فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان

یوسف هنرمند

جمعه, 18 شهریور 1401

بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان

 

گوشی‌های موبایل زیادی در بازار موجود هستند و از میان این همه گوشی قطعا خرید کار سختی است. با قیمت گوشی این روزها نیز خرید گوشی برای خریداران کار سختی شده است و شاید خیلی از افراد ندانند که چه گوشی خریداری کنند. همچنین تنوع بالای گوشی هوشمند در بازار نیز باعث شده تا این خرید سخت‌تر نیز شود. احتمالا شماهم مثل خیلی از افراد دیگر، رنج قیمتی خاصی از گوشی‌ها را در نظر دارید و دوست ندارید بیشتر هزینه کنیدو در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان بپردازیم و بهتان بگوییم چه گوشی‌هایی در این حدود قیمتی مناسب هستند.

 

گوشی موبایل شیائومی 11T 5G

گوشی شیائومی 11T 5G یکی از بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان است که شاهد یک گوشی خوش ساخت از کمپانی شیائومی هستیم که از شیشه ساخته شده است. جنس بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و کمپانی شیائومی سعی کرده تا دراین محصول خلاقیت به خرج دهد و گوشی متمایزی تولید کند که خاص باشد. از نظر کیفیت ساخت باید ذکر کرد که این محصول از کیفیت ساخت بسیار بالایی بهره می‌برد و قطعا این کیفیت ساخت راضی کننده هستش. در پشت بدنه‌ی گوشی شاهد یکسری خط هستیم که زیبایی خاصی به گوشی بخشیده‌.

در قاب پشتی شاهد دوربین‌های 11T 5G هستیم که به زیبایی جای خوش کرده‌ و به صورت عمودی زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند. فریم گوشی از آلومینیوم ساخته شده که دور تا دور گوشی را گرفته و زیبایی خاصی به گوشی داده. در پایین گوشی شاهد درگاه شارژ Type-C، اسپیکر به همراه خشاب سیم کارت هستیم که این خشاب سیم‌کارت امکان استفاده از دو سیم‌کارت را برای شما فراهم می‌سازد.

شیائومی همیشه در بخش دوربین خوب درخشیده و این‌بار هم در 11T 5G شاهد دوربین‌هایی باکیفیت و به شدت خوب هستیم. در این گوشی شاهد یک سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی،‌ یک سنسور 8 مگاپیکسل اولترا واید و یک 5 مگاپیکسلی ماکرو هستیم که کیفیت بسیار خوبی دارند. سنسور اصلی این گوشی یک سنسور 108 مگاپیکسلی است که شارپنس خوبی دارد و تصاویر بسیار خوبی را به ثبت می‌رساند. البته شاهد مقدار کمی نویز هستیم که شاید به چشم نیاید و درکل مشکل بزرگی نیست. سنسور اولترا واید این گوشی نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی می‌باشد که چندان تعریفی ندارد و تنها می‌توانید در شرایط نوری خوب با آن کار کنید و تصاویر خوبی ثبت کنید.

 

بهترین-گوشی-تا-۱۲-میلیون-تومان

 

شیائومی در 11T 5G از باتری 5000 میلی آمپر ساعت استفاده کرده که می‌تواند جوابگوی نیازهای شما باشد. باتری 11T 5G عملکرد خوبی دارد و قطعا رضایت شما را جلب می‌کند. حتی در استفاده‌های سنگین شاهد شارژدهی خوبی هستیم. این گوشی طبق تست‌های صورت گرفته می‌تواند در استفاده‌های سنگین هم خوش بدرخشد. اگر قصد دارید تا با گوشی خودتا بازی کنید، باتری این گوشی تا یک روز شارژدهیخواهد کرد. شیائومی 11T 5G دارای یک نمایشگر بسیار باکیفیت بوده که شاهد رزولوشن 1080 و رفرش ریت 120 هرتزی هستیم. پنل نمایشگر 11T 5G یک پنل امولد است که 6.67 اینچ اندازه دارد. این نمایشگر می‌تواند یک میلیارد رنگ را به نمایش دربیاورد که این موضوع باعث خواهد شد که رنگ‌ها به خوبی نمایش داده شوند.

11T 5G از یک اسپیکر استریویی استفاده می‌کند که همین موضوع باعث شده تا شاهد کیفیت صدایی خوبی باشیم. اسپیکرهای این محصول دارای تفکیک صدایی خوبی بوده و کیفیت صدا نیز واقعا خوب است. اگر با گوشی خود قصد فیلم دیدن و یا شنیدن موزیک را دارید، اسپیکرهای این گوشی به خوبی جوابگوی نیازهای شما خواهند بود. شیائومی 11T 5G از تراشه Dimensity 1200 5G بهره می‌برد که توانایی بسیار خوبی در اجرای پردازش‌های سنگین دارد. اگر فعالیت‌های سبک نظیر وب گردی و کارهای روزانه انجام می‌دهید قطعا شکی نیست که شاهد عملکرد خوبی خواهید بود. اما اگر قصد دارید از این گوشی برای پردازش‌های سنگین نظیر بازی کردن استفاده کنید، شاهد داغ شدن بیش از حد این گوشی خواهید بود.

 

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A52 4G

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A52 4G یکی دیگر از بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان است که به ما حس یک گوشی باکیفیت در حد موبایل‌های پرچمداران را القا می‌کند که همین ویژگی باعث شده تا این محصول از دیگر محصول‌های رقیب سرتر شود. سامسونگ در این محصول به خوبی توانسته خودی نشان دهد و با طراحی که تحویل داده توانسته تا از همه جهات کاربر را به سمت خودش بکشاند. همانطور که می‌دانید، سامسونگ در طراحی A52 بیشتر تمرکز را برروی قاب پشتی قرار داده و این قاب پشتی آن نیز واقعا زیبا و خواستی شده.

قاب پشتی گلکسی A52 شبیه به پلاستیک مات بوده که کیفیت بالایی دارد و در چهار رنگ مشکی، سفید، بنفش و آبی روانه‌ی بازار شده. سامسونگ در زمان عرضه این گوشی از کلمه Awesome استفاده کرده که به معنای بی‌نظیر است و واقعا نیز قاب گلکسی A52 بی‌نظیر طراحی شده. ظاهر قاب پشتی خاص بوده و شاهد یک زاویه نسبتاً تند و بسته تا وسط‌های فریم هستیم. طراحی ماژول دوربین عقب نیز کاملا شبیه به گوشی A51 همین شرکت بوده و شاهد ماژول چهارگانه هستیم.

تصاویری که با گلکسی A52 ثبت می‌شوند واقعا باکیفیت هستند و رنگ بندی عالی بوده و درکل راضی کننده هستش. تصاویر اولتراواید زاویه دید خوبی دارند و ثبت رنگ و جزئیات به خوبی صورت می‌گیرد. دوربین سلفی کیفیت خوبی دارد و می‌تواند تصاویر سلفی خوبی را تحویلتان دهد. عکاسی در شب دارای نویز است اما ثبت جزئیات خوب است و می‌توان تصاویر خوبی از دل آن‌ها خارج کرد. جدای از دوربین، قطعا اپلیکیشن دوربین و رابط کاربری آن هم اهمیت بالایی دارد. در اپلیکیشن دوربین گلکسی A52 شاهد سطح بزرگنمایی نیم برابری 0.5x، یک برابری 1x، دو برابری برابری 2x، چهار برابری 4x و ده برابری 10x هستیم. لازم به ذکر هستش که این محصول می‌تواند به صورت خودکار 30 صحنه را شناسایی کند که اگر صحنه‌ای شناسایی نشد سامسونگ این قابلیت را برایتان در نظر گرفته که بتوانید با گزینه بهبود صحنه این کار را به صورت دستی انجام دهید.

 

گوشی-موبایل-سامسونگ-گلکسی-A52-4G

 

گلکسی A52 از یک باتری با ظرفیت 4500 میلی‌ آمپر ساعتی استفاده کرده که انتظار می‌رفت شاهد یک باتری بهتر نظیر باتری 5000 میلی‌آمپری باشیم. باتری این گوشی در پخش مداوم ویدئو توانسته ۸ ساعت دوام بیاورد که به صورت کلی رضایت بخش است. در حالت High Smoothness نیز این گوشی می‌تواند تا 105 ساعت دوام داشته باشد که نسبت به نمایشگر و پردازنده‌ای که دارد خوب است. سامسونگ در این گوشی از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی استفاده کرده. گوشی گلکسی A52 نسبت به مدل‌های پیشین، از یک نمایشگر باکیفیت‌تر بهره می‌برد که از نرخ بازسازی 90 هرتزی در نمایشگر این گوشی استفاده شده است. همچنین کمپانی کره‌ای در این محصول از حداکثر روشنایی 800 نیتی استفاده کرده که واقعا خوب بوده است. با روشنایی 800 نیتی در نمایشگر گلکسی A52 دیگر در زیر نور خورشید و فضاهای با نور زیاد مشکلی در استفاده از گوشی نخواهید داشت.

یکی از مواردی که در گوشی سامسونگ A52 شاهد آن هستیم، بخش اسپیکر این گوشی هستش. اسپیکر گلکسی A52 یک اسپیکر استریویی بوده که در پایین فریم گوشی قرار گرفته. میکروفون این گوشی به نوعی کار همین اسپیکر را انجام می‌دهد که کمک این دو به هم باعث می‌شود تا کیفیت صدای بسیار خوبی داشته باشیم. A52 جدا از اینکه اسپیکر استریویی دارد، می‌تواند صداها را با کیفیت صدای Dolby Atmos نیز پخش کند.

سامسونگ در گلکسی A52 از پردازنده اسنپدراگون 720G استفاده کرده که از این چیپست در گوشی A72 نیز استفاده شده است. اسنپدراگون 720G آنقدر پردازنده قدرتمندی بوده که می‌تواند به راحتی و بدون داغ شدن تمامی اپ‌ها و بازی‌ها را اجرا کند. البته باید ذکر کنم که در بازی‌های خیلی سنگین شاهد داغ شدن هستیم که زیاد اذیت نمی‌کند. پردازنده این گوشی بسیار قدرتمند می‌باشد و همانطور که گفته شد می‌تواند بازی‌ها را به راحتی اجرا کند اما با همین حدود قیمت گوشی سامسونگ A52 می‌توانید گوشی‌هایی نظیر Galaxy M51 و OnePlus Nord را خریداری کنید که دارای پردازنده‌ای قوی‌تر هستند. گلکسی Galaxy M51 از اسنپدراگون 730G و گوشی OnePlus Nord از تراشه‌های اسنپدراگون 690G بهره برده‌اند که پردازنده‌های بسیار قوی هستند.

 

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A33 5G

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A33 5G یکی دیگر از بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان است که دارای طراحی شبیه به گوشی موبایل A52 می‌باشد. گلکسی A33 5G دارای بیرون زدگی دوربین‌ها به صورت ملایم است که حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند. این گوشی موبایل طراحی بسیار خوب،‌ ساده و زیبایی دارد که نظر هرکاربری را می‌تواند به خود جلب خواهد کرد. این گوشی موبایل پوششی مات دارد و به خوبی در برابر اثر انگشت مقاومت نشان می‌دهد و درواقع خیلی کم اثر انگشت برروی آن باقی می‌ماند.

نمایشگر گلکسی A33 5G یک نمایشگر کاملا تخت بوده که انحنای کمی دارد. سامسونگ از گوریلا گلس ۵ برروی نمایشگر این گوشی استفاده کرده که مقاومت خوبی در برابر ضربات خواهد داشت. همچنین شاهد گواهی IP67 در این گوشی هستیم که در برابر آب و گرد و غبار می‌تواند مقاوم باشد. سامسونگ در زمان طراحی A33 5G تصمیم گرفت تا حسگر اثرانگشت آن را در زیر نمایشگر قرار دهد که عملکرد نسبتا خوبی شاهد هستیم.

گوشی A33 5G دارای ترکیب دوربینی A32 5G بوده و تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد. در این محصول شاهد دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی هستیم. همچنین دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز در این گوشی به خوبی عمل می‌کند. گلکسی A33 5G دارای لرزشگیر اپتیکال نیز است که یک سر و گردن این گوشی را از رقبا جلو می‌اندازد. گوشی سامسونگ A33 5G از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که طبق ادعای سامسونگ با یک بار شارژ کامل می‌تواند تا دو روز نیز شارژدهی کند. طبق تست‌هایی که از این گوشی گرفته شد، شاهد بازدهی به شدت خوبی بودیم و این گوشی تا حدود یک و نیم روز با فول شارژ توانست شارژدهی کند که واقعا عالی بود. میان رده جدید سامسونگ از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند که متاسفانه شارژر در داخل جعبه وجود ندارد و مجبور به خرید جداگانه آن خواهید شد.

 

گلکسی-A33-5G

 

نمایشگر A33 5G نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت قابل توجه‌ای داشته و این نمایشگر از سوپر امولد ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند که ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌باشد. نمایشگر گلکسی A33 5G بسیار کیفیت بالایی دارد و می‌تواند تصاویر را به خوبی به نمایش درآورد. طبق تست‌هایی که ما از نمایشگر این محصول گرفتیم،‌ شاهد کنتراست بالا،‌ رنگ‌های طبیعی و شاداب بودیم که در تمامی شرایط نوری به خوبی خودنمایی می‌کرد. این صفحه نمایش امکان تنظیم پویای نرخ رفرش را ندارد و اگر برروی حالت ۹۰ هرتزی قرار دهید روی همان حالت می‌ماند. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب گلکسی A33 5G اسپیکر استریو قدرتمند آن است که از ترکیب اصلی اسپیکر اصلی و اسپیک دوم تشکیل شده است. اصولا باید اسپیکر اصلی قدرتمندتر باشد و خداروشکر شاهد همچنین چیزی نیز هستیم و اسپیکر دوم به کمک اسپیکر اول می‌آید تا صدا بسیار بهتر،‌ بلندتر و واضح‌تر باشد.

سامسونگ در گوشی جدید خودش از اکسینوس ۱۲۸۰ استفاده کرده که جدیدترین چیپ میان‌رده سامسونگ می‌باشد. این چیپ با فناوری ۵ نانومتری ساخته شده است و از پردازنده ۸ هسته‌ای با ترکیب ۲ هسته قدرتمند ۲.۲۴ گیگاهرتزی کورتکس A78 و ۶ هسته کم‌مصرف ۲.۰ گیگاهرتزی کورتکس A55 بهره می‌برد. وظیفه پردازش گرافیکی نیز برعهده Mali-G68 بوده که عملکرد خوبی دارد.

 

گوشی موبايل سامسونگ گلکسی A53 5G

گوشی موبايل سامسونگ گلکسی A53 5G یک از بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان است که از نظر طراحی، یک گوشی خوش ساخت می‌باشد که بدنه‌ی آن تماما از پلاستیک باکیفیت ساخته شده. اثر انگشت برروی این گوشی به راحتی باقی می‌ماند و شاید این مورد یکی از ایراداتی باشد که می‌توان به این گوشی گرفت. بدنه‌ی پشتی این گوشی خیلی خط و خش پذیر بوده و اگر می‌خواهید که گوشی شما دچار خط و خش نشود باید از یک قاب محافظ استفاده کنید. در در لبه‌ی زیرین گوشی شاهد درگاه Type-c، اسپیکر، خشاب سیم‌ کارت و میکروفون هستیم که می‌تواند دو سیم کارت را به صورت همزمان پشتیبانی کند. در لبه‌ی سمت راستی نیز دکمه‌ی پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته است. در سمت چپ محصول چیز خاصی وجود ندارد و سامسونگ تصمیم گرفته تا این قسمت از گوشی را خالی بگذارد. در بالای گوشی نیز می‌توان یک اسپیکر دیگر مشاهده کرد.

سنسور اصلی گوشی سامسونگ A53 از یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی تشکیل شده. این لنز تصاویر خوبی را به ثبت می‌رساند و رنگ‌ها و جزئیات به خوبی مشخص هستند که قطعا نظر کاربر را به سمت خود جلب می‌کند. سنسور ۵ مگاپیکسلی که با آن تصاویر پرتره را می‌توان ثبت کرد از کیفیت خوبی برخوردار است و تصاویر پرتره‌ای که گرفته شده خوب بودند.

این محصول دارای یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید است که عملکرد آن بسیار مناسب بوده. به طور کل یکسری افت کیفیت را در تصاویر اولترا واید شاهد هستیم که جنس تصاویر با لنز اصلی کمی متفاوت بوده و رنگ و لعاب خاص خود را دارد. لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو عملکرد خوبی دارد و راضی کننده می‌باشد. طبق تست‌هایی صورت گرفته، A53 در شب تصاویر خوبی را ثبت می‌کند ولی دوربین گلکسی A53 در نور کافی عملکردی بسیار بهتری دارد. در مورد فیلم برداری، گوشی A53 می‌توان گفت که این گوشی می‌تواند ضبط 4K با فریم ریت 30 فریم بر ثانیه را به خوبی انجام دهد. دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که قابلیت ثبت تصاویر فوق ‌العاده‌ای دارد و می‌توانید با آن سلفی‌های بسیار خوبی را به ثبت برسانید.

 

A53-5G

 

درباره باتری گوشی، باید ذکر کنم که این گوشی از باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است که نتایج خوبی توانستیم از آن بدست بیاوریم. باتری گلکسی A53 بسیار مناسب است و به راحتی می‌توانید با آن حدود یک روز و نیم شارژ دریافت کنید و مشکلی از نطر شارژدهی نخواهید داشت. ما بازی کالاف دیوتی را برروی این گوشی نصب کردیم تا بتوانیم عملکرد باتری و سخت افزار اون رو تست کنیم که شاهد بودیم در یک ساعت بازی با این گوشی تنها ۸ درصد از شارژ آن کم شد و این نکته حائز اهمیتی بود که اینقدر این گوشی دیر شارژ خالی میکنه و میتونه بازدهی خوبی داشته باشد.

سامسونگ از یک نمایشگر سوپر امولد در گوشی A53 با رزولوشن Full HD و کیفیت 1080 استفاده کرده که از +HDR10 پشتیبانی می‌کند. نمایشگر این محصول فوق‌ العاده خوب بوده و رنگ‌ها به بهترین شکل ممکن نمایش داده می‌شوند و خیلی حرف برای گفتن دارند. نرخ تازه سازی این نمایشگر نیز ۱۲۰ هرتز بوده که نیاز هرکاربری را می‌تواند برطرف کند.

سامسونگ گلکسی A53 از اسپیکر استریویی پشتیبانی می‌کند که اسپیکر دوم در شرایطی که نیاز باشد به کمک اسپیکر اول می‌آید. بلندی‌ صدا بسیار خوب است و در صداهای بلند شاهد عملکرد خوب صدا هستیم. تفکیک صدایی نیز به خوبی صورت می‌گیرد و به طور کل،‌ شاهد اسپیکرهای خوبی هستیم.

در گلکسی A53 شاهد پردازنده اگزینوس ۱۲۸۰ هستیم که قلب تپنده این گوشی می‌باشد. عملکرد پردازنده در اجرای بازی‌ها چنگی به دل نمی‌زند و درواقع برای این کار ساخته نشده است و تنها می‌توانید با آن به شبکه‌های اجتماعی سر بزنید و از کارهای روزمره خود لذت ببرید. برای مثال در بعضی از بازی‌هایی که ما تست کردیم شاهد آن بودیم که گرافیک بازی تا Medium کاهش پیدا میکرد و حتی بعضی اوقات شاهد یکسری لگ نیز بودیم.

 

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A52s 5G

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A52s 5G یکی دیگر از بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان است که حس یک گوشی باکیفیت در حد موبایل‌های پرچمداران را القا می‌کند که همین ویژگی باعث می‌شود این گوشی از دیگر گوشی‌های رقیب خودش بهتر عمل کند. سامسونگ در گلکسی A52s 5G به خوبی توانسته خودی نشان دهد و با طراحی آن از همه جهات کاربر را به سمت خودش بکشاند. همانطور که کاملا مشخص است، سامسونگ در طراحی A52 خود بیشتر تمرکز را برروی قاب پشتی قرار داده و این قاب پشتی آن نیز واقعا زیبا و خواستی شده است.

همانطور که مشاهده می‌کنید، در هر دو گوشی A52s و A72 شاهد 4 لنز هستیم که در گلکسی A52sخبری از لنز تلفوتو نیست و سامسونگ به جای این لنز از لنز تشخیص عمق استفاده کرده که همین موضوع باعث شده است تا خبری از زوم‌ اپتیکال و زوم ۳۰ برابری در این گوشی نباشد. لنز اصلی این گوشی ۶۴ مگاپیکسل است و شاهد یک لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، دو لنز با سنسورهای ۵ مگاپیکسلی نیز هستیم. تصاویری که با گلکسی A52s ثبت شده واقعا باکیفیت هستند و رنگ بندی عالی نیز دارند. تصاویر اولتراواید زاویه دید خوبی داشتند ثبت رنگ و جزئیات به خوبی صورت می‌گرفت. دوربین سلفی نیز کیفیت مناسبی دارد و می‌توانید تصاویر سلفی خوبی را به ثبت برسانید. اما در شب عکس‌ها دارای نویز می‌باشند، اما به صورت کلی ثبت جزئیات خوب است و می‌توان تصاویر خوبی از دل آن‌ها خارج کرد. در ادامه به صورت مفصل به دوربین سلفی می‌پردازیم.

 

گلکسی-A52s-5G

 

گوشی سامسونگ A52s از یک باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپری استفاده کرده که انتظار می‌رفت شاهد یک باتری 5000 میلی‌آمپری باشیم. باتری این گوشی در پخش مداوم ویدئو توانسته ۸ ساعت دوام بیاورد که به صورت کلی رضایت بخش است. در حالت High Smoothness نیز این گوشی توانست 105 ساعت دوام داشته باشد که نسبت به نمایشگر و پردازنده‌ای که دارد خوب است. سامسونگ در این گوشی از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی استفاده کرده است. گوشی سامسونگ A52s نسبت به مدل‌های پیشین، دارای نمایشگر باکیفیت‌تری است  و از نرخ بازسازی 90 هرتزی در نمایشگر این گوشی استفاده شده است. همچنین سامسونگ در این گوشی از حداکثر روشنایی 800 نیتی استفاده کرده که واقعا خوب است. با روشنایی 800 نیتی در نمایشگر این گوشی دیگر در زیر نور خورشید و فضاهای با نور زیاد مشکلی در استفاده از گوشی نخواهید داشت.

اسپیکر گلکسی A52s یک اسپیکر استریویی بوده که در پایین فریم گوشی قرار گرفته است. میکروفون این محصول نیز به نوعی کار همین اسپیکر را انجام می‌دهد که کمک این دو به هم باعث شده تا کیفیت صدای بسیار خوبی داشته باشیم. A52s جدا از اینکه اسپیکر استریویی دارد بلکه می‌تواند صداها را با کیفیت صدای Dolby Atmos نیز پخش کند. همچنین در این گوشی شاهد تکنولوژی Dolby Atmos for Gaming می‌باشیم که صداهای بازی را با کیفیت بالاتری پخش می‌کند.

گلکسی A52s از پردازنده اسنپدراگون 720G بهره می‌برد که از این چیپست در گوشی A72 نیز استفاده شده است. اسنپدراگون 720G آنقدر پردازنده قدرتمندی است که می‌تواند به راحتی و بدون داغ شدن تمامی اپ‌ها و بازی‌ها را اجرا کند. البته باید بدانید که در بازی‌های خیلی سنگین شاهد داغ شدن هستیم که زیاد اذیت کننده نیستش. پردازنده گلکسی A52s بسیار قدرتمند بوده و همانطور که گفته شد می‌تواند بازی‌ها را به راحتی اجرا کند.

 

گوشی موبایل شیائومی POCO F3 5G

گوشی موبایل شیائومی POCO F3 5G یکی دیگر از بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان است که می‌توان گفت به نوعی وجود لنزهای بزرگ دوربین در قاب پشتی امضای کار پوکو در این گوشی می‌باشد. گوشی poco F3 دارای دوربین‌های بزرگی در قاب پشتی است و اسم پوکو با همان فونت زیبایش در زیر قاب پشتی دیده می‌شود. این دستگاه از محافظ شیشه‌ای گوریلاگلس هم در جلو در قسمت نمایشگر و هم در قاب پشتی بهره می‌برد که یکی از مزیت‌های قابل توجه آن است. زیرا دیگر تقریبا نگرانی از بابت شکستن آن نباید داشته باشید. اندازه 6.67 اینچی آن نیز راضی کننده خواهد بود و تقریبا برای دست‌های کوچک بزرگ محسوب می‌شود. POCO F3 5G از استاندارد IP53 بهره می‌برد که یعنی مقاوم در برابر گرد و غبار دارد. 

دوربین سه‌گانه‌ای که در پشت POCO F3 5G قرار گرفته بسیار شبیه به مدل پوکو X3 Pro است. به جزء سنسور تشخیص عمق دیگر لنزها بسیار خوب ظاهر شده‌اند. لنز اصلی 48 مگاپیکسل است که شرکت سونی آن را طراحی کرده و دیگری که وظیفه عکاسی فوق عریض را دارد 8 مگاپیکسلی و این بار هم توسط سونی طراحی و تولید شده است. آخرین سنسور 5 مگاپیکسل است و به طور حرفه‌ای با آن می‌توانید به عکاسی ماکرو بپردازید. قابلیت‌های HDR و پانوراما از دیگر امکانات این گوشی محصوب می‌شوند. دوربین سلفی که به صورت خیلی جمع و جور و زیبا بر روی نمایشگر قرار گرفته 20 مگاپیکسلی است. فیلم‌برداری با لنز اصلی این گوشی موبایل هوشمند با کیفیت 4K امکان پذیر بوده و 30 فریم در هر ثانیه سرعت آن می‌باشد. 

باتری‌ گوشی poco F3 از جنس لیتیم پلیمری بوده که طراحی جدیدی در  باتری‌ها محسوب می‌شود و باعث می‌شود عملکرد باتری ارتقا پیدا کند. گنجایش باتری این دستگاه 4520 میلی‌آمپر ساعت است و شارژر قدرتمند این محصوب از قابلیت شارژ سریع استفاده می‌کند و می‌تواند با سرعت 33 وات آن را تنها در 52 دقیقه از صفر به صد درصد برساند. قابلیت شارژ سریع این گوشی همانند دیگر گوشی‌ها نیست و به نوعی نسخه‌ی جدیدتری محسوب می‌شود و سرعت بسیار بالاتری نسبت به رقبای خود دارد. صفحه نمایش گوشی poco F3 به تنهایی می‌تواند عاملی باشد که شما رقیب‌های این گوشی را انتخاب نکنید. نمایشگر گوشی موبایل شیائومی poco F3 از پنل AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتزی و قابلیت عجیب HDR10+ و با شدت نور حیرت‌انگیز 1300 نیت بهره می‌برد که هر کدام از این ویژگی‌ها ساعت‌ها جای بحث دارند. همان‌طور که گفته شد اندازه این دستگاه 6.67 اینچ است که نسبت صفحه به بدنه آن تقریبا 86 درصد گزارش شده است. رزولوشن آن 1080*2400 پیکسل است که تراکم پیکسلی در آن 395 پیکسل در هر اینچ اعلام شده است. در کل نور و رنگی که این نمایشگر به شما ارائه می‌کند حتما شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و لذت زیادی هنگام بازی و یا دیدن فیلم از آن می‌برید.

 

گوشی-موبایل-شیائومی-POCO-F3-5G

 

همان‌طور که در بخش طراحی گفته شد، این محصول دو اسپیکر در بالا و پایین خود دارد. نکته بسیار مهم این است که این اسپیکرها از قابلیت استریو بهره می‌برند که نشانگر این است که صدا با بهترین کیفیت و با کمترین نویز ممکن برای شما پخش می‌شود. پس به راحتی می‌توانید صدای آن را هنگام پخش موسیقی و یا دیدن فیلم زیاد کنید و نگران افت کیفیت آن نباشید. نکته قابل توجه دیگر این است که این گوشی جک 3.5 میلی‌متری ندارد و برای استفاده از آن باید از تبدیل استفاده کنید.

در این بخش چیزی جز زیبایی نمی‌بینید. یکی از قوی‌ترین چیپست‌های موجود در این گوشی به کار رفته است که اجرا کردن سخت‌ترین برنامه‌ها و انجام دشوارترین کارها جز وظیفه‌های معمولی آن محسوب می‌شود. اینجاست که شیائومی تفاوت خود را با دیگر برندها نمایان می‌کند. داشتن این پردازنده آرزوی هر کسی است که کمی با پردازنده‌ها آشنایی دارد. پردازنده به کار رفته در گوشی موبایل شیائومی poco F3، Qualcomm Snapdragon 870 5G (7nm) می‌باشد که هشت هسته‌ای است. در کنار این زیبای دوست داشتنی پردازنده گرافیکی Adreno 650 دیده می‌شود که نوید یک همکاری فوق‌العاده بین این دو پردازنده را می‌دهد. با این دو شما از پس هر بازی، فعالیت دشوار با مصرف رم بالا و اجرا کردن مقدار زیادی از برنامه‌ها با هم برمیایید. این گوشی در قالب دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی رم عرضه می‌شود.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-46

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند