فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

مقایسه گوشی S23 Ultra با iPhone 14 Pro Max

یوسف هنرمند

شنبه, 06 خرداد 1402

مقایسه گوشی S23 Ultra با iPhone 14 Pro Max

می توانیم سامسونگ و اپل را در زمینه های مختلف رقیب بدانیم اما این رقابت در زمینه گوشی های هوشمند به اوج خود می رسد و گوشی های گلکسی سامسونگ جدی ترین رقیب آیفون های اپل هستند. چندی پیش سامسونگ از جدیدترین و بزرگترین ستاره کهکشان خود یعنی S23 Ultra رونمایی کرد و آن را به نبرد با آیفون 14 پرو مکس فرستاد.

در این مقاله، s23 ultra را با iPhone 14 pro max مقایسه می کنیم تا مشخص شود کدام مدل در هر بخش ویژگی های بهتری دارد و کدام پرچمدار ارزش خرید بیشتری را دارد. پس در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به این مقایسه جالب بپردازیم. همچنین می توانید هر دو گوشی را از فروشگاه اینترنتی آریا با قیمتی مناسب خریداری کنید.

 

مقایسه طراحی گوشی S23 Ultra با iPhone 14 Pro Max

هر دو گوشی در مقایسه با نسل قبل از طراحی مشابهی بهره می برند و اپل و سامسونگ تصمیم گرفته اند که هنوز طراحی گوشی های پرچمدار خود را تغییر ندهند. این بخش را با آیفون 14 پرو مکس، محصولی با لوگوی اپل در قاب پشتی و یک قاب بزرگ برای دوربین شروع می کنیم. این ساختار بزرگتر از نسل قبلی است تا دوربین بهبود یافته این پرچمدار را در خود جای دهد.

ساختار قاب عقب کاملا مات است و همانطور که انتظار می رفت سازنده آمریکایی از شیشه استفاده کرده است تا در هنگام استفاده از گوشی کیفیت بالای محصول کاملا در دسترس شما باشد. بزرگترین تغییر نماینده اپل در بخش نمایشگر است، جایی که بریدگی بالای صفحه نمایش دیگر به اندازه قبل نیست و اپل از حالتی به نام Dynamic Island استفاده کرده است. بریدگی می تواند بسته به استفاده شما شکل خود را تغییر دهد و به عنوان مثال می تواند موسیقی در حال پخش را در خود جای دهد یا تعداد ثانیه شمار گوشی را نمایش دهد. این تغییر و البته کاهش حاشیه های اطراف صفحه نمایش باعث شده است نسبت صفحه نمایش به بدنه به خوبی بیش از 88 درصد باشد.

آیفون 14 پرو مکس از قاب فولادی ضد زنگ بهره می برد و طراحی کاملاً صافی مانند نسل قبل دارد. در سمت راست قاب فقط دکمه پاور و در سمت چپ دکمه ولوم، دکمه بی صدا و البته سینی سیم کارت دیده می شود. در نهایت، قسمت پایینی میزبان اسپیکر، میکروفون است. بیایید به سراغ ستاره جدید سامسونگ برویم، پرچمداری که شباهت زیادی به نسل قبل یعنی S22 Ultra دارد. قاب پشتی این گوشی شیشه ای است و توسط گوریلا گلس 2 محافظت می شود. این شیشه طراحی مات و جذابی دارد و در بالا سمت چپ، لنز دوربین را با قاب پشتی در خود جای داده است و هیچ قاب یکپارچه ای وجود ندارد. لنز دوربین گوشی نیز بیرون زده و به همین دلیل گلکسی کره ای به خوبی روی سطوح صاف قرار نمی گیرد.

 

 

به غیر از دوربین ها، قاب پشتی تنها شامل لوگوی سامسونگ در پایین است و تا فریم های کناری دستگاه کشیده شده است. طراحی اکنون کمی شیک تر از نسل قبلی است که در واقع با در دست گرفتن گوشی احساس بهتری می کنید. فریم کناری آن از آلومینیوم ساخته شده و طراحی شیکی دارد. این قاب میزبان دکمه‌های صدا و پاور در سمت راست است و میکروفون دوم نیز در بالا دیده می‌شود. در نهایت، قاب پایینی شامل پورت Type-C، بلندگو، میکروفون دوم، اسلات سیم کارت و البته جای قلم است.

نمای جلوی S23 Ultra نسبت به نسل قبل تغییری نکرده است و پنلی با لبه های خمیده را می بینیم که حدود 90 درصد فضای جلو را اشغال کرده و حاشیه های کمی دارد. حالا ویژگی های ظاهری دو پرچمدار را دیدیم، وزن و البته ارگونومی این محصول بد نیست. آیفون 14 پرو مکس 240 گرم وزن و 7.9 میلی متر ضخامت دارد در حالی که برای رقبا این اعداد 234 و 8.9 میلی متر است.

 

مقایسه نمایشگر گوشی S23 Ultra با iPhone 14 Pro Max

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با s23 اولترا به بخش نمایشگر می رسد. هر دو سازنده از جدیدترین و بهترین تکنولوژی موجود استفاده کرده اند تا این گوشی ها را جذاب تر و لذت بخش تر از همیشه کنند. ابتدا به سراغ Galaxy S23 Ultra می رویم، گلکسی که از همان پنل سال گذشته استفاده می کند و سامسونگ حتی روشنایی آن را افزایش نداده است.

گلکسی اس 23 اولترا از صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 3088 در 1440 استفاده می کند. این پنل تراکم 500 پیکسل در اینچ را در مقابل چشمان شما قرار می دهد و از 120 هرتز و HDR10 + نرخ تازه سازی پشتیبانی می کند. همه این مشخصات همانند S22 Ultra است، اما آیا این بدان معناست که این پرچمدار جدید عملکرد ضعیفی خواهد داشت؟ اصلا اینطور نیست!

صفحه نمایش این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد و در نگاه اول جلب توجه می کند. شما می توانید از دو حالت انتخاب کنید: Vivid و Normal. حالت پیش فرض Vivid است که رنگ ها را شدیدتر و جذاب تر می کند. دقت رنگ در حالت زنده خوب است اما عالی نیست و برای وضوح بالا باید از حالت عادی استفاده کنید.
از نظر نرخ رفرش، این پنل حالت تطبیقی ​​دارد و می توانید یکی از دو گزینه Adaptive یا Standard را انتخاب کنید.

 

 

حالت اول نرخ رفرش را بین 10 تا 120 هرتز و گزینه دوم نرخ رفرش را بین 10 تا 60 هرتز تنظیم می کند. البته در عمل در کمترین حالت رفرش ریت روی 24 تنظیم می شود و عدد اعلام شده بیشتر از 10 هرتز نیست. با این حال، این محصول می‌تواند نرخ تازه‌سازی را با توجه به استفاده شما تنظیم کند تا بهترین تجربه را ایجاد کند و باتری شما را بیش از حد خالی نکند.

از سوی دیگر، آیفون 14 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن 2796 در 1290 است. این پنل یک LTPO Super Retina XDR OLED است و تراکم پیکسلی 460 را ارائه می دهد. این صفحه نمایش دارای نسبت تصویر 19.5:9 است و از نرخ رفرش 120 هرتز، HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند. نرخ تازه سازی این نمایشگر می تواند تا 1 هرتز کاهش یابد که عملکرد چشمگیری است.

این گوشی برای اولین بار از AOD پشتیبانی می کند، قابلیتی که سال هاست در دنیای اندروید وجود دارد و اخیرا به آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس اضافه شده است. کیفیت این صفحه نمایش در رتبه اول قرار دارد و اپل مثل همیشه از نظر دقت رنگ بسیار عالی عمل کرده است و دقت رنگ آیفون 14 پرو مکس بهتر از S23 Ultra است.

بیایید به موضوع مهم دیگری بپردازیم، روشنایی دو صفحه نمایش، جایی که اپل ادعا کرد که آیفون 14 پرو مکس می تواند تا 2000 نیت روشنایی ساطع کند و سامسونگ نیز ادعا کرد که s23 Ultra حداکثر روشنایی 1750 نیت دارد. اما اعداد در عمل چگونه هستند و کدام گوشی بهتر عمل می کند؟ گوشی گلکسی ما می تواند 520 نیت روشنایی در حالت دستی منتشر کند. این عدد با خاموش شدن نور پس زمینه به 830 نیت افزایش می یابد و در حالت خودکار می توان آن را تا 1275 نیت افزایش داد.

از سوی دیگر، روشنایی پنل آیفون 14 پرو مکس در حالت دستی حدود 830 نیت است و اگر روشنایی خودکار را روشن کنید و در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید، این عدد به یک عدد 1760 نیت افزایش می یابد. این بدان معناست که اگر روشنایی اضافی را در s23 ultra چه در فضای داخلی و چه در فضای باز فعال نکنید، صفحه نمایش 14 Pro Max نسبت به رقیب کره ای خود روشن تر خواهد بود.

 

مقایسه دوربین گوشی S23 Ultra با iPhone 14 Pro Max

به قسمتی می رسیم که هر دو پرچمدار نسبت به نسل قبلی پیشرفت زیادی کرده اند و رقابت آنها بسیار نزدیک شده است. آیفون 14 پرو مکس از سه لنز واید، فوق عریض و تله فوتو مانند نسل قبلی استفاده می کند، در حالی که گلکسی اس 23 اولترا دارای چهار لنز تله فوتو واید، فوق عریض، تله فوتو و پریسکوپ است. این قسمت را در یک مقاله ... کامل توضیح دادیم و دوربین هردو گوشی را زیر ذره بین بردیم.

 

مقایسه عملکرد باتری گوشی S23 Ultra با iPhone 14 Pro Max

گلکسی اس 23 اولترا مانند نسل قبلی از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و آیفون 14 پرو مکس از باتری 4323 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند. با سال ها تجربه، می دانیم که نباید توانایی شارژ گوشی را با ظرفیت باتری آن قضاوت کنیم. قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، باید گفت که تمام پرچمداران از عمر باتری خوبی برخوردار هستند و سامسونگ و اپل برای این دستاورد بزرگ قابل ستایش هستند. Galaxy S23 Ultra می تواند تقریباً 40 ساعت مکالمه 3G یا 21.5 ساعت وبگردی یا 23.5 ساعت پخش مداوم ویدیو را با همان شارژ دوام بیاورد. این اعداد آیفون 14 پرو مکس به ترتیب 27.5، 23.5 و 24.5 هستند.

این بدان معناست که عملکرد شارژ آیفون 14 پرو مکس در استفاده ترکیبی بهتر از گلکسی است، اما S23 Ultra از نظر تماس عملکرد بهتری دارد. با یک بار شارژ و استفاده معمولی، این دو مدل پرچمدار بیش از 1 روز دوام خواهند آورد، در حالی که این شارژ برای 14 پرو مکس می تواند به 1.5 روز برسد.

 

 

مقایسه اسپیکر گوشی S23 Ultra با iPhone 14 Pro Max

هر دو گوشی پرچمدار دارای بلندگوی اصلی در لبه پایینی هستند و بلندگوی دوم نیز وجود دارد که صدای استریویی خوبی تولید می کند. از نظر حجم صدا، اسپیکر مکالمه البته کمی ضعیفتر از اصلی است و بسته به اینکه گوشی به صورت افقی یا عمودی نگه داشته شود، به صورت کانال چپ یا راست ظاهر می شود.

سال گذشته گلکسی اس 22 اولترا از نظر اسپیکر بدتر از آیفون 13 پرو مکس بود و حجم و کیفیت نداشت، اما امسال اس 23 اولترا تقریباً به آیفون 14 پرو مکس رسید و هر دو مدل واضح و عالی بودند. بنابراین ما هیچ برنده ای در این قسمت نداریم، هر دو گوشی عملکرد مشابهی از خود نشان می دهند.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری گوشی S23 Ultra با iPhone 14 Pro Max

هنگام مقایسه یک گوشی اندروید و آیفون از نظر نرم افزاری، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند تفاوت سیستم عامل این دو گوشی است. اپل سیستم عامل iOS را توسعه داده و از آن در آیفون استفاده می کند. از طرفی گوگل اندروید را توسعه می دهد و برای مثال سامسونگ این سیستم عامل را روی گوشی های خود قرار می دهد و از رابط کاربری خودش در این سیستم عامل به نام One UI استفاده می کند.

سیستم عامل IOS عملکرد بسیار خوب و بی نقصی دارد و از آنجایی که نرم افزار و سخت افزار آیفون ها ساخت خود اپل است، سازگاری بسیار خوبی بین آن ها وجود دارد. این سیستم عامل نسبت به قبل بهینه تر است و گزینه های سفارشی سازی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد، اگرچه هنوز از این نظر تفاوت زیادی با اندروید دارد.

سیستم عامل اندروید بسیار عالی است و بسیاری از قسمت ها را می توان به دلخواه شخصی سازی کرد. این سیستم عامل همچنین به شما امکان دانلود برنامه ها را از منابع آنلاین می دهد که با آیفون نیز امکان پذیر است. در نهایت اینکه فکر کنید یکی از این تلفن های همراه از نظر نرم افزاری برتر هستند صحیح نیست، شما باید با توجه به ترجیحات و نیاز خود انتخاب کنید. در مجموع باید اشاره کنم که Samsung One UI قطعا یکی از بهترین رابط کاربری اندروید است و عملکرد بسیار خوبی دارد.

 

 

مقایسه عملکرد سخت افزاری گوشی S23 Ultra با iPhone 14 Pro Max

اگر به چند سال قبل برگردیم، به لطف تراشه های اختصاصی اپل، آیفون ها برتری قابل توجهی نسبت به اندروید داشتند، اما هر سال کوالکام و تراشه های اسنپدراگون آن بهبود یافته و این شکاف را کاهش دادند. از طرفی تا نسل قبل، گوشی های پرچمدار سامسونگ با دو تراشه اسنپدراگون و اگزینوس عرضه می شدند و اکثر موجودی های موجود در کشور از نسخه اگزینوس بودند و عملاً نمی توانستند با تراشه های اپل رقابت کنند.

با این حال، امسال سامسونگ تصمیم هوشمندانه ای گرفت و تنها از جدیدترین تراشه کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 2، در سری S23 Ultra استفاده کرد. تراشه 4 نانومتری دارای هشت هسته CPU است که شامل یک هسته Cortex-X3 با فرکانس 3.36 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A715 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و سه هسته Cortex-A510 با سرعت 2.0 گیگاهرتز و همچنین دارای پردازنده گرافیکی Adreno 740 است. این چیپست بسیار قدرتمند است و می تواند در سریع ترین زمان ممکن به درخواست های شما پاسخ دهد.

از سوی دیگر، آیفون 14 پرو مکس از تراشه 4 نانومتری A16 Bionic استفاده می کند. این چیپست همچنین دارای معماری 4 نانومتری است و دارای شش هسته CPU شامل دو هسته با سرعت 3.46 گیگاهرتز و چهار هسته Sawtooth با سرعت 2.02 گیگاهرتز است و شامل پردازنده گرافیکی اپل است. همانطور که انتظار می رفت، قدرت این تراشه نیز چشمگیر است و می توانید برای سال های آینده روی عملکرد عالی این چیپست حساب کنید.


امیدوارم از این مقایسه لذت برده باشید، هردوی این گوشی ها در فروشگاه آریا با قیمتی عالی و گارانتی معتبر قابل خریداری هستند.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-130

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند