فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

بهترین SSD های موجود

یوسف هنرمند

چهارشنبه, 24 اسفند 1401

بهترین SSD های موجود

 

دریافت بهترین برند هارد SSD برای لپ تاپ بسیار مهم است. زیرا در بین انواع درایوهای SSD موجود در بازار، معمولاً دریافت بهترین هارد SSD برای لپ تاپی که سرعت مناسبی دارد، ساده ترین راه برای افزایش سرعت یک سیستم است. به این ترتیب پردازنده سیستم شما به حداکثر کارایی خود می رسد. فرض کنید یک پردازنده بازی قدرتمند دارید، در این صورت این پردازنده قادر به انجام میلیاردها چرخه در ثانیه خواهد بود. اما هنوز سرعت سیستم شما به اندازه کافی سریع نیست. چون هارد دیسک شما به سرعت پردازنده شما نیست. در واقع پردازنده مدت زیادی منتظر می ماند تا هارد دیسک اطلاعات را به آن برساند. به طور کلی HDD ها به دلیل نوع پردازشی که دارند کند هستند.

بنابراین، برای دستیابی به عملکرد مطلوب، به یک SSD نیاز دارید. به همین دلیل باید انواع هارد SSD را نیز بشناسید. هارد SSD از برندهای معتبری مانند سامسونگ ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. اما برندهای دیگری هم هستند که انواع هارد SSD را تولید می کنند. قیمت هارد SSD لپ تاپ یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب گزینه مناسب می باشد. اما به غیر از قیمت هارد دیسک ssd برای لپ تاپ، معیارهای دیگری برای شناخت بهترین نوع هارد ssd برای لپ تاپ وجود دارد. در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا بهترین هارد SSD برای لپ تاپ را مورد بررسی قرار دهیم.

 

هارد SSD سامسونگ مدل ۸۷۰ EVO

Evo 870 به صورت کلی بهترین SSD سامسونگ است. وزن 50 گرمی این هارد SSD سامسونگ را قطعا می توان یکی از بزرگترین نقاط قوت آن دانست. این باعث می شود که یکی از بهترین هارد دیسک های SSD موجود در بازار باشد. از ویژگی های اصلی این هارد SSD سامسونگ می توان به سرعت بسیار بالای آن و کمک به کاهش مصرف برق برای DevSlp اشاره کرد. همچنین پشتیبانی از الگوریتم GC در این SSD سامسونگ استفاده شده است که می تواند از فضای حافظه به نحو مطلوب استفاده کند. جالب اینجاست که کاربران می توانند از این SSD سامسونگ حتی در مکان های مرطوب استفاده کنند.

 

 

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید SSD


به عنوان یکی از بهترین هارد دیسک های SSD موجود در بازار، Evo 870 می تواند رطوبت 95 درصد را تحمل کند. همچنین دارای تاییدیه های CE، FCC، KCC، VCCI و RCM می باشد اندازه پیشنهادی برای این هارد SSD سامسونگ 2.5 اینچ است. بنابراین به کاربران خود امکان استفاده از این SSD سامسونگ را در سیستم های مختلف، مادربردها، لپ تاپ ها و دستگاه ها می دهد. کاربران می توانند آن را از طریق پورت SATA به کامپیوتر و لپ تاپ خود متصل کنند. همچنین با در اختیار قرار دادن فضای 500 گیگابایتی قادر است حجم قابل قبولی از اطلاعات مهم شناسایی را در خود ذخیره کند. در دسته بندی هارد SSD، Evo 870 را می توان هم بهترین هارد SSD موجود در بازار و هم بهترین هارد SSD سامسونگ برای لپ تاپ ها دانست.

 

هارد SSD مدل Kingston KC3000

اگر فقط یک هارد باید به عنوان هارد SSD برای لپ تاپ ها انتخاب شود، آن Kingston KC3000 است. سرعت انتقال شگفت انگیز آن همه کسانی را که با آن کار می کنند شگفت زده می کند. بنابراین، اگر به دنبال سریع ترین SSD موجود در بازار هستید، Kingston KC3000 مدلی است که به دنبال آن هستید. این محصول یک هارد SSD رده بالا با پورت PCIe 4.0 x4 NVMe است که سرعت خواندن و نوشتن آن به 7 گیگابایت بر ثانیه می رسد که واقعا شگفت انگیز است.

جالب است بدانید که مقاومت و عملکرد این هارد SSD بسیار بالاتر از Samsung 980 Pro است که یکی از بهترین هارد های SSD برای لپ تاپ ها به حساب می آید. اما در عین حال برق زیادی مصرف می کند. بنابراین برای استفاده از آن در لپ تاپ خود باید این را بدانید که این هارد می تواند مصرف برق شما را افزایش دهد و باتری شما را سریعتر تخلیه کند. می توانید این هارد شگفت انگیز را از فروشگاه آریا خریداری کنید.

 

هارد SSD سامسونگ مدل Evo ۹۸۰

اس اس دی Evo 980 یکی دیگر از SSD های سامسونگ است که می توان آن را بهترین SSD در بازار لپ تاپ دانست. این محصول تا 1500 گرم / 0.5 میلی ثانیه ضربه را تحمل می کند. علاوه بر این، می تواند لرزش 20G را حتی در حالت بیکار نیز تحمل کند. از دیگر ویژگی های این هارد SSD سامسونگ می توان به پشتیبانی از الگوریتم GC برای استفاده بهینه از فضای ذخیره سازی و همچنین قابلیت ذخیره سازی در محیط مرطوب با رطوبت 5 تا 95 درصد اشاره کرد. فناوری Dynamic Thermal Guard برای مدیریت دمای حافظه استفاده می شود. همچنین فناوری HMB وجود دارد که برای استفاده از بخش کوچکی از RAM سیستم به عنوان کش استفاده می شود.

 

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید پردازنده گیمینگ

این به کاربر این امکان را می دهد که داده های مورد نظر را در دمای عملیاتی 0-70 درجه سانتیگراد منتقل کند. در این راستا حداکثر سرعت آن در هنگام خواندن اطلاعات به 3100 مگابایت بر ثانیه و در هنگام نوشتن داده به 2600 مگابایت بر ثانیه می رسد. این ویژگی ها Evo 980 را به هارد دیسک SSD ساخت سامسونگ تبدیل می کند که یکی از بهترین هارد دیسک های SSD در بازار لپ تاپ است. این SSD سامسونگ دارای فرمت M.2 2880 است و از رابط PCIe NVMe پشتیبانی می کند. حافظه 500 گیگابایتی آن به شما اجازه می دهد تا حجم قابل قبولی از اطلاعات را روی این هارد SSD سامسونگ ذخیره کنید.

 

هارد SSD اپیسر مدل AS350 پانتر

Apacer یکی از بهترین مارک های SSD برای لپ تاپ است. در واقع Apacer یک متخصص بسیار ماهر در تولید انواع هارد SSD است و یکی از معتبرترین برندهای هارد SSD به حساب می آید. مدلی که برای عرضه این برند به دنبال آن هستیم، AS350 1 ترابایتی است. اگرچه قیمت آن نسبت به سایر SSD های لپ تاپ که در این مقاله بررسی کردیم، بالاتر است، اما می تواند فضای بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. حتی می توان آن را یکی از کمیاب ترین مدل ها در بین هارد دیسک های SSD دانست. دلیل اصلی این امر سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات روی آن است که به ترتیب به 310 و 298 مگابایت بر ثانیه می رسد.

اگرچه این مقاله ممکن است شامل مدل های دیگری با سرعت خواندن و نوشتن بالاتر باشد. اما چیزی که Apacer را به بهترین برند هارد SSD برای لپ‌ تاپ تبدیل می‌ کند، ظرفیت 1 ترابایت AS350 است. ممکن است فکر کنید که هارد دیسک های SSD برای استفاده در لپ تاپ بسیار گران هستند. اما در عوض، فضای وسیعی را در اختیار شما قرار می دهد که به ندرت در هارد دیسک های SSD وجود دارد. البته، شما می توانید فضای بیشتری را در یک SSD دریافت کنید. اما در این صورت قیمت هارد SSD مورد نظری که برای لپ تاپ خود در نظر گرفته اید بسیار بالاتر خواهد بود. بنابراین می توان گفت میزان فضای ذخیره سازی تاثیر مستقیمی بر قیمت هارد SSD لپ تاپ خواهد داشت.

 

هارد SSD مدل SK hynix Platinum P41

SSD SK hynix Platinum P41 واقعا سریعترین هارد دیسکی است که تاکنون آزمایش کرده ایم. آنچه توجه ما را به این مدل جلب کرد این است که در حالتی که مصرف برق بسیار بهینه و مناسبی دارد به چنین دستاوردی دست می یابد. همچنین قیمت رقابتی آن یکی دیگر از دلایل بزرگ علاقه ما به آن است. البته این هارد SSD در بازار کشورمان کمیاب است و شاید به راحتی دیگر هارد های SSD که ارائه کرده ایم، آن را پیدا نکنید. شاید تنها ضعف این محصول عدم وجود خنک کننده باشد. اما آیا واقعاً اینقدر مهم است که از سرعت خواندن و نوشتن متوالی تا 7000 مگابایت بر ثانیه و 6500 مگابایت بر ثانیه صرف نظر کنیم؟ قطعا خیر.

 

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید هارد اینترنال

 

هارد SSD ای دیتا مدل SU800

یکی دیگر از برندهایی که می توان آن را بهترین برند هارد SSD لپ تاپ دانست، Adata است. این برند همچنین بهترین هارد دیسک های SSD را برای لپ تاپ ها ارائه می دهد و انواع هارد دیسک های SSD را ارائه می دهد. SU800 شرکت Adata یکی از بهترین برندهای هارد SSD برای لپ تاپ ها می تواند در موقعیت خوبی در برابر آسیب های احتمالی مانند ضربه و لرزش قرار گیرد. حداکثر سرعت خواندن اطلاعات مداوم می تواند به 550 مگابایت در ثانیه برسد. سرعت نوشتن اطلاعات متوالی نیز 500 مگابایت است. این به شما امکان می دهد اطلاعات خود را به سرعت انتقال دهید. همچنین به لطف فضای ذخیره سازی 500 گیگابایتی، می توانید حجم زیادی از اطلاعات را روی آن ذخیره کنید.

قیمت این هارد SSD برای استفاده در لپ تاپ بسیار مناسب است. در مقایسه با سایر انواع هارد SSD که در این مقاله ارائه کرده ایم، مقرون به صرفه تر است. در خصوص ویژگی های فنی آن می توان به تاییدیه های RoHS، CE، FCC، BSMI، VCCI و KC اشاره کرد که نشان می دهد با یکی از بهترین هارد های SSD موجود در بازار نوت بوک ها روبرو هستیم. این هارد دیسک با میانگین عمر کاری 2 میلیون ساعت یا 400 ترابایت به شما این امکان را می دهد که از مزایای هارد دیسک های SSD بهترین برند برای لپ تاپ ها برای مدت طولانی بهره مند شوید. این محصول با وزن 47.5 گرمی لپ تاپ شما را نیز از اضافه وزن جلوگیری می کند. به عنوان آخرین نکته در مورد این محصول باید به این نکته نیز اشاره کنیم که می توانید در دمای 0 تا 75 درجه از آن استفاده کنید.

 

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید مادربرد، اسفند ۱۴۰۱

 

هارد اس اس دی SanDisk Ultra 3D SSD

SSD SanDisk Ultra 3D NAND در فرم ها و ظرفیت های مختلف در بازار موجود است و شباهت زیادی به WD Blue وسترن دیجیتال دارد که یکی از بهترین SSD های موجود در بازار است. البته این تعجب آور نیست. زیرا چند سال پیش، SanDisk مالکیت Western Digital را به دست آورد. در بنچمارک هایی که عملکرد این هارد دیسک SSD را مورد آزمایش قرار می دهند، توانسته است در بین سریع ترین SSD هایی باشد که ما آزمایش و بررسی کرده ایم.

در واقع سرعت آن به قدری چشمگیر است که با Samsung 860 Evo مطابقت دارد. با استفاده از این SSD می توانید اطلاعات خود را با سرعت بسیار بالایی انتقال دهید. سرعت آن با هارددیسک های دیگری که استفاده کرده اید بسیار متفاوت خواهد بود. اما در عین حال باید بدانید که سرعت آن با سایر SSD های Sata III تفاوتی ندارد و از این نظر نباید انتظار پیشرفت زیادی داشته باشید.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-120

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند