فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

راهنمای خرید گوشی موبایل

یوسف هنرمند

سه‌شنبه, 20 دی 1401

راهنمای خرید گوشی موبایل

 

امروزه داشتن یک گوشی موبایل باکیفیت و به روز امری ضروری شده است، بنابراین داشتن اطلاعات کافی برای خرید گوشی ضروری است. اگر می‌خواهید تلفن همراه مناسبی بخرید که تمام نیازهای روزانه شما را برآورده کند، باید بدانید هنگام خرید آنلاین یا حضوری تلفن همراه چه مواردی را باید بررسی کنید. در ادامه این مقاله با فروشگاه آریا همراه باشید تا راهنمای خرید گوشی موبایل از برندهای مختلف از جمله شیائومی، اپل و سامسونگ و ... را بررسی کنیم. 

همچنین هنگام خرید گوشی موبایل باید به نکات مهمی توجه کنید تا از اصالت گوشی مطمئن شوید و به دلیل ثبت نام و فعال سازی هزینه‌ای پرداخت نکنید. در زیر به نکاتی که هنگام خرید گوشی موبایل باید انجام دهید اشاره کرده‌ایم. با این حال، گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند و تعدادی ویژگی مفید به این دستگاه‌های همیشه همراه اضافه شده و یک سری دیگر از برخی گوشی‌ها حذف شده است، از سوی دیگر این به دلیل فعالیت شرکت‌های مختلف در این زمینه است. پیدایش مدل‌های متنوع قطعا انتخاب را با مشکل مواجه می‌کند و به همین دلیل نمی‌توانیم به راحتی مدل مناسب را انتخاب کنیم.

اگر امروز قصد خرید گوشی هوشمند را دارید کافی است در اینترنت جستجو کنید و با هزاران مدل گوشی جدید آشنا شوید که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما کدام گوشی را انتخاب کنیم و از کجا گزینه مورد نظر را انتخاب کنیم و ... مستلزم زمان است و باید نیازهای خود را بدانیم.

 

هدف از خرید گوشی جدید چیست؟

هر کدام از ما هدفی برای خرید گوشی داریم و هدف یعنی اولویت بیشتر. ابتدا باید اولویت‌های اصلی و مهم را از دید خود یادداشت کنید چرا که این گوشی موبایل باید برای مدتی در دسترس شما باشد و اطلاعات مهم خود را در آن نگه دارید. اگر این موضوع را از نظر تحلیل کلی در نظر بگیریم، اهداف شما برای خرید گوشی به 2 دسته تقسیم می‌شود. دسته اول برای افرادی است که از ابتدا می‌خواهند بازی‌های مختلفی را با گوشی خود انجام دهند و دسته دوم برای کاربرانی است که شخصاً از گوشی هوشمند خود استفاده نمی‌کنند و فقط برای کارهای روزمره مانند تماس، پیامک و چت آنلاین استفاده می‌کنند. خرید گوشی جدید قطعا شور و شوقی به همراه دارد ولی سعی کنید منطقی باشید و یک گوشی خوب خریداری کنید که بدردتان بخورد.

 

راهنمای خرید گوشی موبایل

 

میزان بودجه خرید گوشی

آخرین پارامتری که در این قسمت به آن اشاره خواهیم کرد، بحث بودجه است، زیرا به دلیل نوسانات نرخ ارز در بازار بسیار مهم است و از نظر بسیاری می‌تواند حرف اول را بزند. اما تصمیم گرفتیم این گزینه را در انتهای لیست قرار دهیم و به چند سوال پاسخ دهیم. اما در ابتدا ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا در این نوسانات ارزی باید گوشی بخرید یا خیر؟ پاسخ منطقی به این سوال به شرایط شما بستگی دارد. این بدان معناست که شما تصمیم گیرنده اصلی هستید.

گاهی اوقات شرایط شما ایجاب می‌کند که فوراً یک گوشی هوشمند جدید بخرید که دارای امکانات کافی باشد و گاهی اوقات شما آنقدرها به گوشی نیاز ندارید و می‌خواهید برای کارهای روزمره یک گوشی بخرید. پاسخ روشنی در این زمینه وجود ندارد، چرا که دقیقا نمی‌دانید قیمت ارز در هفته آینده نسبت به امروز چقدر تغییر می‌کند تا با قیمت مناسب خرید کنید. تنها توصیه‌ای که در این زمینه داریم خرید گوشی در زمانی است که بازار به مدت یک ماه به ثبات می‌رسد.

جدای از نوسانات باید میزان بودجه‌ای که قرار است صرف خرید گوشی کنید را مشخص کنید و در اینترنت و فروشگاه آریا به دنبال یک گوشی مناسب خوب باشید که بدردتان بخورد و تمامی نیازهایتان را پاسخگو باشد و همچنین با میزان بودجه‌ای که دارید نیز متناسب باشد. اگر به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار هستید که تمامی نیازهای شما را پاسخگو باشد، باید هزینه‌ی زیادی را صرف خرید آن کنید.

 

سیستم عامل گوشی جدید

به طور کلی دو تا از بهترین سیستم عامل‌های شناخته شده در جهان اندروید و iOS هستند و تعداد کاربران سیستم عامل اندروید حدود 3 برابر تعداد کاربران سیستم عامل iOS است. شرکت‌ها و برندهای مختلفی وجود دارند که گوشی‌های اندرویدی را در سراسر دنیا می‌فروشند و مهمترین آن‌ها برند سامسونگ است. هواوی، ال جی، سامسونگ و شیائومی و غیره با سیستم عامل اندروید گوشی‌های خودشان را عرضه می‌کنند و یک شرکت در دنیا وجود دارد که گوشی‌هایی با سیستم عامل iOS می‌فروشد و آن اپل است.

اما انتخاب بین این دو سیستم عامل می‌تواند کار سختی به نظر برسد. به عنوان مثال با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به امکانات و محیط کاربری اندروید و iOS پی ببرید و به شدت توصیه می‌شود که تفاوت اندروید و iOS را بررسی کنید، سپس تصمیم بگیرید که یک سیستم عامل را انتخاب کنید. اما انتخاب سیستم عامل یک کار کلی است و استفاده و راحتی استفاده بحثی جدا است. یعنی مثلا اگر تصمیم به انتخاب و خرید گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید دارید، باید نسخه اندروید را روی گوشی پیدا کنید و آخرین نسخه اندروید را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر تصمیم به خرید گوشی note 20 دارید باید بدانید که نسخه اندروید این گوشی برای مصال ۱۱ است و آخرین نسخه اندرویدی که در حال حاضر منتشر شده اندروید ۱۲ است. بنابراین این گوشی در لیست گوشی های قدیمی قرار می‌گیرد ولی بدلیل سخت افزار خوب می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

 

راهنمای خرید گوشی موبایل

 

طراحی گوشی موبایل جدید

هنگام انتخاب گوشی هوشمند و خرید گزینه مناسب، سلیقه شخصی همیشه نقش مهمی را ایفا می‌کند، زیرا شما تصمیم می‌گیرید از گوشی هوشمند برای مدت زمان مشخصی استفاده کنید، فرقی نمی‌کند این مدت 3 ماه باشد یا 3 سال، انتخاب و طراحی خوب بسیار مهم است. همیشه سعی کنید چیزی را تهیه کنید که به آن علاقه دارید و مشخصات آن با امکانات مورد نظر شما مطابقت داشته باشد تا حداقل حاضر باشید آن را در دستان خود بگیرید و مبلغی برای گوشی خرج نکنید.

اما یک نکته اصلی وجود دارد که می‌توانید نادیده بگیرید و آن اینکه با گذشت زمان، گوشی‌های هوشمند شباهت‌های خاصی با یکدیگر پیدا می‌کنند که منجر به تفاوت‌های بزرگ در سخت افزار تلفن‌ها می‌شود. با این حال، طراحی باید بر اساس عملکرد باشد، یعنی اگر گوشی شما طراحی زیبایی دارد ولی سخت افزار خوبی ندارد، قطعا بدردتان نمی‌خورد. جدای از طراحی شکیل و زیبا باید به فکر سخت افزار آن نیز باشید تا بتوانید نهایت استفاده را از آن ببرید.

 

سخت افزار گوشی موبایل جدید

سخت افزار و پردازنده قلب دستگاه هستند، زیرا کل عملکرد گوشی به عملکرد آن‌ها بستگی دارند، بنابراین اگر به دنبال گوشی هستید که بتواند چندین کار را همزمان انجام دهد، باید سخت افزار قوی داشته باشد. به عنوان مثال، دو نوع دستگاهی که اغلب برای گوشی‌های همراه استفاده می‌شود، کوالکام و مدیاتک هستند که در بسیاری از دستگاه‌ها وجود دارند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در مقابل، هواوی از پردازنده اختصاصی Kirin برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند. با این حال، قبل از خرید یک گوشی، باید به پردازنده و نسخه آن توجه کنید و در اینترنت تحقیق کنید و نظر کاربران را در مورد پردازنده‌ای که برای استفاده انتخاب می‌کنید بخوانید.

رم یکی از گزینه‌های مهم و کاربردی برای خرید گوشی است که شاید در ابتدا نقش زیادی را به آن اختصاص ندهید اما به مرور زمان برایتان مهم می‌شود و توصیه می‌کنیم حتما از این گزینه استفاده کنید. رم گزینه‌ای است که برروی دستگاه قرار می‌گیرد و به نوعی در سرعت و پردازش دستگاه نقش دارد و به این معنی که اگر تصمیم به خرید یک گوشی 128 گیگابایتی داریدممکن است رم آن ۶ و یا ۸ گیگابایتی باشد و همیشه سعی کنید بالاترین روم و حافظه داخلی را خریداری کنید تا بعدا به مشکل برنخورید.

 

راهنمای خرید گوشی موبایل

 

میزان شارژدهی و باتری گوشی موبایل جدید

شارژدهی بسیار مهم است و اصولا شرکت‌های بزرگ سعی می‌کنند تا یک باتری بسیار خوب را برروی دستگاه سوار کنند تا شارژدهی نیز بیشتر شود. باتری‌های موجود برروی گوشی‌ها می‌توانند یک روز کامل را شارژدهی کنند اما بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار تا ۲ الی ۳ روز نیز شارژدهی می‌کنند که بسیار خوب است و می‌تواند فراتر از نیاز روزانه شارژدهی کند. اگر قصد خرید گوشی دارید حتما به این نکته دقت کنید تا یک گوشی خریداری کنید که باتری خوبی داشته باشد و بتواند نیازهای شما را پاسخگو باشد.

جدای از باتری، سرعت شارژ شدن گوشی و فست شارژ بودن و یا نبودن آن نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد و اگر گوشی شما فست شارژ باشد می‌توانید خیلی سریعتر گوشی‌تان را شارژ کنید و مدت زمان کمتری را نیز منتظر خواهید ماند تا گوشی فول شارژ شود.

 

دوربین و کیفیت تصاویر گوشی جدید

یکی از گزینه‌ها و شاخص‌های اصلی هنگام خرید گوشی کیفیت دوربین است، سازندگان گوشی‌های هوشمند روی این ویژگی تمرکز کرده‌اند و این نکته مهمی برای کاربرانی است که قصد خرید گوشی جدید را دارند. به عنوان مثال، گوشی S20 Ultra دارای قابلیت زوم 100 برابری است که در نوع خود واقعا شگفت انگیز و منحصر به فرد است و از آینده بهتری برای گوشی‌های هوشمند صحبت می‌کند.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-77

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند