فروشگاه آریا |

یه حس خوب خرید

کارت گرافیک دست دوم بخرم؟

یوسف هنرمند

یکشنبه, 09 بهمن 1401

کارت گرافیک دست دوم بخرم؟

 

با این قیمت های نجومی قطعات کامپیوتر در بازار ایران شاید یکی از راه هایی که به ذهن می رسد خرید قطعات کارکرده باشد و همچنین در زهن بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که کارت گرافیک دست دوم بخرم؟ یا نه. خرید کارت گرافیک دست دوم در این بازا پر نوسان کاری غیر عادی نیست و خریداران زیادی روی به خرید کارت های گرافیک دست دوم می آورند تا بتوانند در هزینه های خود صرفه  جویی کنند.

اگر قصد خرید کارت گرافیک دارید و نمی توانید زیاد هینه کنید و یک کارت گرافیک دست دوم خریداری کنید، خرید کارت گرافیک دست دوم راه چاره ای است جلوی پای شما که اگر تصمیم گرفته اید کارت گرافیک دست دوم خریداری کنید و شک دارید، در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا به این سوال شما پاسخ دهیم.

 

چرا باید کارت گرافیک دست دوم بخریم؟

  • با خرید کارت گرافیک دست دوم می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.
  •  

قیمت کارت گرافیک دست دوم

  • قیمت کارت گرافیک دست دوم به صورت کلی باید ۳۰ درصد ارزان تر از کارت گرافیک نو (همان مدل) باشد.
  •  

ریسک خرید کارت گرافیک دست دوم

  • ریسک خرید کارت گرافیک دست دوم بالا است و باید از یک فرد قابل اطمینان خریدتان را انجام دهید.
  •  

نحوه تست کارت گرافیک

  • با یک سیستم مناسب و با استفاده از نرم افزارهایی نظیر FurMark، GpuMemTest و MemtestG80 می توانید تست های خوبی انجام دهید.
  •  

کارت گرافیک دست دوم بخرم؟

  • اگر فروشنده قابل اطمینان است و تست های لازمه را انجام داده اید و کارت گرافیک هنوز هم دارای گارانتی است، بله خریدتان را انجام دهید.

 

چرا باید کارت گرافیک دست دوم بخریم؟

ما اغلب راهی برای دانستن میزان استفاده از کارت گرافیک استفاده شده ندارید. گاهی اوقات فروشنده کارت گرافیک را می شناسید و برای مثال می دانید که این کارت گرافیک گاهی اوقات برای بازی استفاده شده است و بیشتر مواقع نیز بلا استفاده بوده و تعمیر نیز نشده است. در این صورت شما بدون نگرانی این قطعه را خریداری خواهید کرد. اما حقیقت این است که بیشتر کارت‌ های گرافیکی مورد استفاده برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌ شوند و این موضوع ریسک خرید کارت گرافیک را بالاتر می برد.. این بدان معناست که کارت های مذکور 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته کار می کنند تا بتوانند استخراج انجام دهند و به همین صورت از عمر کارت گرافیک کاست می شود.

 

 

حتما بخوانید: همه چیز درباره چیپست M1 اپل

 

با این حال، استفاده از کارت گرافیک برای ارز دیجیتال لزوماً به این معنی نیست که مشکل دارند، اما عمر آن ها کم شده و می توانند زودتر دچار مشکل و خرابی شوند. Linus Tech Council که یکی از محبوب ترین چنل های یوتیوب در زمینه سخت افزار است در یکی از ویدئوهای خود به این موضوع پرداخته که اگر یک کارت گرافیک شبانه روزی استفاده شود تنها ۱۰ درصد از عملکرد خودش را از دست می دهد و مشکل خاصی ایجاد نمی کند اما بهتر است کارت گرافیکی را خریداری کنید که با آن استخراج صورت نگرفته باشد.

اگر هزینه خرید یک کارت گرافیک نو ب گارانتی را ندارید قطعا کارت گرافیک دست دوم بخرم؟ یا نه در ذهن شما نیز بوجود خواهد آمد، باید بگوییم که از افرادی کارت گرافیک دست دوم خریداری کنید که آن ها را به خوبی می شناسید و مطمئن هستید که برای کارت گرافیک مشکلی ایجاد نمی کنند. در ادامه همراه فروشگاه آریا باشید تا بیشتر به این موارد بپردازیم.

 

قیمت کارت گرافیک دست دوم

پاسخ به این سوال سخت تر از سوال قبلی است، زیرا ما در کشوری زندگی می کنیم که قیمت ها برروی اصول مشخصی بالا نمی روند و هر فروشنده ای می تواند جنس خودش را به هر قیمتی که دوست دارد بفروش برساند. می دانیم که وضعیت فعلی کشور و بازار آن ربطی به آن ندارد اما باید به یک نکته توجه کنیم که در برخی موارد کارت های گرافیک دست دوم بدلیل گران قیمت بودن دست کمی از کارت گرافیک نو ندارند و اگر کمی بیشتر هزینه کنید می توانید یک کارت گرافیک نو همراه با گارانتی از فروشگاه آریا خریداری کنید.

 

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی (دی ۱۴۰۱)

 

به عنوان یک قاعده کلی، باز هم تاکید می کنیم، موضع منطقی این است که کارت گرافیک دست دوم باید ۳۰ درصد ارزان تر از کارت گرافیک نو باشد و این یک قاعده کلی بوده و ممکن است بسیاری از افراد آن را رعایت کنند و بسیاری دیگر اهمیتی ندهند. اگر تفاوت قیمت با یک قطعه جدید کمتر از این ها باشد، مقدار کمی پول پس انداز شده واقعا ارزش ریسک خرید یک کالای دست دوم را ندارد. از طرف دیگر، اگر در تبلیغاتی مشاهده کردید که کارت گرافیک را با قیمت بسیار ارزان ارائه می دهد، باید مراقب باشید چون ممکن است کارت گرافیک دچار مشکلاتی باشد.

 

ریسک خرید کارت گرافیک دست دوم

وقتی صحبت از قطعات دست دوم می شود، اولین و مهمترین چیز این است که از یک منبع معتبر یا یک شخص قابل اعتماد خرید کنید. استفاده ماینرهای ارز دیجیتال از کارت‌ های گرافیک ویدئویی، در سال‌ های اخیر چنان در کشور داغ شده است که پس از راه‌اندازی اتریوم ۲، تعداد زیادی کارت گرافیک استاندارد وارد بازار شد تا بتواند جوابگوی نیاز این اشخاص باشد. همین مسئله ماینینگ باعث شده است تا خرید کارت گرافیک سخت تر از هر دفعه شود و دقت شما برای خرید یک کارت گرافیک دست دوم بالاتر برود. اگر هنوز هم سوال کارت گرافیک دست دوم بخرم؟ را دارید، باید این ریسک ها را به جان بخرید و بیشتر مراقبت باشید.

به یاد داشته باشید که کارت‌ های گرافیکی که برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌ شوند، می‌ توانند برای مدت طولانی (مثلاً چندین ماه) تحت فشار بالا مورد استفاده قرار گیرند و اکنون به عنوان محصولی در حال کاهش ارزش توصیف می‌ شوند. بنابراین در ابتدا خرید چنین محصولی برای استفاده در سیستم بازی به هیچ وجه مشخص نیست که چقدر می تواند عمر کند. برای خریدی بهتر و پاسخی به ریسک کارت گرافیک دست دوم بخرم؟ باید ابتدا سعی کنید یک فرد قابل اطمینان را پیدا کنید که قصد فروش کارت گرافیک داشته باشد و سپس اقدام به خرید کنید تا ریسک خرید را تا می توانید کاهش دهید.

 

 

حتما بخوانید: راهنمای خرید هندزفری گیمینگ

 

البته برخی از افراد و شرکت‌ ها پس از فروش قطعات دست دوم، ضمانت‌ نامه‌ ای برای آن‌ ها ارائه می‌ کنند که اصولا این ضمانت نامه ها یا گارانتی کوتاه هستند و می توان گفت در طول مدت گارانتی برای کارت گرافیک شما مشکلی پیش نخواهد آمد. و به صورت کلی به چنین چیزهایی نمی توان خیلی اعتماد کرد و بیشتر باید هوشیار بود. نکته دیگری که در خرید کارت گرافیک استوک باید به آن توجه کنید، عمر محدود قطعات آن است. اگرچه سخت افزارهای قدیمی می توانند سال ها بدون مشکل کار کنند، اما این تضمین نمی شود. بنابراین توصیه می شود در هنگام خرید گرافیک کارکرده ابتدا کارت های دارای گارانتی را در نظر بگیرید.

اگر کارت گرافیکی می خواهید که مدت زیادی از تولید آن می گذرد و گارانتی آن به پایان رسیده است، می توانید تاریخ تست نهایی را از فروشنده بخواهید. در این صورت پس از خرید کارت گرافیک از برنامه های مختلفی مانند FurMark، GpuMemTest و MemtestG80 برای تست کارت گرافیک مورد استفاده و اجزا و ویژگی های مختلف آن از جمله دما، مصرف، سرعت فن، VRAM استفاده کنید. بررسی عملکرد می تواند کمک کننده باشد تا حدودی ولی بازهم صد درصد مطمئن نیست.

 

نحوه تست کارت گرافیک

اگر در ذهن خود به سوال کارت گرافیک دست دوم بخرم؟ پاسخ داده اید و حال قصد خرید چنین کارت گرافیکی را دارید، باید نحوه تست کردن آن را به خوبی بدانید. اصولا فروشندگان زیادی قبل از فروش و نشان دادن کارت گرافیک به خریدار، تمام تست های لازم را برای نشان دادن سلامت کارت گرافیک خود را انجام می دهند. ابتدا باید مطمئن شوید که تاریخ‌ های تست های صورت گرفته برای شما قابل تایید است، می توانید خودتان دوباره تست بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید.

 

 

حتما بخوانید: تفاوت رام چین و گلوبال

 

خریداران پس از دریافت کارت گرافیک می توانند بررسی سلامت را انجام دهند، اما بررسی هایی که انجام می دهند باید از طریق یک سیستم مناسب انجام شود. یک پردازنده پنتیوم 4 با 2 گیگابایت رم و منبع تغذیه 250 واتی نمی تواند هیچ مدل کارت گرافیک مدرن را ساپورت تغذیه ای کند. بنابراین داشتن سیستم مناسب برای قطعاتی که می‌ خرید یک شروع تازه برای تست کارت گرافیک است. اگر مادربرد، پردازنده، رم، پاور یا مانیتور مناسب برای تست کارت گرافیک مورد نظرتان ندارید، اصلا نگرا نباشید، می توانید از یک تعمیرکار بخواهید تست های لازمه را برای شما انجام دهند.

 

کارت گرافیک دست دوم بخرم؟

به طور کلی بهتر است به سراغ گرافیک‌ های دست دوم نروید اما اگر چاره‌ ای ندارید حتما تمامی نکات و جوانب احتیاط را رعایت کنید. خرید کارت گرافیک دست دومی کاری بسیار خوب و مناسب است که باعث پس انداز پول می شود اما اگر نمی دانید با کارت گرافیک چه کارهایی انجام شده است و یا فروشنده قابل اطمینان نیست بهتر است به سراغ خرید کارت گرافیک نو بروید. اگر پولتان نمی رسد همان مدل را خریداری کنید، بهتر است چندین مدل پایین تر خریداری کنید تا صاحب یک کارت گرافیک نو شوید و خیالتان از بابت مشکلات آتی با گارانتی معتبر راحت باشد. در آخر اگر قصد خرید کارت گرافیک را دارید، فروشگاه آریا با فروش کارت های گرافیک خوش قیمت می تواند به کمک تان بیاید.

 

یوسف هنرمند

https://ttaria.com/tb-84

نظرات این مقاله

(0 نظر)

نظر جدید
اولین نفری باش که نظر میده ! همین الان نظرتو بگو یا اگه سوالی داری ، بپرس تا کارشناسان فروشگاه آریا در کمترین زمان ممکن پاسخ بدهند