فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

فرق کابل فست شارژ با معمولی

یوسف هنرمند

دوشنبه, 11 مهر 1401

فرق کابل فست شارژ با معمولی

 

یکی از مشکلاتی که امروزه کاربران تلفن همراه با آن مواجه هستند، کندی شارژ شدن تلفن همراه است. شاید برای شما هم این مشکل پیش آمده باشد که برای انجام یک کار مهم منتظر بمانید تا تلفن همراهتان شارژ شود، اما سرعت گوشی بسیار پایین است. این مشکل بزرگ با فناوری شارژ سریع حل شده و اکنون می‌توانیم در مدت زمان کوتاهی گوشی را شارژ کنیم. همچنین ممکن است از خود بپرسید که تفاوت بین شارژ سریع و نصب معمولی چیست. آیا باید کابل شارژ سریع داشته باشیم؟ برای یافتن پاسخ این سوال تا پایان مقاله همراه فروشگاه آریا باشید.

 

شارژ سریع چیست؟

شارژ سریعتر ارتباط مستقیمی با افزایش تعداد وات دارد. همانطور که از نام آن پیداست، این فناوری از الکتریسیته بیشتری برای شارژ استفاده می‌کند و پس از عبور از یک مرحله، مانند شارژ معمولی عمل می‌کند. این بدان معناست که اگر گوشی را با شارژ سریع شارژ کنید، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا به 70-80٪ برسد، اما زمان بیشتری طول می‌کشد تا 100٪ شارژ شود. به طور کلی فرآیند شارژ شامل سه مرحله است. در فاز اول جریان ثابت و ولتاژ در اوج است. در مرحله بعد ولتاژ از پیک کاهش می‌یابد و در مرحله آخر برق به آرامی وارد دستگاه می‌شود یا شارژ کمتری دارد. میزان و قدرت این فرآیند به استاندارد شارژر بستگی دارد.

 

مشخصات شارژر سریع

چند نکته وجود دارد که باید قبل از خرید در نظر بگیرید تا از شارژ سریع بهترین استفاده را ببرید. در ادامه به ذکر مشخصات و پارامترهای شارژ سریع می‌پردازیم.

 

استانداردهای شارژ سریع

برجسته ترین استانداردهای شارژ سریع USB PD عبارتند از شارژ سریع کوالکام، شارژ سریع تطبیقی ​​سامسونگ، شارژ سریع اپل، موتورولا توربو پلاس، اوپو ووک و وان پلاس.

 

فرق-کابل-فست-شارژ-با-معمولی

 

از کابل ارزان قیمت استفاده کنید

حتما از کابل USB معتبر استفاده کنید، به این معنی که کابل USB باید با آداپتور شارژ سریع سازگار باشد تا به درستی کار کند. یک کابل با کیفیت در برابر آسیب و پارگی مقاوم است، بنابراین کابل‌هایی را با روکش نایلونی یا PVC انتخاب کنید که کابل را از آسیب محافظت می‌کند.

در ادامه به این می‌پردازیم که شارژ سریع چه مزایایی برای ما دارد و آیا بهتر از شارژ معمولی کار می‌کنند؟ با توجه به محبوبیت شارژرهای سریع، زمان کمتری برای شارژ شدن نیاز دارند. از آنجایی که مردم همیشه به دنبال راه‌هایی برای صرفه جویی در زمان هستند و به جای انتظار طولانی برای شارژ موبایل، می‌توانید روی کارهای مهم تری تمرکز کنید. بنابراین با توجه به مجهز بودن گوشی‌های هوشمند جدید به باتری‌های بزرگ، نمی‌توان انتظار شارژ سریع گوشی را از یک شارژر معمولی داشت و برای شارژ کامل گوشی باید حدود 4 تا 5 ساعت وقت صرف کنید. اما شارژر سریع این کار را در عرض 3 ساعت انجام می‌دهد.

خوشبختانه گوشی‌های هوشمند جدید دارای قابلیتی هستند که مشکل گرمای بیش از حد را با شارژ سریع حل می‌کند که در آن زمانی که گوشی به دمای بالا می‌رسد، تلفن هوشمند سیگنال شارژ سریع ارسال می‌کند و سطح ولتاژ را پایین می‌آورد و در نتیجه تولید گرما می‌شود. البته اگر گوشی سریعتر شارژ می‌شود می‌توانید از آن بیشتر استفاده کنید مخصوصا این قابلیت برای کسانی که با گوشی کار می‌کنند بسیار کارآمد است. چون در غیر این صورت باید مدت زیادی منتظر شارژ شدن گوشی باشید و نمی‌توانید کار زیادی با گوشی انجام دهید.

 

فرق-کابل-فست-شارژ-با-معمولی

 

مضرات شارژرهای سریع را بشناسید

هیچ نکته منفی در مورد شارژ سریع وجود ندارد و نمی‌توان گفت که استفاده از آن آسان است. هر تکنولوژی ارائه شده در بازار دارای مزایا و معایبی است که بسته به کاربرد می‌توان آنها را انتخاب کرد. همه گوشی‌های هوشمند از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کنند. متأسفانه همه گوشی‌ها نمی‌توانند از شارژ سریع استفاده کنند و بسیاری از گوشی‌ها به شارژر مخصوصی نیاز دارند که امکان شارژ سریع را فراهم می‌کند. مارک‌های دیگر آنها را جریمه نمی‌کنند. گوشی‌های هوشمند نیاز به شارژ سریع ویژه دارند و امکان شارژ گوشی با شارژ سریع دیگر یا شارژ استاندارد وجود ندارد.

باتری گوشی شما به مرور زمان آسیب می‌بیند. اگرچه گوشی‌های هوشمند جدید مکانیسم‌هایی برای کمک به کاهش دمای باتری در صورت افزایش آن دارند، دما همیشه با شارژ سریع همراه است، بنابراین همیشه خطر کاهش عمر باتری وجود دارد. از آنجایی که این کار چرخه باتری لیتیوم یونی را به مرور زمان از بین می برد، در نهایت با شارژ مداوم باتری به آن آسیب می رسانید.
صرف نظر از ظاهر آن، شارژ سریع لزوما بهترین گزینه برای شارژ گوشی شما نیست، زیرا شارژ سریع مانند شارژ معمولی، دوام و طول عمر باتری گوشی شما را تضمین نمی‌کند. در ادامه به مزایای شارژ مشترک می‌پردازیم. در حالت عادی شارژ معمولی گوشی گرما تولید نمی‌کند، بلکه برعکس، اگر گوشی را با شارژ سریع شارژ کنید، گوشی گرم می‌شود و در نهایت به باتری آسیب می‌رساند. اگرچه گوشی‌های هوشمند می‌توانند دما را در زمانی که گوشی داغ است کاهش دهند، گرمای بیش از حد در دراز مدت به باتری آسیب می‌زند.

قیمت در انتخاب مهم است، اما بستگی به هدف شما دارد. اگر مهمترین معیار شما قیمت است، پس این گزینه بسیار مهم است. اما منطقی ترین کار این است که مزایا و معایب را بررسی کنید و در نهایت قیمت را در نظر بگیرید. بسیاری از افراد با مشکل استفاده بیش از حد از تلفن مواجه هستند، زیرا به افراد اجازه نمی‌دهد به بسیاری از فعالیت‌ها و کارهای روزمره خود رسیدگی کنند. اما شارژرهای معمولی این مشکل را بهتر حل می‌کنند زیرا شارژ کامل گوشی زمان بیشتری می‌برد و تعداد دفعات استفاده از تلفن را کاهش می‌دهد. حال که فرق کابل فست شارژ با معمولی را توجه شدید می‌دانید که فرق کابل فست شارژ با معمولی چیست و در زمان خرید به این نکته توجه زیادی می کنید که بسته به نوع گوشی‌تان یک کدام از این‌ها را خریداری کنید. فرق کابل فست شارژ با معمولی تنها در انتقال سریعتر و بیشتر انرژی هستش.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-61

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند