فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

تعمیرات موبایل سامسونگ با فروشگاه آریا

فاطمه بخشی

یکشنبه, 23 آبان 1400

تعمیرات موبایل سامسونگ با فروشگاه آریا

 

تعمیرات موبایل سامسونگ در تهران با فروشگاه آریا

تعمیرات موبایل سامسونگ در چه زمینه هایی انجام می گیرد؟ این پرسش بیشتر افرادی است که نیاز به تعمیرات گوشی موبایل دارند. همان طور که می دانید این مرکز مجهز به دستگاه های تست و عیب یابی است و پیش از اقدام به تعمیرات فرایند عیب یابی را انجام داده و براساس آن اقدام به تعمیر گوشی ها می پردازد. گوشی های سامسونگ به شکل عمده در چند مورد شناخته شده نیاز به تعمیر دارند که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.
عمده تعمیرات موبایل سامسونگ در چه زمینه ای است؟


تعمیرات گوشی موبایل سامسونگ

تعمیر گوشی های خاموش: بیشترین مشکلی که برای گوشی های سامسونگ اتفاق می افتد خاموشی گوشی است. در این موقعیت بیشتر افراد عقیده دارند که مشکل از سوی باتری یا برد گوشی است. تشخیص این مشکل به عهده ی تعمیرکاران حرفه ای و متخصص است که به وسیله ی دستگاه های هوشمند عیب یابی و تست انجام می گیرد.
تعمیرات مربوط باتری گوشی: در همه ی موارد نیاز به تعویض باتری گوشی وجود ندارد در صورت بروز اشکال می توانید به تعمیرات موبایل سامسونگ تهران مراجعه کنید. جالب است بدانید که باتری ها به عنوان وسایل قابل بازیافت شناخته می شوند
عدم شناسایی سیم کارت: اولین کاربرد گوشی های همراه برقراری تماس است که به وسیله ی شناسایی سیم کارت است. این مسئله بسیار مهم است به شکلی که اگر سیمکارت در گوشی شناخته نشود دیگر قابلیت های گوشی نیز کارایی نخواهد داشت. این اشکال در گوشی های هوشمند بسیار شایع است. با مراجعه به مرکز تعمیرات گوشی های سامسونگ می توانید این مشکل را در کوتاه ترین زمان توسط کارشناسان این مرکز رفع خواهد شد.

حال بید از کجا بدانیم که مشکل گوشی ما مربوط به یکی از این بخش ها می باشد.در ادامه به شما به طور کامل شرح می دهیم که هر نقص از گوشی مربوط به کدام قسمت است.

 

رفع مشکل CPU موبایل سامسونگ:

یکی  از مهمترین قطعاتی که در یک گوشی وجود دارد cpu یا پردازشگر مرکزی و می توان گفت مغز آن است حالا از کجا بفهمیم مشکل ایجاد شده از این قطعه می باشد.نشانه های زیر یک هشدار  بوده تا بدانید پردازشگر مرکزی گوشی شما دچار مشکل شده است.

 

علائم نقص cpu گوشی:

  • خاموش شدن ناگهانی موبایل سامسونگ
  • هنگ کردن دائم گوشی ویژه هنگام بالا آمدن سیستم

 همانطور که در بالا بیان کردیم یکی از قطعات مهم در گوشی چه سامسونگ چه هر برند دیگری cpu آن می باشد.اگر بخواهیم بگویم که این قطعه چه وظیفه ای در گوشی دارد میتوان گفت محاسبات سنگین و سبک،اجرای چند برنامه از مهمترین وظایف این قطعه است.cpu از چندین هسته تشکیل شده که وقتی شما چندین برنامه را بخ طور همزمان اجرا می کنید مغز متفکر گوشی شما این وظایف را بین تمام این برنامه های باز تقسم می کند ،همین کاری که انجام می شود باعث می شود ما به راحتی بین اپلیکیشن ها جا به جا شویم.تعمیر این قطعه باید به دست یک تعمیرکار مجرب انجام شود که اگر این اتفاق صورت نگیرد متاسفانه باید برای همیشه با گوشی خود خداحافظی کنید.
شاید بپرسید چه عاملی متداولترین علت آسیب این قطعه است؟در پاسخ این سوال می شود گفت گرمای بیش از حد که ناشی از کارکردن cpu می باشد.وقیت پردازشگر مرکزی گوشی در حال کار کردن است تولید گرما می کند که توسط فنی که در موبایل تعبیه شده این گرما خارج می شود اما اگر این گرما به دلیل خراب بودن یا درست کار نکردن فن مهار نشود پردازنده را دچار مشکل می کند.

 

تعویض باتری موبایل سامسونگ

چگونه تشخیص دهیم که گوشی موبایل سامسونگ ما نیاز به تعویض باتری دارد.چه در گوشی سامسونگ و چه در گوشی های برند دیگر وقیت باتری گوشی شما به خوبی نتواند وظیفه اش را انجام دهد نشانه هایی دارد این نشانه ها شامل موارد زیر می باشد:
1-برای روشن شدن حتما باید به شارژر وصل باشد و وقتی این اتصال قطع شد گوشی خاموش می شود.
2-اگر گوشی را تازه شارژ کردید،بعد از اینکه با آن کمی کار کردید گوشی شما خیلی سریع شارژ خالی م یکند
3-گوشی شما اصلا روشن نمی شود.البته ممکن است این مشکل مربوط به برد هم باشد ولی اگر برد سالم بود باید به فکر تعویض باتری باشیم.
4-متورم شدن باتری به شما این هشدار ار می داد که باید حتما حتما به فکر تعویض آن باشید.
حال که گوشی خود را به تعمیرکار مجرب نشان دادید و تشخیص به تعویض باتری بود حتما این کار را انجام دهید این نکته را بدانید که باطری تعمیر نمی شود.و در تعویض باتری این نکته را در نظر داشته باشید که حتی الامکان تا جایی که می توانید از باطری اورجینال استفاده کنید.
 

تعمیر دوربین و میکروفون گوشی سامسونگ

اگر جزو آن دسته افراد هستید که با دوربین گوشی خود بسیار عکاسی می کنید پس خراب شدن آن برای شما بسیار ناگوار می باشد.رایج ترین دلیلی که باعث می شود گوشی دوربین شما از کار بیفتد ضربه،افتادن می باشد.البته هستند نرم افزار هایی که باعث از کار افتادن دوربین گوشی ما می شوند.قطعه دیگر که در گوشی  مهم است اسپیکر آن می باشد.
بعضی وقتا اگر گوشی تمیز یا سرویس شود دوباره مثل اول کار می کند،چون بعضی از گوشی ها در محیط هایی قرار دارند که پر از گرد و غبار و یا گرد و خاک است و این مورد بر اسپیکر تاثیر گذار است.بعضی اوقات ممکن است اتصال اسپیکر از برد جدا شده باشد که با تعمیر آن نیاز به تعویض آن نیست.اما بعضی اوقات نیاز به تعویض می باشد و این کار نیاز به یک فرد با تجربه دارد.

 

تعمیر  ال سی دی گوشی سامسونگ

اگر ال سی دی گوشی شما سوسو می زند،نیم سوز کار می کند،یا صفحه موقع کار کردن یکدفعه می رود باید نگران ال سی دی  گوشی خود باشیم.حال باید یک کارشناس مجرب تشخیص دهد که آیا گوشی نیاز به تعمیر ال سی دی دارد یا کلا باید تعویض شود.اورجینال بودن این قطعه خیلی مهم است که اگر قطعه درست و مناسب انتخاب نشود دوباره نیاز به تعویض مجدد می شود.

 

تعمیر تاچ موبایل سامسونگ

سال های زیادی است که گوشی ها دیگر به شکل تاچ یا همان لمسی است.شما برای اینکه بتوایند از گوشی خود استفاده کنید با لمس کردن آیکون آن اپلیکیشن شاهد اجرایی شدن آن برنامه باشد، حال فکر کنید تاچ گوشی شما از کار بیفتد چه اتفاقی می افتد؟؟
یکی از شایع ترین مشکلاتی که افراد درباره آن به تعمیرگاه های گوشی مجاز می کنند تاچ گوشی می باشد.بعضی وقت ها این مشکل بقدری جدی است که باید تاچ آن گوشی تعویض شود و بعضی اوقات با تعمیر آن هم میتوان مشکل را حل کرد.

 

تعمیر هارد موبایل سامسونگ

هارد گوشی شما همه اطلاعات شما را نگه می دارد اگر این قطعه آسیب ببیند شما اطلاعات خود را از دست می دهید.حال چه اتفاقاتی باعث می شود که هارد گوشی شما آسیب ببیند؟آبخوردگی و نوسان برق دو عامل اصلی آسیب هارد به گوشی شما می شود.علامت اینکه هارد گوشی شما آسیب دیده ریستارت شدن پشت سر هم گوشی شما می باشد.البته خاموشی و هنگ کردن هم می توان به این علائم اضافه کرد.وقتی هارد گوشی شما آسیب دیده روشن می کنید روشن می شود و فقط تا مرحله ای لود میشود که لوگوی سامسونگ را می بینید و دیگر  به مرحله بعدی نمی رود.

 

فاطمه بخشی

https://ttaria.com/tb-3

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند