فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

گوشی سامسونگ و تاریخچه آن

فاطمه بخشی

سه‌شنبه, 02 آذر 1400

گوشی سامسونگ و تاریخچه آن

 

گوشی سامسونگ :سامسونگ یک ابرشرکت خوشه ای کره ای چندملیتی واقع در سئول است. سامسونگ مالک چندین شرکت تابعه و زیرمجموعه در صنایع مختلف است که برای نمونه می توان به سامسونگ الکترونیک، سامسونگ الیف، سامسونگ فایر، صنایع سنگین سامسونگ، سامسونگ گلکسی، سامسونگ موتورز و سامسونگ سی اندتی اشاره کرد . گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول، به عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد و در طول ۳ دهه نخست، فعالیت های خود را در حوزه های ارائه خدمات مالی و بیمه، مبادالت اوراق بهادار و خرده فروشی توسعه داد و در اواخر دهه ۱۹۶۰ وارد صنعت الکترونیک گردید و در میانه دهه ۱۹۷۰ نیز به صنایع کشتی سازی و ساخت وساز وارد شد؛ ورود به این حوزه ها بود که سبب رشدهای پسین آن گردید.

پس از درگذشت لی بیونگ-چول، در سال ۱۹۸۷ ابرشرکت سامسونگ به چهار گروه مستقل به نامهای گروه سامسونگ، گروه شینسگائه، گروه سی جی و گروه هانسول تفکیک شد. اکنون دفتر مرکزی این شرکت در شهر سامسونگ، سئول قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله میشود . سامسونگ تأثیر بسزایی در توسعه اقتصادی، سیاسی، رسانه ای و فرهنگی کره جنوبی دارد و یک نیروی محرکه اصلی در »معجزه روی رودخانه هان« بودهاست.

شرکت های تابعه آن حدود یک پنجم از کل صادرات کره جنوبی را تولید می کنند. در سال ۲۰۱۳ درآمد سامسونگ معادل ٪۱۷ از تولید ناخالص داخلی (GDP (کره جنوبی بود . در ادامه به معرفی مختصر چند مدل از گوشی های محبوب سامسونگ می پردازیم:

 

گلکسی نوت 20 اولترا :

جدیدترین پرچمدار سری نوت سامسونگ که در ماه اوت ۲۰۲۰ معرفی شد، دارای صفحه نمایش خیره کننده ۹.۶ اینچی از نوع 2X AMOLED Dynamic با رزولوشن ۳۰۸۸ در ۱44۰ می باشد که وظیفه محافظت از آن را فناوری گوریال گلس ویکتوس بر عهده دارد. نسخهای که وارد ایران شده توسط تراشه اگزینوس ۹۹۰ به پردازش وظایف می پردازد و پردازنده گرافیکی MP11 G77-Mali از پس سنگین ترین بازی ها به خوبی برمی آید.

تنوع حافظه آن دارای ظرفیتهای ۲5۶ و 5۱۲ گیگابایت با رم ۸ ،5۱۲ گیگابایت با رم ۱۲ می باشد. ماژول دوربین سه تایی آن متشکل از سنسور واید، پریسکو پ تله فوتو و اولتراواید به ترتیب با رزولوشن ۱۰۸ ،۱۲ و ۱۲ مگاپیکسلی می باشد. باتری 45۰۰ میلی متری تامین کننده انرژی مورد نیاز سختافزار این گوشی است.

 

گلکسی اس 21 اولترا:

شاه ماهی این روزهای سامسونگ که در دریای اسمارت فونهای قدرتمند درخشش خود را به رخ رقبا می کشد. نمایشگر ۸.۶ اینچی با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱44۰ پیکسل با محافظ کورنینگ گوریال گلس ویکتوس، تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ ،حافظه ۲5۶ و 5۱۲ با رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایت، دوربین های ۱۰۸ مگاپیکسلی واید، ۱۰ مگاپیکسلی پریسکوپ و تله فوتو و ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و سلفی 4۰ مگاپیکسلی و باتری 5۰۰۰ میلی آمپری تنها گوشه ای از ویژگی های این گوشی بینظیر است.

 

گلکسی اس 20 اف ای:

گوشی ای که به واسطه قیمت مناسب و سخت افزار قوی خود، که در بسیاری از موارد دست کمی از پرچمدارها ندارد، لقب قاتل پرچمدار را به آن نسبت دادهاند صفحه نمایش از نوع AMOLED Super با سایز 5.۶ اینچ و رزولوشن ۲4۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل تقریبا تمام پنل جلویی آن را در بر گرفته است و تنها حفره دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در قسمت باال و وسط آن خودنمایی می کند.

محافظ کورنینگ گوریال گلس ۳ ،قابلیت +HDR10 و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی از دیگر قابلیتهای این گوشی است. از نقاط قوت دیگر آن، بهره بردن از تراشه 865 Snapdragon به جای اگزینوس است. این گوشی در نسخه های ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۶ ،۱۲۸ و ۲5۶ گیگابایت با رم ۸ به بازار فروش ع رضه شده است. سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولتراواید و ۸ مگاپیکسلی تله فوتو به شما کمک می کنند تمام لحظات خود را ثبت کنید و از آن ها لذت ببرید. باتری 45۰۰ میلی آمپری آن به راحتی یک روز تمام شما را همراهی می کند.

 

گلکسیA72 :

قویترین عضو از خانواده میانرده سری A ،که در مارس ۲۰۲۱ معرفی و عرضه شد. دارای صفحه نمایش از نوع Super AMOLED ۷.۶ اینچی با رزولوشن ۲4۰۰ در ۱۰۸۰می باشد و بیشترین میزان رفرش ریت آن ۹۰ هرتز است. تراشه 720G Snapdragon و پردازنده گرافیکی 618 Adreno ،مجموعه پردازنده آن را تشکیل می دهد. همچنین همانند اس ۲۰ اف ای از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با رم ۶ یا ۸ ،و حافظه ۲5۶ گیگابایت با رم ۸ گیگابایتی بهره می برد. 4 ماژول دوربین با سنسورهای واید، تله فوتو، اولتراواید و ماکرو با کیفیت ۶4 ،۸ ،۱۲و 5 مگاپیکسل در گوشه قاب پشتی این گوشی جا خوش کرده اند. دوربین سلفی آن نیز بدون تغییر نسبت به اس ۲۰ اف ای، رزولوشنی ۳۲ مگاپیکسلی دارد. ظرفیت 5۰۰۰ میلی آمپری و شارژ سریع ۲5 وات نیز از ویژگی های باتری لیتیم یونی آ ۷۲ است.

 

گلکسیA52s

از محبوب ترین و بهترین گوشی های چند سال اخیر سامسونگ که هم قیمت مناسبی دارد و هم سختافزار مناسبی را به شما ارائه می دهد. در آگوست ۲۰۲۱ معرفی و در سپتامبر ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد. نمایشگر AMOLED Super 5.۶ اینچی با رزولوشن ۲4۰۰ در ۱۰۸۰ و محافظ کورنینگ گوریال گلس 5 که با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی همراه شده است، نوید یک میانرده با کیفیت باال را می دهد.

اما با همه این موارد، جنس قاب پشتی آن که از جنس پالستیک است شاید به مذاق عده ای خوش نیاید. همچنین پردازنده 778G Snapdragon که در این گوشی تعبیه شده از باند ارتباطی نسل پنجم نیز پشتیبانی می کند. این گوشی نیز به مانند بیشتر میانرده های سامسونگ، حافظه ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۸ و ۶ ،و ۲5۶ با رم ۸ دارد. سنسورهای دوربین آن عبارت اند از واید، اولتراواید، ماکرو و حسگ ر تشخیص عمق به ترتیب با رزولوشن ۶4 ،۱۲ ،5 و 5 مگاپیکسل.

فاطمه بخشی

https://ttaria.com/tb-6

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند