فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲

یوسف هنرمند

یکشنبه, 08 خرداد 1401

مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲

 

گوشی اپل آیفون ۱۳ روانه‌ی بازار شد و حال بیشتر هواداران به دنبال این هستند که بدانند دقیقا چه تفاوتی بین سری قبل و آیفون جدید وجود دارد و آیا ارزش خرید دارد یا خیر. همه‌ی ما می‌دانیم،‌ زمانی که اپل یک گوشی جدید را معرفی می‌کند در اکثر مواقع شاهد یک تغییر بزرگ هستیم. اپل همیشه سعی داشته تا بهترین دستگاه‌ها را طراحی و تولید کند که در دنیا تک باشند. اگر دقت کرده باشید، زمانی که اپل از یک گوشی فوق‌العاده با تغییرات بزرگی رونمایی می‌کند شاهد کپی برداری برندهای تولید کننده گوشی و لپ تاپ چینی هستیم.

آیفون ۱۳ عرضه شد و همانطور که گفتم بسیاری از افراد این سوال برایشان پیش می‌آید که آیا واقعا این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر؟ و یا اصلا چه تغییری نسبت به گوشی قبلی خود کرده است. اگر این سوال‌ها هم در ذهن شما هستش، پای همین مقاله بشینید تا مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ را باهم انجام دهیم.

 

مقایسه طراحی آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲

در بحث طراحی، هر دو گوشی از نمایشگرهای ۶.۱ اینچی بهره می‌برند اما در آیفون ۱۲ شاهد حاشیه‌های کمتری هستیم که همین حاشیه‌های کم باعث شده تا پنل یکسانی را در بدنه‌ای کوچکتر مشاهده کنیم. آیفون ۱۲ از نظر ابعاد کوچکتر از آیفون ۱۱ است و راحت‌تر در دست جای می‌گیرد. آیفون ۱۲ دارای وزنی معادل ۱۶۴ گرم و ضخامت ۷.۴ میلی متری است که در آیفون ۱۱ شاهد وزن ۱۹۴ گرم و ضخامت ۸.۳ میلی متر هستیم که نشان دهنده خوش دست‌تر بودن آیفون ۱۲ و ارگونومی‌تر بودن آن است.

حال قصد داریم تا به سراغ قاب پشتی این دو آیفون برویم، جایی که شاهد استفاده از شیشه باکیفیت هستیم. طراحی قاب پشتی واقعا خیره کننده است و نظر هرکاربری را به خود جلب می‌کند. در سمت چپ این قاب‌ها شاهد دوربین هستیم و لوگوی اپل نیز در دل این قاب می‌درخشد. در اطراف هر دو گوشی نیز فریم آلومینیومی باکیفیتی به کار برده شده که جلوه‌ای مات دارد و تنها بخشی که این دو گوشی را در بخش طراحی باهم متمایز می‌کند، لبه‌های تخت آیفون ۱۲ است که در نسل قبلی شاهد لبه‌های انحنا دار بودیم.

در سمت راست آیفون ۱۱ تنها دکمه پاور و خشاب سیم‌کارت را مشاهده می‌کنیم که در آیفون ۱۲ خبری از خشاب سیم کارت در این سمت نیست و اپل تصمیم گرفته تا تنها دکمه پاور را در این سمت قرار دهد. در سمت چپ نیز شاهد دکمه‌های ولوم و سایلنت برای هردو گوشی هستیم که در آیفون ۱۲ یک خشاب سیم کارت نیز در این بخش وجود دارد. در پایین دستگاه نیز همانند همیشه درگاه لایتنینگ، اسپیکر و میکروفون قرار گرفته‌ است.

 

مقایسه-طراحی-آیفون-11-با-آیفون-۱۲

 

حال نوبت به قاب جلویی هردو گوشی می‌رسد، جایی که تغییر چندانی مشاهده نمی‌شود و تنها اپل در آیفون ۱۲ حاشیه‌‌ها را کم کرده. آیفون ۱۱ به نسبت آیفون ۱۲ دارای حاشیه‌های بیشتری است و نسبت نمایشگر به حاشیه آیفون ۱۱ به ۷۹ درصد و آیفون ۱۲ به ۸۶ درصد می‌رسد. با حاشیه‌های کم آیفون ۱۲ شاهد یک گوشی بسیار زیبا و شیک هستیم که نسبت به نسل قبلی خودش پیشرفت خوبی در نمایشگر داشته است. هردو گوشی از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند تا عمق ۶ متر به مدت ۳۰ دقیقه در زیر آب دوام بیاورند. همچنین هردو گوشی در برابر گرد و غبار نیز مقاوم هستند.

خب، باید در این بخش یکی از این دو گوشی را برنده اعلام کنیم که نسبت به ویژگی‌هایی که آیفون ۱۲ در این بخش دارد قطعا شاهد پیروزی آن هستیم. آیفون ۱۲ از سرامیک شیلد مقاوم‌تری بهره می‌برد و می‌تواند بیشتر در زیر آب دوام بیاورد. نسبت نمایشگر به حاشیه‌های این گوشی نیز از رقیب خود یعنی آیفون ۱۱ بیشتر بوده و تمامی این موارد دست در دست هم داده‌اند تا این گوشی بتواند در بخش طراحی از رقیب خود پیشی بگیرد.

 

مقایسه دوربین آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲

مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ در بخش دوربین را ابتدا از دوربین آیفون ۱۲ شروع میکنم. اپل در آیفون جدید خودش از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه‌ی 1/3.4 اینچی استفاده کرده است که مدل آن Sony IMX372 است. این سنسور دارای دیافراگم f/1.6 می‌باشد که از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. از طرفی دیگر آیفون ۱۱ از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه 1/2.55 اینچی بهره می‌برد که مدل آن Apple iSight camera 11 است.

این دوربین دارای لنز ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 می‌باشد که از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند. ابتدا باید بگم که هر دو گوشی می‌توانند تصاویر بسیار خوبی را ثبت کنند اما شاهد برتری آیفون ۱۲ در این بخش هستیم. آیفون ۱۲ می‌تواند رنج دینامیکی گسترده‌تری را به ثبت برساند و شارپنس بهتری نیز دارد.

در هردو محصول شاهد دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هستیم که تصاویر رضایت بخشی ثبت می‌کنند. اما در آیفون ۱۲ شاهد عملکرد بهتری می‌باشیم زیرا دوربین این گوشی می‌تواند تصاویر باکیفیتی را ثبت کند. در بخش دوربین سلفی نیز هر دو گوشی دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی هستند و می‌توانند تصاویر باکیفیتی را به ثبت برسانند. این تصاویر ثبت شده دارای رنگ عالی و کنتراست بالا هستند که می‌توانند رضایت شما را جلب کنند.

اگر بخواهیم عکس‌‌های پرتره هردو گوشی را باهم بررسی کنیم باید بگوییم که آیفون ۱۲ توانسته در این بخش عالی عمل کند ولی آیفون ۱۱ در برخی از مواقع به خوبی نمی‌تواند سوژه را از پس زمینه جدا کند و در این زمینه دچار مشکل است که مشکل بزرگی به حساب نمی‌آید و درآخر می‌توان گفت که هر دو تصاویر ثبت شده پرتره عالی هستند.

 

مقایسه-باتری-آیفون-۱۱-با آیفون-۱۲

 

مقایسه باتری آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲

برای مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ ابتدا از آیفون ۱۲ شروع میکنم که شاهد افت ظرفیت باتری شده است. در آیفون ۱۱ شاهد باتری با ظرفیت ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعت بودیم که اپل در آیفون ۱۲ تصمیم گرفت تا از باتری با ظرفیت کمتر ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعت استفاده کند. البته اپل ذکر کرده است که باتوجه به سخت افزاری بهینه‌تر شاهد یک میزان شارژدهی از هر دو آیفون هستیم. هر دو آیفون یک روز کامل را می‌توانند به شما شارژدهی کنند و درکل باتری هردو آیفون کاملا رضایت بخش است.

در بخش شارژ سریع نیز، آیفون ۱۲ از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند و آیفون ۱۱ نیز از شارژ سریع ۱۸ واتی. به لطفا شارژ سریع خوب آیفون ۱۲، شاهد شارژ شدن باتری این گوشی در مدت زمان یک ساعت و نیم هستیم.

 

مقایسه نمایشگر آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲

برای مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ در بخش نمایشگر، ابتدا به سراغ گوشی موبایل آیفون ۱۲ می‌رویم. این گوشی دارای نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۲۵۳۲×۱۱۷۰ می‌باشد که دارای تراکم ۴۶۰ پیکسل بر اینچ و پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision است. این گوشی از تکنولوژی‌های True-Tone و Wide Color Gamut برخوردار است. جدای از این اعداد و ارقام، شاهد یک نمایشگر فوق العاده عالی هستیم که رنگ‌ها و تصاویر را به بهترین کیفیت ممکن به نمایش در می‌آورد. رنگ مشکی در این نمایشگر عمق بی‌نهایت دارد و تصاویر با کنتراست بسیار بسیار بالا نمایش داده می‌شود.

از طرفی دیگر آیفون ۱۱ را داریم که از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۷۹۲×۸۲۸ داشته و تراکم ۳۲۶ پیکسل بر اینچ بهره می‌برد که از تکنولوژی‌های True-Tone و Wide color gamut پشتیبانی می‌کند. از نظر کیفیت همانطور که متوجه شدید، آیفون ۱۱ حرفی گفتن در مقابل آیفون ۱۲ ندارد و زمانی که به نمایشگر نگاه می‌کنید کاملا متوجه این موضوع می‌شوید. اپل در هر دو نمایشگر این گوشی‌ها از حداکثر روشنایی حدود ۶۴۰ نیت استفاده کرده است که در زیر مستقیم خورشید به راحتی می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید.

 

مقایسه-نمایشگر-آیفون-۱۱-با آیفون-۱۲

 

مقایسه اسپیکر آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲

در مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ در بخش اسپیکر، شاهد آن هستیم که اپل از اسپیکرهای استریویی در هر دو گوشی استفاده کرده است و همین موضوع باعث شده است تا کیفیت صدای خوبی را شاهد باشیم. طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، هر دو گوشی صدای کاملا رسا، بلند و واضح را تولید می‌کنند که از هر نظری راضی کننده می‌باشد. اما در آیفون ۱۲ شاهد کمی کیفیت بالاتر و بلندی صدای بیشتری هستیم که در این بخش نیز آیفون ۱۲ بهتر عمل کرده و توانسته است از رقیب خود یعنی آیفون ۱۱ پیشی بگیرد.

 

مقایسه بخش نرم افزار آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲

در مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ باید ذکر کنم که هر دو گوشی قاعدتا از یک سیستم عامل استفاده می‌کنند و آن سیستم عامل چیزی نیست جز iOS. یکی از دلایلی که اپل از دیگر رقبای خودش کاملا متمایز است و توانسته در زمینه فروش و جذب مشتری موفق باشد همین سیستم عامل اختصاصی خود یعنی iOS است. این سیستم عامل کاملا با اندروید متفاوت بوده و تجربه کاربری بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

iOS بسیار پایدار بوده و اپل توانسته بهترین سیستم عامل را برای گوشی‌‌های خودش تولید کند که بسیار بهینه است و می‌تواند برروی توان پردازشی پردازنده اثر مستقیم بگذارد. یکی از دلایلی که اپل از باتری با ظرفیت کمتر استفاده می‌کند همین سیستم عامل عالی است که می‌تواند پردازش‌های سنگین را با انرژی بسیار کمی انجام دهد. همچنین یکی دیگر از دلایلی که اپل در سخت افزار توانسته است از دیگر رقبای خود پیشی بگیرد نیز همین سیستم عامل بهینه است.

اگر با سیستم عامل iOS کار کرده باشید خواهید دید که بسیاری از نرم افزار‌ها برروی این گوشی به شدت روان اجرا می‌شوند و تجربه کاربری بسیار خوبی را به شما می‌دهند. درنهایت باید ذکر کنم که هر دو گوشی از iOS 15 استفاده می‌کنند و تا سالیان سال برای این گوشی‌ها آپدیت جدید خواهد آمد.

 

مقایسه-عملکرد-سخت-افزاری-آیفون-11-با آیفون-۱۲

 

مقایسه عملکرد سخت افزاری آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲

در مقایسه آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ در بخش عملکرد سخت افزاری، شاهد درخشش همیشگی اپل هستیم. اپل هرساله از تراشه‌های اختصاصی خودش استفاده کرده است که قدرت بسیار بالایی دارند و می‌توانند هر رقیبی را شکست دهند. اپل در گوشی موبایل آیفون ۱۲ از تراشه‌ی ۵ نانومتری A14 Bionic ساخت خودش استفاده کرده که این تراشه از شش هسته پردازنده مرکزی (2×3.1 GHz Firestorm + 4×1.8 GHz Icestorm)، چهار هسته پردازنده گرافیکی Apple GPU، پردازنده عصبی ۱۶ هسته‌ای برای یادگیری ماشینی و مودم X55 5G کوالکام میزبانی پشتیبانی می‌کند.

این گوشی با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است که بسته به نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. پردازنده این گوشی آنقدر قدرتمند است که بعید می‌دانیم نرم افزاری باشد که این پردازنده قدرتمند نتواند آن را اجرا کند. طبق تست‌هایی که ما گرفتیم، این گوشی توانست سنگین‌ترین بازی‌ها را با بالاترین کیفیت اجرا کند.

از طرفی دیگر شاهد آیفون ۱۱ هستیم که نسل قدیمی‌تر A13 Bionic بهره برده است. این تراشه معماری ۵ نانومتری دارد و شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Lightning با فرکانس 2.65 گیگاهرتز و چهار هسته Thunder با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Apple GPU بهره می‌برد. این گوشی نیز با ۳ گیگابایت رم عرضه شده است که می‌تواند جوابگوی تمامی نیازهای شما باشد.

 

بررسی ارزش خرید آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲

گوشی موبایل آیفون ۱۲ به طول کلی از ارزش خرید بالایی برخوردار است که می‌تواند جوابگوی هرگونه نیازی باشد. در برابر آیفون ۱۱ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به فکر خرید گوشی آیفون ۱۲ باشید زیرا طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، این گوشی بسیار سرتر است آیفون ۱۱ بوده و می‌تواند قدرتی باورنکردنی را به شما هدیه دهد. اگر قصد خرید گوشی و اطلاع از قیمت گوشی آیفون را دارید، می‌توانید به فروشگاه آریا مراجعه کنید و اقدام به خرید موبایل مورد نظر کنید.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-26

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند