فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

A24 بهتر است یا A25!?

آرزو رستمی

یکشنبه, 24 دی 1402

A24 بهتر است یا A25!?

 

با یکی دیگر از مقاله های مقایسه گوشی موبایل برگشتیم:)

 

اینبار با مقایسه دو تا از میان رده های اقتصادی سامسونگ شروع میکنیم؛

A24  و A25 که با استقبال خوبی مواجه شدند و باعث شده که برخی بین انتخاب این دو دودل بشوند ،

حالا چرا دودل :" به نظریه برخی کاربران نسل بعدی یک گوشی قطعا بهترین ورژن آن است"؛ که این نظریه را نه میتوان قبول کرد نه رد کرد چون ممکن است کمپانی نسل بعدی یک سری را ضعیف تر از نسل قبلی درست بکند یا حتی عملکردش با نسل قبلی یکی باشد.

با این حال با مجله آریا همراه باشید تا ببینیم آیا A25 از A24 بهتر است یا عملکرد همسانی دارد و یا کلا ضعیف تر شده

 

طراحی و ساخت A24  و A25

از لحاظ ظاهری هردو از یک متریال برای ساخت آنها استفاده شده یعنی در طراحی  جفت آنها پنل پشتی و فریم از پلاستیک استفاده شده است و جنس پنل جلویی از شیشه میباشد و همچنین مناطق قرارگیری درگاه ها و... هم که مثل همیشه در همه گوشی های سامسونگ به یک صورت می باشد .

در لبه بالایی دستگاه جک 3.5 میلی صدا به همراه میکروفون، در لبه سمت راست دکمه های پاور و تنظیم ولوم صدا ، در لبه سمت چپ هم یک درگاه برای سیم کارت ها و حافظه جانبی و در نهایت روی لبه پایینی هم اسپیکر قرار دارد.

از نظر وزن هم A24 195 گرم میباشد و A25 197 گرم که تقریبا در وزن خوبی قراردارند و در طولانی مدت زیاد به دست فشار نمی آورند.

خوب از نظر ظاهری تفاوتی به چشم نمیخورد مگر در تنوع رنگی که A24 تنوع بیشتری دارد ؛ مشکی ، سبز لیمویی ، شرابی و نقره ایی چندرنگ که بسیار زیباست.

و A25 هم در رنگ های زرد ، آبی روشن و سورمه ایی تیره روانه بازار میگردد.

 

یادت نره به فروشگاه مونم یه نگاهی بندازیییی!!

 

                                                                                                       رنگبندی A24

 

                                                                                                  رنگبندی A25

 

صفحه نمایشA24  و A25

نوع پنلی که برای این دو دستگاه بکارگرفته شده SUPER AMOLED میباشد با وضوح 1080 در 2340 پیکسل ، اندازه صفحه نمایش 6.5 اینچ ، با تراکم 396 پیکسل در هر اینچ و با حداکثر روشنایی 1000 نیت که جفت این صفحه نمایش ها را تبدیل به یکی از بهترین نمایشگر های گوشی های میان رده اقتصادی میکند که جون میده برای فیلم و سریال دیدن 

با این حال استاندارد رفرش ریت در این دو دستگاه متفاوت است A24 با رفرش ریت 90 هرتزی و A25 با نرخ 120هرتزی که در اینجا A25 را از A24 متمایز میکند .

که آنچنان تغییر چشمگیری محسوب نمیشودو تا اینجا عملکرد جفت دستگاه مشابه یکدیگر بوده است.

یادت نره به مقاله های دیگمونم یه نگاهی بندازیاا!!

 

نرم افزار و سخت افزار A24  و A25

سیستم عامل های هنگام عرضه برای A24 اندروید 13 و برای A25 اندروید 14 می باشد که کمپانی سامسونگ مانند همیشه متعهد شده است که آپدیت های نرم افزاری و امنیتی را حداقل تا 3 سال انجام دهد.

رابط کاربری هنگام عرضه هم برای A24 One UI 5.1 است و برای A25 One UI 6  میباشد که البته رابط کاربری جفت این دو دستگاه هابسیار روان و ساده هستند که باید گفت در حیته نرم افزاری A25 بروز تر است .

تراشه بکاررفته در A24 مدیاتک هلیو G99 و A25 هم اگزینوس 1280 میباشد که همه ما میدانیم که این دو تا کمپانی رقیب همیشگی یکدیگرند ولی طبق گزارشات بنجمارک تراشه A25 عملکرد بهتری داشته است. همچنین پردازنده A25 امکان انجام بسیاری از بازی معروف را خواهید داشت.

در نهایت گرافیک A24 Mali-G57 MC2 است و گرافیک A25 Mali-G68 میباشد که از نسل قبلی خود عملکرد و کارکرد بهتری را ارائه میدهد.

در نهایت از لحاظ نرم افزار و سخت افزار اگه عملکرد خیلی برایتان ملاکه A25 برای شما بهترین انتخاب است.

 

 

یادت نره به گوشی های شیائومی مونم یه نگاهی بندازیاا!!

 

دوربین A24  و A25

جزیزه دوربینی که برای این دو محصول در نظر گرفته شده دارای سه لنز میباشد که برای A24

50 مگاپیکسل + 5 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل و برای A25 هم 50 مگاپیکسل + 8 مگاپیکسل + 2 مگاپیسل که حداکثر رزولوشن برای فیلمبرداری با A24 به 1080 مگاپیکسل میرسد و با A25  هم به 4K میرسد ؛

که برای دوستانی که دوربین برایشان اولویت هست A25 پیشنهاد میشود البته که A24 هم دوربین های با کیفیتی دارد .

 

 

در این دو عکس میتوان متوجه شد که نمایش عمق رنگ و کنتراست در هردو دستگاه خوب است ولی روشنایی عکس در A25 بیشتر است.

یادت نره به لوازم جانبی گوشیامونم یه نگاهی بندازیااا!!

 

اسپیکر و باتری A24  و A25

متاسفانه اسپیکر استفاده شد در A24 از نوع مونو بوده و کیفیت مدنظر را ندارد و سامسونگ در A25 به بهبود اسپیکر روی آورده و آن را به دوگانه استریو بدل کرده است و بسیار رضایت بخش تر از قبل شده است و در رابطه با باتری هم حجم هردو 5000 میلی آمپرساعتی بوده است و با اینحال چون پردازنده روی A24 کم مصرف تر از A25 است ماندگاری و پایداری بیشتری نسبت به A25 دارد و اگه براتان عمر باتری مهم هست A24 را از دست ندهید و در نهایت هردوی این دستگاه ها از آداپتور 25 واتی پشتیبانی میکنند.

هم اکنون امکان خرید A24  و A25 در فروشگاه آریا برای شما مهیاست.

ممنونم که همراه همیشگی مجله آریا بودید و هستید و خواهید بود:))

به امید بهترین ها

تجربه یه حس خوب از خرید ツ

آرزو رستمی

https://ttaria.com/tb-156

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند