فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

گوشی موبایل شیائومی مدل POCO X3 Pro M2102J20SG در یک نگاه

فاطمه بخشی

دوشنبه, 15 آذر 1400

گوشی موبایل شیائومی مدل POCO X3 Pro M2102J20SG در یک نگاه

نقاط قوت:
•    عملکرد فوق العاده
•    صفحه نمایش بزرگ
•    مدت طولانی نگهداری شارژ باتری
نقاط منفی:
•    بزرگ و حجیم
•    بدون 5G
•    کیفیت دوربین متوسط
Poco X3 Pro  مناسب برای گیمرهای اندرویدی یا کاربران  با خلاقیت و  با استعداد که میخواهند بودجه کمی دارند مناسب است.این گوشی موبایل با قدرت پردازش متوسط تقریباً پرچمدار ارزان ترین تلفن های موجود در بازار است.

 

بررسی کامل Xiaomi Poco X3 Pro

Xiaomi Poco X3 Pro در اصل نسخه به روز شده ای از Poco X3 NFC 2020 می باشد. تقریباً مشابه Poco X3 NFC ولی کمی بهبود بخشیده شده که این بهبود شامل یک پردازنده قدرتمند و چند ارتقاء دیگر بوده است. X3 NFC تلفن مقرون به صرفه مورد علاقه در سال 2020 بود، و Pro در زمینه های دیگر گوشی بهتری است که  موجب شده به عنوان پیشنهاد خرید  توصیه شود. اگرچه این گوشی موبایل شیائومی  ممکن است متضاد از مدل قبلی خود باشد و نقاط قوت  گوشی قبلی را دو چندان بدون اینکه نقاط ضعف آن بهبود ببخشد.


طراحی و ساخت  Xiaomi Poco X3 Pro

طراحی یکی از زمینه‌هایی است که در این گوشی اساساً به جز مجموعه‌ای از رنگ‌های جدید، هیچ چیزی نسبت به X3 NFC اصلی تغییر نکرده است.این گوشی موفق به دریافت گواهی محافظت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار IP53 شده است که برای گوشی با این قیمت قابل قبول است.فریم آن از آلمنیوم ساخته شده و پشت گوشی دارای جنس پلاستیک می باشد.این کاور پلاستیکی دو بافت متفاوت  در مرکز و کناره ها را نشان می دهد.محوطه بزرگ زیر دوربین به شکل شفاف و جاذب اثر انگشت طراحی شده که وقتی در معرض نور قرار میگیرد رنگ آن تغییر می کند.در این قسمت خطوطی مورب قرار دارد که فقط با چشم دیده می شود و قابل لمس نیستند بلکه وقتی شما آن را لمس می کنید با یک سطح صیقلی روبرو می شوید.

 

صفحه نمایش Xiaomi Poco X3 Pro:

این گوشی دارای صفحه نمایشی به ضخامت 6.67 اینچ می باشد که کمی بزرگ است. صفحه نمایش این گوشی LCD است، نه OLED، با رزولوشن FHD+ 2400x1080. با این حال، از نرخ رفرش 120 هرتز و نرخ پاسخ لمسی 240 هرتز پشتیبانی می کند، که هر دو برای هرکسی که زیاد روی گوشی خود بازی می کند بسیار مناسب است.حتی بهتر از آن، نرخ تازه‌سازی می‌تواند به صورت پویا بین پنج  بار، از 30 هرتز تا 120 هرتز جابجا شود، به این معنی که در صورت لزوم، صفحه نمایش می‌تواند کمی کندتر کار کند تا باتری ذخیره شود.صفحه نمایش این گوشی دارای قدرت نمایش رنگ زنده است هرچند شما نمی توانید انتظار وضوح کنتراست یک OLED را از آن داشته باشید.

 

 

اجزای جانبی Xiaomi Poco X3 Pro

اسلات سیم کارت یا همان کارت حافظه دستگاه را در کناره سمت چپ گوشی مشاهده می کنیم که به صورت ترکیبی قابل استفاده است یعنی شما هم می توانید دو سیم کارت بدون کارت حافظه یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه microSD را با هم استفاده کنید.این گوشی می تواند حداکثر یک ترابایت کارت حافظه را پشتیبانی کند.

 


 در بالای گوشی به سه درگاه برمیخوریم:درگاه اینفرارد،یکی از میکروفون های دستگاه،حفره ای که اسپیکر نیست ولی قابلیت پخش استریو دستگاه را دارد.

 

 

در سمت راست این گوشی یک دکمه پاور مشاهده می شود که به عنوان سنسور اثر انگشت هم انجام وظیفه می کند.دکمه کاهش و افزایش صدا را هم می توانیم در کنار آن مشاهده کنیم البته به نظر می رسد که دکمه افزیش صدای آن به طور کامل از محدوده حرکت یک دست خارج می باشد. اگر می خواهید بدانید که جک هدست،پورت UCB_C،میکروفون تماس را کجا پیدا  م یکنید با ید گفت در پایین گوشی علاوه بر این موادر یکی از اسپیکر های اصلی گوشی را هم مشاهده خواهید کرد.

 

اسپیکر آن هم استریو


می توان گفت یکی از جذاب ترین ویژگی این گوشی اسپیکرهای استریو آن است.این اسپیکر ها یکی در کنار درگاه USB-C و دیگری بر بالای صفحه نمایش قرار دارد که در قسمت قبلی گفتیم که صدای آن از حفره ای در بخش بالایی خارج می شود.این اسپیکر ها صدای مناسبی دارندو می تواندد رضایت کاربر را فراهم کنند.


دوربین‌های اصلی


یکی از مهمترین قیمت هایی که درگوشی برای کاربران اهمیت دارد دوربین می باشد. Poco X3 Pro دوربینی که نیاز اصلی و اولیه شما را برآورده کند داراست،اگر شما خواستار دوربین باکیفیت می گردیدبهتر است از خرید این گوشی صرف نظر کنید.
اگر بخواهیم از ویژگی های اصلی دوربین این گوشی برای شما بگوییم می توان به 48 مگاپیکسلی آن اشاره کرد.این گوشی دارای سنسور نیم اینچی که به ظاهر از نوع Sony IMX582 و دارای ابعاد 0.8پیکسل است اشاره کرد.جایگاه دوربین اصلی در سمت راست و قسما بالای مجموعه لتز ها قرار دارد .اگر بخوایهم از ویژگی های لنز این دوربین بگوییم می توان به دیافراگم f/1.79 و فاصله کانونی 25 میلی متری آن اشاره کرد.


دوربین دوم  این گوشی که یک نمونه 8 مگاپیکسلیاست درست در مرکز قرار دارد.این دوربین فاقد فوکوس خودکار با  لنز اولتراوید  15با دیافراگم f/2.2  است.به جز این دو دوربین دو واحد 2 میلی متری هم می بینمی که 2 مگاپیکسلی کاکرو بدون فوکوس خودکار با 4 و امکان عکاسی از فاصله 4 سانتی‌متری‌ست و یکی از آن ها در کناره پایین و سمت چپ و دیگری در پایین سمت راست قرار دارد.شاید برای شما جالب باشد که بدانید واحدی که در سمت راست دارد مسئول محو کردن پس زمینه سوزه در هنگام برداشت عکس با دوربین اصلی است که به آن حالت پرتره میدهد.رابط کاربری دوربین مثل گوشی های دیگر شیائومی با پوسته MIUI 12.5 می باشد و تغییر جدید دیگری ندارد.


دوربین سلفی


اگر شما از آدن دسته از افرادی هستید که زیاد سلفی میگیرد شاید بخواهید درباره دوربین سلفی این گوشی بدانید.این گوشی درای یک نمونه 20 مگاپیکسلی با دیاگرافم f/2.2 و بدون قابلیت فوکوس خودکار می باشد،می توان گفت از نظر میزان جزییات برداشت شده سطح مناسبی دارد.اگر حالت زیباسازی چهر راه غیر فعال کنید می توانید شاهد رنگ های طبیعی و قابل قبولی باشید.از دیگر ویژگی هایی دوربین سلفی این گوشی می توان پشتیبانی از حالت پرتره آن اشاره کرد.حداکثر وضوح برداشت از ویدئو در آن حداکثر 1080p/30fps می باشد.


باتری


باتری پوکو X3 Pro دارای ظرفیت 5,160 میلی آمپر یم باشد.پوگو اعلام کرده اگر این گوشی یک بار به طور کامل شار/ز شود می توان از آن برای 11 ساعت بازییا 18 ساعت نمایش ویدئو یا 110 ساعت پخش موسیقی البته با شرایط خاص استفاده کرد.

خرید گوشی پوکو X3 Pro با فروشگاه آریا

فاطمه بخشی

https://ttaria.com/tb-11

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند