فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

راهنمای خرید بهترین گوشی پرچمدار (اردیبهشت 1402)

یوسف هنرمند

جمعه, 22 اردیبهشت 1402

راهنمای خرید بهترین گوشی پرچمدار (اردیبهشت 1402)

 

با توجه به افزایش قیمت تلفن همراه در بازار ایران در چند سال اخیر، این وسیله مهم که بخش بزرگی از زندگی ما محسوب می شود، به کالایی لوکس تبدیل شده است. بنابراین، وقتی نوبت به خرید یک گوشی جدید می رسد، باید بیش از هر زمان دیگری مراقب باشیم و مدلی را انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت مناسب ارائه دهد. در این مقاله قصد داریم بهترین گوشی های پرچمدار را معرفی کنیم تا بتوانید بهترین گوشی پرچمدار را خریداری کنید.

 

بهترین گوشی های پرچمدار

گوشی های پرچمدار دارای کیفیت ساخت قوی و بالا، از دست ندادن قدرت و پشتیبانی نرم افزاری برای چندین سال، علاوه بر حفظ ارزش آن، برای کسانی که می خواهند سال ها از گوشی استفاده کنند و آن را بفروشند، آسان تر و ارزان تر می کند. پنل AMOLED با رزولوشن WQHD+ و وضوح رنگ کامل، نرخ بروزرسانی نمایشگر ۱۲۰ هرتز، روشنایی صفحه نمایش بالا، حاشیه‌های بسیار کوچک صفحه و HDR10+ ویژگی‌ هایی هستند که در اکثر گوشی های پرچمدار وجود دارند. در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به راهنمای خرید بهترین گوشی های پرچمدار بپردازیم.

 

آیفون ۱۳ پرو مکس

اگر صفحه نمایشی با جزئیات بیشتر، سخت افزاری قدرتمند و عمر باتری خوب می خواهید و یک عکاس حرفه ای هستید، باید به سراغ آیفون 13 پرو مکس بروید. در واقع با توجه به رجیستر نشدن 14، آیفون ۱۳ می تواند بهترین انتخاب باشد. از نظر طراحی و عملکرد، این گوشی هیچ نقطه ضعفی ندارد. در واقع اندازه گوشی بزرگ و سنگین است، بنابراین استفاده طولانی مدت از آن آزار دهنده است. علاوه بر مشخصات فوق، صفحه نمایش 6.7 اینچی با تنها پنل Super Retina XDR OLED و نرخ تازه سازی 120 هرتز یکی از بهترین صفحه نمایش های موبایل را ارائه می دهد که بسیار خوب و سریع هستند.

باتری 4350 میلی آمپر ساعتی با استفاده معمولی تا سبک حدود 2 روز دوام می آورد که برای گوشی هایی با اندازه و قدرت آن بسیار خوب است. یک آداپتور 20 واتی که باید جداگانه بخرید باتری را در حدود 75 دقیقه شارژ می کند که با توجه به اینکه باتری به خوبی شارژ می شود عدد خوبی است. در بخش دوربین، به لطف پیشرفت‌های نرم‌ افزاری و هوش مصنوعی، اگرچه از همان لنز 12 مگاپیکسلی سال گذشته استفاده می‌ کند، اما شاهد پیشرفت خوبی بوده‌ ایم و هیچ نقصی در عملکرد دوربین وجود ندارد و می‌ توان یکی از بهترین گوشی‌ های هوشمند را در دست داشت.

 

 

تراشه اپل A15 یکی از بهترین و قدرتمندترین پردازنده های دنیا در این گوشی به کار رفته است و در کنار رم 6 گیگابایتی می تواند هر برنامه و بازی سنگینی را اجرا کند و اگر اهل بازی باشید این کار را انجام می دهد. رابط کاربری iOS 15 قابل ارتقا به iOS 16.2 به همراه سخت افزار قدرتمند و تجربه کاربری روان و عالی را در اختیار شما قرار می دهد، این سازگاری باعث بهبود عملکرد گوشی شما شده است. همچنین پشتیبانی طولانی مدت اپل شما را از نگرانی در مورد طول عمر طولانی این گوشی نجات می دهد.

 

گلکسی S23 اولترا

با عرضه رسمی S23 Ultra در بازار ایران، اکنون می توانید بهترین گوشی سامسونگ و یکی از بهترین و جدیدترین پرچمداران اندرویدی بازار را با قیمتی در حدود 64.5 میلیون خریداری کنید. البته اگر پیشرفت های این نسخه مانند بهبود سخت افزاری، بهینه سازی باتری، عملکرد بهتر دوربین و همچنین پشتیبانی نرم افزاری بیشتر از تفاوت قیمت 10 میلیونی با S22 Ultra برای شما اهمیت کمتری دارد، می توانید با این کار شروع کنید.

طراحی بدنه تفاوت چندانی با نسل های قبلی ندارد و نه تنها لبه های آن خمیده است تا استفاده از گوشی را آسان کند، بلکه با نسل قبل نیز متفاوت است. علاوه بر این، فریم فلزی لنزها نیز بزرگ شده است. انحنای صفحه نمایش میزان مه و آسیب های احتمالی ناشی از ضربه و سقوط را کاهش داده است. صفحه نمایش 640 اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح 1440 در 3088 پیکسل و نرخ به روز رسانی 120 هرتز نسبت به نسل قبل تغییر چندانی نکرده است و همچنان با جزئیات و ترکیب رنگی عالی یکی از بهترین نمایشگرها محسوب می شود. . حداکثر روشنایی نیز افزایش یافته است.

 

 

پردازنده نسل دوم اسنپدراگون 8 مورد استفاده برای این نسخه برای سازگاری بهتر بین سخت افزار و نرم افزار و حذف نسخه ضعیف تر اگزینوس بهینه شده است. یک پردازنده قدرتمند جدید به شما کمک می کند تا سال ها بازی ها و نرم افزارهای سنگین را راحت تر اجرا کنید. اندروید 13 و One UI 5.1 جدیدترین تجربه را با ویژگی های شخصی سازی مختلف و پردازنده قدرتمند به این گوشی می دهند. می توان از آن در کارهای سنگین و چند کاره به خوبی استفاده کرد. قلم در کناره گوشی S23 Ultra باقی می ماند و در استفاده روزانه یا حرفه ای به شما کمک می کند.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد و تنها به لطف پردازنده کم مصرف، زمان شارژ افزایش یافته و در استفاده معمولی به یک روز و نیم رسیده است. سرعت شارژ ثابت می ماند و با استفاده از یک آداپتور 45 واتی می توانید گوشی را در یک ساعت شارژ کنید. شارژ بی سیم 15 وات و شارژ بی سیم معکوس 5 وات را می توان در اینجا مانند قبل مشاهده کرد. Pause USB Power Delivery همچنین به شما این امکان را می دهد که در حین بازی بدون باتری گوشی، درصد شارژ را ثابت نگه دارید و به راحتی از گوشی استفاده کنید.

با تغییر سنسور اصلی به 200 مگاپیکسل، جزئیات بیشتری در عکس ها دیده می شود و با توسعه هوش مصنوعی، این قسمت شما را کاملا راضی خواهد کرد. لنز واید نسبت به نسل های قبلی نویز و اعوجاج کمتری دارد. لنز تله فوتو تقریبا عملکردی مشابه نسل قبل دارد و می توانید با زوم مناسب و جزئیات قابل قبول عکس بگیرید. دوربین سلفی نیز از لنز 12 مگاپیکسلی بهره می برد و با اینکه پیکسل های کمتری دارد، جزئیات بهتر است و نویز قابل مشاهده ای در تصاویر دیده نمی شود.

 

گلکسی S23

تا مدت ها گوشی آیفون 13 به عنوان یک گوشی خوش ساخت و با کارایی فوق العاده گزینه ای رده بالا در این رنج قیمتی محسوب می شد اما با عرضه گوشی سامسونگ S23 که هم اندازه این گوشی است. از نظر ابعاد و در اکثر موارد می توان عملکرد بهتری در قطعات داشت و با افزایش بی سابقه قیمت آیفون 13 که در زمان عرضه دارای مشخصات قدیمی بود، گوشی تازه و جمع و جور سامسونگ حدود 54 میلیون تومان قیمت دارد. البته اگر اندازه این گوشی را دوست ندارید و اندازه صفحه نمایش بزرگتر و عمر باتری بیشتر برایتان مهمتر است، می توانید به سراغ S23 Plus بروید که قیمت آن تقریباً برابر با این گوشی است.

بزرگ ترین تغییر نسل جدید پرچمداران سامسونگ، طراحی و ظاهر آن است و ترکیب بدنه صاف و بدون برآمدگی، دوربین خاص و استفاده از مواد با کیفیت، آن را تقریبا برای تمامی گوشی های این سری جذاب کرده است. در همان نگاه اول به این گوشی از صفحه نمایش 6.1 اینچی با پنل AMOLED پویا 2 برابر و رزولوشن 1080 و نرخ رفرش 120 هرتز استفاده می کند که جزئیات و ترکیب رنگ خوبی را نشان می دهد و نورپردازی بهتر باعث می شود گوشی در محیط های روشن و شلوغ استفاده شود.

 

 

با باتری 3900 میلی آمپر ساعتی و پردازنده بهبود یافته، میزان شارژدهی بهبود یافته است و می توانید در طول روز برای استفاده معمولی و روزمره از گوشی خود استفاده کنید. سرعت شارژ خیلی زیاد نیست و با استفاده از یک آداپتور 25 واتی می توانید گوشی را با سرعت بالایی شارژ کنید. می توانید با این آداپتور گوشی را در حدود یک ساعت و نیم به طور کامل شارژ کرد. با استفاده از باتری 3900 میلی آمپر ساعتی با عملکرد عالی، سرعت شارژ بهبود یافته و می توانید یک روز کامل با استفاده معمولی و روزانه از گوشی استفاده کنید. سرعت شارژ زیاد نیست و با استفاده از آداپتور 25 واتی می توان در عرض یک ساعت و ربع به طور کامل گوشی را شارژ کرد که باید جداگانه تهیه شود.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با جزئیات بالا، کیفیت خوب و محدوده دینامیکی خوب عکس می گیرد و مانند سایر گوشی های سامسونگ رنگ ها کمی شاد و روشن هستند. یک لنز تله فوتو تصاویر را با جزئیات بیشتر و رنگ های طبیعی تر نسبت به لنزهای پرایم می گیرد. لنز واید کیفیت خوبی دارد اما به دلیل عدم فوکوس خودکار نمی توانید از نزدیک عکس های ماکرو بگیرید. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی جدید از کیفیت بالایی برخوردار است و تصاویر رنگ های خوبی را با نویز کمی نشان می دهند.

پردازنده نسل دوم اسنپدراگون 8 که برای این نسل پرچمدار طراحی شده است، از قابلیت های سخت افزاری عالی و مدیریت دقیق دما برخوردار است و باعث می شود دستگاه حتی در فشار بالا نیز به خوبی کار کند. اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 تجربه جدیدی از گوشی را ارائه می دهند، پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله سامسونگ از این گوشی، آن را به رقبای آمریکایی نزدیک می کند، اما همچنان دما و هماهنگی بین سخت افزار و نرم افزار از مشکلات گوشی های اندرویدی است.

 

گوشی شیائومی Black Shark 5 Pro

بلک شارک 5 پرو یکی از محبوب ترین گوشی های گیمینگ بازار محسوب می شود و اگرچه با بالا رفتن دلار قیمت آن افزایش یافته است. اما یک ماه پیش به دلیل تعداد کم گوشی های گیمینگ وارد بازار ایران با افت قیمت مواجه شد و هنوز هم یکی از بهترین گزینه ها برای گیمرهای ثروتمند محسوب می شود.

Black Shark 5 Pro تمام تلاش خود را کرده است تا ظاهر جذاب و خاص یک گوشی گیمینگ را حفظ کند، اما در عین حال زیاد شلوغ و عجیب به نظر نمی رسد. قطر و وزن نسبتاً زیاد گوشی در استفاده معمولی از گوشی می تواند کمی آزاردهنده باشد. لبه سمت راست گوشی دارای دو دکمه مکانیکی بازی است که می توانید آن ها را مطابق با نیاز خود شخصی سازی کنید. صفحه نمایش 6.67 اینچی قادر است میلیاردها رنگ را با پنل قدیمی نشان دهد و جزئیات و وضوح رنگ مناسب و قابل قبولی را ارائه می دهد. با نرخ تازه سازی 144 هرتز و نمونه برداری لمسی 720 هرتز در این گوشی، تجربه بازی بسیار سریع و روانی را به دست خواهید آورد.

باتری دوگانه 4650 میلی آمپر ساعتی برای شارژ عالی نیست و با استفاده معمولی تا سبک یک روز دوام می آورد، اما سرعت شارژ بسیار خوب است و با استفاده از شارژر 120 وات در 20 دقیقه گوشی را به طور کامل شارژ می کند. اگرچه بخش دوربین از نظر سنسور عالی است، اما عملکرد آن نسبت به قیمت آن عالی نیست و نباید انتظار زیادی از یک گوشی بازی در این بخش داشت.

 

 

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 به خوبی از پس بازی های جدید با گرافیک و فریم بالا بر می آید و اجرای بازی های جدید تا سال های اینده کار سختی نخواهد بود. به کمک سیستم خنک کننده قوی این گوشی، در استفاده طولانی مدت شاهد افت کیفیت و افزایش گرما نیستیم. Wi-Fi نسخه 6e نیز تجربه بهتری را با تاخیر کمتر در بازی های آنلاین به شما می دهد. رابط کاربری Joy UI 13 و اندروید 12 با منطقه ویژه بازی Shark Space محیط این گوشی را برای تجربه بهتر بازی بهینه می کند و می توانید بازی ها و گوشی را بر اساس نیاز و خواسته خود شخصی سازی کنید.

 

گوشی سامسونگ Z Flip 4

سازندگان سعی می کنند از ترندهای جدید و فعلی برای گوشی های خود استفاده کنند تا گوشی های خود را متفاوت کنند. گوشی Z Flip4 جدیدترین محصول سامسونگ است که در این راستا ساخته شده است که طراحی و کیفیت مدل قبلی را اندکی بهبود بخشید. البته با توجه به امکانات و قابلیت های این گوشی، خرید این پرچمدار منطقی تر به نظر می رسد. اگر کمی نوستالژیک هستید و مشکل مالی ندارید، این گوشی خاص و جذاب شاید انتخاب خوبی برای شما باشد!

طراحی گوشی مانند نسل قبل است، اما ظاهر آن کمی تغییر کرده، حاشیه های صفحه نمایش کاهش یافته و لولا قوی تر و بزرگتر شده است، بنابراین می توانید برای مدت طولانی احساس راحتی کنید. بدنه آن از شیشه و فلز ساخته شده است و گواهی IPX8 این گوشی را در برابر آب مقاوم کرده است. صفحه نمایش 2.1 اینچی پشتی نیز به شما اعلان ها و ویژگی های دیگری را می دهد که به شما امکان می دهد گوشی را کمتر روشن و خاموش کنید.

صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED که هنگام باز و بسته شدن با یک لایه پلاستیک احاطه شده است، همچنان کیفیت و جزئیات بسیار خوبی را نشان می دهد، اما خم شدن لولا هنوز مشخص است. باتری 3700 میلی آمپری ظرفیت قابل قبولی برای یک گوشی تاشو دارد و با استفاده معمولی حدود یک روز دوام خواهد آورد. همچنین از شارژرهای بی سیم 25 واتی و بی سیم 15 واتی پشتیبانی می کند که شارژ کامل گوشی در حالت سیمی حدود 1.5 ساعت طول می کشد.

 

 

دو دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی و فوق عریض و یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است که با توجه به قیمت نباید انتظار عکس های بد را داشته باشید و عکس ها خوب و قابل قبول هستند. یک نکته جالب استفاده از صفحه نمایش عقب برای گرفتن سلفی با دوربین عقب است که می تواند سلفی های نسبتا بهتری را به شما ارائه دهد.

پردازنده نسل اول اسنپدراگون 8 پلاس عملکرد قوی دارد و به راحتی می تواند از پس بسیاری از بازی ها و برنامه های سنگین برآید، اما به دلیل تا شدن گوشی، چندان خنک نیست و در استفاده های طولانی مدت کمی گرم می شود. اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 که قابلیت ارتقا به اندروید 13 و وان یو آی 5 را دارند.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-124

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند