فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

سامسونگ گلکسی S21ULTRA

ثمین سلطانی

سه‌شنبه, 09 آذر 1400

سامسونگ گلکسی S21ULTRA

 

همه چیز درباره ی گوشی S21ultra

محصولی گران ‌قیمت که در تمامی زمینه‌ها درمقایسه‌ با نسل پیشین پیشرفته کرده و اکنون با ظاهری جذاب‌تر آمده است تا به‌‌ادعای سامسونگ با عنوان  نوآوری‌های فردا پرچم دار باشد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه برای شما مشخصات این گوشی موبایل را شرح دهیم میتوانیم موارد زیر را اطلاع رسانی کنیم.

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S21ULTRA

بزرگ‌نمایی 10 برابری اپتیکال و 100 برابری دیجیتالی هم نکاتی هستند که نمی‌توانید از آن‌ها به سادگی رد شوید. در سال 2021، سری گوشی‌های Galaxy S زودتر از هر سال روانه بازار شد. گوشی موبایل Galaxy S21 Ultra جای همه کم‌وکاستی‌های نسل خود را پر کرده است. در کنار باتری حجیم 5000 میلی‌آمپرساعتی قرار می‌گیرد، نوید یکی از غول‌های دنیای فناوری اطلاعات را با خود دارد.

این گوشی موبایل سامسونگ اولین محصول سری S است که از قلم S-Pen هم پشتیبانی می‌کند. رنگ‌ مات و جذاب بدنه گلکسی اس 21 اولترا هم در کنار لبه‌های خمیده گوشی، ویژگی‌های جدید ظاهری این محصول به حساب می‌آیند. به نظر می‌رسد این ویژگی‌های S21، نوید سال پرهیجان و پر از محصولات عجیب‌وغریب و جذاب را در حوزه گوشی موبایل به همراه دارند.

مشخصات  نرم افزاری سامسونگ گلکسی S21ULTRA

 

‏‏یکی از دلایل اصلی خرید گوشی‌های روز سامسونگ به ویژه سری اس استفاده از دوربین‌ عالی است. این گوشی قادر به ثبت تصاویر خارق‌العاده در نور بسیار کم بوده و ویژگی‌های منحصربه‌فردی به کاربر ارائه می‌کند. این برنامه، استفاده از نرم‌افزار دوربین گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ را برای گوشی‌های دیگر میسر می‌کند. برنامه‌نویسان حرفه‌ای سازنده این برنامه تمام تلاش خود را برای تجربه دوربین گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ با گوشی‌های دیگر به کار گرفته و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای به شما پیشکش می‌کنند.

در هر صورت ما در ایران و بسیاری دیگر از نقاط دنیا از جمله اروپا، نسخه‌ی اکسینسوس گلکسی اس ۲۱ اولترا را تجربه می‌کنیم. سامسونگ بالغ‌بر ۴۶ درصد عملکرد گرافیکی بهتر را با ماژول ۱۴ هسته‌ای Mali G78 پیش‌بینی می‌کند که پیشرفت شگفت‌انگیزی به‌حساب می‌آید. کره‌ای‌ها می‌گوید تراشه‌ی اگزینوس 2100 به‌مدد فناوری جدید AMIGO نرخ فریم پایدارتری را در بازی‌ها به‌ارمغان می‌آورد؛ موردی که همواره یکی از ضعف‌های اصلی خانواده‌ی اگزینوس بود. واحد پردازش عصبی از طراحی ۲ هسته‌ای در نسل گذشته به ۳ هسته‌ای در Exynos 2100 ارتقا یافته است.

شاخصه های طراحی

 

 

یافتن محصولی خوش‌ساخت که نمایشگر ۶+ اینچی‌اش را در دل بدنه‌‌ای ارگونومیک جای داده باشد و قابلیت‌های نرم‌افزاری مناسبی را نیز برای بهره‌گرفتن از تمام ظرفیت‌های چنین نمایشگری را در اختیار کاربر بگذارد، بسیار دشوار است. با ابعاد ۸٫۹ × ۷۵٫۶ × ۱۶۵٫۱ میلی‌متری، نمایشگر ۶٫۸ اینچی و وزن ۲۲۷ گرمی، گلکسی S21 اولترا در هر معیاری گوشی هوشمند بزرگی به‌حساب می‌آید؛ اما اولترا سامسونگ به‌ لطف عرض کمتر و فریم محدبش بهتر از آیفون ۱۲ پرو مکس در دست جای می‌گیرد، هرچند که لبه‌های تخت آیفون، ظاهر مدرن‌تر و چشم‌نوازتری دارد.

مهم‌ترین تغییر در طراحی گلکسی اس ۲۱ اولترا به برآمدگی دوربین پشتی بازمی‌گردد؛ طراحان سامسونگ به‌جای قرار دادن ماژول‌های غول‌پیکر دوربین پشتی در دل برآمدگی شیشه‌ای و قطوری روی پنل پشتی، آن‌ها را درون صفحه‌ای فلزی و هم‌رنگ بدنه جای داده‌اند.

نمایشگر

 

سامسونگ همه‌ساله با گوشی‌های پرچم‌دارش استانداردها را در زمینه‌ی نمایشگر جابه‌جا می‌کند و گلکسی اس ۲۱ اولترا نیز از این قاعده مستثنی نیست. پرچم‌دار تمام‌عیار کره‌ای‌ها از نمایشگر ۶٫۸ اینچی Dynamic AMOLED 2x با وضوح ۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل، نسبت تصویر کشیده‌ی ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی بسیار عالی ۵۱۵ پیکسل‌براینچ بهره می‌برد.

بهبودهای صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۱ اولترا در بخش‌های دیگری رخ داده است. به‌لطف قابلیت پنهان Show refresh rate اندروید ۱۱، می‌توانیم رفتار نرخ نوسازی نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا را بهتر متوجه شویم. براساس بررسی‌های ما، قانون کلی در پرچم‌دار سامسونگ، نمایش محتوا با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی در عموم بخش‌های رابط کاربری و اپلیکیشن‌ها است؛ اما با لمس نمایشگر، نرخ نوسازی بلافاصله به ۱۲۰ هرتز می‌رسد.

دوربین

 

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس  21اولترا عکس‌های چندان متفاوتی با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ نمی‌گرفت و در زمینه‌ی فوکوس مشکلات متعددی داشت، از سوی دیگر قابلیت زوم فضایی ۱۰۰ برابری که براساس ایجاد کراپ‌های دیجیتال از عکس‌های دوربین تله‌فوتو‌ی 4X دستگاه ایجاد می‌شد، چندان کاربردی و پروضوح نبودند؛ در نظر داشته باشید که مقاله‌ای جامع برای مقایسه دوربین گلکسی S21 با آیفون 12 پرو مکس هم آماده کرده‌ایم. گلکسی اس ۲۱ اولترا از ۵ دوربین برای عکاسی بهره می‌گیرد: دوربین واید ۱۰۸ مگاپیکسلی که به‌صورت پیش‌فرض عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی می‌گیرد، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی که برای ثبت عکس‌های اولتراواید به‌کار می‌رود، دو دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی که امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ و ۱۰ برابری فراهم می‌سازند و دوربین ۴۰ مگاپیکسلی سلفی که به‌صورت پیش‌فرض عکس‌های ۶٫۵ مگاپیکسلی می‌گیرد. دوربین واید گلکسی اس ۲۱ اولترا از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی نسل‌سومی HM3 استفاده می‌کند.

باتری

سامسونگ می‌گوید گلکسی اس ۲۱ اولترا به‌لطف باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، یادگیری الگوی استفاده‌ی کاربر از گوشی با هوش مصنوعی و نمایشگر بهینه‌اش بیش از ۲۴ ساعت می‌تواند شارژدهی کند؛ اما با توجه به نرخ نوسازی متغیر صفحه‌نمایش و سازگاری آن با وضوح کامل پنل (۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل) باید دید که عمر باتری دستگاه در دنیای واقعی چقدر خواهد بود. به‌لطف ماهیت تطبیق‌پذیر نرخ نوسازی در نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا، با انتخاب حالت Adaptive، شارژدهی این گوشی هوشمند در کاربری‌های روزمره یا پخش فیلم‌های non-HDR درمقایسه‌با حالت نرخ نوسازی ثابت ۶۰ هرتز افزایش می‌یابد! ما توانستیم روی پرچم‌دار جدید سامسونگ بیش از ۱۹ ساعت فیلم پخش کنیم که نتیجه‌ی شگفت‌انگیزی به‌حساب می‌آید.

برای دیدن مشخصات بیشتر و بررسی دقیق تر به صفحه ی این محصول در فروشگاه آریا مراجعه کنید.

ثمین سلطانی

https://ttaria.com/tb-9

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند