فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

تفاوت تولید ویتنام و هند گوشی سامسونگ

یوسف هنرمند

دوشنبه, 31 مرداد 1401

تفاوت تولید ویتنام و هند گوشی سامسونگ

 

کمپانی بزرگ سامسونگ یکی از بزرگترین کمپانی‌هایی است که ما می‌شناسیم و روزانه از محصولات این شرکت استفاده می‌کنیم. سامسونگ کمپانی کره‌ای که محصولات مختلفی از گوشی موبایل هوشمند گرفته تا وسایل آشپزخانه و تجهیزات جنگی تولید می‌کند. این برند خاص، تبهر خاصی در طراحی و تولید محصولات دارد و همیشه سعی کرده تا با بقیه‌ی برندها متفاوت باشد و بهترین خودش باشد. اگر تنها یکبار از محصولات این برند استفاده کرده باشید، به خوبی تفاوت را احساس خواهید کرد. سامسونگ همیشه سعی کرده بهترین باشد و کاربران را با این تکنولوژی خفن خودش و کیفیت بالای محصولاتش راضی نگه دارد.

باتوجه به اینکه این شرکت محصولات زیادی را تولید می‌کند، نمی‌توان انتظار داشت که تمامی این محصولات در یک کارخانه طراحی تولید شوند و قطعا در سایر کشورها شاهد چندین کارخانه بزرگ از این برند محبوب و حتی دیگر برندها نظیر اپل هستیم. همانطور که می‌دانید، سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی موبایل هوشمند است که این حجم از تولید را باید به نحوی مدیریت کند. بخشی از گوشی‌های این برند معتبر در دو کشور ویتنام و هند تولید شده و در بازارهای جهانی به مشتریان عرضه می‌شوند. امروز قصد داریم تا به شما بگوییم که تفاوت تولید ویتنام و هند گوشی سامسونگ در چیست و آیا اصلا تفاوتی دارند یا خیر؟ پس تا آخر این موضوع جذاب همراه فروشگاه آریا باشید.

 

دلیل تولید گوشی ساموسنگ در هند و ویتنام

شرکت سامسونگ یک شرکت بسیار بسیار بزرگ است و تنها گوشی موبایل تولید نمی‌کند و همانطور که ذکر شد، شاهد محصولات بسیار متنوعی از سوی این کمپانی شرقی هستیم. قاعدتا نمی‌توان این همه محصول را تنها در کشور کره جنوبی تولید کرد، آن هم با هزینه‌ی سنگین نیروی کار در این کشور. اصولا کمپانی‌ها این موضوع را در نظر می‌گیرند که کدام کشورها می‌توانند نیروهای کار ماهر و ارزان را در خدمتشان بگذارند و سعی می‌کنند تا با چنین کشورهای ارزانی کار کنند تا هزینه‌ کمتری پرداخت کنند و همچنین قیمت نهایی محصول نیز کمتر شود و به دست مصرف کننده برسد. اگر محصولات اپل در امریکا تولید شوند، قطعا بدلیل نیروی کار گران این کشور، گوشی‌های آیفون بسیار گران قیمت می‌شدند و نه برای اپل و نه برای مصرف کننده به صرفه نبود تا این گوشی را خریداری کند. پس یکی از راه‌هایی که می‌توان قیمت یک محصول را کم کرد تا خریدار برای آن پیدا شود همین نیروی کار ارزان است.

 

تفاوت-تولید-ویتنام-و-هند-گوشی-سامسونگ

 

کمپانی سامسونگ یک کمپانی مشهور است که اصلا محصولات بی‌کیفیتی را تولید نمی‌کند و همه‌ی خریداران و طرفداران، این برند را به چشم یک برند باکیفیت می‌شناسند و به آن اعتماد دارند و هیچوقت سامسونگ نیز کاری نخواهد کرد که این همه سال برندسازی‌اش زیر سوال برود و با تولید محصولات بی‌کیفیت خودش را بد نام کند آن هم پس از این همه خوش نامی در بازار بین‌المللی. کشورهای بسیار زیادی هستند که سیاست‌های متنوعی برای کارگران و شرکت‌های بزرگ فناوری دارند و سعی می‌کنند تا چنین شرکت‌های بزرگی را به کشورشان راه دهند تا بازار کارشان قوت بگیرد. در این بین کشورهایی همچون هند و ویتنام با سیاست‌های سهیل تر در این زمینه و نیروی کار فراوان و ارزان نسبت به دیگر کشورها گزینه‌های بسیار مقرون به صرفه و مناسبی هستند تا غول‌های فناوری با ولع خاصی به این کشورها نگاه بیاندازند. 

شرکت سامسونگ برای اینکه بتواند هزینه تولید خود را کاهش دهد و همچنین جوابگوی متقاضیان میلیونی محصولات خود باشد، خط تولیدهای برون مرزی خود را در این کشورها احداث کرده است و نظارت خاصی دارد تا کیفیت هیچ یک از محصولات افت نکند. درست است سامسونگ در این کشورهای نه چندان خوش‌نام خط تولید دارد و از کارگرهای این کشورها استفاده می‌کند، اما مدیریت بسیار قوی نیز در بالا سر این کشورها قرار داده تا افت کیفیت صورت نگیرد و همان محصولی که در کره جنوبی تولید می‌شود و با همان کیفیت و تکنولوژی، تنها با نیروی کاری ارزان تولید شود و این شرکت نیز بتواند قیمت محصولاتش را ارزان کند و این ارزان شدن محصولات به سود مصرف کننده و کمپانی سازنده باشد. چون هرچه محصول بیشتری با سود کمتر فروخته شود، قطعا به سود سامسونگ است.

 

فرق گوشی ساخت ویتنام و هند در چیست؟

در کشور ما و دیگر کشورها، اگر در جعبه یک گوشی و یا یک محصول زده باشد چین و هند قطعا فکر می‌کنیم که آن محصول بی کیفیت است، حتی اگر آن محصول، محصولی از برند سامسونگ و اپل باشد! این موضوع کاملا اشتباه است و اگر فروشنده به شما ساخت هند را ارزان‌تر از ساخت ویتنام می‌فروشد، شما همان ساخت هند را خریداری کنید و اصلا فکر اینکه این محصول کیفیت ضعیفی دارد و یا تکنولوژی خوبی ندارد را از سرتان بیرون کنید که کاملا اشتباه است. سامسونگ تضمین کرده که تمامی قطعات مصرفی در این کشورها یکی بوده و از نظر کنترل کیفیت نیز تمامی محصولات تست می‌شوند و هیچ مشکلی در هیچ زمینه‌ای وجود ندارد، پس با خیالی راحت به سمت خرید گوشی مورد نظرتان بروید به دور از این مسائل حاشیه‌ای.

 

تفاوت-تولید-ویتنام-و-هند-گوشی-سامسونگ

 

اصولا قیمت گوشی‌های تولید شده در هند در بازار اکثر کشورها ارزان تر است و دلیل آن هم کاملا مشخص است، کارگر ارزان تر. بله کارگر ارزان تر در قیمت نهایی گوشی تاثیر مستقیمی دارد و این موضوع دلیلی بر بی‌کیفیتی محصول نمی‌شود. پس با خیالی راحت به سمت خرید گوشی تولید هند بروید که هیچ تفاوتی وجود ندارد و می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید. طبق بررسی‌های صورت گرفته از تیم ما نیز، به صحت صحبت‌های سامسونگ مبنی بر اینکه قطعات استفاده شده یکی هستند و از نظر کیفیتی نیز تفاوتی را شاهد نیستیم و کاملا کیفیت هر دو گوشی یکی هستند و فرقی بین ویتنام و هند و یا هر کشور دیگری وجود ندارد.

 

نتیجه گیری

اگر قصد خرید گوشی را دارید، بهتر است زمان خود را صرف انتخاب یک گوشی خوب با بودجه مدنظر کنید و به حواشی اهمیتی ندهید. سامسونگ یکی از بزرگترین برندهای تولید کننده گوشی موبایل است که کیفیت محصولات این شرکت زبانزد خاص و عام بوده و اصلا شکی در محصولات این شرکت نکنید و به راحتی و با اعتماد بالا می‌توانید محصولات این شرکت را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-45

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند