فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

راهنمای خرید شارژر مخصوص موبایل

یوسف هنرمند

شنبه, 27 اسفند 1401

راهنمای خرید شارژر مخصوص موبایل

 

در این راهنمای خرید شارژر مخصوص موبایل، بهترین شارژرهای 20 واتی و 25 واتی، بهترین شارژر فندکی های مناسب و بهترین را به شما کاربران عزیز پیشنهاد می کنیم. یکی از عواملی که می تواند بیشترین تاثیر را در طول عمر گوشی هوشمند شما داشته باشد، باتری و قسمت شارژ آن است، اگر برخی از دستورالعمل های شارژ باتری را رعایت کنید و از شارژر و کابل شارژ استاندارد استفاده کنید، می توانید سلامت آن را بهتر کنید، در نتیجه عمر مفید گوشی را افزایش می دهد. بد نیست بدانید که آسیب به باتری می تواند به سایر قسمت های گوشی نیز آسیب برساند; بنابراین پیشنهاد می کنیم این موضوع را جدی تر بگیرید.

یکی از ایراداتی که می توان به گوشی های سامسونگ وارد کرد قسمت شارژر آنهاست. چون دو سری آخر برند سامسونگ آداپتور داخل جعبه ندارند و گوشی های میان رده مثل A52 با شارژر ضعیف تر از حداکثر توانی که گوشی پشتیبانی می کند عرضه می شود که معمولا کیفیت خوبی ندارد. البته وقتی صحبت از بیرون آوردن شارژر از جعبه می شود، طبق معمول اپل پیشتاز است و وقتی گوشی اپل یا سامسونگ می خرید باید شارژر مناسب آن را تهیه کنید. در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید.

هنگام خرید آداپتور جدید ابتدا باید بررسی کنید که مشخصات آداپتور با مشخصات گوشی شما مطابقت داشته باشد. این اطلاعات را از کجا به دست می آورید؟ اغلب می توانید اطلاعاتی از سازنده اصلی و مشخصات گوشی پیدا کنید و می توانید از سایت های بررسی گوشی مانند GSMArena بازدید کنید. کافی است مدل گوشی خود را در این سایت ها جستجو کنید و در پنل اطلاعات گوشی، محفظه باتری معمولا به شما می گوید که چند وات می تواند شارژ شود. به عنوان مثال، گوشی های 15 وات، 25 وات یا 67 وات را می توان با این روش ها شناسایی کرد. بعد از اینکه منبع تغذیه یا آداپتور وات مشابهی برای گوشی خود پیدا کردید، باید به سراغ شارژری بروید که با مشخصات باتری گوشی شما مطابقت داشته باشد و همان توان خروجی یا وات خروجی را برای بهترین گزینه داشته باشد.
 

آیا شارژ سریع به گوشی شما آسیب می رساند؟

قبل از هر چیز، مهم است که به خاطر داشته باشید که استفاده از آداپتور شارژ سریع ولتاژ بالا برای دستگاه های معمولی که برای شارژ سریع طراحی نشده اند، می تواند به باتری دستگاه شما آسیب جدی وارد کند. همچنین این عقیده وجود دارد که شارژ سریع حتی برای دستگاه هایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند خطرناک است. انجام این کار در دراز مدت به باتری دستگاه شما آسیب می رساند و ظرفیت آن را کاهش می دهد.

 

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید گوشی با قیمت مناسب، اسفند ۱۴۰۱

 

انکر مدل A2633 یا PowerPort III Nano با توان ۲۰ وات

ممکن است در مورد شارژر های GaN یا Gallium Nitride شنیده باشید. به طور خلاصه، شارژر سایز کوچکتر انرژی زیادی را با اتلاف کم انرژی ارائه می کند و گرمای کمتری ایجاد می کند. یکی از شارژرهای تجاری GaN که حداکثر 20 وات توان را از طریق تحویل برق استاندارد ارائه می دهد، شارژر Anker PowerPort III Nano است. این شارژر Anker که با نام A2633 نیز شناخته می شود، به اندازه شارژر 5 واتی موجود در جعبه اپل است. اما به گفته Anker، با استفاده از فناوری PowerIQ 3.0، حرارت کمتر، اندازه کوچکتر و قدرت بیشتر را ارائه می دهد. همچنین می توانید اپل واچ و ایرپاد خود را با این شارژر شارژ کنید.
 

شارژر دیواری اپل مدل 20 وات

اگر از آن دسته از کاربران وفادار هستید که ترجیح می دهید از لوازم جانبی اصلی اپل استفاده کنید، باید آداپتور 20 واتی اپل را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که جعلی، کپی و های کپی شارژرهای 20 واتی اپل به وفور در بازار یافت می شود و تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن آسان نیست. شارژر 20 واتی اپل با آیفون 12، آیفون 13 و آیفون 13 مینی سازگار است. با این حال، آداپتور 20 واتی اپل می تواند 18 وات برق را برای آیفون های قدیمی مانند سری آیفون 11 و آیفون SE 2 فراهم کند، بنابراین اگر شارژر 18 واتی اپل را در بازار پیدا نکردید، ممکن است به خرید آداپتور های دیگر فکر کنید.
 

شارژر ۳۰ وات اپل

آداپتور شارژ 30 واتی اپل با تمام آیفون های اپل از آیفون 8 تا آیفون 13 پرو مکس سازگار است. همچنین می تواند انواع باتری های آیپد از نسل پنجم آیپد مینی تا آیپد نسل نهم و نوت بوک هایی مانند مک بوک ایر M1 و مک بوک ایر رتینا 13 اینچی را با سرعت مناسب شارژ کند.

 


 

 

حتما بخوانید: بهترین برند اسپیکر


شارژر دیواری باسئوس مدل CCXJ-B02

این شارژر با ابعاد کوچک و دو پورت خود، علاوه بر قیمت مناسب نسبت به سایر محصولات مشابه، ارزش خرید بالایی دارد. شارژر باسئوس مدل CCXJ-B02 دارای پورت USB-A با حداکثر توان خروجی 18 وات و پورت Type-C با حداکثر توان خروجی 20 وات می باشد. کیفیت ساخت خوب و رعایت استانداردهای لازم برای شارژ ایمن از دیگر ویژگی های این محصول است.
 

شارژر دیواری باسئوس Quick Charger 25W

باسئوس مدتی است که در بازار کشور فعال بوده و به دلیل کیفیت بسیار خوب و قیمت رقابتی محصولاتش طرفدارانی پیدا کرده است و هم اکنون شاهد عرضه محصولات بیشتری از این شرکت چینی نسبتا تازه باسئوس هستیم. یکی از جذاب ترین و بهترین شارژرهای 25 واتی موجود در بازار، Super SI Baseus با درگاه Type-C است که می تواند دستگاه هایی را شارژ کند که از توان 25 وات و 15 وات پشتیبانی می کنند که بدیهی است طیف گسترده ای از گوشی های سامسونگ را شامل می شود. علاوه بر این، این شارژر که با کابل USB-C به USB-C عرضه می شود، از استاندارد PD نیز پشتیبانی می کند.
 

شارژر دیواری باسئوس مدل CCFS-C01

مدل شارژر دوگانه Bissus CCFS-C01 با درگاه های USB-C و USB-A یکی از معدود مواردی است که از فناوری های سامسونگ، هواوی، شیائومی و اپل پشتیبانی می کند. هر پورت این شارژر می تواند هر کدام 30 وات برق تامین کند. اما وقتی دو دستگاه را همزمان شارژ می کنید، نمی توان از حداکثر توان آنها استفاده کرد. هر دو شارژر با گوشی هایی که از 25 وات سامسونگ، 20 وات اپل، 27 وات هواوی و 33 وات شیائومی پشتیبانی می کنند، سازگار خواهند بود. همچنین این شارژر می تواند آیفون 13 پرو 13 پرو مکس را با توان 23 و 27 وات شارژ کند.
 

 

حتما بخوانید: بهترین گوشی های مناسب عکاسی


شارژر بی‌سیم باسئوس مدل WXSW-B01

اگر به دنبال شارژر بی سیمی هستید که بتواند آیفون و دستگاه دیگری مانند Apple Watch یا AirPods شما را به صورت بی سیم شارژ کند، پایه شارژ بی سیم Besos WXSW-B01 یک انتخاب عالی است. ماژول بالایی که نگهدارنده گوشی نیز می باشد از شارژ MagSafe پشتیبانی می کند و برای سری آیفون 12 و 13 مناسب است و داک شارژ پایینی برای تمامی دستگاه هایی که از استاندارد Qi پشتیبانی می کنند مناسب خواهد بود. بنابراین می توانید به طور همزمان و بی سیم یک آیفون و یک دستگاه مبتنی بر شارژ بی سیم Qi مانند تلفن همراه یا بلندگو و ساعت هوشمند را شارژ کنید.
 

شارژر فندکی سامسونگ مدل EP-L5300XBEGWW

پاوربانک جمع و جور سامسونگ از دو پورت Type-C و USB-A استفاده می کند که حداکثر توان 45 و 15 وات را از طریق این دو پورت تامین می کند. همچنین به لطف پشتیبانی از فناوری منبع تغذیه، شارژ سریع کوالکام و شارژ سریع سامسونگ، این شارژر می تواند انواع دستگاه ها را شارژ کند، مثلاً از لپ تاپ گرفته تا هندزفری و ساعت هوشمند؛ کابل 5 آمپر Type-C-USB-A نیز در این شارژر سبک سامسونگ گنجانده شده است.

 


 

شارژر فندکی مک دودو مدل CC-597

شارژر فندکی مک دودو مدل CC-597 دارای دو درگاه خروجی USB-A و USB-C بوده و کیفیت بالایی دارد و بدنه آن از فیبر کربن و پلاستیک ABS ساخته شده است. علاوه بر این، این شارژر سبک وزن از فناوری شارژ سریع و چیپ کوالکام نسخه 3 پشتیبانی می کند، بنابراین می تواند طیف گسترده ای از دستگاه ها را برای شارژ پوشش دهد. این شارژر در برابر حرارت، ولتاژ و جریان بالا مقاوم خواهد بود. لازم به ذکر است که پورت USB حداکثر توان 18 وات و پورت Type C حداکثر توان 20 وات را ارائه می دهد.
 

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-123

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند