فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

راهنمای خرید رم کامپیوتر ارزان قیمت

یوسف هنرمند

شنبه, 27 اسفند 1401

راهنمای خرید رم کامپیوتر ارزان قیمت

 

یکی از موارد مهمی که روی عملکرد کلی سیستم شما تاثیر می گذارد حافظه رم است و باید در هنگام خاموش کردن سیستم به این موضوع توجه کنید. دقیقاً مانند پردازنده و کارت گرافیک، رم دارای مشخصاتی است که اگر گیمر نباشید ممکن است اطلاعاتی درباره آن نداشته باشید. حال این سوال پیش می آید که چگونه باید حافظه رم مناسب را انتخاب کنیم؟ رم را می توان با کمی تحقیق و آشنایی با برخی مشخصات مانند سایر سخت افزارهای کامپیوتر شخصی پیکربندی کرد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چه رم هایی مناسب شما است و بهترین رم های مخصوص کامپیوترهای شخصی با قیمت مناسب چیست.

رم مخفف Random Access Memory است و نوعی حافظه موقت است که توسط کامپیوترها استفاده می شود. برخلاف هارد دیسک یا حافظه SSD، حافظه رم به طور مداوم در حال بازنویسی و به روز رسانی است. این به این دلیل است که هدف آن این است که به پردازنده اجازه دهد به سرعت به داده های مربوطه بدون نیاز به ذخیره سازی دائمی دسترسی پیدا کند.
 RAM سریعتر از حافظه است، اما بزرگترین ایراد و دلیل عدم استفاده از آن در حافظه این است که می تواند داده ها را به طور موقت در یک منبع ذخیره کند. در بالا اشاره کردیم که حافظه رم برای ذخیره داده های استفاده شده توسط پردازنده و GPU برای افزایش سرعت استفاده می شود. بنابراین RAM برای بسیاری از کارها مهم است، مانند باز نگه داشتن تعداد زیادی نرم افزار به طور همزمان و در مورد بازی ها، داده هایی را ذخیره می کند که بازی باید به سرعت به آنها دسترسی پیدا کند.

 

رم کامپیوتر کینگستون مدل ValueRAM DDR3 1600MHz CL11

رم مکانی برای ذخیره سازی موقت اطلاعات است که با کمک آن می توان در هر زمان به اطلاعات بدون توجه به موقعیت و نظم فیزیکی آن دسترسی داشت. داده های موجود در RAM را می توان حذف کرد یا با داده های دیگر جایگزین کرد. هر گونه اختلال در منبع تغذیه کامپیوتر باعث از بین رفتن داده های RAM می شود. حافظه رم برای ذخیره موقت اطلاعات تا زمانی که نتایج پردازش یا به خارج از رایانه منتقل شوند یا در حافظه جانبی ذخیره شوند استفاده می شود. 

 

 

به طور کلی حافظه رم در تمامی عملیات کامپیوتر نقش مستقیم و ویژه ای دارد، چه عملیات معمولی مانند کپی یا جابجایی فایل ها و چه عملیات های پیچیده مانند باز کردن چندین نرم افزار مختلف، بنابراین رم دارای سرعت و ظرفیت بالایی است. در افزایش سرعت سیستم کامپیوتری تاثیر خواهد داشت و این تاثیر در هنگام اجرای نرم افزارهای سنگین، انجام بازی ها و به طور کلی انجام هر فعالیتی که نیاز به پردازش و رندر زیاد دارد، محسوس است. 

کینگستون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان حافظه رم در جهان است که انواع حافظه های رم را طراحی، تولید و به بازار عرضه کرده است. رم ValueRAM از یک سری رم های خوش ساخت DDR3 ساخته شده است، در یک کانال با فرکانس 1600 مگاهرتز و ظرفیت 8 گیگابایت، ذخیره سازی موقت داده ها را انجام می دهد. پس از نصب این حافظه بر روی مادربرد، به طور خودکار حداکثر فرکانس پشتیبانی شده توسط سیستم را با توجه به نوع پردازنده و چیپست اصلی شناسایی و اعمال می کند. به این ترتیب حداکثر کارایی و سرعت را عرضه می کند.


رم کامپیوتر DDR4 تک کاناله 3200 مگاهرتز CL22 ای دیتا

حافظه رم E-Data DDR4 3200 یکی از جدیدترین رم ها برای بهبود عملکرد سیستم به دلیل پشتیبانی از پردازنده های Intel و AMD است. با استفاده از طراحی 288 پین، ولتاژ کاری از 1.5 ولت در DDR3 به 1.2 ولت کاهش می یابد که نه تنها مصرف برق را تا 20 درصد کاهش می دهد، بلکه سرعت پهنای باند را تا 25.6 گیگابایت بر ثانیه افزایش می دهد. هر درپوش استفاده شده در این ماژول حافظه ADATA به طور کامل با استانداردهای JEDEC و RoHS مطابقت دارد و به عنوان یک محصول دوستدار محیط زیست طبقه بندی می شود.
 

رم دسکتاپ DDR4 دو کاناله 3200 مگاهرتز CL16 کورسیر

رم Vengeance LPX DDR4 برای عملکرد استثنایی در هنگام روشن شدن کامپیوتر طراحی شده است. کانال های پخش کننده، ساخته شده از آلومینیوم خالص، عملیات دفع حرارت را با حداکثر سرعت انجام می دهند و PCB 8 لایه به این جریان گرما کمک می کند تا بالاترین سطح راندمان را تضمین کند. این حافظه رم تقریباً با هر مادربرد موجود در بازار قابل استفاده است. به لطف پشتیبانی XMP 2.0 به صورت خودکار با تنظیمات کوتاه به حداکثر سرعت تعیین شده توسط حافظه Vengeance LPX خواهید رسید و از عملکرد قابل اعتماد آن، بدون تداخل و بدون رفتارهای عجیب و ناخواسته شگفت زده خواهید شد. 

 

 

هنگامی که بحث سرعت می شود، محدودیت های بهره وری همیشه توسط گرمای تولید شده در حین کار محدود می شود. طراحی منحصر به‌ فرد هیت سینک‌ های Vengeance LPX به گونه‌ ای بهینه شده است که گرما را از طریق یک مسیر خنک‌ کننده داخلی از آی‌ سی‌ ها و اجزای دیگر دور کند. بنابراین، عملکرد استثنایی رم در افت دما تضمین می شود. هر ماژول Vengeance LPX با تمرکز بر راندمان PCB برتر و نظارت مستقیم IC حافظه بهینه شده است. همچنین طراحی خاص خنک کننده های حرارتی تاثیر بسزایی در اطمینان از حداکثر پتانسیل رم دارد. 

بارزترین ویژگی دستگاه های با کارایی بالا، تسهیل در عملیات پردازش است. اما این روزها به ظاهر و طراحی قطعاتی که در کنار هم قرار می گیرند نیز توجه زیادی می شود. Vengeance LPX در رنگ‌ های متنوعی عرضه می‌ شود، بنابراین می‌ توانید آن را با مادربرد و سایر سخت‌افزارها، حتی با کیس خود، مطابقت دهید. سپس رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. فرم فاکتور حافظه Vengeance LPX برای استفاده در جدیدترین دستگاه های DDR4 بهینه شده است و فرکانس فوق العاده بالا، پهنای باند بالاتر و مصرف انرژی کمتری را نسبت به ماژول های DDR3 ارائه می دهد. ماژول های Vengeance LPX برای عملکرد قابل اعتماد در انواع دستگاه های DDR4 آزمایش شده اند.
 

رم کامپیوتر کینگستون مدل ValueRAM DDR3 1600MHz CL11

RAM یک منطقه ذخیره سازی موقت داده است که امکان دسترسی به داده ها را در هر زمان بدون توجه به موقعیت فیزیکی یا ترتیب آنها فراهم می کند. حافظه RAM برای ذخیره موقت داده ها تا زمانی که نتایج پردازش یا به خارج از رایانه منتقل شود یا در حافظه جانبی ذخیره شود استفاده می شود. به طور کلی رم در تمامی عملیات کامپیوتر چه عملیات فیزیکی مانند کپی یا جابجایی فایل ها و چه عملیات پیچیده ای مانند اجرای نرم افزارهای مختلف نقش مستقیم و ویژه ای دارد، بنابراین سرعت و ظرفیت رم زیاد است. 

رم سرعت سیستم کامپیوتری را افزایش می دهد و برای اجرای نرم افزارهای سنگین، انجام بازی ها و به طور کلی انجام کارهایی که نیاز به پردازش و رندر زیاد دارند، مهم است. کینگستون یکی از بزرگترین تولید کنندگان رم در جهان است و طیف گسترده ای از حافظه های رم را طراحی، تولید و به بازار عرضه می کند. رم ValueRAM از یک سری رم های ظریف و خوش ساخت DDR3 به صورت تک کاناله طراحی و تولید شده و با فرکانس 1600 مگاهرتز و ظرفیت 8 گیگابایت میزبان موقت اطلاعات شما می باشد. پس از نصب این حافظه بر روی مادربرد، با توجه به نوع پردازنده و چیپست اصلی، حداکثر فرکانس پشتیبانی شده توسط سیستم را به صورت خودکار شناسایی و استفاده می کند. بنابراین، حداکثر کارایی و سرعت را نشان می دهد.

 


 

رم کامپیوتر G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000

مشخصات فنی بسیار ساده است. رم JSkill Trident Z5 یکی از سریع ترین و بهترین رم های رایانه های شخصی بازی DDR5 است که می توانید خریداری کنید. به لطف استفاده از مدار مجتمع Samsung Die B در این رم می توانید سرعت آن را به بیش از 6000 مگاهرتز افزایش دهید. البته همه چیز به ولتاژی که به رم می رسد بستگی دارد.
 با وجود عملکرد سریعتر و بالاتر نسبت به رم DDR4، پاشنه آشیل این رم GSkill همچنان قیمت بالای آن است. این رم با قیمتی در حدود 13 میلیون تومان با گیمرهای زیادی فاصله دارد، اما اگر قصد دارید سیستمی برای پردازنده Alderlike خود دارید، Trident Z5 RGB بهترین انتخاب شما خواهد بود که می توانید این رم و رم های دیگر را از فروشگاه آریا خریداری کنید.

 

رم کامپیوتر Corsair Vengeance RGB Pro DDR4-3200

کاربرانی که خواهان بهترین سیستم هستند، به طور کلی باید بهترین سخت افزار و با کیفیت ترین (از نظر عملکرد) را هنگام خرید انتخاب کنند. Crosair هنگام معرفی رم Vengeance هم زیبایی و هم عملکرد را در نظر گرفته است. این 8 گیگابایت رم 4 بسته عملکرد عالی را برای گیمرها در بازی های سنگین ارائه می دهد و هیچکس از دیدن طراحی آن خسته نمی شود. این رم Crosair در همه زمینه ها رقیب خود HyperX Predator RGB RAM را شکست می دهد. همچنین در رده XMP عملکرد خوبی دارد و نسبت به رقبای خود قیمت پایین تری دارد و از همه لحاظ برنده است.

 

 

رم Patriot Viper Steel DDR4-3200

کاربرانی که خواهان بهترین سیستم هستند تنها در صورتی از DDR4-3200 اجتناب می کنند که رم بخرند یا بخواهند در هزینه خود صرفه جویی کنند یا سیستم آنها قدرت کافی برای افزایش عملکرد کلی را با خرید چنین رم نداشته باشد. اما کاربرانی که جزو این دو گروه نیستند متوجه شده اند که خرید یک رم قدرتمند می تواند برای خیلی ها برگ برنده باشد و با قیمتی رقابتی می تواند بسیاری از رقبای خود را از نظر کارایی شکست دهد. البته شاید شانس برنده شدن این رم از نظر عملکرد در کنار رقبا چندان زیاد نباشد، اما قیمت آن، آن را به رقیبی سرسخت برای سایر رم ها تبدیل می کند.

 

رم Samsung DDR5-4800

  از نظر عملکرد، ماژول رم سامسونگ DDR5-4800 C40 پاسخی برای کاربرانی خواهد بود که به دنبال کمترین عملکرد رم های DDR5 هستند. اگرچه این رم بسیار ساده به نظر می رسد و ممکن است برای برخی زشت باشد، اما به لطف قابلیت اورکلاک می توان آن را انتخاب بسیار مناسبی دانست. می توانید آن را تا 5800 مگاهرتز اورکلاک کنید. البته این بستگی به سیستم خاص شما دارد. این رم برای هر رم 8 گیگابایتی حدود 3 میلیون تومان قیمت دارد.

 

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-122

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند