فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

مقایسه ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۲

یوسف هنرمند

جمعه, 28 بهمن 1401

مقایسه ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۲

 

گوشی موبایل Redmi Note 12 در واقع جانشین Redmi Note 11 است که توسط شیائومی در بازار میان رده عرضه شده است. در مقاله مقایسه شیائومی ردمی نوت 12 و شیائومی ردمی نوت 11 به بررسی هر محصول از جنبه‌های مختلف می‌پردازیم، پس در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به مقایسه ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۲ بپردازیم و به شما بگوییم که کدام گوشی بهتر است.

 

طراحی مقایسه ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۲

شیائومی ردمی نوت 12 طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبلی خود دارد. این تفاوت به دلیل تغییر پنل پشتی و تفاوت ظاهری ماژول دوربین گوشی است. همانطور که از محصولات شیائومی انتظار می‌رفت، این مدل گوشی هوشمند جدید نسبت به قیمت مناسب خود از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است. ابعاد گوشی شیائومی ردمی نوت 12 165.9 در 76.2 میلی متر و ضخامت آن 8 میلی متر است.

اطلاعات مربوط به ابعاد ردمی نوت 12 نشان می‌دهد که ابعاد این گوشی در مقایسه با نسل قبلی یعنی ردمی نوت 11 بزرگتر و در عین حال باریکتر است. سمت راست ردمی نوت 12 دارای کلید پاور و دکمه تنظیم صدا است، در حالی که پایین گوشی دارای پورت شارژ USB Type-C و میکروفون است. هر دو گوشی آینده شیائومی از نظر جنس بدنه بادوام و انحنای بدنه گوشی تفاوت چندانی با هم ندارند و از نظر ارگونومی شبیه به یکدیگر هستند.

دو گوشی شیائومی ردمی نوت 12 و شیائومی ردمی نوت 11 بهبود نسبی در طراحی دارند، هر دو دارای طراحی و کیفیت منحصر به فردی هستند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود یکی از گوشی‌های شیائومی را انتخاب و خریداری کنید.

 

 

حتما بخوانید: بهترین گوشی های شیائومی: کدام گوشی های شیائومی را بخریم

 

نمایشگر مقایسه ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۲

شیائومی ردمی نوت 12 دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED است که در مقایسه با Redmi Note 11 با صفحه نمایش 6.43 اینچی و پنل AMOLED از نظر اندازه و کیفیت تصویر بهبود یافته است. جدای از افزایش روشنایی و اندازه صفحه نمایش، بهبود نرخ رفرش از 90 هرتز به 120 هرتز یکی از تغییرات مثبت و قابل توجه این گوشی است. با بهبود نرخ رفرش در گوشی شیائومی ردمی نوت 12، می‌توانید سریعتر از گوشی ردمی نوت 11 از صفحه نمایش استفاده کنید.

حداکثر روشنایی 1200 نیت در گوشی نوت 12 و در مقابل روشنایی 1000 نیتی در گوشی ردمی نوت 11 به شما این امکان را می‌دهد که در زمانی که محیط بسیار روشن است، کیفیت بهتری از صفحه نمایش را مشاهده کنید. اگر بخواهیم تراکم پیکسلی دو گوشی شیائومی را که پارامتر بسیار مهمی برای تعیین کیفیت تصویر است مقایسه کنیم، باید گفت که شیائومی ردمی نوت 12 دارای تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ نسبت به شیائومی است. نوت 11 دارای 409 پیکسل در هر اینچ است. نسبت به نسخه قبلی سبک‌تر بوده و بررسی صفحه نمایش نشان می‌دهد که هر دو گوشی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند.

 

مقایسه دوربین مقایسه ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۲

در قسمت مقایسه دوربین می‌توان گفت نسل جدید گوشی‌های شیائومی و به طور مشخص شیائومی ردمی نوت 12 کاهش نسبی در تعداد سنسورها و رزولوشن‌ها دارد. شیائومی ردمی نوت 12 در مقایسه با چهار دوربین نسل قبل به دو دوربین اصلی و سنسور عمق محدود شده است و شیائومی دو سنسور فوق عریض و ماکرو در طراحی گوشی نسل جدید را حذف کرده است. دوربین با زاویه دید عریض، بنابراین وقتی نور کافی وجود دارد، عکس‌هایی با کیفیت بالا با جزئیات زیاد، وضوح بالا، محدوده دینامیکی کم و رنگ‌های طبیعی دریافت می‌کنید.

 

 

حتما بخوانید: مقایسه آیفون ۱۴ پرو مکس با s22 ultra

 

از نظر دوربین سلفی، شیائومی ردمی نوت 12 به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و ردمی نوت 11 به دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 مجهز شده است. گوشیRedmi Note 11  همچنان برنده رقابت کیفیت دوربین سلفی است. رزولوشن دوربین اصلی گوشی Redmi Note 12 از 50 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل کاهش یافته است. اما این کاهش وضوح تنها به دوربین اصلی محدود نمی‌شود، رزولوشن دوربین سلفی نیز از ۱۳ مگاپیکسل به ۸ مگاپیکسل کاهش یافته است. یکی از نقاط قوت شیائومی ردمی نوت 12 این است که سرعت فیلم برداری 60 فریم در ثانیه را نیز پشتیبانی می‌کند.

 

باتری مقایسه ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۲

شیائومی ردمی نوت 12 و ردمی نوت 11 هر دو دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هستند و تفاوتی در شارژ باتری ندارند. در عرض یک ساعت، گوشی هوشمند شیائومی شما از صفر به شارژ کامل می‌رسد و می‌تواند تا 126 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد شما را همراهی کند. شیائومی ردمی نوت 12 و نوت 11 برای شارژ کامل به حدود 1 ساعت زمان نیاز دارند که با توجه به افزایش قدرت دستگاه و زمان کوتاه شارژ، زمان قابل قبولی به نظر می‌رسد. همچنین دو گوشی با هر بار شارژ کامل می‌توانند 126 ساعت دوام بیاورند که نشان از عملکرد بالای باتری دارد.

 

بخش نرم افزاری مقایسه ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۲

گوشی های برند شیائومی از سیستم عامل اندروید و رابط کاربری MIUI استفاده می‌کنند. گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 12 با اندروید 12 عرضه شده است و طبق ادعای شرکت چینی، این گوشی تا 3 سال به‌روزرسانی دریافت خواهد کرد. شیائومی گوشی هوشمند Redmi Note 11 را با نسخه اندروید 11 وارد بازار کرده است. خبر خوب برای خریداران گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 12 این است که شیائومی اعلام کرده که آپدیت اندروید تا 3 سال آینده برای دستگاه‌های جدید این شرکت محبوب چینی امکان پذیر خواهد بود. با دانستن این اطلاعات می‌توان نتیجه گرفت که گوشی شیائومی نوت 12 به دلیل قابلیت ارتقا نرم افزاری ارزش خرید بیشتری نسبت به ردمی نوت 11 دارد.

 

 

حتما بخوانید: نگاهی به گلکسی s23 اولترا سامسونگ

 

عملکرد سخت افزاری مقایسه ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۲

اگر دو مدل گوشی شیائومی را از نظر سخت افزاری مقایسه کنیم، هر دو از تراشه‌های میان رده کوالکام استفاده می‌کنند و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. لازم است بدانید که گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 12 از تراشه کوالکام اسنپدراگون 4 نسل 1 بهره می‌برد که در مقایسه با تراشه ردمی نوت 11 شیائومی سرعت و عملکرد روان تری دارد و در بسیاری از تست‌ها امتیاز قابل قبولی را کسب کرده است. Xiaomi Redmi Note 12 از Adreno 619 در بخش GPU استفاده می‌کند. در حالی که پردازنده گرافیکی شیائومی ردمی نوت 11، آدرنو 610 است.

از نظر قدرت پردازش گرافیکی، این نسل جدید از گوشی‌های شیائومی نسبت به سری قبلی بهتر به نظر می‌رسد. شیائومی ردمی نوت 12 در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی با 4 تا 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود. در مقابل، شیائومی ردمی نوت 11 با دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی و رم 4 و 6 گیگابایتی در بازار گوشی‌های هوشمند موجود است. نقطه ضعف Xiaomi Redmi Note 12 عدم پشتیبانی از کارت حافظه است. اما نسل قبلی، شیائومی ردمی نوت 11، از کارت حافظه microSDXC پشتیبانی می‌کند.

 

نتیجه گیری مقایسه ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۲

در مقایسه شیائومی ردمی نوت 12 با شیائومی ردمی نوت 11، به تفاوت‌ها و نقاط قوت این دو گوشی پرداختیم. انتخاب بین گوشی‌های میان رده شیائومی کار بسیار دشواری است. از نظر قیمت یا امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تفاوت چندانی با هم ندارند. مهم ترین تفاوت را می‌توان در ظاهر و دوربین گوشی‌های شیائومی دید. شیائومی ردمی نوت 12 به دلیل تغییرات در قسمت پشتی و دوربین‌های کمتر، ظاهری خوب دارند و در سه رنگ مشکی، سفید و آبی به فروش می‌رسد. اگر قصد خرید یکی از این دو گوشی را دارید می‌توانید این خرید را با خیالی راحت از فروشگاه آریا انجام دهید.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-100

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند