فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

یوسف هنرمند

شنبه, 31 اردیبهشت 1401

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

 

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا یکی از بهترین و البته جذاب‌ترین مقایسه‌هایی است که تا به حال شاهد بودیم. هر دو گوشی جزو بهترین پرچم‌داران حال حاضر گوشی‌های هوشمند هستند که دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی می‌باشند. همان‌طور که اطلاع دارید آیفون 13 پرو مکس برای شرکت اپل و گلکسی S21 اولترا برای شرکت سامسونگ می‌باشد. این دو کمپانی در کشور ما دارای طرفداران پر و پا قرصی هستند. 

معمولا گوشی‌های سامسونگ نسبت به محصولات شرکت اپل در کشور ما بیشتر به فروش می‌رسد، چرا که شرکت سامسونگ بخش عمده‌ای از مردم را مورد هدف قرار داده و با تولید گوشی‌های پایین‌رده، میان‌رده و بالارده توانسته توجه بسیاری از افراد را با بودجه‌های مختلف مورد هدف قرار دهد. اما شرکت اپل در اکثر مواقع برروی گوشی‌های پرچم‌دار خود کار کرده و همین باعث شده تا محصولات تولید شده این شرکت در سرتاسر جهان طرفداران پر و پا قرص خود را پیدا کنند. همچنین این شرکت به تولید محصولات بسیار عالی و باکیفیت بسیار بالا مشهور است. هر دوی این گوشی‌ها در تمامی بخش‌ها از دیگر گوشی‌های موجود در بازار بهتر عمل کرده‌اند و می‌توان گفت با دو گوشی بسیار قدرتمند و قوی در تمامی بخش‌ها طرف هستیم. در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا بپردازیم.

 

مقایسه طراحی آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

طبق انتظارات و مانند همیشه، هر دو گوشی از طراحی و کیفیت فوق العاده‌ای برخوردار هستند. طراحی هر دو گوشی جذاب و جدید است و می‌توان باجرات گفت یک پله از دیگر گوشی‌های موجود در بازار بالاتر هستند. کیفیت ساخت هر دوی این گوشی‌ها نیز واقعا بالاست و با در دست گرفتن یکی از این گوشی‌ها، دیگر علاقه‌ای به در دست گرفتن گوشی‌های میان‌رده یا بالارده اقتصادی را نخواهید داشت. کیفیت ساخت آن‌ها آنقدر بالاست که با در دست گرفتن آن‌ها احساس بسیار خوبی به شما القا می‌شود.

ابتدا از گوشی آیفون 13 پرو مکس شروع خواهیم کرد و به طراحی و کیفیت آن خواهیم پرداخت. در بخش طراحی شاهد شاهکار اپل هستیم و تفاوت بزرگی مخصوصا در قاب پشتی نسبت به نسل قبلی آن نمیبینیم. آیفون 13 پرو مکس دارای شباهت‌های بسیاری نسبت به نسخه قبلی خود است و با نگاه اول شاید تنها از روی اندازه بزرگ فریم و دوربین‌ها متوجه تغییراتی شوید. به نظر می‌آید که اپل از طراحی نسل قبلی خود بسیار راضی بوده و ترجیح داده تا برای باری دیگر از آن استفاده کند. در قاب پشتی شاهد قرارگیری دوربین‌ها به شکل مربعی هستیم و مانند همیشه لوگوی شرکت اپل در وسط قرار گرفته است. از مشخصات این محصول می‌توان به ابعاد 160.8 در 78.1 در 7.7 میلی‌متر اشاره کرد. 

 

مقایسه-طراحی-آیفون 13 پرو-مکس-با-گلکسی-S21-اولترا

 

همچنین این ابعاد باعث شده تا شاهد گوشی سنگینی باشیم، وزن این گوشی 240 گرم است و اپل برای آن دلایلی نیز دارد. ابعاد بزرگ و باتری با ظرفیت بالا از دلایلی است که باعث شده تا این گوشی دارای چنین وزنی باشد. در بخش کیفیت ساخت، شاهد جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس) و پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس) هستیم که باعث شده تا کیفیت ساخت این محصول بیش از پیش افزایش یابد. همچنین اپل از فریم استیل ضدزنگ استفاده کرده که ارزش آن را چند برابر کند. همچنین این گوشی دارای گواهی IP68 است، این گواهی بدین معناست که این دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم بوده است. البته که نفوذ آب تا 6 متر برای 30 دقیقه اعلام شده. عمق 6 متر نسبت به دیگر محصولات بسیار بالاتر بوده و خیال خریدار را راحت‌تر خواهد کرد.

از طرفی دیگر گلکسی S21 اولترا دارای طراحی جدید نسبت به نسل‌های قبلی خود می‌باشد. دوربین‌های گوشی نیز در حالت مستطیلی قرار گرفته‌اند و شاهد طراحی منحصر به فردی هستیم. در قاب پشتی و در بخش پایینی، شاهد لوگوی سامسونگ هستیم که نسبت به آیفون 13 پرو مکس کوچک‌تر است و زیاد جلب توجه نمی‌کند. این گوشی دارای ابعاد 8.9 × 75.6 × 165.1 میلی‌متر می‌باشد و همین ابعاد باعث شده تا وزن این گوشی نیز نسبت به رقیب خود کم‌تر باشد و نسخه mmWave دارای وزنی معادل 229 گرم و نسخه sub6 دارای وزن 227 گرم باشد. در بخش کیفیت ساخت نیز شاهد پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس) و جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس Victus) هستیم. 

همچنین سامسونگ تصمیم گرفته تا برروی این گوشی از فریم آلومینیومی استفاده کند. گواهی IP68 نیز باعث شده تا این گوشی دارای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار باشد. البته که مقاومت در برابر آب تا 1.5 متر برای 30 دقیقه است. همچنین از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به سامسونگ پی (Visa، مسترکارت و...) اشاره کرد. پشتیبانی از قلم S Pen نیز از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌باشد که نسبت به گذشته بسیار کاربردی‌تر بوده است.

 

مقایسه دوربین آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

در بخش دوربین هر دوی این گوشی‌ها عملکرد خارق العاده‌ای دارند. برخی از افرادی که قصد ضبط ویدئو را دارند، روی به خرید گوشی‌هایی مانند آیفون 13 پرو مکس و یا گلکسی S21 می‌آورند. این کار دلایلی دارد چرا که دوربین‌های این گوشی‌ها بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند تقریبا تمامی خواسته‌های شما را برطرف کنند.

در ابتدا از آیفون 13 پرو مکس شروع خواهیم کرد. این گوشی دارای دوربین اصلی با سنسور 12 مگاپیکسلی می‌باشد. البته همانطور که می‌دانید، مشخصات ذکر شده در برگه به ظاهر کم است برای این گوشی و این دلایلی دارد که مربوط به سیاست‌های این شرکت می‌شود اما آن طور که فکر می‌کنید نیست و می‌توان باجرات گفت دوربین این گوشی، یکی از بهترین و قدرتمندترین دوربین‌های موجود در بازار است. از مشخصات لنز اصلی می‌توان به لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، 1.9 میکرومتر سایز پیکسل، لرزش‌گیر اپتیکال سنسور شیفت، f/1.5 اشاره کرد. 

از دیگر مشخصات دوربین این محصول می‌توان به لنز تله فوتو با سنسور 12 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق اسکنر TOF 3D LiDAR اشاره کرد. همچنین در بخش فیلم‌برداری نیز شاهد عملکرد بسیار خوبی از سوی این گوشی هستیم. این دستگاه می‌تواند فیلم‌برداری 4k با نرخ 60 فریم انجام دهد. در نهایت می‌توان گفت دوربین این گوشی عملکرد بسیار قدرتمندی دارد که می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

 

مقایسه-دوربین-آیفون-13- پرو-مکس-با-گلکسی-S21 اولترا

 

از طرفی دیگر گلکسی S21 اولترا نیز عملکرد خوبی داشته و شاهد ثبت تصاویر باکیفیت و شفاف هستیم. این گوشی دارای دوربین اصلی با سنسور 108 مگاپیکسلی می‌باشد. از مشخصات دوربین اصلی می‌توان به لنز واید 26 میلی‌متری با پوشش 83 درجه، 1/1.33 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز لیزر، لرزشگیر اپتیکال تصویر، f/1.8 اشاره کرد. همچنین لنز پریسکوپ از سنسور 10 مگاپیکسلی بهره‌مند شده است. از دیگر مشخصات دوربین این گوشی می‌توان به لنز تله فوتو با سنسور 10 مگاپیکسلی و لنز اولتراواید با سنسور 12 مگاپیکسلی اشاره کرد. در بخش فیلم‌برداری نیز این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و از توانایی‌های آن می‌توان به فیلم‌برداری 4K با نرخ فریم 60 و 8K با نرخ فریم 24 اشاره کرد.

انتخاب این که کدام گوشی در این بخش عملکرد بهتری دارد واقعا کار سخت و دشواری است. هر دو گوشی دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند و می‌توان گفت در این بخش هیچ یک چیزی کم نگذاشته‌اند و هر دو خوش درخشیده‌اند.

 

مقایسه باتری آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

در بخش باتری هر دوی این گوشی‌ها از دیگر رقبای خود برتری دارند. در این بخش شاهد استفاده سامسونگ از باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی و اپل از باتری 4352 میلی آمپر ساعتی هستیم. اعداد و ارقام نشان دهنده برتری گلکسی S21 اولترا می‌باشند ولی این طور نیست. برخلاف چیزی که اعداد و ارقام به ما نشان می‌دهد، در عمل آیفون 13 پرو مکس عملکرد بسیار بهتری نسبت به این محصول سامسونگ دارد. البته که این گوشی سامسونگ نیز نسبت به دیگر رقبای خود برتری دارد اما نسبت به آیفون 13 پرو مکس ضعیف‌تر است. اپل توانسته با استفاده از فناوری‌های به کار برده در محصول خود، باعث شود تا تراشه اختصاصی این شرکت بسیار کم مصرف باشد و سیستم عامل آن آنقدر بهینه و مناسب است که تمامی این موارد باعث شده‌اند تا شاهد شارژدهی بسیار عالی باشیم. این گوشی حدود یک و نیم تا دو روز توانایی شارژدهی را دارد و در مقایسه با دیگر رقبا، عملکرد بسیار خوبی دارد.

مدت زمان شارژ گوشی گلکسی S21 اولترا بسیار خوب است و در حدود یک ساعت و پانزده دقیقه زمان نیاز دارد تا شارژ آن کامل شود. به طور کل می‌توان گفت عملکرد بسیار عالی در مقایسه با دیگر محصولات بالارده از خود نشان داده است. از طرفی دیگر آیفون 13 پرو مکس نیز در همان حدود زمان لازم دارد تا شارژ آن کامل شود. در نهایت می‌توان برنده این بخش را آیفون 13 پرو مکس اعلام کرد. با وجود استفاده اپل از باتری با ظرفیت کمتر، اما شاهد عملکرد بسیار بهتری هستیم. این گوشی علاوه‌بر عملکرد بسیار خوب در مقابل گلکسی S21 اولترا، در مقایسه با دیگر رقبا نیز بسیار خوش درخشیده است.

 

مقایسه نمایشگر آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا در بخش نمایشگر واقعا کار دشواری است اما در اکثر مواقع شاهد استفاده از بهترین نمایشگرهای موجود برای گوشی‌های پرچم‌داران بوده‌ایم. مطمئنا شرکت‌های بزرگی مانند اپل و سامسونگ نیز در این زمینه هیچ چیزی کم نگذاشته‌اند و در مقایسه با رقبا، هر دو عملکرد خیره کننده‌ای خواهند داشت. با توجه به ابعاد ذکر شده در بخش طراحی، شاهد صفحه نمایش بزرگی هستیم که باعث شده تا تماشای ویدئو، انجام بازی‌های ویدئویی و کار با رابط کاربری بسیار لذت بخش باشد.

در ابتدا از آیفون 13 پرو مکس شروع خواهیم کرد. این گوشی دارای نمایشگری از نوع Super Retina XDR OLED می‌باشد. این نوع از نمایشگر دارای قابلیت‌های مختلفی بوده که در این میان می‌توان به قابلیت دالبی ویژن اشاره کرد. از طرفی دیگر شاهد ابعاد 6.7 اینچ (~87.8% نسبت نمایشگر به بدنه) هستیم. می‌توان گفت نسبت نمایشگر به بدنه بسیار پایین است و این ویژگی برای بسیاری از افراد مهم است چرا که جذابیت کار با آن را بالاتر خواهد برد. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به رزولوشن آن پرداخت. در این بخش شاهد رزولوشن 1284 در 2778 پیکسل، 19.5:9 (~457 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) هستیم. 

از طرفی دیگر کیفیت ساخت نیز بالا بوده و شاهد استفاده از محافظ قدرتمندی می‌باشیم. شیشه‌ی سرامیکی مقاوم در برابر خش و همچنین پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست از محافظ‌های آن به حساب می‌آید. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به طیف رنگ گسترده، پشتیبانی از HDR10 و True-tone اشاره کرد. طیف رنگ گسترده باعث خواهد شد تا لذت انجام بازی‌های ویدئویی، تماشای ویدئو و کار با رابط کاربری بسیار افزایش یابد. یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های نمایشگر این گوشی مربوط به نرخ تازه سازی 120 فریم می‌شود که باعث خواهد شد تا حرکات صفحه نمایش خیلی روان به نظر برسد و انجام بازی‌های ویدئویی، کار با رابط کاربری و تماشای ویدئو خیلی افزایش یابد.

 

مقایسه-نمایشگر-آیفون-13-پرو-مکس-با-گلکسی-S21-اولترا

 

از طرفی دیگر گلکسی S21 اولترا دارای مشخصات جذابی است. همان طور که اطلاع دارید، شرکت سامسونگ معمولا از بهترین نمایشگرها برروی گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. این گوشی مانند نسل‌های قبلی خود دارای مشخصات بسیار جذابی بوده که در این میان می‌توان به نوع نمایشگر Dynamic AMOLED 2X اشاره مستقیم کرد. این نوع نمایشگر بسیار جذاب بوده و توانمندی‌های مختلفی را از خود نشان داده است که می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. ابعاد این گوشی نیز 6.8 اینچ (~89.8% نسبت نمایشگر به بدنه) می‌باشد که در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس دارای نسبت نمایشگر به بدنه بالاتری است. 

از دیگر مشخصات آن می‌توان به رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل، 20:9 (~515 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) اشاره کرد. برخلاف رقیب این گوشی، سامسونگ از کورنینگ گوریلا گلس Victus به عنوان محافظ استفاده کرده است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به نمایشگر همیشه روشن (Always on Display)، حداکثر روشنایی 1500 نیت و فناوری Eye Comfort Shield برای محافظت از چشم اشاره مستقیم کرد. از طرفی دیگر، یکی بزرگ‌ترین مزایای نمایشگر این گوشی، پشتیبانی از نمایشگری با نرخ تازه سازی 120 هرتز می‌باشد. این قابلیت باعث خواهد شد تا حرکات صفحه نمایش بسیار روان و نرم به نظر برسند و لذت انجام بازی‌های ویدئویی، تماشای ویدئو و کار با رابط کاربری بسیار افزایش یابد.

در نهایت می‌توان گفت هر دو گوشی دارای عملکرد بسیار خوبی هستند و انتخاب این که کدام یک از دیگری برتری دارد، واقعا کار دشواری است. در این بخش هر دو گوشی از دیگر رقبای خود بهتر عملکرده‌اند و می‌توان باجرات گفت شاهد دو گوشی با نمایشگرهای خارق العاده هستیم.

 

مقایسه اسپیکر آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

در بخش اسپیکر نیز هر دو گوشی دارای فناوری و ویژگی‌های شبیه به هم هستند. سامسونگ و اپل از اسپیکرهای استریو استفاده کرده‌اند، معمولا این ویژگی را در اکثر گوشی‌ها شاهد هستیم، حتی در گوشی‌های میان‌رده حال حاضر. از طرفی دیگر آیفون 13 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا دارای یک ویژگی هستند و آن هم این است که اسپیکر مکالمه نقش اسپیکر دوم را بازی خواهد کرد.

در زمان گوش دادن به موزیک و تماشای ویدئو، اسپیکر دوم که اسپیکر مکالمه می‌باشد، وارد عمل خواهد شد و به کمک اسپیکر اول خواهد آمد تا شاهد صدایی فراگیر و با کیفیت بالا باشیم. در این بخش هر دو گوشی دارای عملکرد بسیار خوبی هستند و هر دو علاوه‌بر صدایی با کیفیت و شفاف، داری صدایی فراگیر هستند که ارزش آن‌ را بسیار افزایش داده است. هر دو محصول در این بخش عملکرد بسیار خوبی داشتند ولی نمی‌توان گفت که کدام یک از عملکرد بهتری برخوردار است. البته که لازم به ذکر است که آیفون 13 پرو مکس از بلندی و فراگیری صدای بالاتری برخوردار است.

 

مقایسه بخش نرم افزار آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

بخش نرم افزار یکی از بخش‌هایی است که این دو گوشی را از یک دیگر به شدت متفاوت نشان می‌دهد. آیفون 13 پرو مکس دارای iOS 15.3.1 بوده و از طرفی دیگر گلکسی S21 اولترا به One UI 4 بر مبنای اندروید 12 مجهز شده است. این دو گوشی از دو سیستم عامل متفاوت بهره‌مند شده‌اند و واقعا نمی‌توان گفت کدام یک بهتر است. هر دو دارای نقاط قوت و ضعف هستند و تصمیم گیری این که کدام یک می‌تواند از دیگری برتری داشته باشد کمی دشوار است. بسیاری از افراد جزو هواداران iOS و از طرفی دیگر افراد بسیار زیادی در سرتاسر جهان از هواداران سیستم عامل اندروید هستند. معمولا سیستم عامل اندروید برروی اکثر گوشی‌های پایین‌رده تا بالارده دیده می‌شود و می‌توان گفت طبیعتا از مصرف کنندگان بیشتری نیز بهره‌مند است اما این موضوع دلیل بر برتری آن نخواهد شد. اما iOS تنها برروی گوشی‌های اپل دیده می‌شود و این سیستم عامل دارای ویژگی‌ها و نقاط قوت بسیار زیادی است.

 

مقایسه-بخش-نرم-افزار-آیفون-13-پرو-مکس-با-گلکسی-S21-اولترا

 

از تفاوت آن‌ها در این بخش، بیشتر می‌توان به آزادی عمل و این که شما به عنوان کاربر اجاره خواهید داشت تا هر چیزی که خواستید را از هر اپلیکیشن و ... دانلود و نصب کنید پرداخت. بدین صورت شما به هیچ عنوان محدود نخواهید شد و می‌توانید تمامی نیازها و خواسته‌های خود را برآورده کنید. اما این آزادی عمل در برخی از موارد باعث یک نقطه ضعف خواهد شد، چرا که دانلود هر چیزی که شما می‌خواهید از هر اپلیکیشن و ... باعث خواهد شد تا امنیت دستگاه شما پایین آید و شاهد امنیت بالایی نخواهید بود. 

اما از طرفی دیگر iOS اصلا این طور نیست و به کاربران خود آزادی کامل نخواهد داد. این سیستم عامل شما را محدود به چندین اپلیکیشن مورد تایید خود خواهد کرد و برروی آن اپلیکیشن‌ها بسیار نظارت خواهد داشت، همین مورد باعث خواهد شد تا شما در دام کلاهبرداران نیوفتید و امنیت اطلاعات خصوصی شما در خطر نیوفتد. همچنین اگر به دنبال سیستم عامل بسیار جذاب و در عین حال هماهنگ با دستگاه خود هستید، مطمئنا iOS عملکرد بهتری دارد چرا که شرکت اپل به صورت اختصاصی برروی دستگاه‌های خود کار خواهد کرد. 

در نهایت می‌توان گفت قبل از خرید، حتما در رابطه با بخش نرم افزار این دو گوشی مطالعه کامل کنید چرا که این بخش، یکی از بخش‌های بسیار مهم است که گوشی‌های شرکت اپل را از دیگر محصولات موجود در بازار متفاوت می‌کند.

 

مقایسه عملکرد سخت افزاری آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

در عملکرد سخت افزاری نیز مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا کار دشواری است که هر دو این گوشی‌ها بسیار خوب عمل کرده‌اند و می‌توان باجرات گفت که از دیگر محصولات موجود در بازار، یک پله جلوتر هستند و می‌توانند تقریبا تمامی نیازها و کارهای شما را برآورده سازند. همچنین این دو گوشی توانایی بسیار بالایی در اجرای بازی‌های ویدئویی با تنظیمات گرافیکی عالی را دارند.

در ابتدا از آیفون 13 پرو مکس شروع خواهیم کرد که در این بخش بسیار توانمند است. از مشخصات این محصول می‌توان به استفاده از تراشه اپل A15 Bionic (5 نانومتر) اشاره کرد. در رابطه با قدرت سخت افزاری این محصول تنها می‌توان گفت آنقدر قدرتمند و توانمند هست که بتوان بدون تعویض گوشی، تا چندین سال از اجرای بازی‌های ویدئویی سنگین با تنظیمان گرافیکی بسیار بالا و انجام کارهای دیگر با سرعت بالا و بدون هیچ گونه کندی و ... از آن بهره‌مند شد. توان سخت افزاری گوشی‌های شرکت اپل مانند همیشه یکی از بزرگ‌ترین مزایای گوشی‌های آن به حساب می‌آید. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به پردازنده مرکزی 6 هسته‌ای (دو هسته‌ی 3.22 گیگاهرتز Avalanche و چهار هسته‌ی Blizzard) اشاره کرد. 

از طرفی دیگر این محصول به پردازنده گرافیکی اپل GPU (5 هسته‌ای) مجهز شده است. اگر کمی در رابطه با سخت افزار گوشی‌های هوشمند اطلاعات داشته باشید، احتمالا متوجه قدرت بالای این محصول شده‌اید. همچنین در انجام بازی‌های ویدئویی سنگین و انجام کارهای گرافیکی سنگین برخلاف دیگر گوشی‌های پرچم‌دار، احساس داغی کمی خواهید کرد.

 

مقایسه-عملکرد-سخت-افزاری-آیفون-13-پرو-مکس-با-گلکسی-S21-اولترا

 

از طرفی دیگر گلکسی S21 اولترا نیز بسیار خوب ظاهر شده و می‌تواند تمامی نیازها و توقعات شما را برآورده سازد. از مشخصات این محصول می‌توان به استفاده سامسونگ از تراشه Exynos 2100 (پنج نانومتری) نسخه گلوبال، Qualcomm Snapdragon 888 (پنج نانومتری) اشاره کرد. از طرفی دیگر سامسونگ از پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.9 گیگاهرتز Kryo 680، سه هسته‌ی 2.8 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 680) استفاده کرده است. 

پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP14 (نسخه گلوبال)، Adreno 660 نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. گلکسی S21 اولترا در بخش سخت افزار بسیار قدرتمند است و می‌تواند تمامی نیازهای شما را برآورده سازد. همچنین این گوشی تا چندین سال از سخت افزار قدرتمندی بهره‌مند خواهد بود و خریداران نگرانی از این بابت نخواهند داشت. این گوشی در اجرای بازی‌های ویدئویی سنگین بسیار قدرتمند است و مانند آیفون 13 پرو مکس می‌تواند تمامی بازی‌های سنگین جدید را بدون هیچ مشکلی با تنظیمات گرافیکی عالی به اجرا درآورد.

در نهایت می‌توان گفت که هر دوی این گوشی‌ها دارای عملکرد بسیار خوبی در مقابل رقبای خود هستند اما آیفون 13 پرو مکس دارای قدرت بالاتری است. این گوشی سخت افزار قدرتمندتری نسبت به گلکسی S21 اولترا دارد. البته که این موضوع چندان دور از انتظار نبوده و مانند همیشه محصولات اپل دارای سخت افزار قدرتمندتری نسبت به دیگر گوشی‌های موجود در بازار هستند.

 

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا و بررسی ارزش خرید آن

هر دوی این گوشی‌ها از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار هستند. با مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا، می‌توان باجرات گفت این گوشی‌ها نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار، در اکثر بخش‌ها عملکرد بهتری دارند و به نوعی در حال حاضر بهترین گوشی‌های موجود به حساب می‌آیند. در بخش طراحی هر دوی این گوشی‌ها از عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند و نمی‌توان گفت کدام یک از دیگری بهتر است. از لحاظ ظاهری هر دوی آن‌ها بسیار زیبا هستند و بیشتر بستگی به سلیقه شما دارد که کدام یک جذاب‌تر بنظر می‌رسد.

در بخش دوربین در طی تجربه‌های به دست آمده، آیفون 13 پرو دارای کیفیت و شفافیت بالاتری بوده و می‌تواند رضایت کامل شما را جلب کند. البته که سامسونگ گلکسی S21 اولترا نیز بسیار عملکرد خوبی دارد و نسبت به دیگر رقبای خود می‌تواند یک پله جلو باشد. در بخش باتری نیز شاهد بودیم که باوجود این که اپل از باتری با ظرفیت کمتر استفاده کرده بود، اما شاهد شارژدهی بالاتر و عملکرد بهتری بودیم. در بخش نمایشگر هر دوی این گوشی‌ها در یک سطح بودند و واقعا نمی‌توان گفت که کدام یک از عملکرد بهتری برخوردار است. در بخش اسپیکر هر دوی این گوشی‌ها در یک سطح بودند و تشیص این که کدام یک عملکرد بهتری دارد کار سختی بود. اما در طی تجربیات به دست آمده، متوجه شدیم که آیفون 13 پرو مکس از لحاظ بلندی صدا یک پله از گلکسی S21 بالاتر است. 

در بخش نرم افزار، اندروید و iOS عملکرد بسیار خوبی دارند هر یک دارای نقاط قوت و ضعف خود هستند. از تفاوت سیستم عامل اندروید و iOS می‌توان به آزادی عمل بیشتر اندروید و امنیت نسبتا کمتر آن اشاره کرد و از طرفی دیگر iOS دارای امنیت بالاتر و آزادی عمل پایین‌تر است. در بخش سخت افزای نیز هر دو گوشی دارای عملکرد بسیار خوبی هستند و هر دو می‌توانند تا حداقل 4 سال بازی‌های جدید و سنگین را بدون هیچ مشکلی به اجرا درآورند. اما در مقایسه شاهد عملکرد بهتر محصول شرکت اپل هستیم. البته که این موضوع چندان دور از انتظار نبود و شرکت اپل معمولا محصولاتی تولید می‌کند که از لحاظ سخت افزاری، یک پله از دیگر رقبا بالاتر است. امیدواریم از مقاله مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا خوشتان آمده باشد، همچنین جهت آگاهی از قیمت آیفون و قیمت موبایل دلخواه، تنها کافیست مدل و یا برند آن را در سایت مشاهده کنید.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-20

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند