فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

نقد و بررسی گوشی موبایل گوگل پیکسل 8Pro

آرزو رستمی

چهارشنبه, 15 آذر 1402

نقد و بررسی گوشی موبایل گوگل پیکسل 8Pro

 

از غول موتور جستجو تا پرچم دار گوگل


 

گوگل!
وقتی کلمه ای مثل گوگل به گوشتان میخورد چه چیزی به ذهنتان خطور میکند؟
درسته ! اولین چیزی که به ذهن همه ما میرسد موتور جستجوگر گوگل است , ولی شاید کمتر کسی بداند که این کمپانی از سال 2007 پروژه ای به نام اندروید را در دستور کار خود قرار داد که گوشی های موبایل خود را رقیب اصلی آیفون معرفی میکرد.
که در سال 2010 تحت عنوان کمپانی گوگل محصولی به نام نکسوس وان را وارد بازار کردند.
همچنین کمپانی گوگل سعی کرده در هر محصول خود با یک کمپانی به رقابت برخیزد و آن کمپانی را به چالش بکشد.
با این حال امروز یکی از جدیدترین گوشی های موبایل این کمپانی را در در دست بررسی قرار میدهیم.
با مجله آریا همراه باشید.
برای مشاهده بقیه محصولات کمپانی گوگل روی این لینک کلیک کنید.
بهترین گوشی های گوگل
از قدرتمند ترین پرچمدار این کمپانی شروع میکنیم؛
 

گوشی موبایل گوگل 8 پرو

جدیدترین محصول کمپانی گوگل که در دو نسخه استاندارد و پرو ارائه و عرضه شده است که لقب قدرتمندترین پرچمداران گوگل در سال 2023 را از آن خود کرده اند. برگ برنده این محصول که او را از باقی رقبای این کمپانی متمایز میکند تراشه بکار رفته در این گوشی موبایل است.
تراشه بکار رفته در این محصول Tensor G3 میباشد که طبق اطلاعات بدست آمده یک قطعه سیلیکونی با فناوری ساخت 4 نانومتری اختصاصی سامسونگ که با یک پردازنده 9 هسته ایی و کلاسترهای مختلف پیکربندی شده است.
که مهم ترین بخش موضوع این است که این تراشه قابلیتهای هوش مصنوعی را به دستگاه شما میافزاید مثلا هنگام عکس گرفتن قابلیتهای مختلفی را برای شما ارائه میدهد که عکس زیبا تری را ثبت نمایید, از دیگر امکانات این تراشه میتوان به قابلیت های صوتی,امنیتی و مصرف انرژی اشاره کرد.                                                                          

    
             


گوشی موبایل گوگل پیکسل 7 پرو

با یکی دیگر از غول های مهندسی کمپانی گوگل و همچنین بالارده و پرچمدار برند گوگل یعنی گوشی موبایل گوگل پیکسل 7 پرو روبرو هستیم که این دستگاه هم در دو نسخه استاندارد و پرو ارائه و عرضه به بازار شد که یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار میباشد.
تراشه بکار رفته در این دستگاه Tensor 2 میباشد که قدرت پردازش خیلی خوبی را ارائه میدهد و همچنین تجربه عکاسی خیلی خوبی را کسب میکنید. این دستگاه قدرت شنیداری بسیار بالایی دارد و همچنین دستیار هوش مصنوعی هم عملکرد عالی دارد.
    

   


گوشی موبایل گوگل پیکسل فولد


همانطور که از نامش پیداست با یک گوشی تاشو روبرو هستیم بااین وجود گوگل در این دستگاه قصد داشته گوشی موبایل سامسونگ گلگسی سری زد فلد را به چالش بکشد. 
همانند پیکسل 7 پرو در این دستگاه هم از تراشه Tensor 2 استفاده شده است .همچنین این گوشی از گواهی IPX8 پشتیبانی میکند به این منظور که در عمق 1.5 متری در آب بمدت 30 دقیقه دوام میاورد و آسیبی نمیبیند ولی در برابر گردوغبار مقاوم نیست.
همچنین در برابر نسخه ای که سامسونگ ارائه داده است رابط کاربری بهتری دارد و نسبت به همتای سامسونگ خود حاشیه های اطراف نمایشگر زیادی دارد که موجب آزردگی میشود .
و در کل این دستگاه هم جزء بهترین گوشی های موبایل کمپانی گوگل به حساب می آید.

    
 

اگر تا اینجا با ما همراه بوده اید به نظر شما جای کدام یک از گوشی های برند در اینجا خالی است؟
مدل بعدی با شمااا <(^,^)>
 

*در نهایت میرسیم به بحث زیبای نقد و بررسی گوگل 8 پرو*


ممنون از اینکه که ما رو تا اینجا همراهی کردید یادتون نره به فروشگاهمون هم یک سری بزنید◕ ‿ ◕


طراحی ظاهری گوشی موبایل گوگل پیکسل 8Pro

 این دستگاه بگونه ایی است که با دردست گرفتن آن حس پرچمدار بودن آن به شما القا میشود که جنس پنل پشتی از شیشه مات بوده و بسیار خوش دست ولی با گذر زمان وزن سنگین آن موجب ناراحتی میشود با این حال از تنوع رنگی این محصول قافل نشوید که رنگ آبی این محصول بسیار محسور کننده است و جلوه زیبایی دارد.
دور تا دور دستگاه با فریم آلومینیومی که دوربین هم برای محافظت از لنزهای آن و یک سنسور دما که با نزدیک کردن آن به اجسام دمای آنهارا تشخیص میدهد را در این فریم براق قرار داده اند که البته باید این را گفت که این سنسور همه جاهم کار نمیکند!!!!
با قرار دادن ماژول های دوربین در این محفظه آلومینیومی پشت باعث بالا رفتن وزن دستگاه و همچنین تعادل نداشتن آن میشود , و مهم ترین نکته که بیشتر حائز اهمیت برای دوستان گیم باز است این است که این محفظه هنگام بازی موجب ناراحتیشان میشود.
همچنین پنل شیشه ایی پشتی دستگاه بغیر از زیبایی که دارد بشدت لک و چربی را به خود جذب میکند پس اگر از آن دسته از افراد حساس هستید این دستگاه مناسب شما نیست یا میتوانید از کاور استفاده کنید که وزن آن دوبرابر میشود.

در قسمت زیرین دستگاه یک درگاه تایپ سی وجود دارد که در کنار آن اسپیکر استریو قرار دارد که این اسپیکر به دو کانال تقسیم شده است که کانال دیگری در لبه بالایی دستگاه وجود دارد همچنین اسپیکر ها قدرت عملکرد خوبی را ارائه داده اند و صدای رسایی دارند ولی در مقابل گوشی های همچون آیفون 15 پرومکس و گلگسی اس 23 الترا تفاوتی نامحسوس دارد.

در لبه سمت راست دستگاه دکمه پاور و تنظیم ولوم صدا وجود دارد که باید گفت خلاقیت چشمگیر کمپانی گوگل در اینجا نمایان میشود و در این دستگاه اول دکمه پاور و بعد دکمه تنظیم ولوم تعبیه شده است برعکس گوشی های دیگر.

و در لبه سمت چپ هم اسلات سیم کارت وجود دارد در نهایت در لبه بالایی دستگاه میکروفون , کانال دوم اسپیکر و دوربین سلفی وجود دارد.

یکی از کارهای مثبتی که کمپانی گوگل برای پیکسل 8 پرو انجام داده است حذف خمیدگی های لبه نمایشگر بوده است که عملکرد دستگاه را بهتر کرده است چراکه در نسل های قبلی این دستگاه موجب بروز خطای لمسی و اختلال در صفحه نمایش میشدو نسبت صفحه نمایش به بدنه هم عددی حدود 87.4 است که رقم مناسبی است.

    

مشخصات سخت افزاری گوشی موبایل گوگل پیکسل 8Pro

همانطور که در ابتدا گفته شد تراشه بکاررفته در این دستگاه Tensor 3 میباشد که 9 هسته ای میباشد و عملکرد مناسبی دارد و رابطه کاربری روانی را ارائه میدهد ولی حین گیمینگ با لودینگ کند و داغی گوشی روبرو میشود البته فقط در بازی های سنگین!!

و در کل انتظار بالایی از این تراشه اللخصوص هنگام بالا رفته دمای دستگاه نداشته باشید چراکه حین ادیت یک عکس ساده هم هنگ میکند .

 

مشخصات نرم افزاری گوشی موبایل گوگل پیکسل 8Pro

یکی از دلایلی که میتواند شما را مجاب کند به خرید گوشی موبایل پیکسل 8 پرو این است که هر ساله قبل از همه به جدیدترین نسخه خالص اندروید دسترسی داشته باشید.

یکی دیگر از قابلیت های جذاب این دستگاه با دسترسی به هوش مصنوعی در این دستگاه این امکان برای شما وجود دارد که والپیپرهای اختصاصی خود را طراحی کنید .

همچنین انیمیشن های زیبا و جذابی در این دستگاه گنجانده شده است و این دستگاه تا 7 سال آینده آپدیت ها را دریافت میکند پس اگر تاکنون به فکر خریدش نبودید این جمله ممکن است مهری بر حکم خرید گوشی موبایل گوگل پیکسل 8 پرو باشد.

دستیار صوتی Google در این دستگاه بهینه سازی شده و میتواند صفحات Google Chrome رو برای شما خلاصه کند تم‌های رنگی، ویجت‌ها و صفحه نمایش همیشه روشن در Pixel 8 Pro واقعا تجربه جذابی از کار کردن با یک گوش اندرویدی به شما میدهد.

 

آریایی های عزیز ,

منتظر مقاله های بعدی ما باشید و اگر به دنبال مقاله خاصی هستید و در مجله آریا وجودندارد به ما اطلاع دهید تا در سریع ترین زمان ممکن برای شما قرار داده شود.

 تجربه یه حس خوب از خرید ツ

آرزو رستمی

https://ttaria.com/tb-143

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند