فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

بهترین گوشی تا 5 میلیون

یوسف هنرمند

دوشنبه, 21 شهریور 1401

بهترین گوشی تا 5 میلیون

 

خرید گوشی با قیمت موبایل در بازار کار سختی شده و خریداران را به زحمت بیشتری انداخته است. گوشی‌های زیادی در بازار موجود است و همین موضوع انتخاب و خرید را برای کاربران سخت می‌کند. گوشی‌های سامسونگ، شیائومی، آنر و هواوی و ... مدل‌های مختلفی دارند و همین تنوع در قیمت‌های مختلف باعث شده تا انتخاب سخت و سخت‌تر شود. در این مقاله قرار است تا به بهترین گوشی تا 5 میلیون بپردازیم و در این بازه قیمتی بهترین گوشی‌ها را بهتان پیشنهاد دهیم.

 

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 جزو یکی از بهترین گوشی تا 5 میلیون است که جزو گوشی‌های میان رده قرار می‌گیرد و نباید اصلا از یک گوشی میان رده انتظار استفاده از شیشه و فلز را در بدنه داشته باشید. این محصول از پلاستیک باکیفیت ساخته شده که دوام بالایی دارد و با خیالی راحت می‌توانید از آن استفاده کنید. Redmi Note 11 دارای طراحی جذاب است که حس خوبی را به خریدار منتقل می‌کند. قاب پشتی نیز از پلاستیک ساخته شده و اثر انگشت به راحتی برروی آن می‌ماند.

گوشی شیائومی Redmi Note 11 از پکیج دوربینی شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8MP، سنسور تشخیص عمق 2MP، سنسور ماکرو 2MP و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد که کیفیت آن نسبتا خوب است و راضی‌تان می‌کند. دوربین اصلی این گوشی یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی بوده که کیفیت خوبی در شرایط نوری مناسب دارد. شاهد مقداری نویز در دوربین هستیم و روشنایی کم و شارپنس نیز پایین است. سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی نیز دارای روشنایی و شارپنس خوبی نیست و تصاویر را به شکل خمیده نشان نمیده. در حالت اولترا واید، تصاویر داینامیک رنج بهتری دارند.

Redmi Note 11 از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد که عملکرد بسیار خوبی دارد. باتری این محصول همانند بقیه رقبایش بوده و درکل راضی کننده هستش. در استفاده‌های معمولی حدود یک روز را شارژدهی می‌کند و اگر بخواهید از گوشی برای پردازش‌های سنگین استفاده کنید، قطعا میزان شارژردهی افت خواهد کرد. شیائومی از یک آداپتور ۳۳ واتی برای این گوشی استفاده کرده که فست شارژ هستش و در عرض یک ساعت می‌تواند گوشی را فول شارژ کند.

 

گوشی-موبایل-شیائومی-Redmi-Note-11

 

شیائومی Redmi Note 11 از یک صفحه نمایش AMOLED 108 بهره می‌برد که از نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند. این نمایشگر دارای روشنایی بسیار خوب، عمق رنگ مشکی عالی و کنتراست خوب می‌باشد که کیفیت تصویر خوبی را تحویلتان می‌دهد. از نظر کیفیت نمایشگر، شاهد نمایشگری باکفیت هستیم که تنها ایراد آن همین حاشیه‌های زیاد آن است که شاید کمی آزار دهنده باشد. گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 از اسپیکر استریویی بهره می‌برد که دارای کیفیت خوبی می‌باشد. صدای اسپیکر بالایی از اسپیکر اصلی قاعدتا کمتر هستش ولی درکل این سیستم صوتی صدایی خوب و بلند و با کیفیت تولید می‌کند.

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 از پردازنده Snapdragon 680 استفاده می‌کند که عملکرد پردازشی خوبی نیز دارد. از نظر پردازشی شاهد یک پردازنده خوب و نسبتا قوی هستیم که به خوبی پردازش‌ها را مدیریت می‌کند. این گوشی در کارهای سبک و روزمره به خوبی عمل می‌کند و در پردازش‌های سنگین نیز نسبتا خوب است. برای مثال بازی کالا دیوتی با کیفیت مدیوم می‌تواند اجرا شود و شاهد کمی لگ هستیم.

 

گوشی موبایل شیائومی Redmi 10C 4G

گوشی موبایل شیائومی Redmi 10C یکی دیگر از بهترین گوشی تا 5 میلیون است که دارای یک طراحی بسیار خوب بوده که ارزش خرید این گوشی را بالا می‌برد. این محصول در این بازه قیمتی دارای طراحی خوبی است و طراحی شیک و شکیل بوده و می‌تواند حس بسیار خوبی به خریدار منتقل کند. در قاب پشتی این گوشی اقتصادی شاهد حسگر اثرانگشت هستیم که در نزدیکی دوربین جای خوش کرده. دو لنز و یک سنسور به همراه فلش دوربین در کادری مربعی شکل قرار گرفته که حسگر اثر انگشت نیز در آن کادر مربعی جای خوش کرده است.

Redmi 10C دارای یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بوده که زیاد کیفیت خوبی ندارد و می‌توان گفت که دوربین نقطه ضعف این گوشی است. تصاویر گرفته شده با این دوربین اصلا کیفیت خوبی نداشتند و جزئیات نیز به خوبی ثبت نمی‌شدند. داینامیک رنج و وایت بالانس مناسب هستش و رنگ‌ها نیز در این دوربین طبیعی ثبت می‌شوند و درکل دوربینی کار راه انداز برروی این گوشی قرار گرفته که جزئیات را اصلا خوب نشان نمی‌دهد.

گوشی Redmi 10C دارای یک باتری بزرگ با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت بوده که عملکرد آن معمولی است و می‌تواند کار راه انداز باشد. باتری این محصول عملکرد خوبی نیز دارد و طبق تست‌های صورت گرفته از باتری این محصول شاهد بودیم که یک ساعت بازی سنگین انجام دادن می‌تواند حدود ۱۵ درصد از شارژ آن را کم کند که راضی کننده بود. Redmi 10C دارای یک صفحه نمایش IPS LCD است که این نمایشگر از رزولوشن 720 پشتیبانی می‌کند. همچنین صفحه نمایش این محصول می‌تواند تصاویر را با کیفیتی خوب به نمایش بگذارد که راضی‌تان می‌کند. می‌توانست این نمایشگر کمی بهتر باشد ولی شیائومی برروی این نمایشگر بسنده کرده. رنگ‌ها در این نمایشگر کمی به سمت آبی کشیده می‌شوند که می‌توانست بهتر باشد. درکل در این بازه قیمتی شاهد نمایشگر خوبی هستیم.

 

Redmi-10C-4G

 

گوشی موبایل Redmi 10C دارای یک اسپیکر معمولی بوده که بلندی صدای بسیار خوبی دارد ولی شاهد تفکیک و کیفیت صدایی خوبی در صداهای بلند نیستیم. اگر صدا کم باشد، عملکرد کلی راضی کننده خواهد بود ولی اگر صدا را زیاد کنید همه چیز بهم می‌ریزد و شاهد افت کیفیت محسوسی هستیم. گوشی موبایل شیائومی Redmi 10C از پردازنده قوی اسنپدراگون 680 بهره می‌برد که در این بازه قیمتی بعید بود که از چنین پردازنده‌ای استفاده شود. این پردازنده عملکرد خوبی از خودش نشان داده و می‌تواند بازی‌های سنگین را اجرا کند. این پردازنده به خوبی می‌تواند از پس کارهای سنگین بر بیاید و بازی‌های سنگین را بدون کوچکترین لگ و باگی می‌تواند اجرا کند. پردازنده این گوشی از دیگر رقبای خودش واقعا بهتر هستش و می‌تواند تمامی کارهای پردازشی را خیلی روان و سریع انجام دهد.

 

گوشی موبایل شیائومی Redmi 9 4G

شیائومی ردمی 9 یکی دیگر از بهترین گوشی تا 5 میلیون است که در حال حاضر جزو ارزان‌ترین گوشی‌های میان‌رده بازار محصوب می‌شود. در مقایسه با رقبای آن، باید گفت که این محصول از ویژگی‌های بیشتری در طراحی و ظاهر بهره می‌برد. ظاهر این محصول چیزی است که شاید قیمت آن اصلا مشخص کننده آن نبوده و با یک گوشی جذاب طرف هستیم. ردمی 9 تقریبا بزرگ و ضخیم است و همین مورد نقاط مثبتی را به همراه خواهد داشت که در این میان می‌توان به استفاده از نمایشگر 6.53 اینچی اشاره کرد. همچنین باتری آن دارای ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعتی بوده که باعث سنگینی بیشتر گوشی شده. این گوشی وزنی معادل ۲۰۰ گرم دارد.

دوربین شیائومی ردمی 9 یکی از بخش‌هایی که شرکت سازنده می‌توانست کمی بهتر برروی آن وقت بزار و کار کند. به‌تازگی شاهد استفاده از دوربین‌های سه گانه و چهار گانه برروی اکثر دستگاه‌ها هستیم. این گوشی نیز از دوربین چهار گانه بهره‌ می‌برد. دوربین اصلی این محصول سنسور 13 مگاپیکسلی دارد که شیائومی می‌توانست کمی برروی آن بهتر کار کند. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به دوربین فوق عریض همراه با سنسور 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسلی اشاره کرد.

در بخش باتری، شیائومی بسیار خوب عمل می‌کند و از باتری با ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده. این گوشی حدود یک روز و نیم می‌تواند بدون نیاز به شارژ، نیازهای شما را برطرف سازد. در این بخش ردمی 9 بسیار خوب عمل می‌کند و می‌توان باجرات گفت که این گوشی می‌تواند در سطح گوشی‌های میان‌رده با قیمت بالا مانند ردمی نوت 9 پرو شارژدهی خوبی داشته باشد.

 

گوشی-موبایل-شیائومی-Redmi-9-4G

 

همان طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، این محصول دارای نمایشگر بزرگ 6.53 اینچی است و از IPS LCD بهره می‌برد. وضوح فول اچ دی همراه با تراکم 395 پیکسل این محصول یکی از ویژگی‌های مهم آن است که کمتر در گوشی‌های با این رنج قیمت دیده بودیم. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به کنتراست 1500:1 اشاره مستقیم کرد. اسپیکرهای این گوشی عملکرد نسبتا خوبی دارند و می‌توانند برای کارهای روزمره مناسب باشند. شفافیت صدای شیائومی ردمی 9 در سطح پایینی بوده و نمی‌توان از آن انتظار بیشتر از این را داشت. بلندی صدا هم در سطح خوبی قرار دارد و شاهد صدایی فراگیر هستیم.

شیائومی ردمی 9 از چیپست هلیو G80 مدیاتک بهره می‌برد. این چیپست 8 هسته‌ای توانایی بالایی از خود نشان داده است. پردازده گرافیکی 50Mali-G52 دو هسته‌ای می‌باشد که با فرکانس 950 مگاهرتز همراه شده است. این گوشی می‌تواند بازی‌های ویدئویی جدید را با تنظیمات گرافیکی قابل قبولی اجرا کند و در عین حال از نرخ فریم مناسبی بهره‌مند خواهید شد. اکثر بازی‌های ویدئویی سنگین و جدید را می‌توان با تنظیمات گرافیکی به طور میانگین متوسط اجرا نمود که نسبت به رقبا در سطح خوبی قرار دارد.

 

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A13

گوشی سامسونگ A13 از پلاستیک ساخته شده که اصلا حس خوبی به کاربر منتقل نمی‌کند. قاب پشتی یک دست است ولی کیفیت خوبی ندارد و اثر انگشت را به خود جذب می‌کند. در قاب پشتی شاهد دوربین چهارگانه هستیم که به صورت پشت سرهم قرار گرفته‌اند و در کنار این دوربین‌ها شاهد فلش دوربین نیز هستیم. در پایین این قاب لوگوی زیبای سامسونگ قرار گرفته. در پایین این لوگو نیز یکسری نوشته وجود داره. همچنین سامسونگ دورتا دور این گوشی را نیز همانند قاب پشتی پلاستیکی کرده و یک فریم یکدست را مشاهده می‌کنیم.

گلکسی A13 دارای دوربین چهارگانه بوده که دوربین اصلی آن یک دوربین 50 مگاپیکسلی است. تصاویر به صورت پیش فرض 12 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند ولی تصاویر خوبی هستند و برای بازه‌ی قیمتی خودش قابل قبول می‌باشد. لنز اصلی داینامیک رنج خوبی دارد و جزئیات تصاویر هم در این محصول معمولی بوده و نباید انتظار زیادی از دوربین این محصول داشته باشید. تصاویر پرتره توسط سنسور 50 مگاپیکسلی گرفته می‌شود که در حالت معمولی تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی گرفته می‌شود. تصاویر پرتره خوب هستند و در بیشتر مواقع سوژه اصلی به خوبی تشخیص داده شده و از بکگراند جدا می‌شود ولی نباید زیاد از این دوربین توقع داشته باشید.

 

گلکسی-A13

 

گوشی سامسونگ A13 دارای یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپری بوده که یکی از نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود. در استفاده‌های معمولی رو به زیاد تقریبا یک روز کامل را جوابگو است ولی یک ساعت بازی کردن، مثل کالاف دیوتی حدود ۱۵ درصد از شارژش را کم کند. از نظر شارژدهی این گوشی بسیار خوب بوده و یک آداپتور 15 واتی فست شارژ درون جعبه آن وجود دارد که می‌تواند حدود ۲ ساعت گوشی را فول شارژ کند.

گوشی سامسونگ A13 همچنین دارای یک نمایشگر با پنل PLS LCD است که دارای کیفیت ۱۰۸۰ می‌باشد. این نمایشگر دارای روشنایی بالایی نیست و شاید این موضوع کمی اذیت کننده باشد. دقت رنگ‌ها اصلا خوب نیست و به سمت سردی زده می‌شود ولی وضوح تصویر خوب است. گوشی A13 سامسونگ فقط نرخ تازه سازی 60 هرتزی دارد و در بخش نمایشگر هم خیلی خوب نیست که بتوانید بهش اتکا کنید. گوشی سامسونگ A13 دارای اسپیکرهای معمولی و دارای بلندی صدایی بدی نیستیم که تفکیک صدایی خوبی هستیم. جک ۳.۵ میلی متری هم در این گوشی وجود دارد و می‌توانید خیلی راحت از هندزفری استفاده کنید. گوشی گلکسی A13 دارای پردازنده اگزینوس 850 است که این پردازنده بدرد کارهای سبک و روزمره می‌خورد و اگر قصد داشته باشید با آن بازی‌های سنگین نظیر کالاف دیوتی اجرا کنید، قطعا اذیت خواهید شد.

 

گوشی سامسونگ Galaxy A12 4G

گوشی سامسونگ Galaxy A12 4G یکی دیگر از بهترین گوشی تا 5 میلیون است که دارای پوششی مات بوده و اثر انگشت کاملا برروی آن باقی می‌ماند. این محصول به خوبی در دست جای می‌گیرد و در واقع خوش دست است و با توجه به وجود خطوط موربی که دارد از دست سر نمی‌خورد. اما خطوط مورب تمام قاب پشتی گوشی را شامل نمی‌شود و در قسمتی که شاهد لوگوی سامسونگ هستیم، این خطوط مورب نیز حذف می‌شوند.

گوشی گلکسی A12 دارای یک دوربین چهارگانه است که باعث شده تا نگاه‌ها بیشتر به سمت این گوشی اقتصادی جلب شود. دوربین چهارگانه‌ی این گوشی شامل یک دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی با لنز f/2.0 و دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 و دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 و دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 را شامل می‌شود. دوربین گلکسی A12 سامسونگ چیزی برای ثبت کردن تصاویری بی‌نظیر کم ندارد و می‌توانید با آن به دل طبیعت زده و تصاویر خوبی را ثبت کنید.

سامسونگ در این محصول از یک باتری 5000 میلی آمپری استفاده کرده که با شارژ سریعی که دارد و شارژر ۱۵ واتی، می‌تواند در عرض دو ساعت فول شارژ شود. باتری این محصول به شما این امکان را می‌دهد تا در طول روز بدون شارژ نمانید و یک روز کامل را به شما شارژ می‌دهد (البته اگر کارهای سنگین با گوشی انجام ندهید). این گوشی می‌تواند برای کارهای روزمره همانند وب گردی و تماشای فیلم و سریال به شما حدودا 10 ساعتی شارژ بدهد که کاملا مناسب است.

 

Galaxy-A12-4G

 

نمایشگر گلکسی A12، نمایشگر ۶.۵ اینچی PLS TFT LCD است که وضوح تصویر آن ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل‌ بر اینچ است. قطعا در این بازه قیمتی نباید انتظار نمایشگرهای FHD را داشت. اما نمایشگر این گوشی نیز مناسب است و کاربر را راضی نگه می‌دارد. لازم به ذکر هستش که حداکثر روشنایی این گوشی به ۲۹۵ نیت نیز می‌رسد که نسبت به نسل قبلی خود کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند. همچنین نمایشگر این گوشی 1080p با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است.

گلکسی A12 از یک اسپیکر تک کاناله نه‌ چندان جالب استفاده کرده که تنها برای کارهای روزمره مناسب است. این اسپیکر تک کاناله دارای تفکیک صدای خوبی نیست و تنها بدرد کارهای روزمره ساده می‌خورد. همچنین این گوشی دارای جک ۳.۵ میلی متری است که می‌توانید برای داشتن صدایی هرچه بهتر از هندزفری استفاده کنید. گلکسی A12 از پردازنده ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو P35 با چهار هسته‌ی ۲.۳۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A53 استفاده کرده. این پردازنده میان رده برای پردازش گرافیکی از PowerVR GE8320 بهره می‌برد. همچنین این گوشی از رم LPDDR3-1866 و LPDDR4x-3200 استفاده می‌کند و حافظه‌ی ذخیره سازی آن نیز eMMC 5.1 است. همچنین سامسونگ در این گوشی از بلوتوث و شبکه وایرلس (وای فای) ۵ استفاده کرده است.

 

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A13

گوشی سامسونگ A13 یکی از بهترین گوشی تا 5 میلیون است که از پلاستیک ساخته شده. قاب پشتی یک دست بوده ولی کیفیت خوبی ندارد و اثر انگشت را به راحتی به خود جذب می‌کند. در قاب پشتی دوربین چهارگانه قرار گرفته که به صورت پشت سرهم قرار گرفته‌اند و در کنار این دوربین‌ها شاهد فلش دوربین هستیم که به خوبی انجام وظیفه می‌کند. در پایین قاب پشتی لوگوی زیبای سامسونگ هک شده که به خوبی خودنمایی می‌کند. گلکسی A13 دارای دوربین چهارگانه بوده که دوربین اصلی آن یک دوربین 50 مگاپیکسلی است. تصاویر به صورت پیش فرض 12 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند ولی تصاویر خوبی هستند و برای بازه‌ی قیمتی خودش قابل قبول می‌باشد. لنز اصلی داینامیک رنج مناسبی دارد و جزئیات تصاویر نیز در این گوشی معمولی بوده و نباید انتظار زیادی از دوربین این گوشی داشته باشید. تصاویر پرتره با سنسور 50 مگاپیکسلی گرفته می‌شود که در حالت معمولی تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی گرفته می‌شود. تصاویر پرتره خوب هستند و در بیشتر مواقع سوژه اصلی به خوبی تشخیص داده شده و از بکگراند جدا می‌شود ولی نباید زیاد از این دوربین توقع داشته باشید.

 

Galaxy-A13

 

گوشی گلکسی A13 یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. در استفاده‌های معمولی رو به بالا تقریبا یک روز کامل را جوابگو هستش ولی یک ساعت بازی کردن، مثل کالاف دیوتی می‌تواند حدود ۱۵ درصد از شارژش را کم کند. از نظر شارژدهی گوشی خوبی است و یک آداپتور 15 واتی فست شارژ درون جعبه آن وجود دارد که می‌تواند حدود ۲ ساعت گوشی را فول شارژ کند. A13 دارای یک نمایشگر با پنل PLS LCD بوده که دارای کیفیت ۱۰۸۰ می‌باشد. این نمایشگر دارای روشنایی زیاد خوبی نیست و زیر نور خورشید قطعا اذیت خواهید شد. جزئیات در این محصول زیاد خوب نیستش و نمی‌توان به خوبی تصاویر را با جزئیات تشخیص داد. دقت رنگ‌ها نیز اصلا خوب نیست و به سمت سری میزنه ولی وضوح تصویر خوب است.

A13 دارای اسپیکرهای معمولی بوده که دارای بلندی صدایی خوب می‌باشد. اگر انتظار بیس از این اسپیکرها را دارید باید ذکر کنم که این اسپیکرها بیسی تولید نمی‌کنند و اگر موسیقی بیس دار بگذارید قطعا هیچ بیس خاصی حس نخواهید کرد. جک ۳.۵ میلی متری هم در این گوشی وجود دارد که می‌توانید خیلی راحت از هندزفری استفاده کنید. گوشی سامسونگ A13 همچنین دارای پردازنده اگزینوس 850 است که این پردازنده بدرد کارهای سبک و روزمره می‌خورد و اگر قصد داشته باشید با آن بازی‌های سنگین نظیر کالاف دیوتی کنید، قطعا اذیت خواهید شد.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-48

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند