فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

بهترین هارد های اکسترنال

یوسف هنرمند

دوشنبه, 08 اسفند 1401

بهترین هارد های اکسترنال

 

تنوع حافظه جانبی انتخاب مدل مناسب را دشوار می کند. در دهه گذشته، دنیای حافظه های ذخیره سازی تغییرات زیادی را به خود دیده است. اما هارد دیسک ها همچنان در بین کاربران و کسانی که علاقه مند به ذخیره حجم بالایی از اطلاعات هستند، محبوبیت زیادی دارند. هارد دیسک ها همچنان به عنوان حافظه اصلی ذخیره سازی در رایانه های شخصی به حساب می آیند و با توجه به نسبت قیمت و حجم، گزینه ای ایده آل برای ذخیره سازی اطلاعات به حساب می آیند. همانطور که می دانید هارد دیسک ها به دو دسته کلی داخلی و خارجی تقسیم می شوند.

در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به بهترین هارد های اکسترنال بپردازیم و این هارد های مناسب و با ارزش خرید بالا را به شما کاربران عزیز معرفی کنیم.

 

هارد اکسترنال توشیبا Canvio Basics

توشیبا Canvio Basics ساده ‌ترین و اقتصادی ‌ترین هارد دیسک اکسترنال این شرکت محبوب محسوب می ‌شود. این هارد اکسترنال با ظرفیت ‌های مختلفی از پانصد گیگابایت تا چهار ترابایت در بازار عرضه شده است و همه آن‌ ها از نسل اول استاندارد USB 3.2 پشتیبانی می ‌کنند؛ بنابراین، در تئوری می ‌تواند با حداکثر سرعت پنج گیگابیت ‌بر‌ثانیه اطلاعات را انتقال دهد. طراحی توشیبا Canvio Basics ساده و باریک و به‌اصطلاح مینیمالی است. این هارد دیسک ۲٫۵ اینچی به‌قدری کوچک است که به‌راحتی در کف دست جای می ‌گیرد.

بسته به ظرفیت هارد دیسک، وزن آن‌ ها هم متغیر است؛ به‌ طوری‌ که مدل پانصد گیگابایتی فقط ۱۴۰ گرم وزن دارد و مدل‌ های یک و دو ترابایتی ۱۰ گرم سنگین ‌ترند و وزن مدل چهار ترابایتی نزدیک به ۲۲۰ گرم است. بنابراین به ‌جز مدل چهار‌ ترابایتی، بقیه مدل‌ ها به‌ قدری سبک طراحی شده ‌اند که به‌ سختی متوجه وزن آن در دستتان خواهید شد. نکته دیگری که درباره Canvio Basics باید اشاره کنیم، این است که بدنه این هارد دیسک روکشی کاملاً مات است و اثر انگشت روی آن باقی نمی ‌ماند؛ بنابراین، ظاهر هارد دیسک همیشه تمیز باقی می ‌ماند. این هارد دیسک فقط در رنگ مشکی عرضه شده است.

 

 

هارد اکسترنال ای دیتا HD770G

هارد جدید ضد آب و ضد ضربه ADATA HD770G با وزن 270 گرم در دو نوع یک و دو ترابایتی عرضه می شود. این دیسک دستگاه با چراغ های ال ای دی و ظاهر مدرن آن انتخاب خوبی برای افراد ورزشکار خواهد بود. کاور پورت به راحتی باز می شود، مقاوم در برابر آب تا عمق دو متری، ضد ضربه و بدون نقطه تماس است.  هارد دیسکHD770G  در دو رنگ قرمز و مشکی عرضه می شود و کاربر هیچ کنترلی روی روشنایی آن ندارد. پورت Micro USB B روی این هارد استفاده می شود.

 

هارد اکسترنال ای دیتا HD720

HD720 یکی از محبوب ترین هارد های اکسترنال ای دیتا در بازار کشورمان محسوب می شود. وزن 232 گرمی، ضد آب بودن (دارای گواهینامه IP68) و مقاوم در برابر ضربه از جمله ویژگی های این هارد دیسک است.  ای دیتا برای این محصول از دیسک Seagate استفاده می کند و سرعت خواندن و نوشتن با استفاده از پورت USB 3.0 به ترتیب به 140 مگابایت بر ثانیه می رسد. استفاده از چراغ های LED برای نمایش فعالیت هارد و خطاها یکی از بهترین ویژگی های این هارد است.

 



 

هارد اکسترنال سلیکون پاور Armor A75

هارد دیسک Silicon Power یکی از بازیگران اصلی در زمینه هارد اکسترنال است و Armor A75 این شرکت با طراحی زیبا و بدنه آلومینیومی و مقاومت در برابر ضربه یکی از زیباترین محصولات این رده محسوب می شود. A75 در دو ظرفیت یک و دو ترابایتی عرضه می شود و از پورت USB نوع C بهره می برد. یعنی می توانید به راحتی از کابل های گوشی خود برای اتصال این حافظه به رایانه خود استفاده کنید. وزن 169 گرم و اندازه این هارد مناسب به حساب می آید.


هارد اکسترنال توشیبا Canvio Slim

گران ترین و مجلل ترین هارد اکسترنال توشیبا Canvio Slim نام دارد. این هارد که در دو رنگ نقره ای و مشکی عرضه می شود، بدنه تمام آلومینیومی باریک و سبکی دارد و روکش مات این هارد در برابر اثر انگشت بسیار مقاوم است. تمام ویژگی‌ های Canvio Slim از USB 3.2 نسل اول پشتیبانی می‌ کنند و روی کاغذ می‌ توانند اطلاعات را با سرعت حداکثر پنج گیگابیت در ثانیه انتقال دهند. این هارد 2.5 اینچی نیز برق لازم را از درگاه USB می گیرد و بدون هیچ مشکلی به انواع تلویزیون های هوشمند متصل می شود.

از ویژگی های جذاب Canvio Slim می توان به دو نرم افزار Toshiba Storage Backup و Toshiba Storage Security اشاره کرد. اولین نرم افزار همانطور که از نامش پیداست به طور خودکار از محتویات هارد دیسک در فضای ابری بک آپ می گیرد. نرم افزار دوم یعنی Storage Security برای رمزگذاری هارد دیسک استفاده می شود که می تواند امنیت اطلاعات شما را افزایش دهد. هر دو برنامه را می توان به صورت رایگان از وب سایت رسمی Canvio دانلود کرد.

 

 

هارد اکسترنال سیگیت Expansion

Seagate Expansion یکی از بهترین هارد های اکسترنال موجود در بازار ایران است. حجم خوب و وزن 170 و 230 گرمی در مدل های مختلف و موجود در ظرفیت های پنج تا پنج ترابایتی از جمله ویژگی های این حافظه است. این هارد اکسترنال فقط در رنگ مشکی موجود است و سیگیت از پورت USB Type-B روی این درایو استفاده کرده است. همانطور که انتظار می رفت از پورت های USB 3.0 نیز پشتیبانی می کند.
 

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements

یکی دیگر از هارد های اقتصادی و مناسب در بازار کشورمان، محصولات سری المنت هارد اکسترنال وسترن دیجیتال است که در پنج ظرفیت از یک تا پنج ترابایت موجود می باشد. این هارد مانند سری پاسپورت من در برابر ضربه مقاوم نیست و از نظر وزن و سرعت انتقال اطلاعات تفاوت چندانی با پاسپورت من ندارد.
 

هارد اکسترنال ای دیتا HM900

سری HM در سبد محصولات EData یکی از محبوب ترین هارد های رومیزی اکسترنال در بازار است. از نظر وزن و ابعاد، eData HM900 انتخاب مناسب تری است. اما شما فقط می توانید مدل های سه، چهار و شش را انتخاب کنید. از نظر سرعت و پایداری داده، تقریباً با گزینه های مشابه نمونه های سیگیت و وسترن دیجیتال با قیمت یکسان مواجه هستیم.

 

 

هارد اکسترنال سیگیت Backup Plus Hub

Backup Plus Hub به دلیل داشتن دو پورت USB در جلو، بسیار کاربرد دارد. از نظر عملکرد، طبق گفته وب سایت سازنده، تفاوتی بین این مدل و مدل Expansion Desktop وجود ندارد و در شرایط ایده آل هر دو می توانند در تست های متوالی به سرعتی بین 180 تا 190 مگابایت بر ثانیه دست یابند. این هارد اکسترنال در شش ظرفیت از 4 تا 16 ترابایت موجود است. 

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-108

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند