار در این رنج قیمتی، نه یک پرچمدار قدیمی، بلکه پرچمدار سال گذشته را بخرید. شیائومی 12 نسخه اصلی این محصول است و با استفاده از ترکیب شیشه و فلز گوشی را بسیار باکیفیت کرده و حس یک پرچمدار را منتقل می کند. این پرچمدار از صفحه نمایش 6.28 اینچی AMOLED با رزولوشن 2400 در 1080 و تراکم پیکسلی 419 پیکسل بر اینچ استفاده می کند. به لطف لبه‌های خمیده‌ اش، این پنل دارای نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه 89 درصدی است و از نرخ تازه‌ سازی 120 هرتز، فرکانس لمسی 480 هرتز، Dolby Vision، 68 میلیارد طیف رنگ و HDR10+ پشتیبانی می‌ کند.

سازنده چینی به سراغ چیپ پرچمدار رفته و این مدل از اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می برد تا بتوانید سال ها به راحتی روی شیائومی 12 حساب باز کنید. تعداد کل دوربین های این گوشی یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی و یک ماکرو تله فوتو 5 مگاپیکسلی و یک سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی است. این محصول نیروی مورد نیاز خود را از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی تامین می کند.

 

 

گلکسی A54

گلکسی A54 جدیدترین گوشی میان رده کره ای و یک گوشی میان رده عالی برای خرید است. در مقایسه با A53، این گوشی دستخوش تغییرات جالبی شد و در نهایت از اولین قاب شیشه ای پشتی استفاده کرد، چیزی که در گوشی میان رده سامسونگ ندیدیم. این گوشی طراحی مشابه سری S23 سامسونگ دارد و حس یک محصول رده بالا را القا می کند. صفحه نمایش این گوشی نسبت به نسل های قبلی روشن تر است و رنگ های دقیق تری را نشان می دهد. البته باید در نظر داشته باشید که سایز پنل از 6.5 به 6.4 کاهش یافته است.

در بخش سخت افزار شاهد تراشه جدید سامسونگ به نام اگزینوس 1380 هستیم که به عنوان نسل جدید 1280 معرفی شده و قدرتی برابر با اسنپدراگون 778 کوالکام دارد. این بدان معناست که این مدل نسبت به نسل قبلی قدرتمندتر و جذاب تر است. در پشت این مدل سه دوربین با سنسورهای 50، 12 و 5 مگاپیکسلی را می بینیم، در حالی که یک سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی این بخش را کامل می کند. این گلکسی از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند اما شارژدهی آن نسبت به نسل قبلی بهتر است و اکنون عملکرد بهتری دارد.

 

گلکسی S21 FE

سامسونگ هنوز نسل جدیدی از گوشی های خود را تحت سری FE عرضه نکرده است و به همین دلیل S21 FE همچنان آخرین مدل این سری محسوب می شود. این گلکسی همچنان ارزش خرید بالایی دارد و می تواند رضایت کاربران را در زمینه های مختلف جلب کند. این گوشی دارای قاب پلاستیکی و فریم آلومینیومی است که حسی باکیفیت در دست به آن می دهد. این مدل از نمایشگر بسیار خوب Super AMOLED با وضوح +FHD و پشتیبانی از HDR10+ و نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز استفاده می کند.

این پنل قادر است 87 درصد فضای جلویی را اشغال کند و در حالت حداکثر می توان انتظار روشنایی 800 نیت را از آن داشت. سامسونگ در بخش سخت افزار از تراشه 5 نانومتری اگزینوس 2100 خود استفاده کرده است که رقیب اسنپدراگون 888 است و قدرت خوبی دارد و قطعا در انجام کارهای روزمره و انجام بازی های با گرافیک بالا با مشکلی مواجه نخواهید شد. البته شاید این تراشه به خوبی اسنپدراگون 888 نباشد، اما در مجموع عملکرد خوبی دارد.

این سازنده کره ای در زمینه دوربین ها نیز به نتایج خوبی دست یافت و از سه دوربین بزرگ، فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای 12، 12 و 8 استفاده کرد که هر دو دوربین نسبت به قیمت بسیار مناسب هستند و دوربین تله فوتو می تواند زوم اپتیکال 3 برابری انجام دهد. ناگفته نماند که دوربین سلفی این گلکسی دارای سنسور 32 مگاپیکسلی نیز می باشد. یکی از قطعات کوچکتر S21 FE نسبت به سایرین قسمت باتری آن است که ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی دارد و داخل جعبه شارژر وجود ندارد.

 

 

شیائومی 13 لایت

شیائومی 13 لایت ارزان ترین عضو خانواده پرچمدار شیائومی است و جلوتر از سایر اعضای این خانواده وارد بازار می شود. در بخش سخت افزار، سازنده چینی از اسنپدراگون 7 نسل 1 استفاده کرده است، تراشه ای با معماری 4 نانومتری که نمی توان آن را از نظر پردازش برتر در نظر گرفت و عملکردی مشابه اسنپدراگون 778 دارد، هرچند کمی بهینه تر و کارآمدتر است. ظرفیت باتری این محصول هم اکنون از 4300 نسل قبل به 4500 رسیده و همچنان شاهد شارژ سریع 67 واتی هستیم.

این میان رده جدید دارای دوربین اصلی با سنسور 50 مگاپیکسلی و دو دوربین فوق عریض و ماکرو با سنسورهای 8 و 2 مگاپیکسلی است. جالب اینجاست که شیائومی در جلو از دو سنسور 32 مگاپیکسلی و فوق عریض و دیگری 8 مگاپیکسلی و عمق میدان استفاده کرده است. نمایشگر این محصول به اندازه نسل قبل چشمگیر است و لبه های آن خمیده است به طوری که نسبت پنل به بدنه به حدود 90 درصد می رسد.

 

شیائومی 12T

قاتل پرچمدار شیائومی با پسوند 12T عرضه شد و شیائومی 12 تی نسخه پایه این سری است که در رنج قیمتی خود گوشی کاملی به حساب می آید و کمتر محصولی می تواند با آن رقابت کند. این محصول از پنل 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن 2712 در 1220 بهره می برد و به لطف رزولوشن بالاتر نسبت به نسل قبل، تراکم بسیار خوبی معادل 446 پیکسل بر اینچ را ارائه می دهد. برای درک جذابیت پنل، پشتیبانی از گستره رنگ 68 میلیارد، HDR10+ و 120 هرتز به‌ روزرسانی را اضافه کنید.

در دل شیائومی 12T، تراشه مدیاتک Dimension 8100 Ultra مانند یک ضربان قلب عمل می کند و برای انجام هر کاری می توانید روی قدرت این محصول حساب کنید. در قاب پشتی این گوشی سه لنز اصلی فوق عریض و ماکرو با سنسورهای 108، 8 و 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نیز در سوراخ بالای صفحه نمایش به چشم می خورد. یکی دیگر از ویژگی های مهم این کشنده پرچمدار، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 120 واتی است.

 

 

گلکسی A73

سری A7X سامسونگ همیشه بهترین سری میان رده سازنده کره ای بوده است و همین امر در مورد A73 نیز صدق می کند. گلکسی A73 از چیپست اسنپدراگون 778 تغذیه می کند و یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی دارد. گلکسی A73 دارای پنل 6.67 اینچی Super AMOLED Plus با رزولوشن 2400 در 1080 است که حدود 78 درصد از فضای جلو را اشغال می کند و از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می کند و می تواند روشنایی حدود 800 نیت و بیشتر تولید کند.

این گلکسی اولین میان رده سامسونگ است که از دوربین اصلی با سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده می کند که با توجه به بازه قیمتی گوشی می تواند تصاویر بسیار خوبی را ثبت کند. این گوشی دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و دوربین عمق میدان و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است. ناگفته نماند که این گوشی از گواهی IP67 پشتیبانی می کند و هیچ شارژری در جعبه آن وجود ندارد.

 

شیائومی 11 تی پرو 5G

سازنده چینی شیائومی 11 تی پرو در طراحی و کیفیت تولید سنگ تمام گذاشته و از بهترین متریال ها استفاده کرده است، بنابراین این گوشی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و حس متریال فوق العاده ای را در هنگام استفاده به شما القا می کند. این گوشی دارای قاب پشتی شیشه ای است که از طراحی مات (به جز مشکی) بهره می برد. در رنگ آبی، این قاب شبیه یک رنگین کمان است و در هر زاویه، رنگ های متنوع و چشمگیری به خود می گیرد. وزن این گوشی 204 گرم و دارای فریم آلومینیومی با ضخامت 8.8 میلی متر است.

شیائومی 11 تی پرو دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با وضوح +FHD و تراکم 395 پیکسل در هر اینچ است. این پنل دارای نرخ رفرش 120 هرتز است و از محتوای HDR10+، Dolby Vision و 1 میلیارد رنگ پشتیبانی می کند. علاوه بر این، این پنل دارای سرعت لمسی 480 هرتز است که بسیار مهم و نکته خوبی برای انجام بازی است. کیفیت صفحه نمایش واقعا شگفت انگیز و شگفت انگیز است و قطعا شما را خوشحال خواهد کرد. رنگ های بسیار زنده، تند و جذاب نمایش داده می شود و محتوا کنتراست بالایی دارد. رنگ‌ های مشکی روی این پنل عمق بی‌ نهایتی دارند و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز این بسته را کامل می‌ کند.

 

 

گلکسی S20 FE 5G

گلکسی اس 20 FE نیازی به معرفی ندارد و احتمالا از قبل می دانید که این گوشی چقدر خوب است. این کهکشان در دسته پرچمداران قاتل قرار می گیرد، اما از زمان ورود S21 FE، قیمت S20 FE 5G به نقطه مناسبی رسیده و اکنون به دنیای دستگاه های میان رده و رده بالا نزدیک شده است.

این گوشی از بدنه ای پلاستیکی با طراحی مات بهره می برد که می تواند نقطه ضعف محصول باشد و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. این گوشی 190 گرمی 8.4 میلی متر ضخامت دارد و خوشبختانه از گواهی IP68 پشتیبانی می کند، به این معنی که می تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد. نمایشگر این محصول بر عهده گوریلا گلس نسخه 3 است که چندان جذاب نیست و حداقل نسخه 5 را انتظار داشتیم.

سامسونگ در بخش نمایشگر چیزی کم نگذاشت و از پنل معروف Super AMOLED خود با وضوح +FHD و اندازه 6.5 اینچ استفاده کرد. این نمایشگر که توانسته حدود 85 درصد از فضای جلوی خود را اشغال کند، از نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می کند و می تواند محتوای HDR10+ را نیز نمایش دهد. این پنل همچنین از روشنایی کافی استفاده می کند بنابراین مشکلی برای مشاهده محتوا در محیط های باز وجود ندارد.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-125

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند