فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

بهترین رم های مخصوص گیمینگ

یوسف هنرمند

پنج‌شنبه, 25 اسفند 1401

بهترین رم های مخصوص گیمینگ

 

بهترین رم برای یک سیستم بازی فقط به قیمت، ظرفیت، سرعت یا ظاهر نیست. بلکه ترکیبی کامل از همه اینهاست. بهترین رم ها برای یک سیستم بازی در سال 202۳، رم هایی هستند که قدرت پردازنده شما را به حداکثر برسانند، که به معنای دستیابی به بهترین نرخ فریم و عملکرد برای رایانه شخصی بازی شما است. برای بسیاری از گیمرها بهترین مجموعه رم 16 گیگابایت یا 32 گیگابایت است که فرکانس آن برای پردازنده های اینتل معادل 3200 مگاهرتز و برای آخرین پردازنده های AMD فرکانس معادل 3600 مگاهرتز است. رم ها بهترین پهنای باند ممکن را به پردازنده شما می دهند و اغراق آمیز نیست، اما ترکیب رم 5000 مگاهرتزی برای یک پردازنده اینتل قطعا زیاد است.
 خرید بهترین رم بازی بستگی به سیستم شما و انتظارات شما از آن دارد. رم قطعه ای است که نقش مهمی در کامپیوتر دارد و بهترین رم های بازی می توانند تجربه های متنوعی از بازی را در اختیار شما قرار دهند. فروشگاه آریا را با معرفی بهترین رم های DDR4 دنبال کنید. حافظه رم یکی از حساس ترین و مهم ترین اجزای یک سیستم کامپیوتری به خصوص سیستم بازی است. شرکت های مختلف تبلیغات جالب زیادی در مورد کیفیت و سرت رم خود انجام می دهند که بسیار مهم است. مهم ترین نکته علاوه بر تبلیغات، هماهنگی و یکپارچگی حافظه رم و سایر پارامترهای سیستم است. پس لازم است لیستی از رم های گیمینگ خوب داشته باشید تا رم گیمینگ مناسبی را از آن ها خریداری کنید. علاوه بر این، شما به یک راهنمای جامع برای یافتن بهترین رم برای بازی خود نیاز دارید.
 ما نیز در این مقاله سعی کرده ایم بسیاری از سلیقه ها را پوشش دهیم. چه به دنبال سریع ترین رم بازی یا مقرون به صرفه ترین رم بازی باشید، این لیست شما را پوشش می دهد. حتی اگر چیزی در مورد رم نمی دانید و نمی دانید کدام رم در این لیست برای شما بهترین است، نگران نباشید. در پایان مقاله راهنمای انتخابی برای یافتن گزینه مناسب در بین بهترین حافظه های بازی موجود در لیست و دریافت حافظه بازی مورد نظر وجود دارد. در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید.

 

 

حتما بخوانید: بهترین SSD های موجود

 

رم G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000

مشخصات فنی بسیار ساده است. رم JSkill Trident Z5 یکی از سریع ترین و بهترین رم های رایانه های شخصی بازی DDR5 است که می توانید خریداری کنید. به لطف استفاده از مدار مجتمع Samsung Die B در این رم می توانید سرعت آن را به بیش از 6000 مگاهرتز افزایش دهید. البته همه چیز به ولتاژی که به رم می رسد بستگی دارد.
 با وجود عملکرد سریعتر و بالاتر نسبت به رم DDR4، پاشنه آشیل این رم GSkill همچنان قیمت بالای آن است. این رم با قیمتی در حدود 13 میلیون تومان با گیمرهای زیادی فاصله دارد، اما اگر قصد دارید سیستمی برای پردازنده Alderlike خود دارید، Trident Z5 RGB بهترین انتخاب شما خواهد بود که می توانید این رم و رم های دیگر را از فروشگاه آریا خریداری کنید.

 

رم Samsung DDR5-4800

از نظر عملکرد، ماژول رم سامسونگ DDR5-4800 C40 پاسخی برای کاربرانی خواهد بود که به دنبال کمترین عملکرد رم های DDR5 هستند. اگرچه این رم بسیار ساده به نظر می رسد و ممکن است برای برخی زشت باشد، اما به لطف قابلیت اورکلاک می توان آن را انتخاب بسیار مناسبی دانست. می توانید آن را تا 5800 مگاهرتز اورکلاک کنید. البته این بستگی به سیستم خاص شما دارد. این رم برای هر رم 8 گیگابایتی حدود 3 میلیون تومان قیمت دارد.

 

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید SSD

 

رم TeamGroup T-Force Xtreem ARGB DDR$-3600

تیم گروپ با رم Xtream ARGB DDR4-3600 کار بسیار خوبی انجام داده است. این رم حافظه بسیار عالی دارد و در تمامی حالت ها عملکرد پایداری دارد. در واقع سریعترین رم DDR4-3600 C14 مورد آزمایش قرار گرفته می باشد. تنها رم های 16 گیگابایتی (2×8 گیگابایت) DDR4-3600 C14 در بازار حافظه وجود دارد. این رم با قیمت مناسب در مقایسه با رقبا یکی از بهترین گزینه های موجود است، اما متأسفانه ممکن است کمیاب باشد.

 

رم Patriot Viper Steel DDR4-4400

برای افرادی که سخت افزار قدرتمندی دارند و می خواهند به حداکثر قدرت و سرعت دست پیدا کنند، این رم با پشتیبانی از RGB یکی از بهترین ها برای آنهاست. طراحی ساده به پاتریوت این امکان را می دهد که این رم را به عالی ترین خنک کننده ها تجهیز کند که عملکرد برخی از بازی ها و برنامه ها را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. از آنجایی که بازار بازی بسیار داغ است (یعنی برای اجرای بازی ها نیازی به اجرای بازی یا برنامه های دیگر در حالت چند وظیفه ای نیست)، این رم به راحتی پاسخگوی نیاز گیمرها است.

 

رم TeamGroup T-Force Xtreem ARGB DDR4-3600

رم Xtreem ARGB DDR4-3600 C14 یکی از بهترین محصولات عرضه شده توسط تیم گروپ است. این رم هر آنچه را که انتظار دارید دارد. این رم یکی از سریع ترین رم های DDR4-3600 C14 موجود در بازار است. به خصوص که نمی توانید یک رم 16 گیگابایتی C14 با چنین سرعتی پیدا کنید. Teamgroup این رم را با قیمت 169 دلار روانه بازار کرده است و در واقع این رم ارزان ترین گزینه در این سری است. تنها مشکل این است که پیدا کردن آن حتی در بازارهای جهانی دشوار است و به همین دلیل قیمت آن بسیار بالا است.

 

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید پردازنده گیمینگ

 

رم Patriot Viper RGB DDR4-3600

Patriot این فرآیند را با ترکیب ویژگی های اختصاصی خود با آی سی های رایج DRAM برای افزایش نرخ داده تا 4133 مگاهرتز بهبود بخشید. این کیت DDR4-3600 علاوه بر ارزان‌ تر بودن کمی نسبت به محصولات رقیب نیز ارزان‌ تر است. این رم DDR4-3600 سریعترین است و از آنجایی که قیمت مناسبی دارد، ممکن است بهترین انتخاب برای بسیاری از افرادی باشد که می خواهند یک سیستم بزرگ و کاربردی بسازند.

 

رم Patriot Viper 4 DDR4-3400

این رم نرم افزاری برای کنترل چراغ های RGB ندارد، Patriot Viper 4 انتخاب خوبی است. این بسته شامل دو ماژول 8 گیگابایتی با مشخصات مشخص شده است. این DRAM قابل اورکلاک است و طراحی فوق العاده ای دارد و می تواند تمامی نیازهای شما را به خوبی رفع کند.

 

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید هارد اینترنال

 

رم Patriot Viper Steel DDR4-4400

انتخاب بعدی در لیست بهترین رم های بازی، رم Patriot Viper Steel است. یک گزینه بسیار خوب برای کاربرانی که مادربرد مناسبی برای مدیریت سرعت بالای این رم دارند. مهمتر اینکه نورپردازی RGB ندارد و توجه زیادی را به خود جلب نمی کند.
 

رم Patriot Viper RGB DDR4-3600

Patriot حرف اول را در ایجاد حافظه های رم با ظاهر خوب و ویژگی های معمولی می زند. به جای اینکه این رم را به 4133 برسانند، آن را به 3600 مگاهرتز محدود کرده‌اند، در نتیجه این رم فقط کمی گران‌تر از همتای خود و چند صد دلار ارزان‌تر از رقبا است و به این دلیل است که می گوییم ارزش خرید دارد.


رم Corsair Vengeance RGB Pro DDR4-3200

کاربرانی که خواهان بهترین سیستم هستند، به طور کلی باید بهترین سخت افزار و با کیفیت ترین (از نظر عملکرد) را هنگام خرید انتخاب کنند. Crosair هنگام معرفی رم Vengeance هم زیبایی و هم عملکرد را در نظر گرفته است. این 8 گیگابایت رم 4 بسته عملکرد عالی را برای گیمرها در بازی های سنگین ارائه می دهد و هیچکس از دیدن طراحی آن خسته نمی شود. این رم Crosair در همه زمینه ها رقیب خود HyperX Predator RGB RAM را شکست می دهد. همچنین در رده XMP عملکرد خوبی دارد و نسبت به رقبای خود قیمت پایین تری دارد و از همه لحاظ برنده است.

 

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید رم کامپیوتر

 

رم Patriot Viper Steel DDR4-3200

کاربرانی که خواهان بهترین سیستم هستند تنها در صورتی از DDR4-3200 اجتناب می کنند که رم بخرند یا بخواهند در هزینه خود صرفه جویی کنند یا سیستم آنها قدرت کافی برای افزایش عملکرد کلی را با خرید چنین رم نداشته باشد. اما کاربرانی که جزو این دو گروه نیستند متوجه شده اند که خرید یک رم قدرتمند می تواند برای خیلی ها برگ برنده باشد و با قیمتی رقابتی می تواند بسیاری از رقبای خود را از نظر کارایی شکست دهد. البته شاید شانس برنده شدن این رم از نظر عملکرد در کنار رقبا چندان زیاد نباشد، اما قیمت آن، آن را به رقیبی سرسخت برای سایر رم ها تبدیل می کند.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-121

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند