فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

7 فاکتور مهم که هنگام خرید گوشی هوشمند باید در نظر گرفت

فاطمه بخشی

جمعه, 12 آذر 1400

7  فاکتور مهم که هنگام خرید گوشی هوشمند باید در نظر گرفت

 

7  فاکتور مهم  هنگام خرید گوشی هوشمند

اگر به تازگی تصمیم به خرید گوشی گرفته اید شاید این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید گوشی مورد نیاز خود را خریداری کنید.برای خریدان تلفن همراه دغدغه ای که وجود دارد این است که چه گوشی مناسب  و می تواند خواسته آن ها را تامین کند.در این مقاله به شما می گوییم در هنگام خرید گوشی هوشمند باید به چه نکاتی توجه داشته باشید.

  • باتری:

آیا شما از آن دسته کاربرانی هستید که احتمالاً چندین برنامه را به طور همزمان باز می کنند؟ آیا  شما از برنامه های مالتی مدیا ،پخش ویدئو یا بازی زیاد استفاده می کنید؟ استفاده  زیاد و  آنلاین باعث تخلیه سریعتر باتری ها می شود. اگر جزو این دسته از کاربران هستید، پس بهتر است به سراغ گوشی هایی با باتری بادوام بروید.

 

  • حافظه:

تلفن ها ی هوشمند دارای دو نوع حافظه هستند: حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) و حافظه فقط خواندنی (ROM). RAM به همراه پردازنده گوشی شما ،سرعت گوشی و سهولت کارکرد آن را تعیین می کند.

رام چیزی است که اکثر مردم از آن به عنوان  محلی برای ذخیره سازی یاد می کنند. RAM حافظه ای است که برای ذخیره سیستم عامل، برنامه ها و همه فیلم ها، عکس ها و آهنگ هایی که می خواهید در تلفن ذخیره کنید استفاده می شود.

بنابراین، منطقی است که گوشی های با رم بالاتر سریعتر و آنهایی که رام بالاتری دارند، فضای ذخیره سازی بیشتری خواهند داشت. یک کاربر با کار  معمولی باید از رم 2 گیگابایتی و رام 16 گیگابایتی راضی باشد. اما اگر کارهای سنگینی انجام میدهد، سراغ گوشی با حداقل 3-4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت رام برود.

برای افزایش رام خود می توانید از کارت حافظه micro SD نیز استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید،  گوشیی هایی که برنامه هایی اجرایی را از از کارت حافظه  اجرا میکنند کندتر هستند.

  •  
  • دوربین:

هیاهوی زیادی پیرامون دوربین‌های داخلی گوشی‌هایی وجود دارد که برندها سعی می‌کنند با ارائه مگاپیکسل بیشتر از یکدیگر پیشی بگیرند. اجازه ندهید این موضوع شما را گول بزند. دوربینی با مگاپیکسل بیشتر به خودی خود تصاویر بهتری را به همراه نخواهد داشت. به غیر از مگاپیکسل، عکس‌های با کیفیت خوب، تابعی از عواملی مانند سطوح ISO، دیافراگم و همچنین سرعت فوکوس خودکار هستند.

اگر عکس‌های زیادی می‌گیرید، برای گرفتن نتایج خوب حتی در نور کم، به سراغ تلفنی با دوربین ۱۲ یا ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 یا کمتر بروید.اما اگر زیاد اهل عکس گرفتن یا گوشی نیستید ، تلفنی با دوربین 8-12 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.2 باید برای شما مناسب باشد.

 

  •  
  • پردازنده:

مانند دوربین های گوشی های هوشمند، سر و صدای زیادی در مورد پردازنده هایی با اصطلاحاتی مانند چهار هسته ای، هشت هسته ای، اسنپدراگون، مدیاتک و غیره وجود دارد. در اینجا یک قانون ساده  وجود دارد به سرعت پردازشی که بر حسب گیگا هرتز (گیگاهرتز) بیان می شود نگاه کنید. هرچه سرعت بالاتر باشد، سرعت پردازنده بیشتر می شود. اگر می‌خواهید ویرایش تعداد زیادی  از عکس،فیلم ها  و یا بازی‌های آنلاین انجام دهید ، ویدیوها را پخش کنید، پردازنده سریع‌تری انتخاب کنید.

 

  •  
  • صفحه نمایش:

یک گوشی با صفحه نمایش 5.5 تا 6 اینچی HD یا QHD معمولا گزینه ایده آلی است. این  گوشی به شما امکان می دهد از یک تجربه رسانه ای غنی لذت ببرید در حالی که حمل آن در جیب یا کیف شما آسان است.

 

  •  
  • سیستم عامل:

تنها دو سیستم عامل (OS) برای انتخاب وجود دارد - Android یا iOS. اگر iOS را انتخاب می کنید، به طور پیش فرض یک آیفون اپل را انتخاب می کنید. سایر سازندگان گوشی های هوشمند روی سیستم عامل اندروید کار می کنند. سیستم عامل ها چه اندروید چه ios نسخه های آپدیت هم وارد بازار می کنند. انتخاب سیستم عامل گوشی بستگی به این دارد که شما با کدامیک از این ها به راحتی ارتباط برقرار می کنید.

  • هزینه:

همانطور که قبلا ذکر شد، گوشی های هوشمند دارای قیمت هایی هستند که بسیار متفاوت است. بدیهی است که با بالا رفتن زنجیره ارزش از نظر سرعت پردازنده، حافظه، دوربین و نمایشگر، قیمت گوشی به سمت بالا می روند.اگر محدودیتی در بودجه ندارید سعی کنید که کوشی را انتخاب کنید تا بتوانید از آن نهایت استفاده را داشته باشید اما اگر محدودیت بودجه دارید سعی کنید متناسب با کار خود ویژگی که در گوشی شما باید الویت بیشتری داشته باشد را در نظر داشته باشید،مثلا اگر باید ادیت عکس و ویدئو بزنید پس دوربین و پردازنده الویت دارد.

فاطمه بخشی

https://ttaria.com/tb-10

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند