فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

مقایسه هدفون‌های سامسونگ و شیائومی و هواوی

یوسف هنرمند

دوشنبه, 31 مرداد 1401

مقایسه هدفون‌های سامسونگ و شیائومی و هواوی

 

انواع هندزفری در سایت‌های مختلف وجود دارند و می‌توان این هندزفری‌ها را با قیمت‌های مختلفی خریداری کرد. شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ، شیائومی، اپل و هواوی دست به تولید این چنین هندزفری‌هایی زده‌اند که کیفیت بسیار خبوی دارند و می‌توانند نیازهای کاربران را رفع کنند. هندزفری سامسونگ، هندزفری شیائومی و هندزفری هواوی هندزفری‌هایی هستند که در بازار فروش زیادی دارند و همین موضوع باعث شده مخاطبان بیشتری به سمت خرید این هندزفری‌ها بروند. در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به بررسی و مقایسه سه هندزفری از برندهای محبوب بازار بپردازیم. ابتدا هر محصول را به صوت جدا بررسی می‌کنیم و در آخر در تمامی بخش‌ها بایکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

 

هندزفری Galaxy Buds Pro سامسونگ

سامسونگ در گلکسی بادز پرو از ترکیب Galaxy Buds Live و Galaxy Buds Plus به یک طراحی خوب رسیده است که بسیار راحت بوده و با طراحی این محصول قطعا کیف خواهید کرد و حس خوبی را خواهید گرفت. طراحی پشتی این هندزفری خیلی شبیه گلکسی Buds Live شده که همین موضوعات باعث می‌شود تا شاهد نقطه ضعفی نباشیم و این هندزفری به راحتی درون گوش جای گیرد. سامسونگ برای این هندزفری از سه سری سیلیکونی با سایزهای مختلف استفاده کرده که این سری‌ها درون جعبه قرار گرفته‌اند. سری‌های Galaxy Buds Pro به خوبی در سرجایش قرار می‌گیرد و به خوبی درون گوش محکم می‌شوند و وقتی در حال دویدن و تکان خوردن هستید هم از گوشتان نمی‌افتند. درکل از نظر طراحی شاهد یک طراحی خوب هستیم.

شارژدهی هندزفری‌ بدلیل استفاده طولانی مدت خیلی مهم هستش و کاربران به این نکته‌ها خیلی توجه می‌کنند و بسیار مهم است که میزان شارژدهی مناسب و خوب باشد تا مدت بیشتری از هندزفری استفاده کرد. گلکسی بادز پرو از یک باتری 472 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد، هر کدام از این گوشی‌های هندزفری از باتری 61 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برند که باعث شده تا این هندزفری‌ میزان شارژدهی مناسبی داشته باشد. طبق تست‌های انجام شده، باتری Galaxy Buds Pro حدود ۵ ساعت با Noise Cancelling روشن می‌تواند دوام بیاورد ولی اگر این قابلیت خاموش باشد می‌تواند تا ۸ ساعت شارژدهی کند که بسیار میزان شارژدهی خوبی دارد.

 

هندزفری-Galaxy-Buds-Pro-سامسونگ

 

گلکسی بادز پرو دارای کیفیت صدایی بسیار بسیار خوبی در هنگام مکالمه است. نقطه ضعفی این هندزفری خفن در این بخش ندارد و صدای ورود و خروجی به خوبی دریافت و منتقل می‌شود و همه چیز باکیفیت تمام صورت می‌گیرد. برد صدایی Galaxy Buds Pro به شدت خوب بوده و می‌توانید با خیالی راحت آن را خریداری کنید. اگر قابلیت Noise Cancelling را فعال کنید قطعا همه چیز بهتر خواهد شد و کیفیت مکالمه بسیار عالی‌تر از قبل می‌شود. در زمان مکالمه بهتر است Ambient Mode را فعال نکنید زیرا در هنگام مکالمه صدای خودتان را نیز می‌شنوید که زیاد جالب نیست.

کیفیت صدا برای افرادی که به دنبال خرید یک هندزفری خوب و گران قیمت هستند بسیار اهمیت دارد. گلکسی بادز پرو کیفیت صدایی خوبی در اختیارتان می‌گذارد که به جرات می‌توان گفت صدای خروجی بی نظیر است. بلندی صدا، تفکیک صدایی و وضوح بشدت خوب بوده و نمی‌توان هیچ ایرادی گرفت. قطعا بهترین حس را در زمان گوش دادن به موزیک دریافت خواهید کرد. درکل هندزفری سامسونگ Galaxy Buds Pro یکی از بهترین هندزفری‌های بازار است که مشخصات خوبی دارد و کیفیت ساخت و صدای خروجی آن نیز بسیار خوب است.

 

هندزفری Air 2 Pro شیائومی

طراحی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که در زمان خرید باید به آن توجه کرد. هندزفری Mi air 2 Pro یکی از هندزفری‌هاست که با استاندارد طراحی شده و در عین سادگی، طراحی خوبی دارد و می‌تواند در گوش به خوبی جای گیرد. این محصول یک مدل جدید از TWS earbud است که با نمونه‌های قبلی خودش شباهتی ندارد. از نظر طراحی بسیار خوب بوده ولی کیس آن کمی ضعیف طراحی شده و قرار دادن آن در جیب بدلیل طراحی نه‌چندان خوب می‌تواند کار سختی باشد.

باتری یکی دیگر از مواردی که باید توجه زیادی به آن کرد و میزان شارژدهی هرچه بیشتر باشد، استفاده‌ی طولانی‌تری از هندزفری خواهید داشت. هندزفری Mi air 2 Pro یک باتری ۳۵ میلی آمپر ساعتی دارد که در هریک از این هندزفری‌ها این باتری استفاده شده و میزان شارژدهی خوبی نیز شاهد هستیم. کیس این محصول از یک باتری ۳۵۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است که می‌تواند هندزفری‌ها را شارژ کند. این هندزفری 7 ساعت عمر باتری دارد که خوشبختانه طبق تست‌های صورت گرفته به ای عدد دست پیدا کردیم.

 

هندزفری-Air-2-Pro-شیائومی

 

هندزفری air 2 Pro سه میکروفون داخلی دارد که کاهش نویز را به صورت هیبریدی انجام می‌دهد. این هندزفری تا 35 دسیبل نویز را کم کرده و باعث خواهد شد تا مکالمه‌ای عالی داشته باشید و هیچ چیزی باعث نخواهد شد تا مکالمه‌تان کیفیت پایینی داشته باشد. بدلیل استفاده از بلوتوث نسخه 5.0 در این هندزفری بلوتوثی، شاهد تاخیر به شدت کم در اتصال هستیم که باعث می‌شود اتصال پایدار و خوبی را تجربه کنید.

کیفیت صدا یکی از چیزهایی که باید حتما به آن توجه کرد. هندزفری Mi air 2 Pro دارای کیفیت صدایی خوبی بوده که قطعا راضی کننده است. این محصول دارای درایور پویای 12 میلی متری، دیافراگم کامپوزیت کریستال مایع، سه میکروفون با ANC با حذف نویز فعال و کدک‌های صوتی پیشرفته LHDC و AAC است. هندزفری‌ها به خوبی در گوش‌تان جای می‌گیرند و همین جای گیری مناسب باعث خواهد شد تا صدای مزاحم به گوش‌تان نرسد و بتواند تا باعث اختلال شود. موزیک‌های پخش شده با این هندزفری واقعا کیفیت خوبی دارند و قطعا راضی خواهید شد.

 

هندزفری freebuds 4 هواوی

هندزفری FreeBuds 4 از نظر طراحی بسیار خوب بوده و این طراحی خوب باعث خواهد شد تا بتوانید به سادگی از هندزفری‌ استفاده کنید. شاهد یک کیس دایره‌ای شکل هستیم که زیبا بوده و این زیبایی حس خوبی را به خریدار می‌دهد. هندزفری FreeBuds 4 در دو رنگ سفید و طوسی عرضه شده و می‌توانید بسته به سلیقه یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. طراح دایره‌ای شکل این کیس باعث خواهد شد تا بتوانید خیلی ساده و راحت آن را با خودتان حمل کنید و هر زمانی که خواستید استفاده کنید. برروی کیس شاهد یک چراغ LED هستیم که برای نمایش شارژ دستگاه و وضعیت اتصال آن به گوشی طراحی شده است. در پشت کیس نیز لوگوی هواوی مشخص است و بهتر بود این قسمت را کمی زیباتر طراحی کند چون واقعا کمی تو ذوق می‌کند.

هندزفری FreeBuds 4 در بخش شارژدهی نیز خب بوده و به خوبی می‌تواند نیازهایتان را تامین کند. باتری این محصول آنقدر خوب بوده که اگر نویز کنسلینگ فعال باشد و ایرفون‌ها و کیس به صورت کامل شارژ باشد به راحتی یک روز کامل را شارژدهی می‌کند. اگر نویز کنسلینگ غیر فعال باشد تا دو روز نیز می‌توانید از این هندزفری استفاده کنید. FreeBuds 4 از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به راحتی با درگاه Type-C این محصول را شارژ کنید و تنها با ۱۵ دقیقه شارژ کردن تا ۲ ساعت الی ۳ ساعت شارژ دریافت خواهید کرد.

 

هندزفری-freebuds-4-هواوی

 

در بخش مکالمه و میکروفون، هندزفری FreeBuds 4 بسیار خوب عمل می‌کند و در زمان مکالمه بدون هیچ مشکلی می‌توانید به مکالمه بپردازید. کیفیت صدای ورودی به شدت خوب بوده و شاید کمی بلندی صدا خوب نباشد که زیاد تو چشم نیست و متوجهش نخواهید شد. کیفیت صدای خروجی در زمان مکالمه نسبت به صدای ورودی کمتر است و صدا حالت خفگی دارد که هواوی می‌توانست کمی بهتر در این بخش کار کند. FreeBuds 4 بدلیل دارا بودن تکنولوژی کم کردن نویز، می‌تواند نویز محیط را کم کند تا مکالمه بهتری را تجربه کنید.

از درایور 14.3 میلی متری گرفته تا کیفیت بالا و تفکیک صدایی عالی، هندزفری FreeBuds 4 می‌تواند شما را به وجد آورد. می‌توانید تمامی صداهای داخل موزیک را با جزئیاتی به شدت بالا و کیفیتی عالی گوش کنید و قطعا پس از اولین موزیکی که پلی کردید و گوش دادید، عاشق این هندزفری خواهید شد. اگر این هندزفری به خوبی درون گوش‌تان قرار می‌گیرد و استفاده از آن برایتان راحت است، می‌توانید خیلی ساده و با بالاترین کیفیت، به موزیک مورد علاقه‌تان گوش دهید.

 

مقایسه هدفون‌های سامسونگ و شیائومی و هواوی

هواوی FreeBuds 4 کیس بسیار خوبی دارد و اندازه آن نیز مناسب وبده و می‌توانید خیلی راحت آن را با خودتان حمل کنید. یکی از نقاط منفی در بخش طراحی این هنزفری این است که اثر انگشت را خیلی سریع به خودش می‌گیرد. هندزفری air 2 Pro کمی بزرگ است و طراحی آن نیز زیاد جالب نیست و خیلی راحت نمی توانید حملش کنید. Galaxy Buds Pro نیز خیلی راحت درون جیب جای می‌گیرد و اندازه آن مناسب است و کیفیت ساخت خوبی نیز دارد ولی از جای خوبی باز نمی‌شود درب کیس و احتمال شکستن آن وجود دارد. کیفیت ساخت این سه هندزفری تقریبا یکی هستش ولی شیائومی کمی ضعیف‌تر عمل کرده.

هواوی FreeBuds 4 خیلی راحت درون گوش جای می‌گیرد و استفاده از آن راحت است. سری‌های مختلفی را شاهد هستیم و می‌توانید بسته به نوع و اندازه گوش‌تان این سری‌ها را تعویض کنید. هندزفری air 2 Pro نیز از نظر طراحی همان طراحی هواوی را دارد ولی کلگی آن کمی بزرگ است و در گوش خیلی چفت تر بوده ولی ظاهر خوبی ندارد. Galaxy Buds Pro نیز خیلی خوب در گوش جای می‌گیرد. از نظر قرار گیری در گوش و راحتی استفاده، این سه هندزفری طراحی خوبی دارند.

هرسه این هندزفری AND و نویز کنسلینگ دارند ولی از نظر بلندی صدا قطعا Galaxy Buds Pro بهتر عمل کرده و بهترین کیفیت صدایی را تقدیمتان می‌کند. پس از این هندزفری هواوی خیلی خوب عمل کرده و بعدش شیائومی. ولی کیفیت صدایی هواوی و شیائومی مثل هم هستش ولی سامسونگ بسیار بهتر بوده. در مکالمه هر سه این هندزفری‌ها می‌توانند بهترین کیفیت مکالمه را در اخیتارتان قرار دهند و صدا خیلی خوب منتقل می‌شود و صدا خیلی خوب دریافت می‌شود.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-44

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند