فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

راهنمای خرید مادربرد، اسفند ۱۴۰۱

یوسف هنرمند

دوشنبه, 15 اسفند 1401

راهنمای خرید مادربرد، اسفند ۱۴۰۱

 

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که وقتی تصمیم به ارتقای سیستم کامپیوتری خود دارید، باید مادربرد سیستم را تغییر دهید تا اجزای جدید را در خود جای دهد. همانطور که می دانید مادربرد مرکزی است که اجزای اصلی کامپیوتر مانند رم، سی پی یو، کارت گرافیک و ... در آن نصب می شوند. وقتی نوبت به ارتقای رایانه می‌ رسد، مهم‌ ترین بخش‌ هایی که باید ارتقا دهید معمولاً رم، پردازنده و کارت گرافیک یا GPU هستند.

از آنجایی که فناوری های مختلف رم مانند DDR3 یا DDR4 فقط توسط یک کلاس از مادربردها پشتیبانی می شوند یا سوکت های مختلف CPU مجزا هستند و هر پردازنده را می توان بر روی مادربردهای خاصی نصب کرد، ممکن است لازم باشد این قطعات کامپیوتر را تعویض کرده و مادربرد سیستم را تغییر دهید. اما نکات مهم در خرید مادربرد چیست؟ آیا مشخصات خاصی برای بررسی قبل از خرید مادربرد وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات و ارائه راهنمای جامع خرید مادربرد، در این مقاله نکاتی را که باید قبل از خرید یک مادربرد مدرن بدانید را توضیح می دهیم.

اگر قصد خرید مادربرد جدیدی را دارید یا می خواهید کامپیوتر خود را ارتقا دهید، این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد. پس در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به راهنمای خرید مادربرد، اسفند ۱۴۰۱ بپردازیم.

 

راهنمای خرید مادربرد، اسفند ۱۴۰۱

شرکت های مختلفی در بازار جهانی وجود دارند که مادربرد تولید می کنند. یکی از موفق ترین آنها MSI است که دارای تجربه فراوان و عملکرد عالی در تولید مادربردهای کامپیوتری است، همچنین برندهای دیگری نیز مانند ایسوس و ... نیز در بازار موجود هستند که عملکرد فوق الاده ای دارند و ی توانند همه ی نیازهای شما را به خوبی رفع کنند. در ادامه به بهترین مادربردهای موجود در بازار می پردازیم.

 

مادربرد ام اس آی MEG Z690 UNIFY

مادربرد MSI MEG Z690 UNIFY یکی از جدیدترین مدل های مادربرد دنیاست که با توجه به امکانات فراوانش به عنوان یکی از غول های این بازار شناخته می شود! این مادربرد از پردازنده های نسل دوازدهم پشتیبانی می کند و هر سی پی یوی که از سوکت LGA 1700 برای اتصال به مادربرد استفاده کند با این محصول سازگار است. مدل Z690 یکی از معدود مادربردهایی است که از رم DDR5 تا 6666 مگاهرتز پشتیبانی می کند. بنابراین، تقریباً هر کاری را که می خواهید، می توانید با کمک این مادربرد انجام دهید!

یک اسلات PCIe 5.0 نیز در این مدل تعبیه شده است که توسط کارت ها و پردازنده های گرافیکی مدرن و آینده پشتیبانی می شود. علاوه بر این، دو پورت شبکه 2.5 گیگابیتی در این مادربرد سرعت اتصال کابلی شما به اینترنت را به حداکثر می رساند. علاوه بر ویژگی های برجسته این مادربرد، MSI Z690 UNIFY یک سیستم خنک کننده پیشرفته را نیز در نظر گرفته است که ایمنی و قابلیت اطمینان را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

 

 

هیت سینک های بزرگ با هیت سینک های 7 W/mK و بدنه آلومینیومی از داغ شدن بیش از حد تمام اجزای مادربرد حتی در هنگام انجام عملیات های سنگین مانند بازی یا رندر جلوگیری می کند. مادربرد جدید MSI از USB 3.2 Gen 2 پشتیبانی می کند و سرعت قابل توجهی را برای فایل ها به کاربران می دهد. همچنین شایان ذکر است که تولید محصول، به خصوص برد اصلی آن، دارای فیبر چاپی هشت لایه با تکنولوژی بالا است که اتصالات زیادی را در فضای کوچکی در خود جای می دهد. در نهایت قابلیت اورکلاک این مادربرد این امکان را به وجود آورده است که انواع رم های موجود در بازار را با مدل های مختلف متصل کرده و به کاربر اورکلاک کند.

 

مادربرد MSI MEG X570S ACE MAX

مادربرد MSI MEG X570S ACE MAX نیز ساخت شرکت MSI است. این مادربرد از هر دو پردازنده سری AMD و Ryzen پشتیبانی می کند، بنابراین اگر از طرفداران AMD هستید، در خرید X570S ACE MAX تردید نکنید. پشتیبانی از رم DDR4 تا فرکانس 5300 مگاهرتز از ویژگی های جالب این مادربرد است. البته این سرعت بالای رم به دلیل قابلیت اورکلاک این مادربرد است که سرعت بیشتری به رم کامپیوتر شما می دهد.

این مادربرد نیز مانند محصولات قبلی از پورت PCIe 4.0 و USB 3.2 نسل دوم پشتیبانی می کند که یکی از مزیت های آن است. سیستم خنک کننده به کار رفته در این مادربرد یک هیت سینک آلومینیومی با هیت پایپ است که باعث راحتی قطعات خنک کننده برای استفاده های سنگین خواهد شد. علاوه بر این، تراشه نسل ششم وای فای در این مادربرد امکان اتصال همزمان چند دستگاه را از طریق کانال های مختلف به آن فراهم می کند. در نهایت تکنولوژی تولید برد اصلی این محصول مشابه محصولات سروری است که از نظر مقاومت در برابر حرارت و سایر شرایط سخت بسیار پیشرفته هستند.

 

 

مادربرد ایسوس معرفی مدل H110M-C 

یکی از بهترین برندهای مادربرد موجود در بازار ایسوس است. ایسوس که در سال 1989 تأسیس شد، یک شرکت تایوانی است که مادربردها، کارت‌ های گرافیک، رایانه‌ های شخصی، درایوهای نوری، رایانه‌ های رومیزی، لپ‌ تاپ و تلفن‌ های همراه تولید می‌ کند. تجهیزات شبکه، کیس و تجهیزات خنک کننده کامپیوتر. بنابراین، سازنده بسیاری از دستگاه های الکترونیکی را ارائه می دهد که آن را در این بخش مهم می کند. این شرکت پس از لنوو، اچ‌ پی، دل و ایسر، دومین تولیدکننده بزرگ لپ‌تاپ در جهان است.
 مادربرد ایسوس معرفی مدل H110M-C یکی از بهترین مادربرهای این برند است که قیمت خوبی دارد و امکانات بسیار خوبی را نیز در دسترس کاربران قرار می دهد که باعث شده تا این مادربرد به یکی از هترین انتخاب ها برای کاربران تبدیل شود. اگر قصد خرید مادربرد را دارید، فروشگاه آریا یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی برای خرید یک مادربرد خوب است.

 

مادربرد Gigabyte Z690 Aorus Pro

مادربرد Z690 Aorus Pro گیگابایت از پردازنده های نسل دوازدهم اینتل با نوع سوکت LGA 1700 اینتل پشتیبانی می کند. این مدل همچنین از چهار ماژول حافظه DDR5 با حداکثر حافظه پشتیبانی شده 128 گیگابایت بهره می برد و از جدیدترین پردازنده های RTX و نمایشگرهای نسل جدید پشتیبانی می کند. بنابراین، اگر می خواهید یک مادربرد گیمینگ با قیمت مناسب خریداری کنید، این مدل می تواند انتخاب خوبی برای راه اندازی سیستم بازی قدرتمند شما باشد.

 


 

مادربرد ایسوس مدل TUF Gaming Z590-Plus WIFI

سری ROG ایسوس مخصوص بازی طراحی شده است و مادربرد ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI یکی از بهترین مدل های این سری است. Z590-Plus WIFI از سوکت LGA 1200 استفاده می کند و از پردازنده های نسل یازدهم اینتل با چهار اسلات رم DDR4 دو کاناله پشتیبانی می کند که می تواند جدیدترین سخت افزار را نصب کند و یک سیستم بازی حرفه ای بسازد. یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید مادربرد باید به آن توجه کرد، نوع و تعداد اسلات PCI و پورت های خروجی است.
 

مادربرد ایسوس Gigabyte X299X Designare 10G

X299X Designare 10G یکی دیگر از مدل های گیمینگ گیگابایتی است که در لیست بهترین مادربردهای گیمینگ قرار دارد. گیگابایت این محصول را با یک مدار مرحله دیجیتال مادون قرمز VRM با کارایی بالا طراحی کرده است که عملکرد منبع تغذیه مادربرد را برای حداکثر کارایی بهبود می بخشد. مادربرد X299X Designare 10G مجهز به سوکت LGA 2066 است که از پردازنده های سری Core i9 و Core i7 x اینتل پشتیبانی می کند و همچنین مجهز به 8 اسلات رم DDR4 با حداکثر حافظه پشتیبانی شده 128 گیگابایت است. پشتیبانی از آخرین نسخه اتصال USB و DisplayPort یکی دیگر از ویژگی های این مادربرد است که باعث بهتر شدن آن شده و کاربر می تواند به صورت حرفه ای از آن استفاده کند.
 

 


مادربرد ایسوس Asus ROG Crosshair VIII Extreme 

Asus ROG Crosshair VIII اولین پلتفرم AMD است که این مجموعه را ساخته است. این پلتفرم مبتنی بر AMD برای پشتیبانی از پردازنده های سری Ryzen 5000 طراحی شده است و دارای چهار اسلات رم با حداکثر فضای پشتیبانی 128 گیگابایت است و همچنین می تواند از اسلات های M.2 و پنج اسلات پشتیبانی کند. همچنین سه اسلات PCIe وجود دارد که دو اسلات آن PCIe 4.0 X16 و اسلات دیگر PCIe 3x1 است.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-113

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند