فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE

یوسف هنرمند

دوشنبه, 02 خرداد 1401

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE

 

گلکسی A52s و شیائومی 11 لایت 5G NE هر دو جزو گوشی‌های بسیار خوب میان‌رده حال حاضر به حساب می‌آیند. اگر قصد خرید گوشی در بازه قیمتی هشت و نیم میلیون تومانی را دارید، می‌توان باجرات گفت این دو گوشی می‌توانند بهترین گزینه‌های موجود باشند. شرکت‌های سامسونگ و شیائومی سازنده این گوشی‌ها هستند. هر دوی این شرکت‌ها در داخل ایران دارای طرفداران و هواداران پر و پا قرص می‌باشند. شیائومی، سامسونگ و هواوی به دلیل عرضه محصولات خوب و باکیفیت با مورد هدف قرار دادن بسیاری از افراد با بودجه‌های مختلف، توانسته‌اند تا هم‌اکنون جزو پرفروش‌ترین‌ها در کشورهایی مانند هند و ایران باشند.

پس از مدت‌ها، برندهای سازنده گوشی‌های هوشمند شروع به استفاده از فناوری 5G برروی اکثر گوشی‌های خود کرده‌اند و این شبکه پرسرعت به گونه‌ای در اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی دیده می‌شود که هر گوشی از آن بهره نبرد، یک نقطه ضعف برای آن به حساب می‌آید. هر دو گوشی گلکسی A52s و شیائومی 11 لایت 5G NE از این فناوری بهره‌مند هستند و این اولین موردی است که پس از مطالعه بررسی به آن برخورد خواهید کرد. این دو گوشی از اکثر ویژگی‌های گوشی‌های میان‌رده و برخی از ویژگی‌های گوشی‌های بالارده اقتصادی بهره‌مند شده است. می‌توان گفت این دو محصول در اکثر بخش‌ها از دیگر گوشی‌های هم سطح خود بهتر عمل کرده‌اند و همین موضوع باعث شده تا طرفداران این دو محصول بیش از پیش افزایش یابند. در مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE قصد داریم تا به تمامی بخش‌های این دو گوشی بپردازیم و در نهایت مشخص کنیم که کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد.

 

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE از نظر طراحی

طراحی هر دو گوشی بسیار خوب است و می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. طراحی شیائومی 11 لایت پرو مانند همیشه طراحی منحصر به فردتری دارد و می‌توان گفت کمتر شاهد چنین طراحی بوده‌ایم. اما از طرفی دیگر سامسونگ گلکسی A52s طراحی دارد که در دیگر گوشی‌های این شرکت مانند A72 دیده‌ایم. از طرفی دیگر اگر برای شما طراحی و جذابیت و در عین حال ظریف بودن گوشی از اهمیت بالایی برخوردار است، احتمالا شیائومی 11 لایت 5G NE می‌تواند گزینه بهتری باشد. البته لازم به ذکر است که این نوع طراحی را بیشتر خانم‌ها و جوان‌ها علاقه دارند اما اگر شما جزو افرادی هستید که به دنبال یک گوشی زیبا و در عین حال جذاب هستید و ظریف بودن و ... برایتان زیاد ملاک نیست، احتمالا با سامسونگ گلکسی A52s بیشتر می‌توانید ارتباط برقرار کنید. در کل می‌توان گفت در بحث طراحی شیائومی 11 لایت 5G NE عملکرد بهتری داشته و شاهد گوشی با جذابیت بالاتری هستیم.

 

مقایسه-گلکسی-A52s-با شیائومی-11-لایت-5G-NE

 

از مشخصات این دو محصول می‌توان در ابتدا به ابعاد آن‌ها اشاره کرد. شیائومی محصول خود را با ابعادی معادل 160.5 در 75.7 در 6.8 میلی‌متر عرضه کرده و از طرفی دیگر شرکت رقیب یعنی سامسونگ محصول خود را با ابعادی معادل 159.9 در 75.1 در 8.4 میلی‌متر روانه بازار کرده است. همان طور که پیش‌تر نیز ذکر شد، 11 لایت 5G NE گوشی ظریف‌تری است و همین موضوع در وزن آن نیز تاثیر گذاشته است. وزن محصول شرکت شیائومی چیزی معادل 158 گرم می‌باشد و از طرفی دیگر محصول شرکت سامسونگ دارای وزنی معادل 189 گرم است. در بخش کیفیت ساخت نیز لازم به ذکر است که شیائومی عملکرد بهتری داشته. 11 لایت 5G NE دارای گواهی IP53 برای مقاومت در برابر گرد و خاک و پاشش آب است. از طرفی دیگر A52s دارای گواهی IP67 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب (تا عمق یک متری به مدت 30 دقیقه) است.

در نهایت در این بخش می‌توان گفت که اگر به دنبال یک گوشی جذاب و در عین حال با وزن کم و خوش دست هستید که علاوه‌بر موارد ذکر شده دارای کیفیت ساخت بالا و طراحی بسیار جذاب و منحصر به فردی نیز باشد، مطمئنا محصول شرکت شیائومی عملکرد بهتری دارد و می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. اما از طرفی دیگر گلکسی A52s نیز ظاهری جذابی دارد و طراحی جدیدی را به خود گرفته اما شاهد گوشی ظریفی نیستیم و برخلاف محصول شیائومی، پس از چند ساعت کار با یک دست به احتمال بسیار زیاد دست شما خسته خواهد شد.

 

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE از نظر دوربین

در بخش دوربین هر دو گوشی علکرد بسیار خوبی داشته‌اند و نسبت به رقبا عملکرد قابل قبولی دارند. گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و هر یک در بخش‌های مختلفی توانسته عملکرد بهتری داشته باشد. البته که از لحاظ مشخصاتی چندان شاهد تفاوت نیستیم اما در ثبت تصاویر باکیفیت، تفاوت‌های قابل توجهی دیده می‌شود که این تفاوت‌ها مخصوصا در بخش دوربین سلفی خود را نشان خواهند داد که در ادامه خواهیم پرداخت.

ابتدا با گوشی شیائومی 11 لایت 5G NE شروع خواهیم کرد. این گوشی دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است که از دیگر مشخصات آن می‌توان به لنز واید 26 میلی‌متری، 1/1.97 اینچ سایز سنسور، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.8 اشاره کرد. دوربین‌های دیگر این گوشی نیز عملکرد کاربردی داشته‌اند که در این میان می‌توان به لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو ماکرو 5 مگاپیکسلی اشاره کرد. همانطور که کمی پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، این گوشی دارای دوربین‌های سه گانه می‌باشد که هر یک تقریبا کاربردی بوده‌اند و می‌توانند انتظارات شما را برآورده سازند. همچنین این گوشی می‌تواند فیلم‌برداری 4K با نرخ 30 فریم انجام دهد. این گوشی به یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی مجهز شده است که برخلاف مشخصاتی که تنها برروی کاغذ نوشته می‌شود، عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود دارد.

 

مقایسه-گلکسی-A52s-با-شیائومی-11-لایت-5G-NE-از-نظر-دوربین

 

از طرفی دیگر گوشی گلکسی A52s دارای دوربین 64 مگاپیکسلی است که از مشخصات آن می‌توان به لنز واید 26 میلی‌متری، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/1.7 اینچ سایز سنسور، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر اشاره کرد. هر دو کمپانی در بخش دوربین اصلی عملکرد خوبی داشته‌اند و می‌توان گفت سامسونگ چیزی کم نگذاشته است. از دیگر مشخصات دوربین‌های این محصول می‌توان به لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی اشاره کرد. فیلم‌برداری 4K همراه با نرخ 30 فریم از دیگر ویژگی‌های این محصول به حساب می‌آیند. همچنین سلفی 32 مگاپیکسلی این محصول نیز مانند دیگر رقبا عملکرد خوبی دارد.

در نهایت باید گفت که هر دو گوشی در بخش دوربین عملکرد بسیار خوبی دارند. در بخش دوربین اصلی هر دو از دیگر رقبای خود توانایی بالاتری در به ثبت رساندن تصاویر باکیفیت و شفاف را دارند. اما یکی از بخش‌هایی که تفاوت این گوشی را در این بخش بیش از پیش افزایش می‌دهد، دوربین سلفی است. شرکت شیائومی با وجود این که از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی استفاده کرده است، اما شاهد عملکرد بهتر آن هستیم. در بررسی‌های انجام شده شاهد آن بودیم که دوربین 32 مگاپیکسلی A52s توانایی پایین‌تری نسبت به 11 لایت 5G NE دارد.

 

مقایسه باتری گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE

در بخش باتری هر دو گوشی برای باری دیگر بسیار عملکرد خوبی نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار دارند. در این بخش هر گوشی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشد که باعث شده تا شارژدهی این دو با یکدیگر چندان متفاوت نباشد اما شاهد کمی تفاوت‌ها و برتری‌ها هستیم.

در ابتدا از شیائومی 11 لایت 5G NE آغاز خواهیم کرد. این گوشی در ظاهر عملکرد چندین مناسبی در این بخش ندارد و مشخصات جذابی را در کاغذ شاهد نیستیم اما به باتری با ظرفیت 4250 میلی آمپر مجهز شده است، به ظاهر کمی از دیگر رقبای خود کم کاری کرده اما اینطور نیست. به دلیل پردازنده مناسب و سازگار، شاهد شارژدهی بیشتر هستیم. برخلاف انتظارات، این گوشی عملکرد بسیار خوبی در شارژدهی دارد که باعث شده تا در نهایت ذکر کنیم که کمپانی سازنده با استفاده از فناوری‌های خود، توانسته مدت زمان شارژدهی را بالا ببرد. از طرفی دیگر این گوشی از شارژر سریع 33 واتی بهره‌مند است.

رقیب 11 لایت 5G NE یعنی A52s دارای باتری با ظرفیت بالاتر می‌باشد. باتر این محصول 4500 میلی آمپر ساعتی بوده که برروی برگه دارای مشخصات جذاب‌تری است. در عملکرد نیز این گوشی در سطح خوبی قرار دارد و می‌توان گفت تقریبا در سطح رقیب خود است. البته که اگر سامسونگ از پردازنده و تراشه‌های سازگارتری با باتری استفاده می‌کرد، مطمئنا شاهد عملکرد بهتری نیز بودیم. شارژ سریع این گوشی نیز عملکرد خوبی دارد و نمی‌توان گفت در حد و حدود گوشی‌های میان‌رده رو به بالا باشد اما در حد خود عملکرد خوبی دارد و انتظار بیشتر از آن را نمی‌توان داشت. شارژ سریع 25 واتی این محصول در مقایسه با رقیب خود عملکرد ضعیف‌تری دارد اما در مقایسه با دیگر محصولات در چنین رنج قیمتی، در سطح قابل قبولی است.

در نهایت می‌توان گفت که به دلیل استفاده بهینه از پردازنده در محصول شیائومی، شاهد عملکرد بسیار خوبی هستیم. با وجود این که شیائومی از باتری با ظرفیت کمتری استفاده کرده  اما به دلایل ذکر شده، شاهد شارژدهی یکسانی بین این دو محصول می‌باشیم. اما در بخش شارژ سریع شیائومی عملکرد بهتری داشته و در نهایت می‌توان گفت با توجه به شارژ سریع 11 لایت 5G NE، می‌توان برنده این بخش را محصول شیائومی معرفی کرد.

 

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE از نظر نمایشگر

در این بخش هر دو گوشی عملکرد بسیار خوبی دارند و انتخاب یکی از آن‌ها تقریبا کار سختی است. هر دو گوشی در این بخش عملکرد واقعا جذاب و فوق العاده‌ای دارند. آنقدر این دو گوشی در این بخش خوب عمل کرده‌اند که می‌توان آن‌ها را با گوشی‌های بالارده حال حاضر مقایسه کرد.

ابتدا از محصول شیائومی شروع خواهیم کرد. 11 لایت 5G NE دارای نمایشگری از نوع AMOLED همراه نمایش یک میلیارد رنگ می‌باشد که ارزش آن را بیش از پیش افزایش داده است. از طرفی دیگر ابعاد آن چیزی معادل 6.55 اینچ (~85.3% نسبت نمایشگر به بدنه) است. در بخش رزولوشن نیز همانند دیگر محصولات موجود در بازار عمل کرده و شاهد رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~402 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) هستیم. همچنین این گوشی توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود که باعث شده تا خیال خریداران از خط و خش‌های احتمالی راحت و آسوده شود. از دیگر ویژگی‌های این بخش می‌توان به دالبی ویژن، پشتیبانی از +HDR10 و نرخ تازه سازی تصویر 90 هرتز اشاره کرد.

 

مقایسه-گلکسی-A52s-با شیائومی-11-لایت-5G NE-از-نظر-نمایشگر

 

از طرفی دیگر گلکسی A52s عملکرد بسیار درخشانی دارد و می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. این گوشی شاید در مشخصاتی که برروی کاغذ ذکر خواهد شد، عملکرد چندان جذابی نداشته باشد اما با کار و مقایسه با دیگر گوشی‌های موجود حال حاضر، تفاوت بزرگی احساس خواهد شد. این گوشی به نمایشگری از نوع Super AMOLED مجهز شده. از طرفی هم دارای ابعادی معادل 6.5 اینچ (~84.9% نسبت نمایشگر به بدنه) می‌باشد. A52s همانند دیگر محصولات موجود در بازار به رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~405 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) بهره‌مند شده که مانند رقیب خود با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و استفاده از چنین مشخصاتی خیال مصرف کننده را از بابت خط و خش‎‌های احتمالی آسوده خواهد ساخت. از دیگر ویژگی‌های این گوشی در این بخش نیز می‌توان به نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز، پشتیبانی از HDR10 و روشنایی 800 نیت (HBM) اشاره کرد.

در نهایت می‌توان گفت هر دوی این گوشی‌ها در یک سطح قرار دارند اما اگر قصد داشته باشیم تا یکی را انتخاب کنیم و آن را برنده این بخش اعلام کنید، گلکسی A52s عملکرد بهتری دارد. اگر این دو گوشی را در کنار یک دیگر قرار دهید و رنگ‌ها و ... را با یکدیگر مقایسه کنید، مطمئنا A52s سامسونگ عملکرد بهتری دارد. از طرفی دیگر این محصول شرکت سامسونگ دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز می‌باشد و رقیب آن دارای نرخ تازه سازی 90 هرتزی است.

 

مقایسه اسپیکر گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE

در بخش اسپیکر هر دوی این گوشی‌ها عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند و هر دو کمپانی سعی کرده‌اند تا با استفاده از اسپیکرهای بسیار خوب، توجه خریداران را به خود جلب کنند. همچنین هر یک دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود نسبت به رقیب هستند که در ادامه به طور کامل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ابتدا از گوشی شیائومی 11 لایت 5G NE شروع خواهیم کرد. محصولی که دارای اسپیکر دو گانه است و همین موضوع باعث شده تا شاهد ویژگی‌های مختلفی نیز باشیم که در این میان می‌توان به بلندی صدا و فراگیر بودن آن اشاره مستقیم کرد. استفاده نکردن از اسپیکرهای استریو را می‌توان یکی از نقاط ضعف آن معرفی کرد اما از طرفی دیگر این شرکت با استفاده از دو اسپیکر مجزا، باعث شده تا شفافیت و کیفیت صدا نیز جدا از فراگیر بودن آن افزایش یابد. از دیگر مشخصات این بخش می‌توان به پشتیبانی نکردن از جک 3.5 میلی متری اشاره کرد و همین موضوع باعث خواهد شد تا اگر شما به عنوان مصرف کننده، هدفونی داشته باشید که از این جک پشتیبانی کند، دیگر بدون استفاده خواهد بود.

از طرفی هم A52s دارای ویژگی‌های مختلفی در این زمینه می‌باشد که در این میان می‌توان به پشتیبانی از اسپیکرهای استریو اشاره کرد که باعث شده تا حس و حال بهتری را در گوش دادن به موزیک و تماشای ویدئو به شما دست دهد. این گوشی دارای یک اسپیکر می‌باشد و اسپیکر مکالمه به عنوان اسپیکر دوم فعالیت می‌کند. مطمئنا اگر شاهد دو اسپیکر مجزا بودیم، کاربران از صدایی با شفافیت و کیفیت بالاتر و مخصوصا بلندی و فراگیرتری بهره‌مند بودند. یکی از ویژگی‌های این محصول که ارزش آن را بالاتر برده است، مربوط به پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری می‌شود.

در نهایت می‌توان گفت هر دو گوشی از عملکرد بسیار خوبی بهره‌مند هستند و نمی‌توان گفت که کدام یک بهتر هستند. اما از طرفی دیگر پشتیبانی A52s از جک 3.5 میلی متری برای افرادی که از این جک نهایت بهره را می‌برند ممکن است یک مزیت نسبت به 11 لایت 5G NE به حساب آید.

 

مقایسه بخش نرم افزار گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE

در بخش نرم افزار هر دو محصول عملکرد فوق العاده‌ای دارند. در حال حاضر می‌توان گفت که گوشی‌های شیائومی و سامسونگ دارای بهترین رابط کاربری‌ها هستند که از اندروید نیز بهره‌مند شده‌اند. این دو محصول در این بخش رقابت سختی دارند و مقایسه آن‌ها کمی واقعا سخت است. One UI رابط کاربری سری گوشی‌های سامسونگ می‌باشد و از طرفی دیگر شیائومی دارای رابط کاربری منحصر به فرد خود یعنی MIUI است. هر دوی این رابط کاربری‌ها جذاب هستند. اگر قصد داشته باشیم تا از ویژگی‌های رابط کاربری گوشی‌های شیائومی توضیحی مختصر بدهیم، لازم به ذکر است که این رابط کاربری در عین سادگی، جذاب نیز هست و سادگی کار با آن یکی از نقاط قوت آن به حساب می‌آید. 

از طرفی دیگر سری گوشی‌های سامسونگ دارای رابط کاربری منحصر به فرد خود هستند که با ویژگی‌هایی که دارد، باعث شده تا افراد بسیاری زیادی به دلیل کاربردی بودن آن، به خرید سری گوشی‌های سامسونگ روی بیاورند. در نهایت می‌توان گفت که هر دو گوشی عملکرد بسیار خوبی در این بخش دارند و نمی‌توان گفت که کدام یک می‌تواند پیروز این مقایسه در این بخش باشد.

 

گلکسی-A52s-با شیائومی-11-لایت 5G-NE

 

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE از نظر عملکرد سخت افزاری

بخش سخت افزار یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر گوشی هست که خریداران در هنگام خرید، حتما باید به آن توجه کنند چرا که این بخش تاثیر قابل توجهی برروی دیگر بخش‌ها مانند دوربین، باتری و ... خواهد داشت. البته که لازم به ذکر است که هر دوی این گوشی‌ها دارای مشخصاتی بسیار خوب نسبت به رقبای خود هستند اما مطمئنا یک محصول از دیگری در این بخش برتری خواهد داشت و می‌تواند در کارهای روزمره، انجام بازی‌های ویدئویی سنگین و انجام کارهای گرافیکی سنگین بیشتر به درد شما بخورد.

ابتدا از محصول شرکت شیائومی آغاز خواهیم کرد. این محصول دارای تراشه‌ای با مشخصات Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G شش نانومتری می‌باشد که در تجربه‌های به دست آمده دارای عملکرد بسیار خوبی است و می‌تواند تقریبا تمامی نیازهای شما را برآورده سازد. پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.4 گیگاهرتز Kryo 670 و سه هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 670 و چهار هسته‌ی 1.90 گیگاهرتز Kryo 670) نیز از دیگر مشخصات آن به حساب می‌آیند. همچنین این گوشی به پردازنده گرافیکی Adreno 642L مجهز شده که عملکرد بسیار خوبی دارد.

از طرفی دیگر رقیب این محصول یعنی گلکسی A52s دارای عملکرد بسیار خوبی نسبت به دیگر رقبای خود است. سامسونگ از تراشه‌ای با مشخصات Qualcomm Snapdragon 778G 5G شش نانومتری استفاده کرده است که ارزش آن را بیش از پیش افزایش داده است. از طرفی دیگر پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.4 گیگاهرتز Kryo 670 و چهار هسته‌ی 1.9 گیگاهرتز Kryo 670) نیز دارای ویژگی‌های خود است و می‌تواند تقریبا تمامی نیازهای شما را برآورده سازد.

در نهایت می‌توان گفت در تست‌های گرفته شده، شاهد نتایج برابری بودیم و نمی‌توان گفت کدام یک برتری دارد. هر دو توانایی بالایی در به اجرا آوردن بازی‌های ویدئویی جدید و سنگین دارند. در تست‌های گرفته شده، هر دو گوشی می‌توانند بازی‌های جدید و سنگین را با تنظیمات گرافیکی بالا بدون هیچ مشکلی به اجرا درآوردن و نسبت به دیگر محصولات هم قیمتی خود، عملکرد بسیار خوبی دارند.

 

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE و ارزش خرید آن

هر دو گوشی دارای ارزش خرید بالایی هستند که ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و می‌توانند تقریبا تمامی نیازهای شما را برآورده سازند. اگر قصد دارید متوجه شوید که کدام یک ارزش خرید بالایی دارد، ابتدا نیازهای خود را پیدا کنید و براساس آن گوشی مدنظر خود را انتخاب کنید. برای مثال ممکن است برای برخی از افراد سخت افزار حرف اول را در خرید بزند و برای سایر افراد مثلا طراحی مهم باشد. پس پیش از هر چیزی ابتدا نیازهای خود را بسنجید و براساس مقایسه بخش‌های مختلفی که در این مطلب انجام دادیم، گوشی مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. امیدواریم از مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 لایت 5G NE خوشتان آمده باشد و اگر قصد دارید تا خرید گوشی موبایل انجام دهید و یا از آخرین قیمت گوشی مطلع شوید، می‌توانید به بخش گوشی موبایل سری بزنید.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-21

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند