فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

بهترین لپ ‌تاپ های اپل 2023

یوسف هنرمند

جمعه, 05 اسفند 1401

بهترین لپ ‌تاپ های اپل 2023

 

لپ تاپ های برند اپل از نظر کیفیت ساخت، قطعات، طراحی زیبا و جذاب بودن و عملکرد عالی با سایر برندهای لپ تاپ قابل مقایسه نیستند. این شرکت پیشرو و مورد اعتماد در زمینه تولید لپ تاپ و مک بوک، لپ تاپ مخصوص تمامی کاربران و کارکردها را تولید کرده است. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت لپ تاپ های اپل، امنیت بالا و مقاومت بالای آنها در برابر ویروس ها و بدافزارها است. نکته مهم دیگر در مورد بهترین لپ تاپ های اپل، ارائه به روز رسانی های جدید است که به کاربران امکان می دهد نرم افزار را روی همان لپ تاپ قدیمی اپل به روز کنند.

مک‌ بوک‌ های جذاب‌ تر اپل با تراشه‌ های اختصاصی اپل برای کارهای سنگین مناسب‌ تر به نظر می‌ رسند، به خصوص که عمر باتری بهتر از رقبای ویندوزی دارند، بنابراین می‌ توانید با خیال راحت بیش از یک روز با مک بوک خود کار کنید. در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به بهترین لپ ‌تاپ های اپل 2023 بپردازیم و این لپ تاپ ها را به شما کاربران عزیز معرفی کنیم.

 

لپ تاپ 14 اینچ اپل مدل MacBook MKGQ3 M1 Pro

سری لپ تاپ های مک بوک اپل طرفداران زیادی دارد. این لپ تاپ ها قدرت پردازشی بسیار بالایی دارند که بر محبوبیت این سری می افزاید. یکی از مدل های این سری قدرتمند مک بوک MKGQ3 M1 Pro است که جزو بهترین لپ ‌تاپ های اپل 2023 نیز است. اپل برای طراحی این مدل، روند همیشگی خود را حفظ کرده و در کنار ظرافت و زیبایی، ویژگی های سخت افزاری مورد علاقه خود را نصب کرده است. این مک بوک مجهز به پردازنده قدرتمند M1 Pro است که می تواند از پس برنامه های سنگین با گرافیک 16 هسته ای برآید. اپل برای این مدل از صفحه نمایش 14.2 اینچی استفاده کرده است. پنل این نمایشگر از نوع Liquid Retina XDR است و رزولوشن استثنایی 3024x1964 پیکسل را نمایش می دهد. به طور کلی این نمایشگر جزئیات بسیار دقیق هر تصویر را با 254 پیکسل در هر اینچ نشان می دهد. مک بوک MKGQ3 M1 Pro دارای 3 پورت USB-C با قابلیت پشتیبانی از 4 تاندربولت است.

 


 

حتما بخوانید: بهترین گوشی های مناسب عکاسی


لپ تاپ 14 اینچ اپل مدل MacBook  MKGP3 M1 Pro

لپ‌تاپ‌ های سری مک‌ بوک شرکت اپل از طرفداران بسیاری برخوردار هستند. این لپ‌ تاپ‌ ها توان پردازشی بسیار بالایی دارند که بر محبوبیت این سری می‌ افزاید. یکی از مدل‌ های این سری قدرتمند، MacBook MKGP3 M1 Pro است. اپل برای طراحی این مدل، رویه همیشگی خود را حفظ کرد و در کنار ظرافت و زیبایی، امکانات سخت‌ افزاری مطلوبی را تعبیه کرده است. این مک‌ بوک به پردازنده قدرتمند M1 Pro مجهز شده که با گرافیک 14-core می‌ تواند از پس اجرای برنامه‌ های سنگین برآید. اپل برای این مدل از یک نمایشگر 14.2 اینچی استفاده کرده است. پنل این نمایشگر از نوع Liquid Retina XDR display و رزولوشن فوق‌العاده 3024x1964 پیکسلی را به نمایش می‌ گذارد. در اصل این نمایشگر با نمایش 254 پیکسل در هر اینچ جزئیات بسیار دقیقی از هر تصویر را به نمایش می‌ گذارد. لپ تاپ MacBook MKGP3 M1 Pro دارای 3 عدد پورت USB-C با قابلیت پشتیبانی از4 ThunderBolt است.


لپ تاپ 13 اینچ اپل مدل MacBook Air MGNE3

مک بوک ایر اولین کامپیوتر اپل با پردازنده مبتنی بر ARM به نام M1 خواهد بود. همانطور که انتظار می رفت، مک بوک در ظاهر و طراحی تفاوتی با مدل اینتل ندارد و شبیه به مدل قبلی است. بزرگترین تغییرات در مک بوک ایر در داخل رخ می دهد. مدار مجتمع M1 توان پردازشی مورد نیاز کاربر را با راندمان بالا و مصرف انرژی کم فراهم می کند. در این لپ تاپ در هر دو قسمت یک CPU 8 هسته ای و یک واحد پردازش عصبی 16 هسته ای وجود دارد. با توجه به عملکرد بالای پردازنده یکپارچه M1، این لپ تاپ دارای سیستم خنک کنندگی نیست و اپل می گوید که پردازنده 3.5 برابر قدرتمندتر و 4 برابر کوچکتر است. 

همچنین این لپ تاپ 5 برابر سریعتر از نسل قبلی کار می کند. در همین حال، به لطف واحد پردازش عصبی 16 هسته ای M1، یادگیری ماشین اولیه مانند تشخیص چهره یا تشخیص اشیا 9 برابر سریعتر انجام می شود. طبق گفته اپل، تراشه M1 داخل مک بوک ایر سریعتر از «98 درصد رایانه های فروخته شده در سال گذشته» است. اپل می گوید که به لطف دستگاه حافظه M1 و حافظه جدید، SSD مک بوک ایر تا 2 برابر سریعتر از قبل هستند. Thunderbolt 3 (پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه) را در اختیار کاربران قرار می دهد. این پورت ها دیگر از گرافیک خارجی پشتیبانی نمی کنند اما با کمک آنها می توان یک نمایشگر خارجی با وضوح 6K و نرخ به روز رسانی 60 هرتز را به مک بوک متصل کرد. مک بوک ایر دارای یک اسپیکر با پشتیبانی از Dolby Atmos، یک ماژول Wi-Fi 6 و بلوتوث 5 در داخل است. مانند قبل، این لپ تاپ از دوربین 720p استفاده می کند. اما اکنون، به لطف پردازنده سیگنال تصویر روی تراشه M1، تصاویر با نویز کمتر و کنتراست گسترده تر ثبت می شوند.

 

 

حتما بخوانید: نگاهی به گلکسی s23 اولترا سامسونگ

 

لپ تاپ 16 اینچ اپل مدل MacBook MK1E3 M1 Pro

سری لپ تاپ های مک بوک اپل طرفداران زیادی دارد. لپ تاپ قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد که بر محبوبیت این دسته می افزاید. یکی از مدل های این سری قدرتمند مک بوک MK1E3 M1 Pro است که جزو بهترین لپ ‌تاپ های اپل 2023 می باشد. اپل برای طراحی این مدل، روند معمول را حفظ کرده و با ظرافت و زیبایی، امکانات سخت افزاری مورد نظر را نصب کرده است. این مک بوک مجهز به پردازنده قدرتمند M1 Pro است که می تواند از پس برنامه های سنگین با گرافیک 16 هسته ای برآید. اپل برای این مدل از صفحه نمایش 16.2 اینچی استفاده کرده است. پنل صفحه نمایش از نوع Liquid Retina XDR است و وضوح باورنکردنی 3456x2234 پیکسل دارد. به طور پیش فرض، این صفحه نمایش جزئیات بسیار دقیق هر تصویر را با 254 پیکسل در هر اینچ نشان می دهد. مک بوک MK1E3 M1 Pro دارای 3 پورت USB-C با قابلیت پشتیبانی از 4 تاندربولت است.
 

لپ تاپ 13 اینچ اپل مدل MacBook pro MYDC2

اپل مک بوک پرو 2020 را در رویداد One More Thing معرفی شد که جزو بهترین لپ ‌تاپ های اپل 2023 می باشد. این مک بوک از صفحه نمایش 13 اینچی و پردازنده مخصوص اپل به نام M1 و سیستم عامل macOS Big Sur استفاده می کند. همانند قبل، این محصول با بدنه آلومینیومی یکپارچه، صفحه نمایش 13.3 اینچی رتینا با وضوح 1600 در 2560 پیکسل و لبه های نسبتا باریک یکی از چشمگیرترین اولترابوک های بازار به حساب می آید. طبق گفته اپل، این دستگاه 3 برابر سریعتر از نسل قبلی است. 

پردازنده گرافیکی M1 هشت هسته ای نیز 5 برابر سریعتر است. در نهایت سرعت این مک بوک 3 برابر بیشتر از نسل قبل است. مک بوک پرو 13 اینچی از 8 یا 16 گیگابایت رم یکپارچه استفاده می کند و با حافظه SSD با ظرفیت 256، 512، 1024 فروخته می شود. اولترابوک حرفه ای اپل با کمک یک باتری بزرگتر می تواند 10 ساعت بیشتر از مدل قبلی خود شارژ نگه دارد. این باتری 58.2 وات ساعتی از کاربران برای 17 ساعت گشت و گذار در اینترنت یا 20 ساعت پخش ویدیو پشتیبانی می کند و با شارژر 61 واتی USB-C در دسترس است. 

به کمک آن، برنامه نویسان می توانند با یک بار شارژ دستگاه، چهار ساعت بیشتر از قبل شارژ دریافت کنند، اما اکنون به لطف پردازنده M1، تصاویر با نویز کمتر و محدوده وسیع تری ثبت می شود. این اولترابوک 13 اینچی امنیت را از طریق Touch ID با کمک تراشه Secure Enclave M1 فراهم می کند و مانند همتای خود اینتل دارای دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه)، پورت Thunderbolt 3 ( دارای پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه) و اتصال صفحه نمایش 6K با فرکانس 60 هرتز می باشد، اما خبری از سازگاری با تصویر خارجی نیست، مک بوک پرو 13 اینچی همچنان از جک 3.5 میلی متری هدفون استفاده می کند و دارای ماژول Wi-Fi 6 با بلوتوث 5 است.

 


 

حتما بخوانید: بهترین پاوربانک های ۲۰۲۳


لپ تاپ 16 اینچ اپل مدل MacBook pro MK193

سری لپ تاپ های مک بوک اپل با مشخصات فنی قوی و بدون تعاریف اضافی توانسته اند عملکردی عالی و مقرون به صرفه ارائه دهند. یکی از قدرتمندترین لپ تاپ های این سری، MacBook MK193 مدل 2021 می باشد که جزو بهترین لپ ‌تاپ های اپل 2023 نیز است، این لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 16.2 اینچی Liquid Retina XDR از نوع 2234 x 3456 پیکسل است که می تواند 254 پیکسل در هر اینچ را نمایش دهد. باید گفت با در نظر گرفتن مشخصات در نظر گرفته شده با صفحه نمایشی قدرتمند و بسیار با کیفیت روبرو هستیم. اما مشخصات قدرتمند این صفحه نمایش به پایان نرسیده است و باید بدانید که توانایی ارائه نرخ رفرش 120 هرتز را دارد که صفحه نمایشی روان و بدون تاخیر را ارائه می دهد. 

اما بدون شک ویژگی اصلی لپ تاپ های سری مک بوک اپل، پردازنده در نظر گرفته شده است. MacBook MK193 2021 همچنین مجهز به پردازنده قدرتمند Apple M1 Pro است که می تواند عملکرد عالی را در هنگام اجرای برنامه های سنگین ارائه دهد. وزن مناسب این لپ تاپ (2.1 کیلوگرم) در حال حاضر به راحتی قابل حمل است و ابعاد مک بوک پرو MK193 2021 مناسب و جمع و جور است و فضای زیادی نیاز ندارد.
 

لپ تاپ 13 اینچ اپل مدل MacBook pro MYD82

اپل همچنین در رویداد One More Thing از MacBook Pro 2020 رونمایی کرد که جزو بهترین لپ ‌تاپ های اپل 2023 می باشد. این مک بوک از صفحه نمایش 13 اینچی و پردازنده M1 اپل و MacOS Big Sur استفاده می کند. همانند قبل، این محصول با بدنه آلومینیومی یکپارچه، رتینا 13.3 اینچی، رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل و حاشیه باریک، یکی از جذاب ترین اولترابوک های بازار به حساب می آید و 3 برابر سریعتر از نسل قبلی خود است. همچنین پردازنده گرافیکی هشت هسته ای M1 آن 5 برابر سریعتر است. 
 

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-105

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند