فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

عمر آیفون SE به پایان خود رسید

یوسف هنرمند

شنبه, 17 دی 1401

عمر آیفون SE به پایان خود رسید

 

ارزان قیمت‌ترین مدل آیفون که برخی از آن با عنوان آیفون چیپست نیز یاد می‌کنند، آیفون ‌SE نام دارد که هر دو سال یک بار به همراه چیپست نسل جدید اپل وارد بازار جهانی می‌شود. این مدل از سری گوشی‌های آیفون، ظاهر ساده‌ای دارند و همچنان در زیر صفحه نمایش کوچک آنها حسگر اثرانگشت وجود دارد. آخرین نسخه از آیفون SE در سال 2022 عرضه شد و انتظار می‌رفت تا نسخه جدید آن در سال 2024 رونمایی شود. 

اما طبق گزارشی که از تحلیلگر  و افشاگر معروف اپل؛ مینگ چی کو، منتشر شد، به نظر می‌رسد که پروژه آیفون SE به پایان عمر خود رسیده است. طبق گفته کو، اپل به شرکای زنجیره تامین خود دستور داده است که تولید و فروش آیفون SE 2024 را کاملا لغو کنند و دیگر فعالیتی در این زمینه انجام نشود. این تصمیم به اندازه کافی عجیب و گویای ماجرا می‌باشد و تنها برداشتی که از آن می‌توان کرد این است که این مدل ارزان قیمت اپل دیگر تولید نخواهد شد. 

 

 

آیفون SE 2024 قرار بود سخت افزار قوی‌تری نسبت به مدل‌های قبل‌تر آن داشته باشد و اپل قصد داشت برای اولین بار در آن از مودم اختصاصی 5G خود رونمایی کند. طبیعتا این موضوع می‌تواند به سود رقیبان این شرکت بزرگ آمریکایی باشد و این فرصت برای رقبا فراهم می‌شود تا با عرضه تراشه‌های قدرتمند خود سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهند. در واقع کاری که اپل قرار بود انجام دهد تست تراشه باند پایه خود بر روی نسخه ارزان قیمت از گوشی‌های خود بود تا اگر مشکلی در آن به وجود آمد به راحتی بتواند آن را حل کند و ریسک استفاده آن در مدل‌های پرچم‌دار گران خود را این گونه از بین ببرد. 

با لغو تولید مدل جدید این گوشی، حالا این نگرانی‌ها وجود دارد که آیا تراشه جدید باند پایه اپل که قرار است بر روی نسل 16 آیفون قرار بگیرد، می‌تواند کارایی مورد انتظار را داشته باشد و یا رقیبان آن مانند کوالکوم در این زمینه موفق‌تر خواهند بود. اگر اپل موفق به انجام این کار نشود، می‌توان گفت شرکت کوالکوم تقریبا بی نیاز از اپل می‌شود و می‌تواند به طور انحصاری محصولات خود را تولید کند و انتظار می‌رود این گونه حداقل تا سال 2025 این شرکت برای اپل تراشه تولید کند که منجر می‌شود در سال جاری و سال آینده همچنان بر بازار جهانی چیپ های موبایل تسلط داشته باشد که منجر به سود بیشتر نسبت به رقبا خواهد شد.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-63

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند