فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

راهنمای خرید هارد اینترنال

یوسف هنرمند

یکشنبه, 21 اسفند 1401

راهنمای خرید هارد اینترنال

 

هارد دیسک یکی از قدیمی ترین قطعات کامپیوتر است که تا چند ماه پیش نه قیمت آن مهم بود و نه خودش. اما اخیرا به دلیل ورود ماینرهای بیت کوین با کمبود شدید و افزایش قیمت بسیار مواجه شده است. خوشبختانه، اگرچه قیمت هارد در هفته های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، اما خوشبختانه اکنون شاهد کاهش آن هستیم و هر چه قیمت دلار کمتر شود خوشبختانه قیمت آن نیز پایین تر می آید. 

هارد دیسک ها مهم هستند زیرا بسیاری از دستگاه ها هنوز به هارد دیسک نیاز دارند، مانند ذخیره سازی شبکه و سیستم های نظارتی. در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به راهنمای خرید هارد اینترنال بپردازیم و به شما بگوییم که قبل از خرید باید به چه نکاتی توجه کنید و چندین هارد دیسک اینترنال را باهم مورد بررسی قرار دهیم. هارد دیسک قسمت اصلی کامپیوتر است، به راحتی با انواع دستگاه های دارای پورت SATA سازگار است و مشکلی ندارد. هارد دیسک ها عموما عمر طولانی دارند و بدون آسیب فیزیکی، تنها در صورت قطع برق سیستم از کار می افتند. آسیب هارد دیسک اغلب به صورت Smart Error با نرم افزارهای HD Sentinel و HD Tune شناسایی می شود و همیشه سعی کنید به طور دوره ای هارد دیسک خود را بررسی کنید تا از سلامت قطعات SMART مطلع شوید.
 

هارد دیسک های اقتصادی

برندهای مختلف هارد دیسک های اقتصادی شامل سری Barracuda سیگیت، سری P300 توشیبا و سری آبی وسترن دیجیتال می باشد. این هارد دیسک ها می توانند برای انواع برنامه ها کم و بیش بهینه عمل کنند. برخی از مدل ها مانند مدل آبی وسترن 1 ترابایتی دارای سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه هستند که سریعتر از هارد دیسک 5400 دور در دقیقه در این دسته است. در مورد کش هارد دیسک، اکثر این هارد دیسک ها دارای کش 64 مگابایتی هستند. بدیهی است که هرچه حافظه کش بیشتر و سرعت چرخش موتور بیشتر باشد، عملکرد هارد دیسک بهتر است.

 

 

هارد دیسک های گیمینگ و پرسرعت

در زمینه بازی، سازندگان هارد دیسک مدت هاست که سعی کرده اند با افزایش سرعت موتور و کاهش تاخیر، سرعت هارد دیسک ها را برای عملکرد بازی بهبود بخشند. در سال های اخیر و با ظهور هارد دیسک های هیبریدی SSHD، شاهد گنجاندن محدود حافظه NAND در هارد دیسک ها بوده ایم، بنابراین با افزایش سرعت بوت و بهبود عملکرد کلی هارد، عملکرد این بخش حیاتی از سیستم نزدیک است به سطح ایده آل مورد انتظار بازیکنان. 

هارد دیسک هیبریدی Firecuda تولید شده توسط Seagate پیشنهاد اصلی ما برای دوستداران بازی است. وسترن دیجیتال همچنین مدت‌ ها هارد دیسک‌ های پرسرعت Velociraptor 10K و همچنین هارد دیسک‌ های پرسرعت سری Black را برای عملکرد بازی ارائه کرده است. رنگ هارد وسترن Velociraptor تا به حال در ایران دیده نشده است، اما سری Black همیشه در بازار ایران حضور ثابتی داشته است.
 اگرچه سیگیت هارد دیسک های سری Ironwolf را برای مصارف بازی عرضه کرد، اما این هارد ها گران هستند، اما به دلیل عملکرد عالی، سیگیت آن ها را در دسته بازی ها نیز عرضه می کند. شرکت توشیبا سری X300 را در حوزه بازی عرضه کرده است که هنوز در ایران عرضه نشده است. با این حال، اگر به دنبال هارد دیسک مناسب برای بازی هستید، می توانید بر اساس سلیقه و در دسترس بودن بازار، مدل مورد نیاز خود را از این کلاس هارد دیسک تهیه کنید.

 

هارد دیسک های مخصوص سیستم های امنیتی

هارد دیسک های نظارتی به طور ویژه برای استفاده در سیستم های امنیتی DAS، NVR، DVR یا دوربین مدار بسته طراحی شده اند. این درایوها می توانند بارهای نوشتن بالا را تحمل کنند و 24/7 کار کنند. برای برخی از سیستم‌ هایی که تعداد دوربین‌ های زیادی دارند، مطمئن شوید که قابلیت پشتیبانی از 64 دوربین روی دیسک مورد نظر وجود دارد. درایوهای Western Digital Purple، Seagate Skyhawk و Skyhawk AI و درایوهای Toshiba S300 و V300 برای این دسته از کاربران ایده آل هستند. در ادامه نیز به یکسری از بهترین هارد دیسک های اینترنال می پردازیم.

 


 

هارد دیسک اینترنال Seagate BarraCuda

هارد دیسک های سیگیت باراکودا نسبت به ظرفیتی که ارائه می دهند قیمت بسیار مناسبی دارند و از سرعت بسیار خوبی نیز بهره می برند. مدل 2 ترابایتی این هارد دارای کارایی بالا و قیمت مناسب می باشد. از آنجایی که این هارد سرعت 7200 دور در دقیقه را ارائه می دهد، کامپیوترهای دارای این هارد دیسک بسیار سریع قادر به خواندن اطلاعات خواهند بود.
 

هارد دیسک اینترنال Toshiba X300

توشیبا همچنان یکی از برندهایی است که عملکرد عالی ارائه می دهد. وقتی صحبت از بهترین هارد درایوهای 2018 و 2019 می شود، هارد دیسک X300 توشیبا به دلیل ظرفیت بالا و کارایی بالا یکی از مواردی است که باید در مورد آن صحبت کرد. هارد دیسک Toshiba X300 سرعت 7200 دور در دقیقه و 128 مگابایت حافظه کش را ارائه می دهد. تنها چیزی که در این هارد کم کاری شده، گارانتی محدود توشیبا برای این هارد است.

 


 

هارد دیسک اینترنال WD ultrastar

وقتی صحبت از کامپیوترهای حرفه ای به میان می آید، بهتر است کامپیوتری را انتخاب کنید که سرعت بالا با ظرفیت بالا را ارائه دهد. هارد وسترن دیجیتال Ultrastar محصول شرکت وسترن دیجیتال سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه را فراهم می کند و حداکثر ظرفیت 18 ترابایت را در اختیار کاربران قرار می دهد که برای بایگانی و ذخیره فیلم مناسب است.

 

هارد دیسک اینترنال WD Blue

شرکت وسترن دیجیتال هارد دیسک های WD BLUE (هارد های سری آبی) را با ظرفیت های مختلف (از 500 گیگابایت تا 6 ترابایت) عرضه می کند که هر کاربر می تواند با توجه به نیاز خود یکی از مدل ها را انتخاب کند. این هارد ها دارای سرعت 5400 تا 7200 دور در دقیقه هستند که در صورت نیاز به سرعت بالا بهتر است مدل های 7200 دور در دقیقه را انتخاب کنید.
 

 

هارد دیسک اینترنال Seagate Firecuda Desktop

SSD ها فوق العاده قدرتمند هستند، اما اگر به فضای ذخیره سازی سریع زیادی نیاز دارید و نمی خواهید پول زیادی خرج کنید، هارد دیسک های هیبریدی یک گزینه عالی هستند. SeaGate FireCuda بهترین هارد دیسک هیبریدی موجود در بازار است که می تواند حداکثر ظرفیت 2 ترابایت و 8 گیگابایت کش را در اختیار شما قرار دهد. این هارد دارای سرعت 7200 دور در دقیقه، 5 سال گارانتی و قیمت مناسب می باشد.

 

هارد دیسک اینترنال Seagate IronWolf NAS

Seagate IronWolf NAS با قیمت عالی یک هارد دیسک عالی می باشد که می تواند تمامی نیازهای شما را رفع کند. این هارد دیسک می تواند 24/7 با سرعت 2400 دور در دقیقه بدون نگرانی از خرابی هارد کار کند. اگر به دنبال بهترین دستگاه NAS برای استفاده تجاری یا خانگی هستید، Seagate IronWolf NAS بهترین گزینه برای شماست.
 

هارد دیسک اینترنال Seagate FireCuda Mobile

تعویض هارد دیسک لپ تاپ می تواند دشوار باشد زیرا هارد دیسک های کوچکتر تعویض سختی دارند. هارد دیسک های 2.5 اینچی زیادی وجود ندارد، اما هارد دیسک هیبریدی 2.5 اینچی سیگیت FireCuda Mobile راه حلی برای این برنامه ها است. به لطف وجود 8 گیگابایت حافظه فلش، سرعت افزایش یافته است. سیگیت دارای 5 سال گارانتی برای این هارد دیسک می باشد.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-117

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند