فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی (دی ۱۴۰۱)

یوسف هنرمند

شنبه, 17 دی 1401

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی (دی ۱۴۰۱)

 

دانش آموزان و دانشجویان زیادی نیاز به یک لپ تاپ دارند تا بتوانند با آن کارهای روزمره، پروژه ها و ... را انجام دهند و حتی در کلاس‌های درس آنلاین شرکت کنند. لپ تاپ‌ها کامپیوترهای کوچکی هستند که می‌توانند اکثر نیازهای ما را برطرف کنند. متاسفانه بدلیل بالا رفتن قیمت لوازم الکترونیکی، خرید لپ تاپ‌های رده بالا و قدرتمند سخت شده است و در این مقاله قصد داریم تا به لپ تاپ‌های دانشجویی و اقتصادی بپردازیم و با شما کاربران فروشگاه اینترنتی آریا بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی و دانشجویی را بررسی کنیم.

لپ تاپ‌های مقرون به صرفه برای استفاده‌های معمولی مانند گشت و گذار در اینترنت، کار با نرم افزارهای آفیس، ویرایش تصاویر، تماشای فیلم و لذت بردن از موسیقی استفاده می‌شوند. در حالی که امکان اجرای نرم افزارهای مهندسی وجود دارد، اما نباید انتظار اجرای سریع و روان پروژه‌های سنگین را داشته باشید. با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، نکات زیر را باهم مروری خواهیم کرد تا با قطعات اصلی یک لپ تاپ آشنا شویم:

پردازنده مرکزی یا CPU مهمترین قطعه سخت افزاری برروی لپ تاپ و قطعات الکترونیکی است که کار مغز را برای یک سیستم انجام می‌دهد. لپ تاپ‌های ارزان‌ تری با پردازنده‌های Celeron و Pentium در بازار وجود دارد، اما توصیه ما حداقل پردازنده Core i3 است که برروی لپ تاپ قرار می‌گیرد. بنابراین اگر در آینده قدرت پردازشی بیشتری بخواهید نیز با مشکلی مواجه نخواهید شد و لپ تاپ می‌تواند تا حدودی پردازش را به خوبی انجام دهد.

اگر بودجه زیادی ندارید، می‌توانید لپ تاپی با 4 گیگابایت رم خریداری کنید تا در آینده‌ای نزدیک بتوانید 4 گیگابایت رم دیگر به آن اضافه کنید و سرعت و قدرت پردازش را بالاتر ببرید. حافظه SSD نقش بسیار مهمی در عملکرد کامپیوتر دارد. با توجه به نبود SSD و استفاده از هارد در اکثر لپ تاپ‌های با این رده قیمتی، توصیه می‌کنیم هنگام خرید لپ تاپ به نصب یک SSD و تعویض آن با هارد دیسک اقدام کنید. حتی ارائه حافظه SSD با ظرفیت کم برای ویندوز و نرم افزارهای پایه می تواند سرعت لپ تاپ شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. خب در ادامه به راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی می‌پردازیم، این لپ تاپ‌‌ها از سقف قیمتی ۳۵ میلیون تومان معرفی شده و همانطور لپ تاپ‌های با قیمت کمتری را معرفی خواهیم کرد.

 

لپ تاپ دانشجویی اپل MacBook Air 2020

 

لپ-تاپ-دانشجویی-اپل-MacBook-Air-2020

 

همه‌ی ما لپ تاپ‌های اپل را می‌شناسیم و به خوبی می‌‌دانیم که اپل با تولید پردازنده‌های اختصاصی m1 خود چه پیشرفتی داشت و خریداران زیادی به سراغ خرید این لپ تاپ رفتند. لپ تاپ MacBook Air 2020 یک گزینه محشر بوده که اگر از دوستداران اپل هستید بهترین گزینه برای شما می‌تواند باشد. 

مک بوک ایر اپل سری 2020 m1 یکی از اولین لپ تاپ‌های اپل است که از پردازنده اختصاصی مبتنی بر معماری ARM استفاده می‌کند. پردازنده‌ای که سرعت و کیفیت آن از روز اول معرفی تا زمان عرضه همه را شگفت زده کرد. وزن این لپ تاپ بسیار کم است، از پردازنده گرافیکی اختصاصی استفاده نمی‌کند، اما به لطف تراشه قدرتمند آن، در کارهای گرافیکی چیزهای زیادی برای گفتن دارد، صفحه کلید نرم، نور پس زمینه و کار با آن بسیار بسیار دلپذیر است: سنسور اثر انگشت و قدرت بسیار بالا از دیگر ویژگی‌های آن است. همه این‌ها همان نکات کلیدی هستند که باید قبل از خرید لپ تاپ داشته باشید تا بهترین لپ تاپ را خریداری کنید.

 

لپ تاپ دانشجویی ایسوس ROG Strix G513IE-HN060

 

لپ تاپ دانشجویی ایسوس ROG Strix G513IE-HN060

 

لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای دانشجویان رشته‌هایی مانند معماری عالی هستند زیرا در مواردی مانند رندر سه بعدی عالی عمل می‌کنند. وزن این نوع لپ‌تاپ‌ها بسیار بیشتر از لپ‌تاپ‌های سرفیس یا اپل است، اما به اندازه‌ای قدرتمند، سریع و باکیفیت هستند که بتوانند بازخورد مثبت شما را دریافت کنند. این لپ تاپ حافظه ذخیره سازی کمی دارد که باید به محض خرید به آن فکر کنید زیرا حافظه 512 گیگابایتی برای لپ تاپی با چنین ویژگی‌هایی و قابلیت هایی کافی نیست.

اگر شما یکی از آن دسته از کاربران هستید که کارهای گرافیکی سنگین انجام می‌دهید، می‌خواهید کار خود را به خوبی انجام دهید و بازی کنید، سرعت انجام چند کار برای شما مهم است و می‌خواهید یک صفحه نمایش بسیار عالی 15.6 اینچی داشته باشید. لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513IE-HN060 با دارا بودن تمامی این ویژگی‌ها می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

 

لپ تاپ دانشجویی اچ پی Victus 15-FA0031DX

 

 

یکی از بهترین و جدیدترین لپ‌تاپ‌های اچ پی، مدل Victus 15 است که با نسل دوازدهم پردازنده Intel i5-12450H و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1650 و میزان رم مناسب ۸ گیگابایتی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انجام کارهای گرافیکی و بازی‌ است. صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD با نرخ رفرش 144 هرتز، 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD از دیگر ویژگی‌های Victus 15 HP است. همچنین باتری این دستگاه 52.5 وات ساعت می‌باشد که می‌تواند نیروی خوبی برای روشن ماندن دستگاه تا ساعاتی باشد. اگر به دنبال یک لپ تاپ خوب هستید و قدرت سخت افزاری برایتان اهمیت دارد، این لپ تاپ مناسب شما می‌باشد.

 

لپ تاپ دانشجویی لنوو IdeaPad 5

 

لپ تاپ دانشجویی لنوو IdeaPad 5

 

لپ تاپ دانشجویی لنوو IdeaPad 5 از تراشه قدرتمند و سریع Core i7-1165G7 به عنوان قلب تپنده خود بهره می‌برد که علاوه بر قدرت پردازشی بالا، مصرف پایینی نیز دارد. در کنار این تراشه 16 گیگابایت حافظه رم و تراشه گرافیکی MX450 با فاصله 2 گیگابایتی قرار داده شده تا برخی از کاربران در انجام کارهای نیمه سنگین گرافیکی با مشکل مواجه نشوند. همچنین این محصول از حافظه 1 ترابایتی HDD و 512 گیگابایت حافظه SSD پرسرعت بهره می‌برد که نه تنها سرعت بالای انجام کارهای روزانه را به شما می‌دهد، بلکه فضای کافی برای ذخیره اطلاعات مهم را در اختیار شما قرار می‌دهد. صفحه کلید این محصول نیز دارای نور پس زمینه بوده تا در شب نیز بدون مشکل از آن استفاده کنید. اگر به دنبال یک لپ تاپ عالی با قیمتی خوب هستید، این لپ تاپ یک گزینه عالی می‌باشد.

 

لپ تاپ دانشجویی ام اس آی GF63 Thin 10SC

 

لپ تاپ دانشجویی ام اس آی GF63 Thin 10SC

 

اگر به قدرت پردازشی و گرافیکی نسبتا بالایی نیاز دارید و می‌توانید بودجه خود را تا حدودی بالای ۲۰ تومان افزایش دهید، لپ‌تاپ GF63 Thin 10SC MSI از پردازنده Intel Core i5 10500H با گرافیک GTX 1650 Max Q استفاده می‌کند که قدرت بسیار بالایی در این رنج قیمتی به شما هدیه می‌دهد تا بتوانید خیلی خوب و با مبلغی کم از سخت افزاری خوب استفاده کنید. علاوه بر این، وجود 8 گیگابایت رم پرسرعت DDR4 و 512 گیگابایت حافظه SSD و صفحه نمایش 15.6 اینچی IPS با وضوح FHD بر ارزش خرید لپ تاپ MSI می‌افزاید. ام اس آی در این مدل از لپ تاپ خود به فکر دانشجویانی بوده که قدرت سخت افزاری و پردازش گرافیکی برایشان اهمیت بالایی داشته و دوست ندارند زیاد هزینه کنند.

 

لپ تاپ دانشجویی لنوو IdeaPad Gaming 3

 

لپ تاپ دانشجویی لنوو IdeaPad Gaming 3

 

اگر به دنبال یک لپ تاپ دانشجویی عالی برای انجام انواع کارها هستید و بودجه شما حدود 25 میلیون تومان است، به گزینه دیگری جز لپ تاپ 15.6 اینچی Lenovo IdeaPad Gaming 3-15LHU6 فکر نکنید. این محصول با مزیت‌هایی همچون پردازنده سریع و قدرتمند، گرافیک بسیار قوی، حافظه رم 16 گیگابایتی و SSD 256 گیگابایتی، نه تنها سرعت عالی را برای انجام کارهای مختلف به شما ارائه می‌دهد، بلکه از قدرت گرافیکی بالایی نیز برخوردار است.

صفحه نمایش FHD با پنل IPS و وضوح FHD (در دو مدل با نرخ نوسازی 60 و 120 هرتز)، صفحه کلید با نور پس زمینه و کیفیت ساخت عالی از دیگر مزایای این لپ تاپ است. اگر دانشجویی با کارهای گرافیکی سنگین هستید، از طرف دیگر، اگر گهگاه می‌خواهید بازی‌های روزانه انجام دهید، این لپ تاپ را از لیست خرید خود رها نکنید. در نظر داشته باشید که مدل‌های مختلف این لپ تاپ از 24 تا 27 میلیون تومان موجود است و در گران ترین مدل 512 گیگابایت حافظه SSD خواهد داشت.

 

لپ تاپ دانشجویی لنوو IdeaPad 3

 

لپ تاپ دانشجویی لنوو IdeaPad 3

 

پردازنده هشت هسته ای قدرتمند AMD Ryzen 7 5700U، هشت گیگابایت رم DDR4، هارد یک ترابایت و صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD از جمله ویژگی‌های مهم این مدل لپ تاپ Lenovo IdeaPad 3 است. برای تهیه یکی از بهترین لپ تاپ‌های مقرون به صرفه با سرعت و قدرت پردازشی خوب، پیشنهاد می‌شود با هماهنگی فروشنده هارد را با SSD تعویض کنید. این لپ تاپ می‌تواند نیازهای شما را رفع کند و کارهای نیمه سنگین را به خوبی انجام دهد.

 

لپ تاپ دانشجویی اچ پی ۲۵۵ G7-R3B

 

لپ تاپ دانشجویی اچ پی ۲۵۵ G7-R3B

 

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که مکررا تایپ می‌کنید، این لپ تاپ انتخابی عالی به عنوان یک محصول دانشجویی است. کلیدهای روی کیبورد بزرگ بوده و فاصله مناسبی دارند و در هنگام تایپ بازخورد خوبی به کاربر ارائه می‌دهند. در نتیجه، حتی پس از ساعت‌ها تایپ، کاربران با مشکلاتی مانند اشتباه تایپی، فشار دادن غیرضروری چند کلید به طور همزمان مواجه نخواهند شد. از نظر پردازشی نیز شاهد یک لپ تاپ نسبتا مناسب هستیم که قدرت پردازشی خوبی در بازه قیمتی خودش دارد و می تواند راضی کننده باشد اما نباید زیاد برروی آن حساب باز کرد. گرافیک AMD Radeon RX Vega 3 می‌تواند کارهای پردازشی سبک تا متوسط را انجام دهد و رم ۸ گیگابایتی موجود نیز می‌تواند به خوبی چندین برنامه را باهم ساپورت کند.

 

لپ تاپ دانشجویی لنوو Ideapad L340

 

لپ تاپ دانشجویی لنوو Ideapad L340

 

اگر به دنبال یک لپ تاپ دانشجویی خوب هستید علاوه بر سرعت خوب در انجام کارهای مختلف، قدرت پردازشی قابل قبولی دارد و می‌تواند در انجام یک سری کارها همگام با شما حرکت کند.در کل Ideapad L340 می‌تواند خوب و مناسب باشد ولی شاید این محصول به دلیل وزن زیاد کمی در جا به جایی سخت باشد. این لپ تاپ لنوو از 12 گیگابایت حافظه رم و تراشه خوبی از سری Ryzen 3 بهره می‌برد که در کنار گرافیک با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی به راحتی شما را در انجام کارهای رایج همراهی می‌کند. صفحه نمایش HD این محصول را می‌توان نقطه ضعف آن دانست اما در این رنج قیمت طبیعتا محصولی را پیدا نمی‌کنید که از هر نظر عالی باشد. در مجموع، Ideapad L340 تعادل خوبی بین قیمت و مشخصات فنی ارائه می‌دهد و یک انتخاب ایده آل برای دانش آموزان و دانشجویان است.

 

لپ تاپ دانشجویی لنوو IdeaPad 3-MKE

 

لپ تاپ دانشجویی لنوو IdeaPad 3-MKE

 

این لپ تاپ مقرون به صرفه بیشتر برای افرادی مناسب است که برای سرعت بیشتر از قدرت ارزش قائل هستند، زیرا از 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه SSD استفاده می‌کند، یعنی اگر می‌خواهید از لپ تاپ برای تحقیق، تماشای فیلم و سریال، ارائه های مختلف و ... استفاده کنید، این لپ تاپ می‌تواند کارهایی که به آن سپردید را به خوبی انجام دهد.

این لپ تاپ دانشجویی همچنین از 1 ترابایت حافظه داخلی به صورت هارد درایو استفاده می‌کند تا خیالتان از بابت فضای ذخیره سازی راحت باشد. باتری آن 35 وات ساعت است که در صورت انجام کارهای معمولی می‌تواند حدود 5 ساعت شما را همراهی کند. شما نمی‌توانید خیلی روی قابلیت‌های گرافیکی این محصول تکیه کنید، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید کار خاصی با آن انجام دهید. فقط انتظار نداشته باشید که بتوانید بازی‌های روزمره را با آن انجام دهید، حتی با تنظیمات گرافیکی متوسط ​​یا گاهی پایین.

امیدواریم مقاله راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی برای شما کاربران عزیز مفید بوده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید به خوبی یک لپ تاپ دانشجویی خوب را انتخاب و خریداری کنید.

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-65

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند