فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

ردمی 12 یا نوت 12 مسئله این است!

آرزو رستمی

یکشنبه, 10 دی 1402

ردمی 12 یا نوت 12 مسئله این است!

 

با ما همراه باشید برای مقایسه دو ابر قدرت شیائومی 

خب همانطور که می دانید امروزه شیائومی یکی از ابر قدرت ها در صنعت گوشی موبایل است و سهم زیادی از بازار جهانی را از آن خود کرده است.

بقیه محصولات شیائومی را هم مشاهده فرمایید.

امروز را به نقد و مقایسه از دو تا از تازه نفس ترین نسل های شیائومی که ردمی 12 و نوت 12 باشند میپردازیم؛

همانطور که میدانید فاصله آمدن ردمی 12 به بازار بعد از نوت 12 فقط 7 ماه طول کشید ، و همین امر که ردمی 12 و نوت 12 شباهت های زیادی دارند باعث شد که از محبوبیت بالایی برخورد بشوند و اختلاف قیمتی کمی دارند و هردو جز اقتصادی های بازار محسوب میشوند. ولی امکانات فوق العاده ای در اختیارتان میگذارند که از خریدتان منصرف نمیشوید بریم که ببینیم کدام یکی از این دو ارزش خرید بالاتری دارد ولی این رو از یاد نبرید که هردوی این گوشی ها جز بهترین ها هستند و در این رنج قیمتی که عرضه میشوند واقعا فول امکانات هستند و در اینجا حرفی از برنده و بازنده نیست چون هر کدام از این دو در یک حوزه مختلف ارزش بالایی دارد و بدرد مخاطب خاص خودش میخورد.

 

طراحی ظاهری

                                                                                         طراحی پنل پشتی شیشه ای ردمی 12

 

 

 

                                                                                         طراحی پنل پشتی پلاستیکی نوت 12

 

خب همانطور که مشاهده نمودید در طراحی ظاهری ردمی 12 در پنل جلویی و پشتی دستگاه از شیشه استفاده شده و در نوت 12 فقط پنل جلویی از ساختار شیشه ای بهره برده است و پنل پشتی از پلاستیک میباشد و فریم دور دستگاه در جفت دستگاه ها از پلاستیک می باشد و برای محافظت از گوریلا گلس 3 استفاده شده است و به گفته برخی از کاربران اگر در طراحی پنل پشتی نوت 12 هم از شیشه استفاده میشد خیلی خوب بود در هر حال از زیبایی نوت 12 کاسته نشده است.

در لبه بالایی جفت دستگاه ها میکروفون ، nfc و جک 3.5 میلی صدا تعبیه شده است و در لبه سمت راست دستگاه ها دکمه های پاور و تنظیم ولوم صدا در لبه سمت چپ هم درگاه سیم کارت ها و کارت حافظه که بصورت مشترک هستند و در نهایت در لبه پایینی دستگاه هم یک میکروفن و درگاه type-c و اسپیکر مونو قرار داده شده است.

 

مشخصات دوربین 

و اینجاست که تفاوت ها کم کم آشکار میشوند؛

نوت 12 : جزیره دوربین متشکل از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و در نهایت لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی به همراه فلش در یک قاب مستطیلی قرار داده شده اند که مقداری برجستگی دارد  و قابلیت فیلمبرداری با ۱۰۸۰p@30fps با کیفیت Full HD را داراست . همچنین دوربین سلفی این دستگاه 13 مگاپیکسلی است.

از دیگر قابلیت های دوربین نوت 12 :
(قابلیت فوکوس با اشاره بر سوژه، قابلیت تشخیص چهره،ثبت موقعیت جغرافیایی تصویر، قابلیت عکاسی HDR، قابلیت زوم دیجیتال، تنظیم White Balance، تایمر ).

 

 

ردمی 12 : نحوه قرارگیری سه گانه ها در این دستگاه بدون جزیره دوربین میباشد و با قاب پشتی یکپارچه شده است و تنها یک حلقه فلزی دور هر دوربین به منظور حفاظت از لنز ها قرار گرفته است ، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و در نهایت لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی به همراه فلش پشت پنل تعبیه شده اند و قابلیت فیلمبرداری با ۱۰۸۰p@30fps با کیفیت Full HD را داراست ، همچنین دوربین سلفی این دستگاه 8 مگاپیکسلی است و چنگی به دل نمیزند و در کل چه دوربین های نوت 12 باشد چه ردمی 12 فقط در حد راه انداختن کار شما عمل میکنند توقع کیفیت آنچنانی را نداشته باشید.

 

 

نرم افزار و سخت افزار

از دیگر وجه اشتراک های این دو دستگاه میتوان به نرم افزارشان اشاره کرد که جفت این دستگاه ها رابط کاربریشان MIUI 14 و اندروید 13 را به هنگام عرضه دارند که سیستم امنیتی و در دسترس قرارگرفتن آپدیت ها در جفت دستگاه ها به یک صورت میباشد.

 

و اما سخت افزار 

تراشه های بکاررفته در نوت 12  Qualcomm SM6225 Snapdragon 685 (6 nm) میباشد که هرچند قدیمی می باشد ولی کارایی و عملکرد قابل قبولی داشته و برای انجام کارهای روزمره به شدت پیشنهاد میشود همینطور گرافیک بکاررفته در این دستگاه Adreno 619 میباشد که که هنگام گیمینگ کیفیت خوبی ارائه میدهد و لگ و باگی هم ندارد . 

در مقابل تراشه بکاررفته در ردمی 12 MediaTek Helio G88 (12 نانومتر) است که با اینکه تراشه جدیدی می باشد ولی مناسب گیمینگ نیست بیشتر مناسب کارهای روزمره میباشد و از آنجایی که قدرت پردازشی پایینی دارد مانند نوت 12 نمیتوان عکس ها را ادیت کرد.

 

 

در نهایت اگر بین این دو دودل هستید یک نگاهی به توقعاتتون بیندازید مثلا فقط یک گوشی میخواهید که با آن فیلم و سریال نگاه کنید من به شما ردمی 12 راپیشنهاد میکننم یا اگر اهل گیم هستید نوت 12 برای شما مناسب تر است و در کل هردوی این محصولات ارزش خرید بالایی دارند و نمیشه گفت این محصول ارزش ندارد و فقط فلان محصول باارزش است.

امیدوارم مقایسه مفیدی برای شما بوده باشه تا مقایسه های دیگر بدرود.

با مجله آریا و دیگر مقالات ما همراه باشید.

 تجربه یه حس خوب از خرید ツ

آرزو رستمی

https://ttaria.com/tb-155

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند