فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند

یوسف هنرمند

شنبه, 08 بهمن 1401

نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند

 

امروزه ساعت‌های هوشمند یکی از محبوب‌ترین ابزارهای پوشیدنی موجود در بازار هستند که بسیاری از افراد آن را مانند تلفن‌های همراه جزئی جدانشدنی از خود می‌دانند و خرید و نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اپل و سامسونگ و برندهای چینی دیگر مانند شیائومی و هواوی و ... در این بازار سعی دارند تا کاربران زیادی را جذب محصولاتشان کنند و موفق نیز بوده‌اند.

اگرچه افراد زیادی هستند که ساعت را محصولی لوکس می‌دانند، اما کاربران زیادی نیز چنین دیدگاهی ندارند و در نتیجه بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان مانند اپل، سامسونگ، شیائومی و غیره در تولید ساعت‌های هوشمند سعی در پیشی گرفتن از یکدیگر دارند و سعی می‌کنند تا هرکدام کاربران زیادی را با اکوسیستم و محصولات خاص‌شان مجذوب خودشان کنند. در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند بپردازیم.

 

چرا باید ساعت هوشمند بخریم؟

ساعت‌های هوشمند مکمل گوشی‌های هوشمند امروزی هستند و وجود داشتن چنین وسیله الکترونیکی قطعا کمک برای شما خواهد بود.

نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند

  1. سازگاری با گوشی
  2. ویژگی‌های ورزشی
  3. عمر باتری
  4. برنامه‌ها
  5. نمایشگر ساعت هوشمند
  6. رابط کاربری
  7. طراحی

آیا ساعت هوشمند ارزش خرید دارد؟

  1. اگر اهل ورزش کردن هستید ساعت هوشمند قطعا نیازتان خواهد شد.
  2. اگر می‌خواهید سریعتر به کارهایتان رسیدگی کنید ساعت هوشمند به کمک‌تان خواهد آمد.
  3. اگر به فکر سلامت خود هستید ساعت هوشمند کمک بزرگی خواهد بود.
  4. اگر می‌خواهید همیشه یک همراه داشته باشید، ساعت هوشمند یکی از بهترین گزینه‌ها است.
  5. اگر یک مراقبت نیاز دارید که وضعیت سلامت شما را پیگیری کند، ساعت هوشمند بهترین گزینه است.

چرا استفاده از ساعت هوشمند مهم است؟

ساعت‌های هوشمند ویژگی‌های مهمی دارند که قطعا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بهترین ساعت هوشمند

بسته به برند تولید کننده گوشی هوشمند شما، ساعت‌های هوشمند بسیاری وجود دارد که در فروشگاه آریا می‌توانید اقدام به خرید کنید.

 

چرا باید ساعت هوشمند بخریم؟

همانطور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند به ابزار اصلی زندگی ما تبدیل شده‌اند و اکنون ساعت هوشمند وسیله‌ای است که به شما کمک می‌کند تا ارتباط دائمی با گوشی خود داشته باشید و از آن لذت ببرید. ساعت‌های هوشمند به خصوص مدل‌های پرچمدار را عملا می‌توان یک گوشی هوشمند کوچک روی مچ دست دانست. اگر از آن دسته افرادی هستید که در طول هفته ورزش می‌کنید یا بسته به وضعیت سلامتی خود به دستگاهی نیاز دارید که ضربان قلب یا اکسیژن خون شما را به طور مداوم اندازه گیری کند، حتما باید یک ساعت هوشمند مناسب خودتان خریداری کنید.

 

 

با توجه به عملکرد AOD، یک ساعت هوشمند می‌تواند به عنوان یک ساعت کلاسیک با ویژگی‌های مختلف تبدیل شود، اعلان‌های مختلف را دریافت می‌کنید و حتی با ساعت می‌توانید تلفن‌تان را صحبت کنید. البته همه مدل‌های ساعت هوشمند این امکان را ندارند و بسته به مدل قطعا متفاوت خواهند بود. لازم به ذکر است که تماس‌های دریافتی تنها با قابلیت مکالمه با ساعت هوشمند امکان پذیر است. به طور کلی باید بگوییم که در حال حاضر نیازی به استفاده از ساعت هوشمند ندارید، اما در صورت خرید این محصول تا حد زیادی به عملکردهای مختلف آن وابسته خواهید بود.

 

نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند

یکی از رایج ترین سوالات در مورد ساعت‌های هوشمند این است که نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند چیست و یا چه ساعت هوشمندی را با چه ویژگی‌هایی بهتر است خریداری کنیم؟ در ابتدای ورود ساعت‌های هوشمند به بازار، کمتر برندی مانند اپل و سامسونگ بود که این نوع ساعت‌ها را تولید کند. در آن زمان گزینه‌های بسیار کمی برای خرید ساعت هوشمند وجود داشت، اما امروزه برندهای زیادی وجود دارند که ساعت‌های هوشمند را عرضه می‌کنند مانند شیائومی، گوگل، آنر، هواوی، هیلو و برندهای دیگر. در ادامه به نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند می‌پردازیم تا بتوانید خیلی ساده‌تر یک ساعت هوشمند را از فروشگاه اینترنتی آریا خریداری کنید.

سازگاری با گوشی: قبل از اینکه هزینه زیادی برای یافتن بهترین برند و مدل ساعت هوشمند موجود در بازار صرف کنید، باید از سازگاری ساعتی که قصد خرید آن را دارید با گوشی خود اطمینان حاصل کنید. برای مثال، ساعت‌های اپل فقط با آیفون‌ها کار می‌کنند، در حالی که ساعت‌های شرکت‌های دیگر می‌توانند هم با آیفون و هم با گوشی‌های اندرویدی سازگار باشند.

  • ویژگی‌های ورزشی: ساعتی با سنسور ضربان قلب و GPS انتخاب کنید تا بتوانید ضربان قلب خود را کنترل کنید و اطلاعات بیشتری مانند مسافت طی شده و کالری سوزانده شده هنگام دویدن داشته باشید.
    عمر باتری: به شارژ ساعت خود توجه زیادی داشته باشید. به طور کلی ساعت‌های هیبریدی که شبیه به ساعت‌های معمولی هستند، عمر باتری بیشتری دارند، اما صفحه نمایش لمسی ندارند.
    بند ساعت قابل تعویض: ساعتی بخرید که بند آن به راحتی قابل تعویض باشد. همچنین از موجود بودن این بند ساعت در بازار اطمینان حاصل کنید.
    برنامه‌ها: یکی دیگر از جنبه‌های مهم این است که به برنامه‌های ساعت هوشمند خود نگاه کنید. در حال حاضر سیستم عامل‌های Wear OS و watchOS کاربردهای متفاوتی برای ساعت‌های هوشمند دارند، بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید که ساعت شما می‌تواند از این اپلیکیشن ها پشتیبانی کند.
  • نمایشگر ساعت هوشمند: امروزه اکثر ساعت‌های هوشمند از صفحه نمایش‌های رنگی Super AMOLED یا AMOLED استفاده می‌کنند که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها، برنامه‌ها و سایر مطالب را با رنگ و روشنایی بیشتری مشاهده کنید. ساعت‌هایی که از این نوع پنل استفاده می‌کنند معمولا دارای عملکرد AOD هستند و می‌توانید اطلاعات روی آن‌ها را به طور مداوم مشاهده کنید بدون اینکه هیچ تاثیری روی شارژ دستگاه داشته باشد.
  • رابط کاربری ساعت هوشمند: اگرچه ساعت‌های هوشمند دارای صفحه نمایش لمسی هستند، اما با حداکثر 1.9 اینچ نمی‌توانید کار زیادی انجام دهید و احتمال لمس اشتباه بسیار افزایش می‌یابد. Wear OS که در اصل یک سیستم عامل اندروید برای گجت‌های پوشیدنی است، عملکرد خوبی در نمایش اعلان‌ها ارائه می‌دهد و اعلان‌ها به صورت کارتی نمایش داده می‌شوند. به عنوان مثال، در گلکسی واچ 5، می‌توانید به منوی قبلی برگردید یا با کشیدن دست خود روی ساعت به سرعت اسکرول کنید. در ساعت‌های اپل یا همان اپل واچ‌ها نیز شاهد چنین قابلیت‌هایی نیز هستیم.
  • طراحی ساعت هوشمند: اکثر ساعت‌های هوشمند این روزها گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی قبل از خرید دارند. بنابراین هنگام خرید ساعت می‌توانید رنگ، جنس بند، سایز و ... را انتخاب کنید. بد نیست بدانید لوازم جانبی ساعت هوشمند مورد نیاز شما در بازار موجود است یا خیر.
  •  
  •  

آیا ساعت هوشمند ارزش خرید دارد؟

ساعت‌های هوشمند اگرچه ابعاد کوچک و قابل قبولی دارند اما در کنار نمایش زمان، کارکردهای زیادی نیز دارند. البته با توجه به نوع، مدل و قیمت ساعت، ویژگی‌های آن نیز متفاوت خواهد بود، به طوری که برخی از آن‌ها با اتصال به تلفن همراه قابلیت برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک، دیدن آلارم و ... را دارند. برخی دیگر که امکان نصب سیم کارت را دارند، عملکردهای ذکر شده را مستقل از گوشی ارائه می‌کنند و این موارد جزو نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند است که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

 

علاوه بر موارد ذکر شده، قابلیت‌های سلامتی و ورزشی این ساعت‌ها نیز بسیار جذاب است. به عنوان مثال، اندازه گیری ضربان قلب، اندازه گیری فشار خون، شمارش کالری مصرفی در حین فعالیت‌های ورزشی، گام شمار تنها بخشی از مزایای ساعت هوشمند است. با وجود تمام مزایای ذکر شده در بالا، چنین ساعت‌هایی دارای معایبی نیز هستند. از معایب این دستگاه‌ها می‌توان به شارژ کم باتری، تعویض هرساله با نسخه‌های جدیدتر، قیمت بالای برخی مدل‌ها و صفحه نمایش کوچک برای برخی عملکردها اشاره کرد.

با توجه به اینکه این ساعت‌ها از تکنولوژی ساده تری نسبت به ساعت‌های هوشمند برخوردار هستند، از نظر ظاهری و قیمتی تنوع زیادی دارند و گزینه‌های بیشتری را در اختیار علاقه مندان به مد قرار می دهند. علاوه بر این، با توجه به سطح امکانات، احتمال خرابی یک ساعت سنتی بسیار کمتر از یک ساعت هوشمند است. بدون شک نقطه ضعف اصلی اینگونه ساعت ها عدم وجود امکانات آن‌ها است چرا که اکثر آن‌ها فقط زمان، تاریخ و سایر ویژگی‌های اولیه را ارائه می‌دهند که برای کسانی که می‌خواهند با آخرین تکنولوژی همراه باشند خوشایند نیست و قطعا یکی از موارد مهم در نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند می‌باشد و باید به خوبی به آن توجه شود.

 

چرا استفاده از ساعت هوشمند مهم است؟

ساعت‌های هوشمند بسیاری از ویژگی‌های مفید موجود در گوشی‌های هوشمند را دریافت می‌کنند و روی مچ شما قرار می‌دهند. می‌توان از آنها برای دریافت اعلان‌ها، برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی و دسترسی به برنامه‌های مختلف استفاده کرد. این ساعت‌ها اغلب مجهز به ردیاب‌های تناسب اندام پیشرفته هستند که می‌توانند هر حرکت شما را تجزیه و تحلیل کنند و برخی از برنامه‌ها واقعا مفید هستند.

برای مثال، می‌توانید با اسنپ درخواست خودرو ثبت کنید و پیام‌های تلگرا و واتس اپ خود را چک کنید، فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید ایجاد کنید و از مچ دست خود به کتاب‌های صوتی گوش دهید. در واقع، خواهید دید که اکثر برنامه‌های محبوب گوشی‌های هوشمند اکنون نسخه‌های ساعت هوشمند دارند. تمامی این مواردی که ذکر کردیم جزوی از نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند می باشند و همانطور که شاهد بودید و به خوبی خودتان نیز اطلاع دارید، این ساعت‌ها می‌توانند نیازهای شما را به خوبی پاسخگو باشند و حتی برخی از آن‌ها ضد آب بوده و با خیالی راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

 

با ساعت هوشمند خود می‌توانید فعالیت روزانه خود را پیگیری کنید، ضربان قلب خود را اندازه‌گیری کنید، به بهبود خواب خود کمک کنید، به پیگیری رژیم غذایی خود کمک کنید، معیارهای دقیق سلامت را دریافت کنید، از GPS می‌توانید برای ردیابی و ورزش کردن استفاده کنید، آمار و داده‌های دقیق را دریافت کنید، از طریق تمرینات به روتین ورزشی خود دست پیدا کنید، به کاهش استرس کمک کنید و ... . همچنین این وسایل الکترونیکی همانطور که ذکر شد توانایی این را دارند که بسیاری از ویژگی‌های گوشی هوشمند شما را برروی ساعت بیاورند و از طریق ساعت به اس ام اس و تمامی پیام رسان‌ها دسترسی داشته باشید.

 

بهترین ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند داری انواع مختلفی هستند و اگر از ابتدا مقاله نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند با فروشگاه آریا همراه بوده باشید می‌دانید که چرا باید این ساعت‌ها را خریداری کنید و نقاط قوت و ضعف ساعت‌های هوشمند چه مواردی هستند. ساعت‌های هوشمند زیادی در بازار موجود هستند و بسته به برند تولید کننده گوشی هوشمند خود بهتر است یک مدل از ساعت هوشمند را انتخاب و خریداری کنید.

برای مثال اگر گوشی شما سامسونگ است حتما از گلکسی واچ استفاده کنید تا بتوانید از تمامی ویژگی‌های نرم افزاری سامسونگ استفاده کنید و محدودیتی نداشته باشید. همچنین اگر گوشی اپل دارید بهتر است از ساعت هوشمند اپل و ... به همین صورت استفاده کنید. همچنین اگر قصد خرید ساعت هوشمند را دارید بهتر است از فروشگاه آریا برای خرید استفاده کنید تا بهترین قیمت را دریافت کنید و همچنین از اصالت کالا و گارانتی معتبر نیز خیالتان راحت باشد.

 

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-81

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند