فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

راهنمای خرید تبلت (دی ۱۴۰۱)

یوسف هنرمند

یکشنبه, 18 دی 1401

راهنمای خرید تبلت (دی ۱۴۰۱)

 

با بالارفتن قیمت دلار، قیمت تبلت نیز همانند دیگر لوازم الکترونیکی موجود در بازار بالا رفته است. زمانی که تقاضا برای تبلت‌ها بسیار زیاد بود، فناوران معتقد بودند که عمر رایانه‌های شخصی (لپ تاپ و کامپیوتر) به پایان می‌رسد و تبلت‌ها جایگزین آن‌ها می‌شوند، اما این اتفاق چندان عملی نشد و با اینکه تبلت‌ها جایگاهی بسیار بالایی بدست آوردند اما هنوز هم تقاضا برای خرید لپ تاپ‌ها به شدت بالا هستش. سپس با بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش تلفن‌های همراه و عدم استفاده از تبلت‌ها به عنوان رایانه شخصی، تقاضا برای تبلت به میزان قابل توجهی کاهش یافت. بنابراین در حال حاضر تنها تعداد انگشت شماری تولید کننده تبلت در جهان وجود دارد.

باید گفت که هنوز دلایل زیادی برای خرید تبلت وجود دارد; زیرا تبلت‌ها نسبت به گوشی‌ها صفحه نمایش بزرگ‌تری دارند و از نظر سادگی و سهولت استفاده از لپ تاپ‌ها بهتر هستند. برای گیمرهای موبایل یا طراحان گرافیک و هنرمندان، تبلت ممکن است گزینه بهتری نسبت به تلفن همراه هوشمند یا لپ تاپ باشد. بر اساس داده‌های منتشر شده برای سه ماهه اول سال 2021، برند اپل حدود 60 درصد از سهم بازار تبلت‌ها را در اختیار داشت اما برندهای خوبی نظیر سامسونگ نیز تبلت‌های بسیار خوبی طراحی و تولید می‌کنند.

 

نکاتی که باید قبل از خرید توجه کنیم

تبلت‌ها می‌توانند نیازهای روزانه شما را مانند گوشی هوشمند برآورده کنند یا می‌توانند یک لپ تاپ قابل حمل قابل اعتماد برای محل کار شما باشند. می‌توانید تبلت را در سفرها با خود ببرید یا از آن به عنوان یک پلتفرم بازی قابل حمل استفاده کنید. در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به نکاتی که باید قبل از خرید توجه کنیم بپردازیم:

 

پردازنده

بهترین تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار به تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون و مدیاتک مجهز شده‌اند. این در حالی است که آیپدها به طور کلی در این زمینه بهتر هستند و قدرت پردازش بیشتری دارند. اپل جدیدا از پردازنده‌های سری جدید خودش برروی تبلت‌های این برند استفاده می‌کند و این موضوع باعث شده است تا از رقبای خود پیشی بگیرد.

 

راهنمای خرید تبلت

 

ظرفیت داخلی

تبلت‌های ارزان قیمت بین 16 تا 64 گیگابایت حافظه داخلی دارند که ممکن است برای کاربرانی که ویدیوهای آنلاین تماشا می‌کنند یا کتاب می‌خوانند کافی باشد. از طرف دیگر، بسته به مدل تبلت شما، ذخیره محتوای ویدیویی یا بازی در تبلت به حداقل 128 گیگابایت فضا نیاز دارد. در نظر داشته باشید که بهتر است تبلت‌های رده بالا را با حافظه داخلی بیشتر خریداری کنید، زیرا بخش زیادی از حافظه داخلی آنها را سیستم عامل اشغال می‌کند.

 

ظرفیت باتری

عمر باتری را نمی‌توان تنها با نگاه کردن به ظرفیت اسمی آن تعیین کرد و این ویژگی به عوامل سخت افزاری و نرم افزاری زیادی بستگی دارد. قبل از خرید تبلت توصیه می‌شود با جستجو در اینترنت نوع مورد نظر خود را با هم مقایسه کنید. توجه داشته باشید که برنامه‌هایی مانند تماشای فیلم و بازی کردن باتری شما را به سرعت تخلیه می‌کند. یک تبلت خوب باید حداقل هشت ساعت بدون نیاز به شارژ کار کند و خیلی سریع شارژ شود.

 

صفحه نمایش

هنگام انتخاب تبلت، باید به مواردی مانند اندازه، وضوح، زاویه دید و حداکثر روشنایی صفحه توجه کنید. هنگام تماشای یک ویدیو، وضوح تصویر بسیار مهم می‌شود و تبلت شما بهتر می‌تواند تصاویر Full HD را نمایش دهد. اگر قرار است محتوا را با چند نفر تماشا کنید، امکان مشاهده واضح تصاویر از زوایای مختلف را بررسی کنید. حداکثر روشنایی صفحه نمایش برای کسانی که از تبلت در فضای باز استفاده می‌کنند بسیار مهم است.

 

راهنمای خرید تبلت

 

قیمت تبلت

تبلت‌های میان رده و ارزان قیمت زیادی در بازار وجود دارد که هر کدام می‌توانند پاسخگوی نیاز روزانه کاربران باشند. بهتر است تبلتی خریداری کنید که پردازنده قوی داشته باشد و همین پردازنده قوی باعث می‌شود تا قیمت تبلت کمی بالا برود که بازهم به صرفه بوده و ارزش هزینه کردن را دارد. بهتر است اگر کارهای سنگینی قرار است انجام دهید، کمی بیشتر هزینه کنید و یک تبلت خوب خریداری کنید.

 

راهنمای خرید تبلت

در ادامه به بهترین تبلت‌های موجود در بازار می‌پردازیم و از تبلت‌های رده بالا و قیمت بالا شروع کرده تا به تبلت‌های قیمت مناسب‌تر برسیم، در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به بهترین تبلت‌های بازار بپردازیم:

 

تبلت اپل آیپد پرو 11 اینچ 2022

 

تبلت اپل آیپد پرو 11 اینچ 2022

 

اگر به دنبال بهترین و قدرتمندترین تبلت در بازار ایران و جهان هستید، آخرین تبلت اپل یعنی آیپد پرو 11 اینچی 2022 می‌تواند بهترین گزینه برای هر سلیقه و طیف کاری باشد. این تبلت چندی پیش تحت سیستم عامل iOS معرفی شد. از جمله ویژگی‌ها و مشخصات قابل توجه این محصول می‌توان به تراشه قدرتمند و بهینه اپل M2 با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای، نمایشگر 11 اینچی Liquid Retina IPS LCD با پشتیبانی از Dolby Vision، نرخ رفرش 120 هرتز اشاره کرد. دو دوربین پشتی 12 و 10 مگاپیکسلی استاندارد HDR10 و True-tone با اسکنر TOF 3D LiDAR، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی فوق عریض، چهار بلندگوی استریو، باتری 28.65 وات ساعتی با شارژ سریع 20 واتی باعث شده تا این تبلت یک گزینه عالی باشد.

از دیگر ویژگی‌های اپل آیپد پرو 11 اینچی 2022 می‌توان به پشتیبانی از Face ID، قلم لمسی نسل دوم اپل و پورت Type C با پشتیبانی از Thunderbolt 4 و DisplayPort اشاره کرد. مدل وای فای نسخه 128 گیگابایتی این تبلت حدود 37 میلیون تومان قیمت دارد. بد نیست بدانید که برای خرید اپل آیپد پرو 12.9 اینچی 2022 حدود 50 تا 60 میلیون تومان نیاز خواهید داشت که با این شرایط اقتصادی قطعا خریدش برای همه سخت است. ناامید نباشید هنوز کلی تبلت عالی دیگر در پیش رو داریم که قصد داریم به شما معرفی کنیم.

 

تبلت آیپد پرو 12.9 اینچ 2021

 

تبلت آیپد پرو 12.9 اینچ 2021

 

صرف نظر از قیمت، بهترین و کامل ترین تبلتی که می‌توانید در بازار ایران تهیه کرد، آیپد پرو 2021 12.9 اینچی اپل است. این نسخه در مقایسه با آیپد پرو 11 اینچی 2021 اپل تفاوت چندانی ندارد. از ویژگی‌هایی که فقط در نسخه 12.9 اینچی یافت می‌شوند عبارتند از: پنل Liquid Retina XDR مجهز به فناوری Mini-LED، حداکثر روشنایی 1500 نیت در حالت HDR و باتری بهتر که کار کردن را با این دستگاه بسیار بسیار جذاب می‌کند.

همانطور که می‌دانید، ظرفیت باتری بیشتر و صفحه نمایش بزرگتر در مدل 12.9 اینچی باعث ضخامت و وزن بیشتر نسبت به مدل 11 اینچی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تراشه M1 مورد استفاده در این تبلت، پیشنهاد می‌شود مقاله همه چیز درباره چیپست M1 اپل را بخوانید.

 

تبلت سرفیس پرو ۸

 

تبلت سرفیس پرو ۸

 

جدیدترین تبلت مایکروسافت با تراشه Core i7-1185G7 در دسترس است و این نوع از تبلت‌های مایکروسافت دارای قدرتی بسیار بالا بوده و قطعا این بدرت سخت افزاری راضی‌تان می‌کند. پردازنده این تبلت به شما امکان انجام کارهایی مانند ویرایش عکس و فیلم را می‌دهد که آن را به یکی از بهترین تبلت‌ها در این زمینه تبدیل می‌کند. پردازنده گرافیکی یکپارچه در کنار این پردازنده با کارت گرافیک مجزای GeForce MX350 قطعا قدرت بسیار بالایی را به شما هدیه می‌دهد و می‌تواند تجربه بصری بهتری را ارائه دهد. مایکروسافت به عنوان بهترین برند تبلت ویندوزی بسیار خوب عمل کرده است و اگر قصد دارید یک تبلت ویندوزی داشته باشید و قیمت برایتان چندان اهمیتی ندارد، تبلت‌های مایکروسافت گزینه‌های بسیار عالی هستند.

 

تبلت سرفیس پرو ۷ پلاس

 

تبلت سرفیس پرو ۷ پلاس

 

سرفیس پرو 7 پلاس یکی از بهترین تبلت‌های هیبریدی برای استفاده‌های متعدد است و با صفحه کلید مشکی عرضه می‌شود، بنابراین نیازی به خرید جداگانه این لوازم جانبی ندارید. مایکروسافت این تبلت را با پردازنده نسل یازدهم Core i7-1165G7 روانه بازار کرد تا کاربران حرفه‌ای بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که سرفیس پرو 7 پلاس قابلیت ارتقا به ویندوز 11 را دارد و می‌توانید از بهترین ویژگی‌های نرم افزاری استفاده کنید.

 

تبلت گلکسی تب اس 8 پلاس

 

تبلت گلکسی تب اس 8 پلاس

 

اگر به محصولات اپل، همچنین تبلت اپل ندارید و دوست دارید یک تبلت اندرویدی داشته باشید، می‌توانید تبلت گلکسی تب اس 8 پلاس را خریداری و استفاده کنید که یکی از معدود تبلت‌های دنیا با پنل OLED است و این نمایشگر می‌تواند بهترین باشد. این محصول دارای باتری بزرگ 10090 میلی آمپر ساعتی، اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، نمایشگر بزرگ 12.4 اینچی با پنل Super AMOLED و پشتیبانی از HDR10+ و ... است. برای خرید نسخه وای فای گلکسی تب اس 8 پلاس می‌توانید از فروشگاه آریا اقدام کنید تا از قیمتی خوب و گاراتی معتبر برخوردار شوید.

 

تبلت گلکسی تب اس 8

 

تبلت گلکسی تب اس 8

 

اگر هزینه برایتان مهم نیست و یک تبلت سامسونگ عالی می‌خواهید، می‌توانید یکی از بهترین تبلت‌های اندرویدی بازار یعنی تبلت گلکسی تب اس 8 را انتخاب کنید. یکی از محصولاتی که با قلم هوشمند عرضه می‌شود که برای طراحی، یادداشت برداری و ... عالی است، تبلت گلکسی تب اس 8 سامسونگ است. صفحه نمایش 11 اینچی TFT LCD با نرخ تازه سازی 120 هرتز و وضوح 2560 در 1600 پیکسل، رابط کاربری 4.1 مبتنی بر اندروید 12، تراشه پرچمدار و قدرتمند اسنپدراگون بروز ، چهار بلندگوی استریو AKG، باتری 8000 میلی آمپر ساعتی فوق سریع و ... از دیگر ویژگی‌های این تبلت هستند. برای خریدی مطمئن و امن بهتر است از فروشگاه اینترنتی آریا اقدام کنید تا هم با قیمتی مناسب دستگاه خود را خریداری کنید و هم گارانتی معتبری دریافت کنید.

 

تبلت گلکسی تب اس ۷ (SM-T875)

 

تبلت گلکسی تب اس ۷ (SM-T875)

 

سامسونگ تبلت پرچمدار گلکسی تب اس 7 را برای رقابت با آیپدهای اپل عرضه کرد و توانست ویژگی‌هایی مانند نرخ تازه سازی 120 هرتز، وضوح 1600 در 2560 پیکسل و فناوری TFT را به آن اضافه کند و صفحه نمایش 11 اینچی دستگاه را به یکی از بهترین تبلت‌ها تبدیل کند. حاشیه نازک تری در اطراف این صفحه نمایش در مقایسه با آیپد پرو 11 اینچی اپل استفاده شده است و بدنه آلومینیومی آن حس سبک و خوبی را به کاربران القا می‌کند.

این تبلت دارای قلم S است که عملکرد باکیفیتی را ارائه می‌دهد و به سادگی با اتصال آن به پشت دستگاه شارژ می‌شود. تبلت گلکسی تب اس ۷ را با قلم و عملکرد خوب می‌توان یکی از بهترین تبلت‌ها برای طراحان دانست. منبع تغذیه این تبلت از یک باتری 8000 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که متاسفانه برای تبلت‌های پرچمدار با صفحه نمایش بزرگ و چیپ قدرتمند مناسب نیست، حتی با استفاده معمولی نیز یک روز کامل دوام نمی‌آورد. باتری این محصول را می‌توان با فناوری شارژ بی سیم 45 واتی شارژ کرد که تا حدی این نقص را جبران می‌کند.

سامسونگ از تراشه Snapdragon + 865 به عنوان چیپست مرکزی تبلت Tab S7 استفاده کرده است که نقطه اصلی فروش تبلت Galaxy Tab S7 است. این تراشه می‌تواند بازی‌ها و کارهای سنگین را خیلی سریع و بدون مشکل اجرا کند. با استفاده از این تراشه از 6 گیگابایت حافظه رم استفاده شده تا کاربران بدون هیچ مشکلی بتوانند چند کار را انجام دهند. دوربین‌ها در دنیای تبلت‌ها خیلی جدی گرفته نمی‌شوند، اما سامسونگ از دوربین دوگانه با دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با لنز فوق‌واید و سنسور 5 مگاپیکسلی برای عکس‌های شب، مونو و پرتره استفاده کرده است.

 

تبلت آیپد ایر 2022

 

تبلت آیپد ایر 2022

 

اگر بودجه شما کمی کمتر است، می‌توانید آخرین نسل آیپد ایر را خریداری کنید که از تراشه معروف و قدرتمند M1 اپل بهره می‌برد. آیپد ایر 2022 از صفحه نمایش 10.9 اینچی Liquid Retina IPS LCD با رزولوشن 2360 در 1640 پیکسل، 8 گیگابایت رم، دوربین اصلی و سلفی 12 مگاپیکسلی و باتری 28.6 وات ساعتی استفاده می‌کند که از دیگر محصولات می‌باشد که ارزش خرید بسیار بالایی دارد. اگر قصد خرید این تبلت را دارید، می‌توانید از فروشگاه آریا خرید خود را انجام دهید.

 

تبلت آیپد مینی 2021

 

تبلت آیپد مینی 2021

 

آی‌ پد مینی 2021 اپل ممکن است هیجان‌ انگیزترین تبلت این شرکت باشد، زیرا مجموعه‌ای از امکانات بسیار خوب را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایش 8.3 اینچی با رزولوشن 2266 در 1488 پیکسل با طیف رنگی گسترده و دقت رنگ بالا، پردازنده A15 bionic با پردازنده گرافیکی پنج هسته‌ای اپل، دو دوربین سلفی و دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، بلندگوهای استریو و 5000 میلی آمپر ساعت و ... باعث شده است تا این تبلت به یک گزینه اصلی برای خرید تبدیل شود. باتری از جمله ویژگی های بسیار خوب این تبلت است، همچنین پشتیبانی از نسل دوم قلم اپل، تاچ آیدی و درگاه شارژ Type C از دیگر ویژگی‌های آیپد مینی 2021 است.

 

تبلت شیائومی پد ۵

 

تبلت شیائومی پد ۵

 

تبلت شیائومی پد 5 به تازگی وارد بازار کشور شده و از نظر طراحی، کارایی و قیمت یکی از بهترین‌های بازار محسوب می‌شود. Xioami Pad 5 که به پردازنده اسنپدراگون 870 و رم 6 گیگابایتی مجهز شده است، از نظر سخت افزاری با بهترین تبلت های پرچمدار سامسونگ برابری می‌کند و تمام مشخصات یک تبلت خوب را دارد. البته لازم به ذکر است که قسمت نرم افزاری آن به اندازه سایر رقبا به ویژه اپل قدرتمند نیست و امکان نصب سیم کارت در این دستگاه وجود ندارد.

صفحه نمایش 11 اینچی تبلت شیائومی پد 5 مجهز به پنل IPS است و تصاویری با وضوح 1600 در 2560 پیکسل نمایش می‌دهد، بنابراین استفاده از این تبلت در حین کار، وب گردی یا تماشای فیلم تجربه بسیار خوشایندی خواهد بود. خروجی صدای شیائومی پد 5 نیز مناسب است و انتظارات را برآورده می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این تبلت، نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتز است، بنابراین شیائومی پد 5 یکی از بهترین تبلت‌ها برای بازی خواهد بود. تبلت شیائومی پد 5 دارای باتری 8720 میلی آمپر ساعتی است که طبق تست‌های رسمی مانند PCMark از تمام تبلت‌های گلکسی سامسونگ بیشتر دوام می‌آورد. با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی، پد ۵ شیائومی را می‌تواند تا 25 درصد در 30 دقیقه شارژ کند که برای تبلت با این قیمت مناسب است.

 

تبلت یوگا تب ۱۱ YT

 

تبلت یوگا تب ۱۱ YT

 

لنوو با Yoga Tab 11 YT یکی از عجیب ترین تبلت‌های موجود در بازار را طراحی کرده است. این تبلت مجهز به پایه است تا بتوانید به راحتی آن را روی سطوح صاف قرار دهید و به تماشای محتوای ویدیویی یا کار بنشینید. باتری 7500 میلی آمپری دستگاه در یک قاب استوانه‌ای تعبیه شده است تا تب 11 YT را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید تبدیل کند. این باتری یکی از ویژگی‌های خوب این تبلت است که تا 12 ساعت وبگردی مداوم با اتصال وای فای و نوردهی 150 نیت دوام می‌آورد. تبلت Tab 11 YT در مقایسه با تبلت‌هایی مانند گلکسی تب A7 و گلکسی تب اس 7 در زمینه شارژ در سطح پایینی قرار دارد.

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید تبلت Tab 11 YT باید به آن توجه کنید، کیفیت بالای صفحه نمایش آن است. نمایشگر 2K و 11 اینچی این دستگاه با وجود اینکه حاشیه‌های نسبتا ضخیمی دارد اما رنگ‌های زنده‌ای دارد و از قلم لنوو پشتیبانی می‌کند. به خاطر داشته باشید که این نمایشگر هنگام تست زیر نور خورشید به حداکثر نوردهی اسمی 400 نیت نرسیده است، بنابراین بهتر است از آن در زیر نور مستقیم خورشید استفاده نکنید.

 

تبلت گلکسی تب اس 6 لایت

 

تبلت گلکسی تب اس 6 لایت

 

برای خرید تبلت اندرویدی ارزان قیمت با قلم هوشمند، باید بالای ۱۰ میلیون تومان هزینه کنید. اگرچه تقریباً دو سال از تاریخ تولید این تبلت سامسونگ می‌گذرد، اما دارای ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش 10.4 اینچی TFT با وضوح 1200 در 2000 پیکسل، تراشه اگزینوس 9611، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی، بلندگوهای استریو AKG است، باتری 7040 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع 15 واتی است که در این رنج قیمتی عالی است.

 

تبلت گلکسی تب A8 10.5

 

تبلت گلکسی تب A8 10.5

 

تبلت گلکسی تب A8 10.5 یکی از جدیدترین تبلت‌های سامسونگ با صفحه نمایش 10.5 اینچی FHD با پنل TFT، اندروید 11 با پوسته One UI 3.1، تراشه Unisac Tiger T618، بلندگوهای استریو، باتری 7040 میلی آمپر ساعتی و شارژر سریع 15 واتی است. همچنین وجود حسگر اثر انگشت در کنار گوشی و اسلات کارت حافظه جانبی microSDXC از دیگر ویژگی‌های گلکسی تب A8 است که این تبلت اقتصادی را جذاب می‌کند.

 

امیدوارم این راهنمای خرید تبلت بدردتان خورده باشد و بتوانید در همه‌ی رنج‌های قیمتی، یک تبلت خوب خریداری کنید.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-68

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند