فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

ارزان ترین گوشی اپل 2022

یوسف هنرمند

دوشنبه, 19 دی 1401

ارزان ترین گوشی اپل 2022

 

اولین نسل آیفون توسط استیو جابز در سال 2007 معرفی شد و پس از تقریباً 1 سال و در سال 2008 وارد بازار شد. در حالی که قبل از آیفون اصلی گوشی‌های هوشمند دیگری وجود داشت، آیفون اصلی جان تازه‌ای در دنیای تلفن هوشمند مدرن دمید و برندهای دیگر را شکست داد. یک صفحه نمایش 3.5 اینچی چند لمسی که توسط iOS کار می‌کند. پس از عرضه اولین آیفون، وال استریت ژورنال اولین مدل آیفون را به عنوان یک لپ تاپ متوسط ​​یا یک لپ تاپ خوب و کارآمد معرفی کرد. ورود اولین آیفون به بازار با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و مجله تایم با کمی اغراق آن را محصول جدید سال نامید. 

یکی از چیزهایی که کاربران مختلف می‌خواهند ارزان ترین گوشی اپل 2022 است. در این مطلب به بررسی 3 مدل از ارزان ترین گوشی اپل می‌پردازیم. اگر می‌خواهید محصولی با کیفیت و با قیمت مناسب از اپل خریداری کنید، در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید.

 

مزایا و معایب ارزان ترین گوشی اپل 2022

  • اکوسیستم خاص اپل
  • رابط کاربری ساده
  • پردازنده قوی و سریع
  • امنیت بالا
  • قیمت مناسب
  • حافظه جانبی کمتر

ارزان ترین گوشی اپل

  1. گوشی موبایل اپل SE 2022
  2. گوشی موبایل اپل iPhone SE 2020
  3. گوشی موبایل اپل آیفون ۱۱

گوشی دست دوم اپل بخریم؟

  • خرید گوشی آیفون ۱۲ به بعد ارزش خرید دارد.
  • خرید گوشی آیفون ۱۲ به قبل توصیه نمی‌شود.
  •  

آیا گوشی ارزان برند اپل ارزش خرید دارد؟

  • گوشی آیفون SE با سخت افزاری قوی قطعا ارزش خرید بالایی دارد.

 

مزایا و معایب ارزان ترین گوشی اپل 2022

مزایا و معایب آیفون باعث می‌شود که این گوشی‌ها را دوست داشته باشیم و تصمیمات بهتری برای خرید یک گوشی جدید بگیریم. اگر تا به حال از گوشی اندرویدی استفاده می‌کرده‌اید، تغییر به گوشی آیفون می‌تواند کمی ترسناک باشد. زیرا همیشه در مورد اکوسیستم محدود آن و محدودیت‌های زیادی که در مسیر شما ایجاد می‌کند شنیده‌اید. از طرفی همیشه کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی را تحسین کرده‌اید یا ویژگی‌های منحصر به فردی که آیفون در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد توجه شما را به سمت آنها جلب کرده است.

 

ارزان ترین گوشی اپل 2022

 

مزایا گوشی ارزان اپل

در ادامه به مزایا ارزان ترین گوشی اپل 2022 می‌پردازیم تا بهتر با مزایای این گوشی‌های خوش ساخت و ارزان آشنا شوید.

 

اکوسیستم خاص اپل

اگر از مک بوک، اپل واچ یا آیپد اپل استفاده می‌کنید، آیفون بهترین گوشی برای شماست. شما به راحتی می‌توانید بین دستگاه‌های خود ارتباط برقرار کنید. اگر می‌خواهید فایل‌ها یا عکس‌ها را بین گوشی و لپ تاپ خود انتقال دهید، اتصال ساده موجود بین این دستگاه‌ها به شما کمک بزرگی خواهد کرد. یکی از چیزهایی که اپل به شما ارائه می‌دهد این است که می‌توانید یک ویدیو را در تلفن خود تماشا کنید و بعداً آن را روی لپ تاپ خود تماشا کنید. بزرگترین مزیت آیفون‌ها اکوسیستم اپل است که واقعا بی‌نظیر است.

 

رابط کاربری ساده

آیفون رابط کاربری ساده‌ای دارد و در بیشتر موارد رابط کاربری مشابه دیگر محصولات اپل است. یکی از بزرگترین مزیت‌های آیفون، سهولت اجرای اپلیکیشن‌ها و دسترسی به تمامی عملکردها است. این بدان معناست که گوشی‌های اندرویدی آزادی حرکت بیشتری را ارائه می‌دهند، اما استفاده از آن را برای کاربران دشوار می‌کند.

 

ارزان ترین گوشی اپل 2022

 

پردازنده قوی و سریع

به عنوان مثال، اگر بخواهیم گوشی آیفون 11 پرو مکس 2019 را با گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا مدل 2021 که بهترین گوشی اندرویدی حال حاضر است مقایسه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که آیفون بسیار بهینه تر است و قدرت پردازشی بیشتری نیز دارد و این قدرت در اختیار شما است. گوشی‌های اندرویدی انرژی زیادی را هدر می‌دهند و دلیل آن نیز مچ نبودن سیستم عامل با دستگاه است اما اپل بدلیل اینکه سیستم عامل و سخت افزار را خودش تولید می‌کند، چنین مشکلاتی ندارد.

 

امنیت بالا

یکی دیگر از مزیت‌های گوشی‌های آیفون در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی امنیت بیشتر آنهاست. اگرچه اندروید آزادی بیشتری را برای سفارشی‌سازی ارائه می‌دهد، اما این آزادی بیشتر با هزینه بالاتری همراه است. دسترسی به گوشی‌های اندرویدی آسان است و هکرها به راحتی می‌توانند به فایل‌های کاربران دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را سرقت کنند.

 

کوچک و جمع و جور بودن

گوشی‌های آیفون ارزان قیمت نظیر گوشی آیفون SE اپل، دارای طراحی مینیمال هستند و به راحتی درون دست جای می‌گیرند و می‌توانید خیلی ساده از آن‌ها استفاده کنید. گوشی‌هایی نظیر آیفون ۱۱ کمی بزرگتر هستند و شاید کارکردن با آن‌ها برای همه افراد مناسب نباشد.

 

مزایا گوشی ارزان اپل

 

قیمت مناسب

گوشی‌های آیفون ارزان قیمتی نظیر آیفون SE دارای قیمتی بسیار مناسب هستند و تنها ایرادی که دارند طراحی آن است. این گوشی‌ها دارای طراحی کلاسیک بوده ولی این طراحی جذابیت خاصی هنوز هم دارند. اگر قصد خرید گوشی اپل آیفون SE را دارید می‌توانید از فروشگاه آریا اقدام به خرید کنید و با قیمتی مناسب و گارانتی معتبر این محصول را در دستان خود بگیرید و از قدرت آن لذت ببرید.

 

معایب گوشی ارزان اپل

گوشی‌های ارزان قیمت اپل همانطور که دارای مزایای بسیاری هستند، اما معایبی نیز دارند که در ادامه به‌ آن‌ها خواهیم پرداخت تا شما کاربران آریا از معایب آن‌ها نیز با خبر شوید.

 

اکوسیستم محدود اپل

اکوسیستم اپل دارای ویژگی‌های خوب و بد است. مهمتر از همه، اکوسیستم اپل شما را درگیر خود نگه می‌دارد. در واقع، اگر آیفون دارید، ترجیح می‌دهید مک بوک داشته باشید تا رایانه شخصی ویندوزی. به همین دلیل، کمتر از محصولات شخص ثالث استفاده می‌کنید و ترجیح می‌دهید دستگاه‌هایی با برند اپل خریداری کنید. این یکی از ایرادات آیفون است که بسیاری از طرفداران اپل آن را لذت بخش می‌دانند.

 

حافظه جانبی کمتر

آیفون‌ها گوشی‌های فوق العاده‌ای هستند، اما یکی از بزرگترین معایب آیفون‌های اپل این است که از کارت حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین، اگر برای ذخیره فایل‌های خود به حافظه بیشتری نیاز دارید، ابتدا باید برای تهیه مدل آیفون با حافظه بیشتر هزینه کنید.

 

مزایا گوشی ارزان اپل

 

ارزان ترین گوشی اپل

گوشی‌های اپل دارای رنج قیمتی متفاوتی هستند و اپل سعی کرده تا با تولید آیفون‌های SE، گوشی‌های ارزان قیمتی را وارد بازار کند تا خریداران راحت‌تر بتوانند اقدام به خرید گوشی‌های اپل کنند و وارد اکوسیستم خاص اپل شوند. در ادامه به ۳ مدل از ارزان ترین گوشی اپل 2022 می‌پردازیم تا شما نیز بتوانید این گوشی‌های خاص ارزان قیمت را خریداری کنید و لذت ببرید. همچنین می‌توانید خرید خودتا را از طریق فروشگاه آریا با خیالی راحت انجام دهید.

  1. گوشی موبایل اپل SE 2022
  2. گوشی موبایل اپل iPhone SE 2020
  3. گوشی موبایل اپل آیفون ۱۱

 

گوشی موبایل اپل SE 2022

گوشی موبایل Apple iPhone SE 2022 یکی دیگر از ارزان ترین گوشی اپل 2022 است که در تاریخ 18 مارس 2022 به صوت رسمی در بازارهای جهانی عرضه شد ومورد استقبال خوبی نیز قرار گرفت. ظاهری زیبا و ساده این گوشی مورد استقبال بسیاری از کاربران اپل قرار گرفته که قصد ندارند زیاد هزینه کنند. ابعاد این محصول ارزان قیمت 138.4 x 67.3 x 7.3 میلی متر بوده که به خوبی درون دست جای می‌گیرد و برای حمل آن به فضای زیادی نیاز ندارید. وزن محصول 144 گرم است که از خستگی دست در هنگام استفاده جلوگیری می‌کند. پس می‌توانید ساعت‌های زیادی در روز را صرف وب گردی کنید و یا با آن بازی کنید. ارزان ترین گوشی اپل دارای صفحه نمایشی با وضوح تصویری در حدود 750 در 1334 پیکسل است. این کیفیت کلی به شما کمک می‌کند محتوای با کیفیت بالا را تماشا کنید. نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز است.

دوربین اصلی گوشی اپل SE 2022 از کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی بهره برده است و ویژگی‌های رضایت بخشی را برای ثبت تصاویر ارائه می‌دهد. تصاویر گرفته شده توسط این مدل گوشی بسیار مناسب می‌باشد. رزولوشن دوربین سلفی 7 مگاپیکسل است که کیفیت خوبی را برای تماس‌های تصویری به شما می‌دهد. اسپیکرهای گوشی اپل از صدای دو کاناله پشتیبانی می‌کند که صدای پخش شده خوب است و راضیتان می‌کند. باتری قدرتمند و باکیفیت این گوشی از نوع لیتیوم یونی می‌باشد. 

 

گوشی موبایل اپل SE 2022

 

ظرفیت باتری 2018 میلی آمپر ساعتی این گوشی اپل نیازهای استفاده روزانه شما را برآورده می‌کند. پشتیبانی از شارژ سریع 20 واتی در وقت شما صرفه جویی می کند و باعث می‌شود کمی باتری زودتر شارژ شود. گوشی موبایل اپل iPhone SE 2022 بسیار ساده و زیبا طراحی و ساخته شده که قطعا از طراحی آن شگفت زده خواهید شد. طراحی کلاسیک که شما را یاد روزهای آیفون ۶ و ۷ می‌اندازد. رنگ زیبای بدنه در نزدیکی محل قرارگیری دکمه‌های فیزیکی برای تنظیم صدا، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب می‌کند. در زیر نمایشگر یک دکمه دایره‌ای وجود دارد که این کلید دارای حسگر اثر انگشت بوده و برای باز کردن قفل گوشی موبایل استفاده می‌شود.

صفحه نمایش آیفون SE 2022 از نوع Retina IPS LCD می‌باشد. این فرمت نمایش برای پخش فیلم و سریال یا وبگردی بسیار خوب و جذاب است. اندازه نمایشگر 4.7 اینچی از وضوح 750 در 1334 پیکسل استفاده می‌کند که برای پخش محتوای بصری با کیفیت بالا همراه شما می‌باشد. طبق گفته اپل، نسبت صفحه نمایش پنل جلویی 65.4 درصد است که برای دستگاهی با این اندازه بسیار مناسب است. این نمایشگر از قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ بهره می‌برد که رنگ‌های انواع فیلم و عکس را در نزدیک ترین حالت به واقعیت نشان می‌دهد. مقاومت در برابر آب و گرد و غبار این گوشی ارزان قیمت به شما این اطمینان را می‌دهد که در زیر باران و برف به راحتی از دستگاه خود استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که گوشی‌های اپل را از سایر شرکت‌های موجود در بازار متمایز می‌کند دوربین آن است. به لطف لنز دوربین با کیفیت 12 مگاپیکسلی، می‌توانید تصاویر و فیلم<های خود را با وضوح بالا ضبط کنید. وجود لرزشگیر اپتیکال تصویر در کنار فناوری فوکوس خودکار لذت استفاده از یک دستگاه خوب را به کاربران می‌دهد. البته نباید انتظار خیلی زیادی از آن داشته باشید و در حد یک گوشی میان رده این گوشی ارزان قیمت را بدانید و نه بیشتر. در بالای صفحه نمایش یک دوربین سلفی با دیافراگم f/2.2 و وضوح 7 مگاپیکسل وجود دارد که کار راه انداز است.

 

 

گوشی موبایل اپل iPhone SE 2020

گوشی موبایل اپل iPhone SE 2020 یکی از ارزان ترین گوشی اپل 2022 است. شرکت اپل ویژگی‌های کاربردی را برای این دستگاه در نظر گرفته است. در نگاه اول به ظاهر دستگاه، ابعاد کوچک و جمع و جور را مشاهده خواهید کرد که بسیار خوب بوده و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. این گوشی ارزان قیمت برای استفاده طولانی مدت در طول روز مناسب است و اذیتتان نمی‌کند. وزن 148 گرمی محصول از خسته شدن دست کاربر در حین کار جلوگیری می‌کند.

می‌توانید به راحتی ساعت‌ها در روز و شب صحبت کنید و از گوشی خود استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که باتری آن چندان قوی نیست که زیاد دوام بیاورد. قیمت این تلفن همراه به دلیل قابلیت‌ها و کیفیتی که دارد بسیاری از مشتریان را شوکه کرده است. در زمان عرضه آیفون SE آخرین نسخه سیستم عامل اپل iOS 13 بود اما با هر آپدیت می‌توانید آخرین نسخه را روی گوشی خود اجرا کنید. تراشه استفاده شده در دستگاه A13 Bionic بوده که واقعا قدرتمند است. از این مدل برای گوشی‌های گران قیمت دیگر این شرکت نیز استفاده شده است.. پردازنده گرافیکی این تراشه Apple Graphics است که از نظر پردازشی واقعا بی نظیر بوده و قطعا راضی خواهید شد. تنها نقطه ضعف این گوشی باتری آن است که جواب این همه قدرت پردازشی را برای ساعت‌های طولانی نمی‌دهد.

نمایشگر 4.7 اینچی آیفون SE اپل با وضوح تصویر 750 در 1334 پیکسل تجربه باکیفیتی از دستگاه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا جزئیات تصویر به خوبی نمایش داده شود. یک لنز واید 12 مگاپیکسلی در هنگام ضبط عکس و فیلم شما را همراهی می‌کند، بنابراین نیازی به خرید دوربین حرفه ای ندارید و می‌توانید تصاویر خوبی را ثبت کنید. جدای از آن، دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 نیز برای تماس‌های ویدیویی مفید است نه بیشتر. با استفاده از دوربین سلفی می‌توانید در جلسات آنلاین و کنفرانس‌های آموزشی شرکت کنید. در نهایت ارزان ترین گوشی اپل دارای باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 1821 میلی آمپر ساعت است. این باتری در کمترین زمان ممکن شارژ می‌شود و با استفاده سبک تا یک روز دوام می‌آورد.

 

گوشی موبایل اپل iPhone SE 2020

 

می‌توانید هر محتوای بصری را برروی صفحه نمایش SE با کیفیت بالا تماشا کنید که واقعا خوب است. برای ساخت صفحه نمایش این گوشی از فناوری IPS استفاده شده است. وضوح تصویر 750 در 1334 پیکسل جزئیات زیادی را در فیلم‌ها و عکس‌ها نشان می‌دهد که قطعا راضی‌تان می‌کند اگر از حاشیه زیاد آن بگذریم. پشتیبانی از 16 میلیون رنگ به نمایش رنگ‌های واقعی کمک می‌کند. تراکم پیکسلی 326 پیکسل در اینچ وضوح بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که قطعا راضی خواهید شد.

لازم به ذکر است که پشت و جلوی ارزان ترین گوشی اپل از شیشه ساخته شده است. به همین دلیل باید مراقب ضربات فیزیکی باشید تا خدایی نکرده دچار شکستگی نشود. فریم این دستگاه از آلومینیوم ساخته شده است و این محصول از استاندارد ضد گرد و غبار و ضد آب IP67 بهره می‌برد که مورد استقبال بسیاری از خریداران قرار گرفته است. خوشبختانه گوشی موبایل اپل آیفون SE 2020 از نظر دوربین نیز عملکرد خوبی دارد و یک لنز 12 مگاپیکسلی به خوبی در پشت و بالای گوشی قرار گرفته است که می‌تواند جوابگوی نیازهای شما باشد.

تراشه استفاده شده در آیفون SE 2020 نیز Apple A13 Bionic بوده که با طراحی 7 نانومتری است. اپل از پردازنده گرافیکی با 4 هسته استفاده کرده است تا قدرت این محصول را بالا ببرد. سیستم عامل iOS 13 برای بروزرسانی برای خریداران در دسترس است و این محصول آپدیت‌های جدید را دریافت خواهد کرد. باتری موجود در این گوشی هوشمند برای استفاده طولانی مدت نسبتا مناسب است ولی نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.این باتری از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت 1821 میلی آمپر ساعت بوده که قابل تعویض نیست و نسبت به رقبای خود نیز دیر شارژ می‌شود.

 

 

گوشی موبایل اپل آیفون ۱۱

گوشی موبایل اپل آیفون ۱۱ یکی دیگر از ارزان ترین گوشی اپل 2022 است که جزو یکی از پرفروش ترین گوشی‌ها نیز بوده است. حافظه 128 گیگابایتی و رم 4 گیگابایتی این محصول به شما امکان ذخیره فایل‌های زیادی را می‌دهد. بنابراین می‌توانید با خیال راحت عکس‌ها و فیلم‌های خود را ضبط کرده و اپلیکیشن‌های لازم را نصب کنید. این گوشی اپل دارای صفحه نمایشی با فناوری IPS است که آخرین نمونه موجود در بازار می‌باشد.

شیشه ضد خش و پوشش اولئوفوبیک برای کاهش انعکاس نور و لک شدن دست در استفاده روزانه اکثر کاربران را راضی نگه داشته است. مهم ترین نکته در مورد آیفون 11 اپل پشتیبانی از دو سیم کارت است، این ویژگی به راحتی بسیاری از نیازهای مشتریان را برطرف می‌کند و لازم بود که اپل چنین کاری را انجام دهد. دو لنز دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت گوشی تعبیه شده که می‌توانید از آن برای گرفتن تصویری طبیعی و شفاف از سوژه مورد نظر استفاده کنید. هر دو دوربین مجهز به لرزشگیر اپتیکال هستند و در نتیجه تمامی نیازهای کاربران را برطرف می‌کنند. 

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی دارای گشودگی دیافراگم f/2.2 است که در هنگام مکالمه تصویری به خریدار کمک می‌کند. همچنین این گوشی خاص، توانایی دریافت صدا در حین مکالمه از طریق میکروفون را با کیفیتی بالا دارد. به لطف این ویژگی می‌توانید حتی در محیط‌های شلوغ از مکالمات بدون نویز اضافی لذت ببرید. باتری این گوشی موبایل با ظرفیت 3110 میلی آمپر ساعت در حداقل زمان شارژ می‌شود ولی نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

 

گوشی موبایل اپل آیفون ۱۱

 

این محصول رنگی جذاب دارد که مورد قبول افراد با سلایق مختلف است و طبق گفته شرکت سازنده، پشت و جلوی گوشی از شیشه مقاوم ساخته شده است که در صورت ضربه فیزیکی کمی مقاوم است. برای محافظت بیشتر باید از قاب گوشی موبایل استفاده کنید تا مشکلی برای گوشی پیش نیاید. فریم آلومینیومی گوشی موبایل اپل آیفون 11 زیبایی محصول را بیشتر کرده و آن را مقاوم تر می‌کند. در پنل جلویی گوشی موبایل یک صفحه نمایش 6.1 اینچی برای تماشای فیلم، سریال و وب گردی تعبیه شده است. می‌توانید محتوای بصری خود را بر روی صفحه نمایش IPS با وضوح 828 در 1792 مشاهده کنید. رزولوشن 326 پیکسل در هر اینچ به کاربران تجربه‌ای با کیفیت بالا می‌دهد. نمایشگر جزئیات مختلفی را در هنگام انجام بازی‌های متعدد به مشتریان نشان می‌دهد. گواهی IP67 به این معنی است که می‌تواند به مدت 30 دقیقه در برابر گرد و غبار و آب در عمق یک متری مقاومت کند.

دوربین اصلی آیفون 11 اپل شامل دو لنز مگاپیکسلی است. هر دوربینی برای ثبت لحظات فراموش نشدنی شما استفاده می‌شود. علاوه بر این دوربین سلفی دارای سنسور 12 مگاپیکسلی است که می‌توانید از آن برای گرفتن عکس‌های سلفی و برقراری تماس تصویری استفاده کنید. همچنین امکان ضبط ویدیو با رزولوشن 1920 در 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه وجود دارد. این گوشی اپل در حال حاضر با پشتیبانی از سیستم عامل iOS 13 وارد بازار شده است اما نکته اصلی این است که شما می‌توانید هر بار که سیستم عامل اپل ارتقا پیدا می‌کند آن را بروزرسانی کنید.

 

گوشی دست دوم اپل بخریم؟

 

گوشی دست دوم اپل بخریم؟

گوشی‌های دست دوم کمی برای خرید ریسک دارند و شما نمی‌دانید نفر قبلی که از گوشی استفاده کرده است چه بالاهایی سر گوشی آورده که الان قصد فروش آن را دارد. اگر قبلا آیفون در دست داشته‌اید و نمی‌توانید از اکوسیستم آن دل بکنید و یک گوشی نو اندرویدی بخرید باید خیلی حواستان باشد تا کلاه بزرگی سرتان نرود. اگر قصد خرید گوشی دست دوم اپل را دارید باید حتما از آیفون ۱۲ به بالا را خریداری کنید که ارزش خرید داشته باشد و ریسک خرابی آن نیز کمتر شود. از مدل آیفون ۱۲ به قبل اصلا ارزش خرید ندارد و بهتر است به فکر خرید این مدل‌ها نباشید.

 

آیا گوشی ارزان برند اپل ارزش خرید دارد؟

با بالاتر رفتن قیمت دلار و بالارفتن قیمت آیفون‌های جدید، آیفون‌های ارزان اپل نیز قیمت نجومی پیدا کردند. این گوشی‌ها دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به گوشی‌های پرچمدار اپل هستند و نسبت به سخت افزاری که دارند از ارزش خرید بالایی برخوردارند. اگر قصد خرید گوشی اپل با قیمتی مناسب را دارید، گوشی‌های ارزان قیمت آیفون SE می‌توانند بسیار گزینه مناسبی باشند. برای خرید گوشی آیفون SE می‌توانید از فروشگاه آریا اقدام به خرید کنید.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-74

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند