فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با s22 ultra

یوسف هنرمند

چهارشنبه, 26 بهمن 1401

مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با s22 ultra

 

چندی پیش اپل نسل جدید آیفون را معرفی کرد. در این خانواده، آیفون 14 پرو مکس یکی از پرچمداران است. در ادامه آیفون 14 پرو مکس و گلکسی اس 22 اولترا (گل سرسبد سامسونگ) را با هم مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کدام شرکت بهترین گوشی‌های موبایل را ساخته است. حال در این مقاله سعی می‌کنیم دو تا از مهم ترین و مطرح ترین بازیگران صنعت موبایل یعنی اپل آیفون 14 پرو مکس و سامسونگ گلکسی اس 22 را از دیدگاه های مختلف و از نظر طراحی، صفحه نمایش، عملکرد، دوربین و سایر قسمت ها به چالش بکشیم. در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با s22 ultra بپردازیم.

 

طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس با s22 ultra

با مقایسه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی اس 22 اولترا، متوجه می‌شویم که گلکسی اس 22 اولترا نسبت تصویر وسیع‌تری نسبت به سایر گوشی‌ها دارد که در طراحی متفاوت به نظر می‌رسند. از طرف دیگر، آیفون به همان اندازه بزرگ است، اما گوشه‌های گرد دارد و شاید کمی این بزرگ بودن اذیت کننده باشد. در هر دو مدل پنل جلو و پشت با محافظ گوریلا گلس محافظت می‌شود و به شدت مقاوم است. در آیفون 14 پرو مکس فریم براق فولادی و در اس 22 اولترا شاهد آلومینیومی هستیم.

این دو تلفن همراه دارای گواهی IP68 نیز هستند، بنابراین نگران ورود آب و گرد و غبار نباشید. در قسمت پورت‌ها نیز باید اشاره کنیم که گلکسی اس 22 اولترا از طریق کانکتور USB-C  شارژ می‌شود، در حالی که آیفون همچنان به کانکتور لایتنینگ خود دل بسته است. البته زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر پورت آیفون از Lightning به USB-C در آینده به گوش می‌رسد.

 

 

حتما بخوانید: بهترین گوشی های شیائومی: کدام گوشی های شیائومی را بخریم

 

نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس با s22 ultra

در قسمت نمایشگر با تفاوت‌های کوچکی مواجه می‌شویم. در جایی که اندازه صفحه نمایش در آیفون 6.7 اینچ و در گلکسی 6.8 اینچ است، حتی در مقایسه گلکسی اس 22 اولترا با آیفون 14 پرو مکس، گلکسی اس 22 اولترا وضوح بالاتری روی کاغذ نسبت به آیفون 14 دارد. البته در عمل تفاوت چندانی وجود ندارد. از نظر فناوری صفحه نمایش، آیفون از آخرین پنل OLED M12 استفاده می‌کند، در حالی که S22 Ultra از تکنولوژی قدیمی خودش استفاده کرده است. همچنین طبق گفته اپل، روشنایی صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس به 2000 نیت خواهد رسید، در حالی که روشنایی صفحه نمایش S22 اولترا در نهایت به 1750 نیت خواهد رسید.  با این حال در دنیای واقعی تفاوت قابل توجهی نیست و شاهد کیفیت خیره کننده و وضوح بالا و بازتولید رنگ عالی در هر دو مدل هستیم.

 

دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس با s22 ultra

شاید جالب‌ترین بخش، مقایسه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی اس 22 اولترا از نظر عملکرد دوربین باشد. از سوی دیگر، سامسونگ چندین سال است که از سنسور 108 مگاپیکسلی با وضوح بالاتر برای دوربین اصلی استفاده می‌کند، اما چیزی که اپل به آن نزدیک نشده است، لنز پریسکوپ 10 برابری در گلکسی اس 22 اولترا است که می‌تواند برای زوم در فواصل طولانی استفاده شود. همچنین، با زوم دیجیتال، می‌توانید جسم را تا 100 برابر بزرگ کنید.  از نظر کیفیت تصاویر نیز شاهد کیفیت بالایی تصویر در هردو گوشی هستیم و قطعا تصاویر گرفته شده در این دو گوشی راضی‌تان خواهد کرد و می‌توان تصاویر بسیار خوبی را ثبت کرد.

 

 

حتما بخوانید: نگاهی به گلکسی s23 اولترا سامسونگ

 

عملکرد آیفون ۱۴ پرو مکس با s22 ultra

در قلب آیفون 14 پرو مکس، تراشه انحصاری A16 Bionic اپل قرار دارد که مبتنی بر فناوری جدید و پیشرفته 4 نانومتری است، در حالی که گلکسی اس 22 اولترا بر اساس پردازنده کوالکام اسنپدراگونطراحی شده است. همچنین نسخه بین المللی آن از یک تراشه متفاوت، Exynos 2200  سامسونگ پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، آیفون 14 پرو مکس دارای 6 گیگابایت رم است، در حالی که گلکسی اس 22 اولترا در مدل پایه دارای 8 گیگابایت رم است، اما نسخه رم 12 گیگابایتی نیز موجود است که انجام چند کار را برای کاربران آسان می‌کند.
اما باید بگوییم که بحث میزان رم در iOS و اندروید همیشه چالش برانگیز بوده است، اما آنچه مشخص است این است که میزان رم در گلکسی اس 22 اولترا مزیت خاصی ندارد و آیفون 14 پرو مکس به لطف سیستم عامل یکپارچه و سازگار و همان 6 گیگابایت رم، انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. در واقع این میزان رم در گوشی‌های اندرویدی به دلیل ماهیت این سیستم عامل بیشتر است و شرکت‌ها برای رسیدن به سطح عملکرد بهتر باید میزان رم را افزایش دهند.

 

باتری آیفون ۱۴ پرو مکس با s22 ultra

با باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی، قطعا انتظار دارید گلکسی اس 22 اولترا در مقایسه با آیفون 14 پرو مکس عمر باتری بیشتری داشته باشد، به خصوص که ظرفیت باتری گوشی جدید اپل حتی به 4400 میلی آمپر ساعت هم نمی‌رسد.اما این طوری نیست. با توجه به عملکرد خوب آیفون 13 پرو مکس در تست باتری، می‌توان گفت که سیستم عامل iOS در زمینه مدیریت انرژی عملکرد بهتری دارد. البته تا زمان انتشار تست باتری آیفون 14 پرو مکس باید منتظر تصمیم نهایی باشیم. اما انتظار داریم آیفون در این زمینه از گلکسی اس 22 اولترا پیشی بگیرد.

 

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند سامسونگ

 

جمع بندی آیفون ۱۴ پرو مکس با s22 ultra

به طور کلی به نظر می‌رسد که آیفون 14 پرو مکس در برخی موارد به راحتی می‌تواند گلکسی اس 22 اولترا را شکست دهد. در بسیاری از موارد همچون میزان شارژدهی و میزان استفاده رم و روان بودن و یکپارچه بودن سیستم عامل قطعا آیفون از سامسونگ پیشی می‌گیرد. آیفون مزایایی مانند چیپ جدید و سریع‌تر، ویژگی‌های جدید  Dynamic Island، اتصال ماهواره‌ای، پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر و عمر باتری بیشتر را در اختیار مصرف ‌کنندگان قرار می‌دهد. از سوی دیگر، Galaxy S Pen، شارژ سریعتر، دوربین گوشی خوب، قابلیت زوم 100 برابری، رابط کاربری و تجربه سیستم عامل اندروید برای طرفداران را داراست.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-99

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند